PDA

Bekijk Volledige Versie : Datacenter ?



DaRamirez
02/09/03, 11:27
Ik ben niet iemand die een eigen hosting bedrijf wil gaan beginnen. Maar iemand die bepaalde sites met daar e-commerce oplossing draai en tevens nieuwe ontwikkelingen op het net in de vorm van diensten via een sites.

Ben nu in een soort van een ontwikkelings fase met mijn eigen programmatuur. Maar binnen kort zou ik graag alles online gaan zetten en dus public gaan ("eindelijk naar 2 jaar programmeren en concepteren"). Mijn kennis over Servers is redenlijk goed. Maar qua netwerken en dat soort dingen heb ik de basis eigenlijk alleen.

Hier bij ook de vraag dan hoe kan ik het beste een soort van een eigen datacenter opzetten ? waar aan moet ik denken. Hier bij gaat het mij meer om de technische kant van het verhaal.

Dingen zoals onder andere.

- Hoe kom ik aan een juiste verbinding die niet al te duur is.
- Server ruimte waar aan moet die voldoen ?
- Netwerk hoe gaat dat een beetje in zijn werk ?

Vooral de verbinding en netwerk structuur zijn momenteel nog een bottleneck voor me.
Dus als iemand voor mij hier wat informatie over heeft. Ik snap dat de meeste geen zin hebben om dit allemaal uit te leggen dus een link met goede technische informatie over het opzetten van een datacenter zo ik ook al voldoende vinden.

Alvast bedankt !!! ("Sorry voor het lange verhaal ;) ")

Beyonder
02/09/03, 12:04
De vraag is, waarom zou je een eigen datacentrum willen opzetten? zeker met gebrek aan technische kennis lijkt me dit niet verstandig in de toekomst.

Het beste kun je apparatuur onderbrengen bij een bestaande colocatie provider die deze vraagstukken al opgelost heeft.

Zodoende kun jij jezelf bezig houden met waar jij goed in bent zonder dat je de zorgen op je neemt voor het onderhouden van je eigen datacentrum.

DaRamirez
02/09/03, 12:27
Origineel geplaatst door Beyonder
De vraag is, waarom zou je een eigen datacentrum willen opzetten? zeker met gebrek aan technische kennis lijkt me dit niet verstandig in de toekomst.

Het beste kun je apparatuur onderbrengen bij een bestaande colocatie provider die deze vraagstukken al opgelost heeft.

Zodoende kun jij jezelf bezig houden met waar jij goed in bent zonder dat je de zorgen op je neemt voor het onderhouden van je eigen datacentrum.

Weetje hoe duur het tegewoordig is om colocated dingen neer te zette ?
Misschien dat ik zo zal beginnen maar mijn doel is uit eindelijk toch een datacenter op te zetten voor me zelf. Puur imdat ik bepaalde diensten ga opzetten die veel server power vereizen.

Mij kennis is ook niet zo danig laag dat ik niet weet hoe ik een netwerk moet aan leggen. Maar ik wil gewoon een goed concept hebben. Het is niet zo dat dit allemaal binnnen 3 maanden online moet zijn. Ik neem mijn tijd er voor en zal er hier bij ook een cursses volgen om dit allemaal te kunnen supporten.

Maar voor nu zoek ik gewoon informatie hier over zo dat ik alvast aan mijn concept kan beginnen.

Want voor het begin zal ik inderdaad voor een colocated server kiezen.
indien je nog ergens een goedkope en goed plek weet hoor ik dat graag.

Beyonder
02/09/03, 12:31
Ik bied zelf natuurlijk colocatie aan, maar weet waar je aan begint met een eigen datacentrum:

- Local Loop kosten (verbinding met een Internet aanbieder)
- Airco
- Stroomkosten
- Noodstroom voorzieningen
- Router
- Switches
- beveiliging

Al met al forse investeringen.

Beetje een idee indicatie wat wij hebben gedaan in Tilburg (12 cabinets)

- Local Loop kosten (verbinding met een Internet aanbieder)
2200 euro per maand voor 34 mbit exclusief dataverkeer.

- Airco
Gekocht op veiling, Euro 7000,- (redundant)

- Stroomkosten
160 euro/8 Ampere (incl airco kosten)

- Noodstroom voorzieningen
UPS systeem gekocht op veiling, Euro 4000,-
Generator gekocht op veiling, Euro 6000,-

- Router
7507 Cisco, 2de hands Euro 4000,-

- Switches
Nortel Baystacks, 2dehands +/- Euro 200,-

- beveiliging
Normaal alarmsysteem met signaal naar meldkamer Euro 1200,-
We betalen per maand ook voor ISDN lijn en meldkamer.

