PDA

Bekijk Volledige Versie : IRC channel voor webhosters?



xserve
30/08/03, 19:54
Is er ergens een channel voor Nederlandstalige webhosters op IRC?
Ik ben IRC nu maar eens een keertje aan het proberen maar snap nog niet helemaal hoe ik te weten kom welke groepen er allemaal zijn.

Pantsy
30/08/03, 21:59
Er zijn heel veel IRC servers, ik zou eventueel een channel kunnen openen op me eigen irc server, als het maar gebruikt word vind ik alles best :)

Booster
31/08/03, 00:42
Goed idee.

Stop de mensen die veel bandbreedte beheren en vaak ruzie zoeken bij elkaar in een channel, whahaaa! Wie beweerde er ook alweer dat IRC geen DDoS magneet was :P

Don't mind me, als je niet weet wat ik bedoel, just joking ;)

Ik kan me geen webhoster-IRC channels herrineren, maar de tijd dat ik IRC gebruikte is ook alweer wat jaartjes geleden. Ik denk niet dat men zomaar channels zal maken hiervoor omdat hosters vaak toch een beetje ruzie met elkaar zoeken. Het is nog een verhitte business.

Op IRC zijn ruzies vaak extra vervelend omdat het uitdraait op 'vergeldingsacties' zoals channel takeovers e.d.

xserve
31/08/03, 11:24
Hmm, ik zag het meer als iets waar we elkaar kunnen helpen inplaats van elkaar lopen flamen zoals hier op het forum regelmatig gebeurt.

Icheb
31/08/03, 13:22
Is iets dergelijks niet te combineren met het keurmerk en storingsmeldingen.info, dan is er misschien gelijk een sneller communicatieplatform voor gebruikers en providers...

Pantsy
31/08/03, 13:46
IRC Channel voor een keurmerk (stichting) gaat niet samen, bij de storingsmeldingen.info lijkt het me wel handig.

xserve
31/08/03, 15:45
Origineel geplaatst door Icheb
communicatieplatform voor gebruikers en providers...
Nou dat lijkt me niet zo goed idee. Dan krijg je dat providers elkaar zwart willen maken omdat ze dan klanten kunnen trekken. Ik dacht aan iets gewoon gezelligs voor webhosters alleen.

Rik
31/08/03, 18:43
Origineel geplaatst door TrancePitt
IRC Channel voor een keurmerk (stichting) gaat niet samen, bij de storingsmeldingen.info lijkt het me wel handig.

Het keurmerk hoeft niet persee een stichting te worden... een dagelijks bestuur (buiten de hosterswereld) en een raad van wisselende leden, tesamen met enkele medewerkers kan ook een mogelijkheid zijn....

Icheb
31/08/03, 18:46
Origineel geplaatst door xserve

Nou dat lijkt me niet zo goed idee. Dan krijg je dat providers elkaar zwart willen maken omdat ze dan klanten kunnen trekken. Ik dacht aan iets gewoon gezelligs voor webhosters alleen.

Ok, daar zit wel wat in...
Ik geloof dat ik vandaag niet bijzonder wakker ben.

Als het voor webhosters alleen is, heb ik er alsnog geen bezwaar tegen om mee te doen, maar net als storingsmeldingen.info zie ik het eigenlijk niet gebeuren voor iemand er geld voor neerlegt.
Daarom mijn vraag, is het mogelijk van vhosts of een ander truukje te gebruiken om op 1 IP adres meerdere Unreal IRCD's te laten draaien ?
Als dit zo is, wil ik zodra al mijn apparatuur klaar is en stabiel getest is wel een IRCD ervoor draaien. (dit gaat volgens de planning die ik hier heb nog een week of 2 duren, dus ik weet niet of iedereen daar op wilt wachten...)

M-BahZ
03/09/03, 04:37
Waarom meerdere ircd's op 1 ip ?
Beetje zinloos om zo een ircd netwerk op te bouwen, alhoewel ik nog wel wat kiddo's weet die het op die manier aanpakken ;)
Maar ja hoor, het kan, als je ze allemaal een P:line geeft met een andere poort open.
Wel zonde van je systeembronnen, om het niet bij 1ircd te laten, en desgewenst daarmee alle gewenste poorten te openen..

Waarom trouwens een compleet nieuw netwerk opzetten, als dr duizenden onafhankelijke netwerken bestaan?

