PDA

Bekijk Volledige Versie : bedrijf verkopen



just-a-hoster
03/09/03, 22:49
ik zit er over na te denken om mijn bedrijf te verkopen, niet omdat het slecht gaat, maar omdat ik binnenkort afstudeer en eerst bij een bedrijf wil gaan werken.

ik vroeg me af wat ik nu precies kan vragen bij de verkoop van mijn bedrijf, hier wat gegevens:

- ruim 120 klanten
- ruim 200 euro omzet per klant
- contributiemarge van ongeveer 75%
- winstmarge van ongeveer 35%
- rendement op eigen vermogen gemiddeld 40%

alle sites worden gehost op cobalt servers, die dedicated worden gehost in Amsterdam. verder is het bedrijf lid van SIDN en een wholesale domainregistrar voor de overige domeinnamen. De administratie wordt grotendeels via een zelfgebouwd intranet onderhouden.

verder vroeg ik me af hoe ik in aanraking kom met geïnteresseerden en hoe de overname-onderhandelingen op een vertrouwelijke manier kan verlopen.

We Develop
03/09/03, 22:59
In contact komen met geïnteresseerden lijkt me hier niet zo'n probleem.
Er zijn altijd mensen die geïnteresseerd zijn. Je kunt ook op www.start-end.nl kijken.

xserve
03/09/03, 23:05
Ik heb geen idee over de waarde. Maar voor een goede overname zou ik even contact op nemen met de KvK. Die hebben daar speciale brochures voor hoe dat het beste kan verlopen.

Leandros
04/09/03, 10:23
op dit forum zitten denk ook wel genoeg geintreseerden. Misschien ik zelf ook wel. Als je even je PM aanzet kan ik contact met je opnemen.

mihosnet
04/09/03, 20:40
Zet je PM idd even aan.

almar
06/09/03, 00:20
* Inderdaad * Interesse genoeg....

musti
06/09/03, 22:18
Beste,


Wij zouden wel aan tafel willen zitten met jou om te onderhandelen over het kopen van je bedrijf.

Je kan me mailen op:
mod edit: geen e-mail links -- al het contact verloopt via je profiel

Pantsy
06/09/03, 22:33
Zoals je ziet genoeg geintreseerden! Ben bereikbaar via mijn profiel.

paulmatthijs
07/09/03, 05:21
same here :)

Arjan
07/09/03, 16:27
Ben geinteresseerd in je bedrijf just-a-hoster wanneer je wilt kun je contact met mij opnemen per e-mail mod edit: Zucht, heb je m'n vorige reactie hierboven niet gelezen?

Wij zijn een betrouwbaar hosting maatschappij die onder andere de hosting verzorgt voor de volgende bedrijven:

www.coronel.nl
www.bleekemolen.nl
www.raceplanet.nl
www.autosport.nl
etc.

+ kleine en grote (internationale) bedrijven
apexsuspenison
BP
interparts
etc.

xserve
07/09/03, 17:20
Ik heb ook wel interesse. Als je met mij contact op neemt of Emailen of PM'en toestaat kan ik met jou contact opnemen.

WebBizz
07/09/03, 20:57
Interesse genoeg, alleen jammer dat just-a-hoster niets meer van zich laat horen.

Arjan
08/09/03, 18:59
Ja helaas wel, misschien heeft hij het goed kunnen verkopen en is nu naar een ver land :)

Zijn er hier trouwens mensen die hun bedrijf willen verkopen? Ik ben opzich geinteresseerd in Game-, web- ASP-hosting bedrijven.

just-a-hoster
11/09/03, 13:46
de boel is nog niet verkocht, heb het alleen wat druk gehad.

echt geïnteresseerden kunnen contact met mij opnemen via mijn profiel.
graag daarin de volgende punten vermelden:

1) op welke manier zou je mijn bedrijf eventueel willen overnemen
(overname klanten, overname klanten+leveranciers, gehele overname)

2) wat zijn voor jou belangrijke kenmerken, die mijn bedrijf moet hebben, om door jou overgenomen te worden?

3) gegeven het aantal klanten, de omzet, de contributiemarge, de winstmarge, aan welke range qua overnamesom denk je?

4) in wat voor een tijd denk je een eventuele overname te kunnen realiseren?

5) wat voor plannen heb je met mijn bedrijf?

6) wat zijn de kenmerken van je eigen bedrijf (bedrijfsfilosofie, dienstenaanbod, locatie, werknemers)?

P.S.: ik ben niet geïnteresseerd in een overname waarbij betaling geheel of voornamelijk bestaat uit aandelen van je eigen hosting bedrijf. Gehele overname heeft de voorkeur.

paulmatthijs
15/09/03, 02:49
(kan iemand mij vertellen wie de drie zijn die graag door een ander overgenomen willen worden?)

Rik
16/09/03, 02:16
Gaat goed hier, kan er niet een apart forum voor komen "bedrijf te koop/te koop gevraagd" ?

Is wel leuk om te zien wie er allemaal op het overname pad zijn...
Wonderbaarlijke kopers ertussen btw :D