PDA

Bekijk Volledige Versie : Gesponsorde accounts



HoliemaN
01/09/03, 13:22
Zijn er hier hosters die er wel eens over nadenken om gesponsorde accounts te verlenen?

(bv. om bepaalde projecten te steunen, of meer naambekendheid of een positief imago te krijgen ofzo)

En waarom (niet)?

Mijn excuses als er reeds threads zijn over dit onderwerp.

WebBizz
01/09/03, 13:35
Tuurlijk gebeurt dat. Of het is zoals je aangeeft voor een goed doel en naamsbekendheid ofwel de hoster krijgt er reclame of iets dergelijks voor terug.

HBCS
01/09/03, 13:45
ja hoor incidenteel doen wij ook zoiets
en bij ons gaat het om naamsbekendheid
je moet er wel van uitgaan dat het over het algemeen niets opleverd

Cereal
01/09/03, 14:18
Wij doen dat op het moment met een verenging. Een heel goedkoop hosting pakketje, gratis domein + pop-boxxen.

Bannertje op hun site, en reclame in hun foldertjes..

Idd meer voor naamsbekendheid dan om grote orders binnen te slepen

FSCJasper
01/09/03, 14:26
Ik doe ook regelmatig aan sponsoring. En dat voor de naambekendheid maar bij sommige sites vraag ik meer dan naambekendheid,omdat ik weet dat die site me veel meer kan opleveren, en veel potentie heeft.

cridea
01/09/03, 15:12
9 van de 10 levert niks op maar de 10e soms zomaar een stuk of 5 klanten. Uiteindelijk speel je min of meer quite en wij sponsoren dus eigenlijk alleen voor de lol.

Jozke
02/09/03, 20:24
Dit wordt inderdaad wel eens gedaan, maar zoals hierboven vermeld meestal vanwege het doel of gewoon voor de lol.
Er komen immers zelden nieuwe klanten uit voort.

PimEffting
03/09/03, 03:02
Bijvoorbeeld de basisschool waar mijn moeder werkt, die mag bij mij gratis op de server.
Gewoon omdat ik het geld in dat geval niet zo belangrijk vind en het mij toch bijna niets kost.

tom
03/09/03, 03:44
wij hebben onlangs een dierenasiel gesponsord, maar we kwamen dan ook op een openingsaffiche.
voor wat, hoort wat maw...

sponsoren kan ook verder gaan, madshrimps.be had van ons gesponsorde hosting.
Hun site bleef continu groeien en werd te zwaar voor op een shared hostingserver.
Geld voor een dedicated hadden ze niet dus hebben ze een 2U server (gedeeltelijk) gesponsord gekregen van mpl.be en die server managen/hosten wij gratis.

echt veel klanten brengen ze niet op, maar zoals Jozke zei; het is gewoon voor de fun :)

Leandros
03/09/03, 11:33
Wij sponseren ook maar eigenlijk maak je er niet winst mee. En af en toe een goeie vriend van je geef je dan een gratis hostingpakketje en vraagt of ze een link van jou erop willen zetten. Just for fun:)

frankske
03/09/03, 11:57
zelfde ervaringen hier. Normaal doen we het niet meer, gewoon omdat het niks opbrengt. Vorig jaar hebben we een hockey speler gesponserd, en stonden we met een halve pagina (in kleur) in hun clubboekje. 0 nieuwe klanten, 0 vragen om info ... (hoewel, nu onlangs wel een mooie lead van die hockeyspeler gehad, dus misschien toch iets opgebracht).

Dus links en rechts een accountje voor een vriend met een speciaal project of zo... maar voor de reclame moet je t zeker niet doen.

Rik
03/09/03, 17:44
Wij sponsoren op een iets andere manier...
We kunnen inderdaad een site-je maken, of een hosting verlenen via een partner, maar onze mening is dat we het beter goed kunnen doen...
Meestal gaan we iemand compleet begeleiden in het hele traject...

* doelgroepen opzoeken
* site ontwikkelen
* site design, hosting, domein enz...
* het onderhoud
* promotie

Hiervoor gaan we echter wel een vorm van partnership aan en komt er wel een bepaalde periode een 50%-50% regeling qua opbrengsten van het concept....
Natuurlijk gaan we dit soort zaken alleen aan indien we denken dat een commercieel plan levensvatbaar is.

Op deze manier kun je aan een wat uitgebreidere sponsoring doen (kost wel wat bij elkaar), maar pluk je er wel 1 of twee jaar de vruchten van...

lientje
05/09/03, 12:30
Wij sponseren eigelijk alleen site's die zelf niet uit winstbelang handelen.
Natuurlijk moet het onderwerp van de site ons aanspreken.

Wij doen het vooral voor naamsbekendheid en natuurlijk als een sociale insteek.

Je krijgt er echt geen hopen nieuwe klanten door.



Groetjes

Martin

god65
10/09/03, 12:11
Ik lees hier overal dat sponsoring niks opbrengt.....

Als jouw bedrijfsnaam op een site staat met veel traffic dan is dat heel goed voor de branding van je site.

Als jij een vereniging sponsort dan zullen mensen misschien niet via de link op de verenigingssite naar jouw toekomen maar, omdat ze de naam al in hun hersenen hebben, zullen ze dit gewoon intikken. Je kan dit dus niet nagaan.
Je kan het wel meten als je ze iets (gratis/korting) geeft als ze zich via de link op de verenigingssite aanmelden.