PDA

Bekijk Volledige Versie : nieuwe indeling?



belookgratis
06/09/03, 19:03
Zou het niet beter/ overzichterlijker zijn om WHT een nieuwe indeling mbt. de categorieen te geven?

Op WHT.com zie je ook categorieen zoals reseller/dedicated/ colocated en dat allemaal gescheiden.

Domenico
06/09/03, 19:08
Ik ben daar toevallig vandaag even mee bezig geweest en misschien dat we binnenkort wat forums gaan verschuiven en toevoegen.

belookgratis
06/09/03, 19:11
Kunnen we dan geen topic starten waar iedereen haar wensen/ ideeen in kan vermelden voor de nieuwe indeling?

superior-is
06/09/03, 19:15
Je kan natuurlijk ook in deze thread je wensen plaatsen. :)

The MAzTER
06/09/03, 20:44
...

FSCJasper
06/09/03, 20:49
Ik ben wel eens dat WHT.nl meer moet gaan lijken op WHT.com ,kwa categorieen dan. Inderdaad Reseller, dedicated en colocated erbij. Dan maakt het me niet veel uit of er gasten bij mogen..reden:

Wel: Je kan op die manier klanten vinden en een goede aanbieding voor hun doen, zodat de gasten ook tevreden zijn :)
Niet: Ipv dat hostingproviders elkaar helpen, wordt het meer een hunt wie de klant kan strikken, om het even zo te zeggen

De rest mag het hetzelfde blijven van mij..

®on
06/09/03, 21:49
Origineel geplaatst door The MAzTER
Mijn idee: Maak dit forum alleen voor hosters, waar het dus ook voor bedoelt was. En dus niet voor de klanten.
Waarom niet? Als klant vind ik het prettig om hier mee te lezen, en zo heel af en toe eens iets te posten. Zo heb ik mijn huidige webhost hier gevonden, niet eens omdat deze de allergoedkoopste ofzo was, maar meer om zijn opmerkingen/tips/adviezen die hij hier geeft. (Daaruit blijkt mi namelijk dat deze hoster goede support kan geven, wat in de praktijk ook het geval bleek)

Ook een reseller zou hier terecht moeten kunnen, ergens moet je mi beginnen als webhost, en dat kan ook met een resellpakket. Volgende stap kan een eigen server zijn, en dat is het altijd handig dat je al de nodige info hier hebt gelzen.

Wezz6400
06/09/03, 22:44
Ik vind het onzin dat hosters een besloten forum willen. Wat wordt daar dan besproken dat klanten niet mogen weten? Dat je ze belazert? :roll: En bovendien, dat is op wht.com ook niet zo en dat draait toch ook prima.
Hier vind ik de boardindeling zoals die nu is eigenlijk ook wel goed. Anders krijg een boel boards waar steeds maar een paar topics staan met nieuwe berichten. Vind ik dit veel prettiger. Mij stoort het niet zo dat het door elkaar staat. Als je echt iets zoekt is er de zoekfunctie.

Domenico
07/09/03, 13:40
Origineel geplaatst door The MAzTER
ow.. en nog iets.. Verhuizen naar een betere server e.d. zou ook leuk zijn :p

Betere server? Je bedoeld een dedicated server voor het forum alleen? Kijk, dat is andere taal en daar zijn we dus mee bezig en zodra we gaan verhuizen naar een dedicated server dan lees je dat hier wel ergens. Datum staat niet vast maar zal wel in 2003 zijn. Betaalde zaken gaan nu eenmaal voor...

Wht.nl blijft gewoon toegangelijk voor iedereen. :)

Grumpy
07/09/03, 13:47
We krijgen de laatste tijd af en toe meldingen dat de server het te druk heeft. Dat is wel irritant. :)

Domenico
07/09/03, 13:57
Tja, dat is de load limiter van vBulletin die op 5 stond. Ik zal hem maar eens verhogen. :)

*NIX Load Limit
vBulletin can read the overall load of the server on certain *nix setups (including Linux). This allows vBulletin to determine the load on the server and processor, and to turn away further users if the load becomes too high. If you do not want to use this option, set it to 0. A typical level would be 5.00 for a reasonable warning level.

Als alles sites/servers van je betalende klanten down zijn, dat is pas irritant. Heb geduld, over een tijdje staat wht op een eigen server en dan is dit voorlopig uitgesloten.