Icheb
03/09/03, 07:13
OK, waar zullen we gaan zitten dan ?
[extreem sarcasme]
Dalnet, undernet, warez-talk of toch liever Efnet misschien ?
[/extreem sarcaseme]

Zelf heb ik op dit moment op mijn thuis ip een ircd draaien, die binnen 2 weken wordt verhuist naar een andere computer, maar ik weet niet of het verstandig is deze hiervoor te gebruiken...
Ok, op dit moment bestaan er maar 2 kanalen op die server, maar zodra hij eenmaal draait zoals het hoort wordt het ook een ondersteunend systeem voor klanten van mij.

dignus
03/09/03, 20:12
Resum.net (http://www.resum.net/) is altijd erg snel :)

Markuz
04/09/03, 16:59
quakenet -_-

xserve
04/09/03, 17:35
Ik weet niet hoe het aanmaken van een groep gebeurd, wil ik ook eigenlijk niet weten. Maar ik begrijp dat je dat op een eigen server moet doen die in contact staat met een IRC netwerk. Is het dan misschien mogelijk dat iemand die dat heeft zoiets aanmaakt zodat we kunnen kijken of het werkt.

Domenico
04/09/03, 18:14
Er is al een chat optie geinstalleerd binnen de wht.nl vormgeving en dat zou ik zo aan kunnen zetten. Dit alles gebeurt op basis van JPilot en werkt al perfekt.

dignus
04/09/03, 20:04
is het nu wachten op iemand die een channel creeeeeeeerd (hoeveel e's zitten daarin)?

Grumpy
04/09/03, 21:18
Origineel geplaatst door Domenico
Er is al een chat optie geinstalleerd binnen de wht.nl vormgeving en dat zou ik zo aan kunnen zetten. Dit alles gebeurt op basis van JPilot en werkt al perfekt.
Het is alleen jammer dat ie niet kan connecten. :)

Domenico
04/09/03, 23:05
Grumpy, jij kan hem zien omdat je moderator bent maar je kan nu inderdaad niet connecten omdat ik de login moet aanpassen.

tranquility
09/09/03, 00:08
Chat zou idd wel erg prettig zijn. Dus opengooien die chat hier! :)

Icheb
13/09/03, 12:09
Ik ben vanaf morgen in staat mijn server open te stellen voor webhosters.
Deze zitten dan samen met een eggdrop in een +snt-i kanaal.

Als er interesse in is, zeg het maar :D

M-BahZ
13/09/03, 19:41
Origineel geplaatst door Icheb
Ik ben vanaf morgen in staat mijn server open te stellen voor webhosters.
Deze zitten dan samen met een eggdrop in een +snt-i kanaal.

Als er interesse in is, zeg het maar :D
Ik kan vanaf ergens in 2002 _mijn_ IRC metwerk openstellen voorwebhosters ;)

En chanmodes zijn by default +ntc alhoewel je men zelf zondermeer andere modes kunnen zetten.
Maar ff klein offtopic vraagje aan jou.
Wat denk je te bereiken met het zetten van +s, dr gebeuren toch geen "geheime" dingen in zon kanaal die het daglicht niet kunnen verdragen? Die indruk heb ik iig niet als mode +k en/of +i niet staan. ;)
En uhm... mode -i ?

ProServe
13/09/03, 20:36
Kan iemand niet gewoon een kanaal op ircnet of undernet beginnen?
Ik zit inmiddels in #wht.nl op ircnet.

dignus
13/09/03, 21:55
Origineel geplaatst door ProServe
Kan iemand niet gewoon een kanaal op ircnet of undernet beginnen?
Ik zit inmiddels in #wht.nl op ircnet.

ik volg!

tom
13/09/03, 22:43
idem

Pantsy
13/09/03, 22:44
kzal zo eens kijken .

Icheb
13/09/03, 23:25
Origineel geplaatst door M-BahZ

Ik kan vanaf ergens in 2002 _mijn_ IRC metwerk openstellen voorwebhosters ;)

En chanmodes zijn by default +ntc alhoewel je men zelf zondermeer andere modes kunnen zetten.
Maar ff klein offtopic vraagje aan jou.
Wat denk je te bereiken met het zetten van +s, dr gebeuren toch geen "geheime" dingen in zon kanaal die het daglicht niet kunnen verdragen? Die indruk heb ik iig niet als mode +k en/of +i niet staan. ;)
En uhm... mode -i ?

+s, niet omdat het het daglicht niet kan verdragen, maar omdat er ook support voor mijn bedrijf etc op die server gegeven gaan worden...
Je hebt dat nogal eens mensen die /list ook kennen en dan zo daar terecht kunnen komen.



Kan iemand niet gewoon een kanaal op ircnet of undernet beginnen?
Ik zit inmiddels in #wht.nl op ircnet.

Few sec, ik kom eraan :D