Verder belangrijk te vermelden de diverse verzekeringen.

Weet je zeker dat coloceren duurder is ? ;)

DaRamirez
02/09/03, 12:43
Okee effe een offtopic question...

Als je alles zo afraad waarom heb je zelf een datacenter ??? ;)

Maar ik zal beginnen met Colocated wil gewoon een zo goed mogenlijk en op een goede manier mijn services aan bieden.

34 mbit ?? mmm niet beetje weinig.

Beyonder
02/09/03, 12:46
Ik heb datacentrum ruimte gehuurt bij een carrier neutral facility (redbus Interhouse). Hier breng ik colocatie klanten onder.

Hier hebben we een aantal 100 megabit verbindingen.

De getekende casus is puur voor een project voor een tweetal klanten die perse een dataruimte op locatie moesten hebben, zij dragen dan ook de kosten van het opzetten en onderhouden van deze dataruimte.

Ik zou er zelf dan ook persoonlijk nooit voor hebben gekozen om het op deze manier te doen.

Overigens is 34 megabit vrij veel bandbreedte, ik ken niet veel providers die veel meer verbruiken buiten de wat grotere colocatie en access providers.

Beyonder
02/09/03, 12:58
(edited)

DaRamirez
02/09/03, 13:13
Origineel geplaatst door Beyonder
Je hebt me een PM gezonden maar ik kan je helaas geen PM terugzenden. MSN= akkermansr@coloheaven.com
Stuur eerst een mail voordat je me toevoegd, ik accepteer selectief.

Okee ik heb je een mail gestuurd.
kijk maar even. Ik zie je mail wel langs komen verder.

weet dat ik snel reageer maar ja vandaag was mijn dag om hier mee bezig te gaan ;) en werk nu eenmaal snel

Plons
02/09/03, 13:16
was dat niet van nedzone?
ik geloof er namelijk geen **** van dat je in tilburg je eigen noc hebt

Beyonder
02/09/03, 13:17
Nedzone heeft een dataruimte in Steenbergen.
Wat jij al dan niet gelooft daar maak ik me niet druk over, je bent een concurrent dus hoef ik niet in detail uit te leggen wat ik al dan niet heb en doe.

Dat lijkt me uit concurrentieoogpunt ook geheel niet verstandig.
Blijf ontopic, kun jij de TS helpen met zijn vraag?

Andrew
02/09/03, 13:38
Origineel geplaatst door Plons
was dat niet van nedzone?
ik geloof er namelijk geen **** van dat je in tilburg je eigen noc hebt
-- deze post mag weg :D --

DaRamirez
02/09/03, 13:49
Ahum okee nu wel genoeg offtopic geweest
zou fijn zijn als mensen me nu effe nog op mijn topic reageerde helpt me wat meer dan stom gezeik

ric0
02/09/03, 16:05
Ik denk dat Beyonder wel een beeld heeft geschetst. Daarbij ook nog de kanttekening dat hij veel 2e hands heeft gekocht.

Eigen datacenter is gewoon duur.

Je kan wel goedkoper, maar het hangt vooral van de eisen af. Wat wil je bieden? Welke markt wil je bedienen?

Cereal
02/09/03, 16:15
En nog belangrijker, wat is je budget?

Beyonder
02/09/03, 16:20
Tenzij je perse naast je server wilt kunnen staan in 5 minuten heeft een eigen datacentrum ook niet echt enorm veel voordelen.

Je kunt dan beter verhuizen naar de randstad IMHO ;)

DaRamirez
02/09/03, 16:43
Misschien nemen jullie het woord datacenter iets te serieus.... Mijn bedoeling is echt niet om hosting voor andere mensen te gaan voorzien of om ook maar colocated machine's te plaatsen.

Mijn visie en doel is om een een server ruimte te creeëren met een aantal servers die slecht gebruikt zullen worden door mij en mijn projecten. Wat deze markt is kan ik niet vertellen vanwege dat ik de ideeën hier bij kado zou kunnen doen ;)

Enige wat ik wil weten is hoe leg ik zo iets proffesioneel aan.
Voor mij zijn een paar dingen van belang dat is

- een goede verbinding
- goede hardware (dit is iets wat ik zelf weet)
- gepaste ruimte (waar moet deze ruimte aan voldoen)
- configuraties van de server (weet ik zelf ook al)
- structuur van het netwerk

Zoals je ziet weet ik veel dingen al maar sommige dingen wil ik gewoon verder uitzoeken hoe ik ze het best en zo proffesioneel mogenlijk kan doen.

