PDA

Bekijk Volledige Versie : HTML Wijziging



wdv
02/09/03, 17:42
Hoi,

WHT probeert de pagina te centreren, echter de <p align="center"> manier is outdated (zie http://www.w3.org/TR/html4/present/graphics.html#adef-align).

Aangezien Opera een vrij strikte browser is, is WHT bij mij niet gecentreerd :)

Mijn vraag dus, zou er ipv van deze p-tag wat anders gebruikt kunnen worden (bij voorkeur CSS, alsin <table style="align: center"> oid? weet even niet de exacte CSS tag).

Bij voorbaat dank

Booster
02/09/03, 17:56
Ik denk dat je
text-align: center;
bedoeld, maar Mozilla pakt dit niet volgensmij. (een tabel is immers geen tekst, het voorbeeld dat de W3c geeft in de CSS2 spec is dus eigenlijk ook 'fout' voor mozilla)

Je kunt wel het volgende doen:
- table in een layer zetten
- layer met volgende css props:

div.raar {
width: 600px;
margin-left: auto;
margin-right: auto;
}
hiermee centreer je de boel.

wdv
02/09/03, 18:52
Origineel geplaatst door Booster
Ik denk dat je
text-align: center;
bedoeld, maar Mozilla pakt dit niet volgensmij. (een tabel is immers geen tekst, het voorbeeld dat de W3c geeft in de CSS2 spec is dus eigenlijk ook 'fout' voor mozilla)
Ik bedoelde eigenlijk niks, ik weet namelijk niet de goede CSS tag ;)



Je kunt wel het volgende doen:
- table in een layer zetten
- layer met volgende css props:

div.raar {
width: 600px;
margin-left: auto;
margin-right: auto;
}
hiermee centreer je de boel.
Misschien dat een <div align="center"> al genoeg is bedenk ik me nu.
edit: Dat is dus net zo outdated als <p align="center"> :)

alpenszene
02/09/03, 19:03
<center> werkt bij alles

wdv
02/09/03, 19:28
Origineel geplaatst door alpenszene
<center> werkt bij alles
Volgens mij is <center> al helemaal oud. D'r staat in de W3 specs dikgedrukt: The CENTER element is deprecated.

wdv
02/09/03, 19:31
Het valt me nu trouwens op dat het onderste stuk (vanaf [ Toon een printvriendelijke versie ]) wel gecentreerd wordt.

Daar wordt deze tag gebruikt:
<table cellpadding="2" cellspacing="0" border="0" width="724" align="center">

Ook hier is de align= ouderwets, maar blijkbaar vind Opera dat dat nog wel mag :P

Booster
02/09/03, 22:22
Opera op GNU of op W32 eigenlijk? De Opera's die nu op Linux draaien hebben nog wel aardig wat eigenaardigheden.

The MAzTER
02/09/03, 22:22
...

wdv
02/09/03, 22:38
Origineel geplaatst door Booster
Opera op GNU of op W32 eigenlijk? De Opera's die nu op Linux draaien hebben nog wel aardig wat eigenaardigheden.

Opera @ Win32

Booster: Opera doet het harstikke goed op het moment. Heb hier 7.20b8 draaien, doet het perfect (en hij houd zich echt aan de standaarden :))

Booster
03/09/03, 00:51
Op windows doet ie het al beter, maar op Linux loopt men wat achter in development. Vandaar dat ik het even vraag.

Opera is goed op weg hoor, ik houd er zelfs rekening mee in de development van websites, maar toch denk ik dat Opera evengoed hard op zijn gezicht gaat bij bepaalde CSS constructies.
Mozilla is ook niet perfect hoor ;)

BlueLagoon
03/09/03, 10:13
Is het ook niet 'middle' geworden ipv 'center'?

alpenszene
03/09/03, 12:36
nee middle wordt gebruikt voor valign (vertical align) en <center> is weldegelijk DE tag om iets te centreren, kijk bijv. maar naar startpagina. (direct na de <body> tag.

wdv
03/09/03, 16:21
Origineel geplaatst door alpenszene
nee middle wordt gebruikt voor valign (vertical align) en <center> is weldegelijk DE tag om iets te centreren, kijk bijv. maar naar startpagina. (direct na de <body> tag.
Dat een grote pagina het gebruikt wil niet zeggen dat het de correcte manier is :) (Net als het feit dat Internet-Explorer-HTML ook niet correct is, ook al werkt het wel meestal)

Booster
03/09/03, 18:33
<center> is nou eenmaal deprecated en ik kan niemand aanraden deprecated tags te gebruiken in een pagina.

wdv
03/09/03, 19:40
Origineel geplaatst door Booster
<center> is nou eenmaal deprecated en ik kan niemand aanraden deprecated tags te gebruiken in een pagina.
Gelukkig ben ik niet de enige die het boeit of een tag wel of niet deprecated is :)

god65
04/09/03, 11:48
Volgens mij werkt <center> toch nog heel goed met elke explorer versie en aangezien 95%-98% dit gebruikt zal het ook altijd werken...

Mijn site 100% explorer volgens statitieken....(900-1000 bezoekers per dag).

Domenico
04/09/03, 17:36
Als een van jullie mij een kant en klare oplossing zouden bieden maar ik heb er al eens naar gekeken maar een paar gebruikte oplossingen werkten niet. Over een tijdje gaan we over naar vBulletin 3.x dus ik hoop dat ze daar nu wel op gebruikers van andere browsers hebben gelet bij het ontwerpen.

wdv
04/09/03, 18:01
<table align="center"> moet voorlopig in ieder geval nog wel werken, aangezien het onderste gedeelte van de pagina wel genctreerd is bij mij.