PDA

Bekijk Volledige Versie : 3com switch, uplink



rudy
03/09/03, 10:51
Ik ben van plan om een leuke switch te gaan kopen voor thuis gebruik, nou las ik hier ergens in het forum dat de 3824 wel een leuke switch is.
Deze heeft 2 Gigabit uplink poorten.
Kan ik deze poorten gebruiken om daar mijn server achter te plaatsen?

brambi
03/09/03, 14:00
Origineel geplaatst door rudy
Ik ben van plan om een leuke switch te gaan kopen voor thuis gebruik, nou las ik hier ergens in het forum dat de 3824 wel een leuke switch is.
Deze heeft 2 Gigabit uplink poorten.
Kan ik deze poorten gebruiken om daar mijn server achter te plaatsen?

Als je server uitgerust is met een gigabit adapter kan je hem daarop aansluiten. Voor thuisgebruik volstaat doorgaans een minder geavanceerd model van switch.

rudy
04/09/03, 10:55
Origineel geplaatst door brambi


Als je server uitgerust is met een gigabit adapter kan je hem daarop aansluiten. Voor thuisgebruik volstaat doorgaans een minder geavanceerd model van switch.

Dus je kunt de uplink niet gebruiken om daarop een server aan te sluiten?

Ik heb een eigen server in a'dam, misschien dat ik in de toekomst zelf ergens een rack moet hebben. Dan kan ik meteen deze switch gebruiken

InstantXs
04/09/03, 12:05
tuurlijk kan je er wel een server op aansluiten.. je hebt er alleen zo weinig aan als je in de server maar een 100mbit kaartje hebt zitten..

tom
04/09/03, 18:33
Gigabit is wat overkill, naar mijn mening :)




* Dit is GEEN poging tot irritatie *

Fabian
06/09/03, 00:43
Of 't nuttig is ja/nee is nie echt de vraag.

Ja je kunt daar je server aan hangen met gbit kaart.

Reiniertje
06/09/03, 12:48
Een gigabit lijkt me een beetje overdreven, dan kun je beter een goedkopere switch kopen omdat.. 100mbit meer dan genoeg moet zijn voor thuis gebruik lijkt mij. Als je echt 1gbit nodig hebt thuis.. dan raad ik je deze switch aan. Hij werkt PERFECT!