Dus nog maals ik ben niet van plan om een giga complex te bouwen of wat dan ook. Wil gewoon een tal van een server binnen eigen hand hebben.

En voor andere mensen die op deze topic reageren please reageer alleen als je wat informatie voor me hebt en niet om mij te wijzen waar ik aan begin. of vragen te stellen wat ik er mee wil gaan doen

:) ik weet het ik vraag veel

Pantsy
02/09/03, 16:48
Misschien is een eigen Suite binnen een datacenter wat voor jou? Kan je ook je eigen netwerk aanleggen beheren ed. Lijkt mij slimmer dan zelf een klein datacenter op te bouwen.

Grumpy
02/09/03, 16:53
Origineel geplaatst door TrancePitt
Misschien is een eigen Suite binnen een datacenter wat voor jou? Kan je ook je eigen netwerk aanleggen beheren ed. Lijkt mij slimmer dan zelf een klein datacenter op te bouwen.
Hij vindt dat duur... (volgens mij is eigen "datacenter" bouwen nog duurder)

Pantsy
02/09/03, 17:00
Als het voorjezelf is dan zijn beide opties duur alleen ik denk dat je eigen mini datacenter evengoed reteduur is :)

DaRamirez
02/09/03, 17:49
TrancePitt Ik zag inderdaad net op wat sites iets staan van een eigen suite ;) Klinkt Super en misschien zelfs wel precies wat ik wil.

Nu alleen nog kijken waar ik dat het beste kan doen
kwalitiet en prijs. :D

NLISP
02/09/03, 21:42
Origineel geplaatst door Beyonder
Ik bied zelf natuurlijk colocatie aan, maar weet waar je aan begint met een eigen datacentrum:

- Local Loop kosten (verbinding met een Internet aanbieder)
- Airco
- Stroomkosten
- Noodstroom voorzieningen
- Router
- Switches
- beveiliging

Al met al forse investeringen.

Beetje een idee indicatie wat wij hebben gedaan in Tilburg (12 cabinets)

- Local Loop kosten (verbinding met een Internet aanbieder)
2200 euro per maand voor 34 mbit exclusief dataverkeer.

- Airco
Gekocht op veiling, Euro 7000,- (redundant)

- Stroomkosten
160 euro/8 Ampere (incl airco kosten)

- Noodstroom voorzieningen
UPS systeem gekocht op veiling, Euro 4000,-
Generator gekocht op veiling, Euro 6000,-

- Router
7507 Cisco, 2de hands Euro 4000,-

- Switches
Nortel Baystacks, 2dehands +/- Euro 200,-

- beveiliging
Normaal alarmsysteem met signaal naar meldkamer Euro 1200,-
We betalen per maand ook voor ISDN lijn en meldkamer.

Verder belangrijk te vermelden de diverse verzekeringen.

Weet je zeker dat coloceren duurder is ? ;)


Een aardige business : onbetaalbaar....

voor de rest is er eurocard mastercard De ideale credit card

:):)

cridea
03/09/03, 10:34
't geeft niet alleen als voordeel dat je binnen 5 minuten naast je server staat maar ook een stukje meer onafhankelijkheid denk ik, of zie ik dat verkeerd?

Beyonder
03/09/03, 10:37
Zeker weten, hoewel je local loop kosten gewoon een zware last zijn per maand. Het overige is voornamelijk ineens goed investeren.

Bob2
03/09/03, 11:39
Origineel geplaatst door DaRamirez
Misschien nemen jullie het woord datacenter iets te serieus.... Mijn bedoeling is echt niet om hosting voor andere mensen te gaan voorzien of om ook maar colocated machine's te plaatsen.