Nog wat actuele stats:
MySQL Disk Usage 1127.09 Megabytes
5000+ unieke bezoekers per dag
Bijna 1Gb traffic per dag.
:)

Pantsy
07/09/03, 13:58
Af en toe? lol krijg het wel heeeeeeel vaak :p Het is in iedergeval geen overbodige luxe als wht.nl op een nederlandse server komt te staan.

Domenico
07/09/03, 14:10
Origineel geplaatst door TrancePitt
Af en toe? lol krijg het wel heeeeeeel vaak :p Het is in iedergeval geen overbodige luxe als wht.nl op een nederlandse server komt te staan.
Nu moet iedereen even ophouden want dit gaat helemaal nergens over. Wht.nl staat bij ons niet op de eerste plaats en dat zouden de meeste hier moeten kunnen begrijpen. Betalende klanten gaan voor en daarna komen pas de andere eigen projecten van ons. Wij begrijpen dat wht.nl meer is dan zomaar een projectje van ons dus zal wht.nl dan ook zeer spoedig de nodige aandacht van ons gaan krijgen en tot die tijd moeten we het doen met waar het nu staat en dat gaat nog redelijk goed. De kleine problemen zijn duidelijk en zullen in de nabije toekomst meer dan opgelost zijn. :)

Trancepitt, wat heeft dit met servers in usa of NL te maken? Juist, helemaal niets.

Iedereen weer ontopic graag...

superior-is
07/09/03, 15:55
Ik weet het beter gemaakt. Als ieder lid 2 euro overmaakt naar klikhosting.nl, dan kan er een eigen (stevige) dedicated machine worden aangeschaft. Puur en alleen voor webhostingtalk.nl!

Let wel dat webhostingtalk.nl alleen geld _kost_ en andere hosters hebben er waarschijnlijk profijt van dat hun omzet stijgt dankzij webhostingtalk.nl -- een vergoeding of tegemoetkoming zou nog eens niet zo onzinnig zijn.

RobbertC
07/09/03, 16:15
Dan krijgen de moderators ook allemaal een BMW 5 serie leasebak :D

Maar even serieus en ontopic. Zoals de advertentieforums bij WHT.com op het moment zijn ingedeeld lijkt me voor Wht.nl geen optie. We zijn nog te klein om het te spreiden over zoveel forums.

Pantsy
07/09/03, 16:18
Origineel geplaatst door Domenico

Nu moet iedereen even ophouden want dit gaat helemaal nergens over.

Trancepitt, wat heeft dit met servers in usa of NL te maken? Juist, helemaal niets.


Nou Domenico jij beschouwd kennelijk mijn post als een soort flame of je voelt je aangevallen en dat vind ik jammer want dat is helemaal niet de bedoeling. Ik begrijp wel dat het wht.nl project niet op de eerste plaatst staat, maar wat vaker aandacht er aan schenken kan geen kwaad.

Wat het met de servers heeft te maken in usa of nl? Veel! de laad tijd gaat achteruit, kan je tegen in gaan, het is gewoon zo als je een druk bezocht forum draait.

Ieder lid 2 euro rekenen is niet eens zo'n slecht idee, misschien dat je beter een paypal account kan openen voor donaties. De leden die donaties schenken krijgen dan bijvoorbeeld een leuk extraatje of een andere privelege.

electric
07/09/03, 17:25
Origineel geplaatst door superior-is
Ik weet het beter gemaakt. Als ieder lid 2 euro overmaakt naar klikhosting.nl, dan kan er een eigen (stevige) dedicated machine worden aangeschaft. Puur en alleen voor webhostingtalk.nl!

Let wel dat webhostingtalk.nl alleen geld _kost_ en andere hosters hebben er waarschijnlijk profijt van dat hun omzet stijgt dankzij webhostingtalk.nl -- een vergoeding of tegemoetkoming zou nog eens niet zo onzinnig zijn.

Geef maar een rekening nummer dan stort ik het wel :)

RayManZ
07/09/03, 17:56
Voor een forum maakt het helemaal niet zoveel uit of de server nou in de VS of in NL staat, omdat je toch even een pagina laad en dan weer een heel stuk leest. Je bent dus niet continu bezig met pagina's aanvragen. Ik vind trouwes het forum snel genoeg.

