PDA

Bekijk Volledige Versie : Gratis Nepalees domein



Gerrit
02/09/03, 23:08
een Nepalees bedrijfje beweert gratis .com.np , .net.np , .org.np , .gov.np en .mil.np domeinen aan te bieden :



"Domain registrations under NP CCTLD is free of cost.
Domains are registered on a first-come-first-serve basis but terms and conditions apply.
Domains can be registered under the following secondary NP domains:
COM.NP, ORG.NP, EDU.NP NET.NP, GOV.NP and MIL.NP
Check the availability of the domain/s.
Read the "Terms and Conditions" carefully.
Submit the registration template with all the required information.
You could consult your service provider for technical information in the template.
Review the information for accuracy before submitting.
For official requests, a letter on the company/organization's letter-head AND a copy of company/organization registration certificate issued by the respective government bodies must be submitted by post or fax to the Hostmaster.
For personal requests, a copy of the applicant's citizenship certificate must be submitted by post or fax in order to verify the authenticity of the applicant as only Nepalese citizens are entitled to register personal domains.
The requests are processed as soon as we receive all of the required credentials mentioned in Steps 3 & 5. We also update the domain database as soon as the request is processed which declares that the domain has been taken by the applicant.
It may take a working day to get your domain/s registered or modified. Though it may take longer sometimes depending on the number of pending requests.
"
http://www.mos.com.np/



wat denken jullie ? betrouwbaar of niet ?

Ik heb ergens mijn twijfels. De nationale registrar van Nepal (de tegenhanger van DNS.be en SIDN.nl) heeft bij mijn weten nooit gratis domeinen aangeboden, waarom zou die mos.com.np dat dan wel kunnen ?
En sommige registrars vragen tot 150 dollar voor een Nepalees domein. En dan gaan deze weldoeners het gratis doen ?
Ik heb sterke twijfels of dit geen "scam" is , temeer daar in geen enkel land .gov en .mil domeinen te koop zijn, en nu gaat een Nepalees bedrijfje dat dus wel doen...

En stel dat het waar is, dan wil ik wel eens weten: wie is eigenaar van de domeinnaam (.tk is ook gratis maar je bezit zo'n naam niet echt), en verloopt zo'n Nepalees domein dan niet als je niet om de x dagen inlogt of zo ?

De meeste gratis diensten (redirections, hosting, etc) hebben moeite om overeind te blijven, en als er vroeg of laat toch geen financiële inkomsten zijn gaan ze uiteindelijk overkop. De gratis services die op termijn niet plots geld vragen voor hun diensten én nog eens blijven bestaan zijn erg zeldzaam.
Vandaar mijn twijfels bij dit verhaal uit Nepal. Het is een beetje "too good to be true". Als het klopt wil ik wel een domeintje, maar ik wil eerst wel weten of dit allemaal wel klopt.

Dentist
03/09/03, 00:13
ik las hier onlangs op het forum een gelijksoortige draad over russische domeinnamen met daarin eenzelfde strekking. Stond een link bij waar je zogenaamd gratis kon registeren: Als sneeuw voor de zon verdwenen....

ric0
03/09/03, 10:37
Origineel geplaatst door Gerrit
wat denken jullie ? betrouwbaar of niet ?


Wat denk je zelf?

Kom op zeg dat geneuzel met gratis domeinen. .tk is handig als je snel een domein nodig hebt voor even.

En voor de rest heb je voor 15 euro wel ergens een heel jaar een .com, .org, .net, .info, .biz, .nl of .be

Keuze genoeg... en mensen die dan toch eigenwijs en zuinig zijn... tsja...

Gerrit
03/09/03, 16:29
Vroeger waren die ook gratis hé, het kan altijd dat er een weldoener opduikt die plots gratis Nepalese domeinen in het rond strooit. Al moet ik zeggen dat ik wel erg argwanend tegenover dit aanbod sta, het ruikt naar een oplichterij.

.tk is handig om mee te beginnen tot je site goed is uitgebouwd en kan geprofessionaliseerd worden.

ThomasEU
12/09/03, 09:00
Waarom tk doen als je al voor een dikke 10 euro een com of net domein hebt?

Pantsy
12/09/03, 10:02
Gerrit niet lullig bedoelt, maar ik zie alleen maar draadjes van jou over gratis domeinen en steeds met de mening van: ik vertrouw het niet helemaal? jullie? afijn is wel leuk enzo maarja ik geloof dat de meeste bezoekers op dit forum liever een klein bedrag per jaar op de plank leggen voor een domeintje.

Gerrit
12/09/03, 18:34
Ik ook hoor TrancePitt, ik heb zelf 2 .com domeinen van samengeteld 40 euro.

En als je kijkt zie je dat ik ook reply op topics over betaalde diensten hoor. Maar het is wel zo dat ik gratis services zeer leuk vind als aanvulling op.

Ik zal even een betere uitleg geven : mijn 2 .com namen zijn geregistreerd met het oog op de site waaraan ik werk maar die nog even niet on-line zal zijn (ik wil 'm eerst deftig af hebben voor ik 'm upload). In afwachting is er een "voorlopige" site die ik heb gestart bij MSN Groups, in afwachting van de echte site. Die MSN group kreeg 2 subdomeinen van mijn .com naam. Maar omdat een ietwat langere URL voor sommigen te moeilijk is om te onthouden, vind ik redirections en gratis domeinen heel positief om die dan ook op die voorlopige site te plakken. Dat is een goede oplossing om een kortere URL te hebben. Een domeinnaam daarvoor registreren zie ik niet zitten, want binnen enkele weken is de echte site klaar en gebruik ik mijn 2 .com domeinen.

Daarom mijn persoonlijke interesse in die gratis diensten. Voor het serieuze werk verkies ik net als de meesten hier een betaalde service, naast mijn 2 .com domeinen heb ik trouwens ook 2 pre-registraties voor .eu domeinen.


Overigens stel ik hier ook niet alle vragen voor mezelf. Ik heb enkele vrienden die ook sites bouwen maar alles liever gratis houden, en zij willen dan ook graag een aantal dingen weten over gratis services. Gezien zij echter liever niet op die forums komen, terwijl ik toch regelmatig op webhostingtalk.nl en webhostingtalk.com zit, stel ik dan ook hun vragen zodat ze zelf niet naar de forums hoeven te komen.

Ik weet het, het zou eenvoudiger zijn moesten ze zelf registreren, maar ik kan ze moeilijk verplichten hé. En voor mij is het een kleine moeite om even hun vragen te posten.