Mijn visie en doel is om een een server ruimte te creeëren met een aantal servers die slecht gebruikt zullen worden door mij en mijn projecten. Wat deze markt is kan ik niet vertellen vanwege dat ik de ideeën hier bij kado zou kunnen doen ;)

Enige wat ik wil weten is hoe leg ik zo iets proffesioneel aan.
Voor mij zijn een paar dingen van belang dat is

- een goede verbinding
- goede hardware (dit is iets wat ik zelf weet)
- gepaste ruimte (waar moet deze ruimte aan voldoen)
- configuraties van de server (weet ik zelf ook al)
- structuur van het netwerk


Waarom niet gewoon een rack ergens huren?
Als je bij een betrouwbaar bedrijf gaat, heb je gelijk alle bovengenoemde eisen, zelf altijd toegang en plaats om bijv. colocated servers te plaatsen!

Hoeft echt niet duur te zijn:
http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=33122
http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=33200

ric0
03/09/03, 12:30
Origineel geplaatst door DaRamirez
Misschien nemen jullie het woord datacenter iets te serieus....

Zoals je ziet weet ik veel dingen al maar sommige dingen wil ik gewoon verder uitzoeken hoe ik ze het best en zo proffesioneel mogenlijk kan doen.

Dus nog maals ik ben niet van plan om een giga complex te bouwen of wat dan ook. Wil gewoon een tal van een server binnen eigen hand hebben.

En voor andere mensen die op deze topic reageren please reageer alleen als je wat informatie voor me hebt en niet om mij te wijzen waar ik aan begin. of vragen te stellen wat ik er mee wil gaan doen

:) ik weet het ik vraag veel

Mja... je wil vrij specifiek advies zonder zelf specifiek aan te geven wat je gaat doen. Je hoeft toch ook niet aan te geven wat je software matig gaat doen om de hardware te bepalen?

Hoeveel zekerheid wil je bieden?
Wat voor servicenivo?

Als het je gaat om een paar servers binnenhandbereik met een aardige verbinding kun je genoeg hebben aan een half 19" rack, een redelijke UPS, een router en een zakelijke DSL verbinding. Dat zet je gewoon in een redelijk geventileerde kamer in je huis.

Wat jij nu aan doen bent is vergelijkbaar met tegen een autoverkoper zeggen: "Ik wil een auto kopen, welke moet ik hebben?"

Te generiek voor een specifiek antwoord.

DaRamirez
03/09/03, 19:22
Beste Ric0

Volgens mij kan je heel slecht lezen !!!!!!! Heb je wel de hele post door gelezen ?

Je and woord is trouwens ook een beetje dubbel zinning je spreek je zelf tegen namenlijk ;)

Maar wat jij zegt over een kamer hebben met daar in alles dat is ook inderdaad het gene wat ik zou willen daarom zei ik ook dat de naam Datacenter misschien verkeerd genomen is.

Het is voor mij dat ik gewoon een zo goed mogenlijk infrastrucuur wil hebben.

Zit momenteel met 2 dingen
- Een suite huren en daar alles doen.
- een goede verbinding halen

Zelf zou ik het nog steeds fijn vinden als ik de servers op mijn werkvloer had vooral omdat ik toch een nieuw pand ga halen waar ik een goede ruimte daar voor zou kunnen maken;)

Dus nu alleen maar een zeer goede verbinding en netjes bedenken van een netwerk structuur ;)

Bedankt iedereen voor het reageren en wie nog ideeën heeft omtrent een goede zakenlijke verbinding Ik hoor het graag.

WebBizz
03/09/03, 21:01
Origineel geplaatst door Beyonder
-Airco
Gekocht op veiling, Euro 7000,- (redundant)

- Stroomkosten
160 euro/8 Ampere (incl airco kosten)

- Noodstroom voorzieningen
UPS systeem gekocht op veiling, Euro 4000,-
Generator gekocht op veiling, Euro 6000,-

- Router
7507 Cisco, 2de hands Euro 4000,-

- Switches
Nortel Baystacks, 2dehands +/- Euro 200,-

Nou, tussen al dit soort tweedehands spul zou ik mijn servers niet zetten. Beetje serieuze provider koopt zijn spulletjes netjes nieuw met garantie in plaats van op een veiling... Ik zou zeggen: doe het in een keer goed of doe het helemaal niet.

Vaxon Networks
03/09/03, 21:05
Origineel geplaatst door WebBizz


Nou, tussen al dit soort tweedehands spul zou ik mijn servers niet zetten. Beetje serieuze provider koopt zijn spulletjes netjes nieuw met garantie in plaats van op een veiling... Ik zou zeggen: doe het in een keer goed of doe het helemaal niet.

Als je nou eerst even het topic even goed leest, dan had je kunnen zien dat het niet ging om colocaten en niet provider, maar dat hij ze eigen servers wou hosten.

