PDA

Bekijk Volledige Versie : Info



Lycerlc
06/09/03, 06:49
Beste Mensen, eerst wil ik erbij vermelden dat ik erg gelukkig ben dat ik zo'n site gevonden heb, echt superinteressant, Webhostingtalk.nl Rules. heb veel bijgeleerd en interessante infoverwisseling tussen professionals. maar nu heb ik even een vraagske voor jullie, ik ben een Sales Manager en ze hebben me verwezen om iets te starten in de Netwereld, wel ... ik had graag willen weten : binnenkort gaan wij een website starten met downloads en pageviews, veel info en veel software, stel nu moest ieder gebruikers een tweetal GB afhalen per maand aan pageviews en downloads, en ik heb 100.000 gebruikers Maximum, wat voor server zou ik moeten hebben? hoe zou ik tewerk moeten gaan? hoeveel pc's zou ik me moeten aanschaffen en prijzen? ik ben een beginneling in de server - host wereld ... en ik vind ook niet echt een bedrijf of iets wat me darmee kan helpen ... kunnen jullie nu echt stap voor stap uitleggen wat ik nodig heb, en wat ik zou moeten doen en betalen? alvast bedankt . Lucas

PimEffting
06/09/03, 11:15
100.000 gebruikers zegt niet zoveel. Als het allemaal statische pagina's zijn, heeft het een hele andere serverbelasting dan dat er ook ingewikkelde databasekoppelingen zullen zijn. In dat laatste geval is de belasting veel groter, en zijn grotere (en misschien wel meerdere) servers nodig.
Globaal zijn de grootste kostenfactoren de aanschaf (en afschrijving) van de apparatuur, de bandbreedte en het beheer. Daarnaast moet rekening gehouden worden met groei, beveiliging, calamiteitenmanagement, dataverkeer, et cetera. Al-met-al een ingewikkeld en complex project.

Hier op het forum zitten een aantal mensen die hun geld verdienen met het adviseren in dit soort zaken, mijzelf inclusief. Zij zullen graag professioneel helpen voor een redelijke vergoeding.

Echter, op dit forum mogen geen advertenties worden gemaakt, dus doe ik dat niet. Voor meer informatie ben ik te bereiken via mijn profiel.

Domenico
06/09/03, 15:48
Ik denk dat lucas eerst geinformeerd wil worden alvorens offertes te ontvangen dus potentiele solution providers doen er volgens mij goed aan om de vragen zorgvuldig te beantwoorden.

Lucas, zou je wat meer willen vertellen over de aankomende website?

Cereal
06/09/03, 19:23
even hardop reken 2GB x100.000 users = 200.000 GB = 200 Terabyte..

/me haakt af

superior-is
06/09/03, 19:36
Ach, da's maar 2x capaciteit Trueserver. :)

Pantsy
06/09/03, 21:32
Beetje filefront look a like :)