PDA

Bekijk Volledige Versie : kvk bij reseller ?



copyfile
30/08/03, 21:46
Ik zit erover te denken binnen een niet al te lange tijd ergens een resellers acount te nemen en dit dan te gaan verkopen. Maar nu is mijn vraag moet je hiervoor ook percee een kamer van koophandel nummerm aanvragen of hoeft dit nog niet want zie dit eigenlijk op dit momend nog niet echt zitten !

Pantsy
30/08/03, 21:55
Een KvK is min of meer verplicht als je handel gaat drijven in een bepaalde sector, een btw nr overigens ook boven een X bedrag omzet per jaar. (correct me if i'm wrong)

copyfile
30/08/03, 22:02
Dus onder een kvk koophandel nummer kom ik niet uit en dat met dat btw nummer hoeveel omzet mag je dan maken ?

Pantsy
30/08/03, 22:08
Met een btw nummer mag je zoveel omzet maken als je wilt :)

Bel even de belastingdienst over hoe en wat, ga even langs de kvk voor wat uitleg en het belangrijkste is... ga met je ouders praten en kijk wat ze van je idee vinden etc..

bjorn
30/08/03, 22:31
Ik zeg wel als je minderjaarig bent, let dan op dat je bedrijfje niet te groot wordt anders verliezen je ouders het kindergeld.
(Dus zo een 1500 € mag je per maand als winst hebben.)

copyfile
31/08/03, 00:13
Ja maar hoeveel omzet mag ik maken zonder een btw nummer en is een kvk nummerm gelijk verplicht ?

host3000
31/08/03, 00:22
Origineel geplaatst door copyfile
Ja maar hoeveel omzet mag ik maken zonder een btw nummer en is een kvk nummerm gelijk verplicht ?
Als je deze informatie gebruikt om te beslissen of je er verder mee gaat, kan je -denk ik- echt beter naar de belastingdienst en kamer van koophandel gaan. Dan weet je in ieder geval zeker dat je de juiste antwoorden krijgt.

In Nederland moet je je laten inschrijven in het Handelsregister bij de Kamer van Koophandel, als je geen vrijgestelde activiteit uitoefent. Vrijgesteld zijn o.a. vrije beroepsbeoefenaren (artsen, advocaten etc).

Wanneer je btw moet gaan afdragen, weet niemand hier precies . Lijkt mij riskant om daarvan uit te gaan. Advies --> belastingdienst

Tha Master
03/09/03, 15:50
en is er al meer info die vrijgegeven kan worden?

Want ik ga nu ook een reseller account aanschaffen...
en waar kan ik nu een kvknr aanschaffen en btwnr als dit nodig is

host3000
03/09/03, 15:58
Origineel geplaatst door Tha Master
en is er al meer info die vrijgegeven kan worden?

Want ik ga nu ook een reseller account aanschaffen...
en waar kan ik nu een kvknr aanschaffen en btwnr als dit nodig is
Even voor de goede orde: ben je Belg of Nederlander?;)

EgoH
03/09/03, 16:01
Origineel geplaatst door bjorn
(Dus zo een 1500 € mag je per maand als winst hebben.)

Bedoel je niet kwartaal?

Tha Master
03/09/03, 19:06
ik ben Belg :)
en kan iemand me nu wat info geven over waar ik het moet aanvragen,
en dat dit gaat als je minderjarig bent?

(ik wil het graag onder mijn naam, maar als dit niet gaat komt het onder de naam van mijn partner :))

Rik
03/09/03, 19:15
Origineel geplaatst door Tha Master
ik ben Belg :)
kan iemand me nu wat info geven over waar ik het moet aanvragen,
?

Telefoonboek ! :D

Leandros
03/09/03, 22:24
Origineel geplaatst door bjorn
Ik zeg wel als je minderjaarig bent, let dan op dat je bedrijfje niet te groot wordt anders verliezen je ouders het kindergeld.
(Dus zo een 1500 € mag je per maand als winst hebben.)

Je mag in NL per kwartaal 1125,- netto bijverdienen en vanaf 800,- ben je meldingsplichtig. Als je dit niet allemaal doet krijg je boete's etc. en verlies je eventueel voor andere kinderen ook de kinderbijslag.

Dennis
05/09/03, 16:39
Origineel geplaatst door Leandros


Je mag in NL per kwartaal 1125,- netto bijverdienen en vanaf 800,- ben je meldingsplichtig. Als je dit niet allemaal doet krijg je boete's etc. en verlies je eventueel voor andere kinderen ook de kinderbijslag. Meen je dit? Hmm, dit kan wel eens problematisch worden bij ons dan. Ik zal even nakijken...