En dan Beyonder alleen maar een indicatie gaf. ;)

Cybafish
03/09/03, 21:10
root@titanium [~]# wget proserve.nl/1000mb.bin
--21:09:43-- http://proserve.nl/1000mb.bin
=> `1000mb.bin'
Resolving proserve.nl... done.
Connecting to proserve.nl[80.84.224.10]:80... connected.
HTTP request sent, awaiting response... 200 OK
Length: 1,048,576,000 [application/octet-stream]

2% [ ] 26,127,184 9.88M/s ETA 01:26


Doe dat maar eens na WebBizz ;)

[edit] En ja ik weet dat je bij proserve zit ;)

DaRamirez
03/09/03, 23:24
Ahum sorry maar ik weet niet wat dit met mijn post te maken heeft.
Als je wilt pimpen of wat dan ook doe dat maar op een post van je zelf.

Gelieve alleen posten op deze topic als je me wat informatie kan verschaffen anders blijf ik mijn mail bak maar vullen met van dit soort onozele posten.

ric0
04/09/03, 10:08
Origineel geplaatst door DaRamirez

Volgens mij kan je heel slecht lezen !!!!!!! Heb je wel de hele post door gelezen ?


Het zou kunnen dat ik slecht kan lezen, heb de ervaring niet. Misschien kun jij ook slecht uitleggen. Maar laat ik de schuld aan mezelf houden en zeggen dat ik te vluchtig gelezen heb en te snel iemand wilde helpen.



Je and woord is trouwens ook een beetje dubbel zinning je spreek je zelf tegen namenlijk ;)


Misschien heb je m'n antwoord niet goed gelezen, maar het kan ook liggen aan... afijn wat ik al eerder noemde.

Ik zie alleen niet waar ik mezelf tegenspreek.



Maar wat jij zegt over een kamer hebben met daar in alles dat is ook inderdaad het gene wat ik zou willen daarom zei ik ook dat de naam Datacenter misschien verkeerd genomen is.




Het is voor mij dat ik gewoon een zo goed mogenlijk infrastrucuur wil hebben.


zo goed mogelijk... nou trek de portemonee maar open zou ik zeggen. Waar ik op doel is: geef eens aan wat je eisen zijn, daarbij is dan wel aan te geven wat zo goed mogelijk is.

Persoonlijk denk ik dat een aansluiting op glas met local loop en eventueel backup er bij voor jou te hoog gegrepen is. Maar dat kan ik, zonder eisen, niet bepalen



Bedankt iedereen voor het reageren en wie nog ideeën heeft omtrent een goede zakenlijke verbinding Ik hoor het graag.

Ik denk zelf dat een DSL verbinding een goede optie is. De keuze is aan jou of je ADSL of SDSL neemt (afhankelijk van budget en wensen). Ik denk dat 1Mbit up en down dan mooi is.

Verder moet je dan nog kijken wat voor kwaliteitsnivo je wel en wat voor SLA.

Om nog de paralel met de auto's te trekken; een huisvrouw heeft natuurlijk een heel ander soort auto nodig dan een vertegenwoordiger. Toch gaan ze allebei voor zo goed mogelijk.

DaRamirez
04/09/03, 10:52
Mijn eisen heb ik al een aantal keer in deze post gezet.
portemone open trekken is geen probleem.

Moet eerlijk zeggen dat ik tot nu toe nog niet echt hulp heb gehad.
Enige wat ik heb gekregen is allemaal aanbiedingen van mensen die me colocated zouden kunnen helpen dat is opzich best fijn maar niet helemaal wat ik bedoelde.

maar blijkbaar weet iedereen alleen maar commentaar te geven in plaats van gewoon te helpen of weten er net niet genoeg van aka niet professioneel genoeg.

Dus reageer graag alleen als je documentatie of tips hebt.
alvast bedankt DaRamirez

Beyonder
04/09/03, 10:56
Zoals ik in ons contact aangaf wil ik je best helpen met een plan hiervoor maken, maar niets is gratis :)

ric0
04/09/03, 12:18
Origineel geplaatst door DaRamirez
Mijn eisen heb ik al een aantal keer in deze post gezet.

Moet eerlijk zeggen dat ik tot nu toe nog niet echt hulp heb gehad.

maar blijkbaar weet iedereen alleen maar commentaar te geven in plaats van gewoon te helpen of weten er net niet genoeg van aka niet professioneel genoeg.