RobbertC
07/09/03, 17:59
Origineel geplaatst door electric


Geef maar een rekening nummer dan stort ik het wel :) Zo makkelijk is dat niet :)

Waarschijnlijk kost het administreren van die 2 euro meer dan dat het oplevert, kan er BTW over betaald worden etc.

Schenkingen zijn ook niet echt handig, omdat de belastingdienst daar ook weer een deel van wil zien.

Bovendien lijkt het me dat financiele bijdrages (nog) niet aan de orde zijn, en als dat wel zo is dan is dat niet zomaar geregeld.

belookgratis
07/09/03, 19:40
Waarom komen er geen betaalde links/ banners op. Maar dan niet van de webhosting wereld. Webdesign bedrijven willen op wht.nl vast wel adverteren. Het hoeft natuurlijk niet helemaal vol te staan maar 1 bannertje van 120x60 kan makkelijk.

Ik vind wel degelijk dat de indeling veranderd moet worden. Je moet voor zijn op de groei die een site maakt en ik verwacht dat wht.nl een groei zal meemaken dus moet je daarvoor zijn.

superior-is
07/09/03, 21:40
Gelukkig zijn die indelingen zo gemaakt. Ik weet wel dat we even moeten opletten m.b.t. MySQL verkeer. Dankzij de stijgende populariteit begint de huidige server dadelijk wel te stomen. :)

Banners willen we nog eventjes niet aan denken. Althans ik niet en zo ver ik weet Domenico ook niet.

Domenico
08/09/03, 00:54
Ik zal het deze week met de moderators hebben over een eventuele uitbreiding van de forums / nieuwe indeling. Misschien dat we wat kunnen splitsen of beter kunnen omschrijven.

De server waar wht.nl nu op draait is een stevige pentium IV met 1 gb geheugen en meerdere harddisks dus dat is het probleem niet maar een eigen server zit zoals gezegd in de planning.

Trancepitt, ik voelde me niet echt aangevallen maar wij worden soms een beetje simpel van bepaalde opmerkingen van mensen die niet weten hoe het nu echt allemaal in elkaar steekt bij ons. Op de server waar wht op draait staan meerdere projecten van ons die allen een eigen server gaan krijgen als de populariteit van het project daar om vraagt. Op dezelfde server draait momenteel bijvoorbeeld een site (nu nog in beta fase) die +40Gb in beslag neemt en waar dagelijks een backup van gemaakt wordt. Tijdens dat backuppen houd niemand een load onder de 1 en zo zijn er nog meer voorbeelden. Van onze testservers vinden onze projecten een weg naar een eigen server(s) en zo ook binnenkort o.a. wht. :)

De kant met banners zal het wel op gaan met wht.com als voorbeeld maar daar zal niemand last van gaan hebben en de bedoeling is dan ook dat de site zijn eigen server(s) in de toekomst gaat bekostigen maar op de allereerste plaats willen wij dat wht.nl natuurlijk een bron van (onpartijdige) informatie zal blijven voor zowel de beginnende als de gevorderde hoster zonder daarbij de consument te vergeten.

Rik
08/09/03, 14:19
Origineel geplaatst door superior-is
Ik weet het beter gemaakt. Als ieder lid 2 euro overmaakt naar klikhosting.nl, dan kan er een eigen (stevige) dedicated machine worden aangeschaft. Puur en alleen voor webhostingtalk.nl!

Let wel dat webhostingtalk.nl alleen geld _kost_ en andere hosters hebben er waarschijnlijk profijt van dat hun omzet stijgt dankzij webhostingtalk.nl -- een vergoeding of tegemoetkoming zou nog eens niet zo onzinnig zijn.

Sterker nog, over 5 jaar vindt je geen gratis content als deze meer online...
"if you can't bill it, KILL IT" zal de slogan zijn....

Een maandelijkse abbo van 2 euro, in 1 keer per jaar te voldoen (24 euro) moet te doen zijn voor een "marketing-tool" als WHT... wil niet stoken, maar zo gaat het er in de toekomst toch uit zien, wanneer je ermee begint is jouw zaak, maar "MEN" is bereid tot betaling voor content, ook als dit geen erotiek is ;)

webfreak
08/09/03, 17:20
Origineel geplaatst door The MAzTER
Blijft allemaal lastig. Maar dat op moment het gewone volk er door heen loopt vind ik niet fijn.

Het "gewone" volk hier vervult hier toevallig wel een grote taak op dit forum en als jij je beter vindt moet je eens een keer beter nadenken.