Dus reageer graag alleen als je documentatie of tips hebt.
alvast bedankt DaRamirez

Blijkbaar wordt je een beetje pissed off van mijn posts (en van anderen). Het is niet mijn bedoeling je in de zeik te zetten. Ik probeer informatie van je te krijgen waar ik of een ander concreet wat over kan zeggen.

Echter je geeft zelf aan dat je niet de goede informatie krijgt. Misschien is het dan goed om je eisen nog een keer te formuleren.
Duidelijk vragen wat je wil. Vat het samen.

Het kan aan mij liggen, maar ik lees uit je posts niks anders dan dat je op een locatie een serverruimte wil maken.

Dillard
10/09/03, 21:30
Wat ik denk dat ie wil is een aantal servers in een serverruimte in zijn (bedrijf?) zetten.

Wat heb je dan nodig:

Ruimte van 3 x 3 m. bij voorkeur met verhoogde computervloer

Goede airco voor het op temparatuur houden van de ruimte

1 x 19" rack (20U is groot zat)
1 x UPS (1000-3000 VA). Hiermee houd je de kast geen uren up, maar overleef je een korte stroomstoring. Dieselgeneratoren voor het langdurig overleven van stroomstoringen is denk ik niet haalbaar in deze opzet.

1 X SDSL (1 of 2 mbit) aansluiting met meerdere IP-adressen (bv. bij BBned is dit mogelijk)
1 X Backup oplossing, hetzij een tapestreamer in een van je servers of een CD-brander in een kantoor PC waarmee je backup CDR's brandt. E.e.a. hangt een beetje af van de intensiteit waarmee je backup's nodig hebt.

Uiteraard bewaar je minimaal een aantal recente backup media buiten je kantoorpand.

Een Router voor de routeren van je netwerkverkeer met je servers. Bij de meeste SDSL verbindingen wordt deze meegeleverd, daarom betaal je dan ook 650-750 setup kosten voor zakelijk SDSL.

Switch, varierend van een eenvoudige non-managable 19" switch (past mooi in de kast) tot een HP Procurve switch van 500 euro

Servers (1/2/4U) natuurlijk :)

Tot zover mijn gedachten...

Keenondots
10/09/03, 23:34
Ik zou zeggen... minimaal een BRI als backup, misschien 2x SDSL (Versatel + BBned).

Als ruimte geen probleem is (geen hoge m2 prijs), neem dan reguliere behuizingen, scheelt een hoop euri.

Firewall...

Rik
11/09/03, 12:16
En wederom gunnen ze elkaar het licht in de ogen niet eens... :D

Dennis
13/09/03, 20:56
Ik denk zelf dat je met € 200.000 nog niet ver komt... Stap van niets naar eigen datacenter is erg groot.

Maar wil je ook werkelijk echt een apart gebouw? Heb je ook een ruim budget?

Santario
15/09/03, 15:25
Origineel geplaatst door DaRamirez
Mijn eisen heb ik al een aantal keer in deze post gezet.
portemone open trekken is geen probleem...

Mag ik even offtopic? Ik zie dat je net geregistreerd bent en al behoorlijk van de toren blaast. Mensen proberen je te helpen, daar kan je je taalgebruik ook wel een beetje op aanpassen niet? Nooit bijten in een voedende hand heb ik altijd geleerd... vooral niet als je zelf nog niet helemaal weet hoe je zelf aan voedsel moet komen.

moos
04/04/06, 12:43
Geachte,

Ik heb 1500 m2 computervloer in de verkoop + 2 10 KVA ups's van APC.
Heeft U wellicht interesse?

Met vriendelijke groeten,

Ramon

janneman
04/04/06, 13:16
Ook goedemorgen!

Dit topic is 2,5 jaar oud!

®on
04/04/06, 13:20
Ik heb 1500 m2 computervloer in de verkoop + 2 10 KVA ups's van APC.
Da's mooi en fijn voor je. Nu nog even kijken naar de datum van het starten van het topic en je bent helemaal welkom in de WHTforumfamilie (WFF)! :lovewht:

//edit: oeps, Jan was me voor.

Danger
04/04/06, 17:45
Weetje hoe duur het tegewoordig is om colocated dingen neer te zette ?

De rest heb ik even geknipt. Ik denk dat je dit toch echt kut vergeten. 1 router is al net zo duur als 100 jaar colocatie om het zo maar duidelijk te maken.


//edit
oeps :x datum niet gezien