PDA

Bekijk Volledige Versie : Leesbaar NL -_-'



Savvas
30/08/03, 09:58
Er komen steeds meer mensen op dit forum die gewoon geen algemeen beschaafd Nederlands beheersen. Nou wil ik niet zeggen dat ik er zo goed in ben maar mensen begrijpen mij wel.

Ik erger me er verschikkelijk aan, net zoals anderen heb ik gemerkt in de topics die zojuist plaatsvonden in " het runnen van een...".
Is er geen add on voor dit forum dat de spelling checkt of kan er niet iets aangepast worden aan de voorwaarden hiervoor?

Ik ben ook eigenlijk erg benieuwd, wie allemaal dezelfde mening als mij hier over delen...

Rik
30/08/03, 10:46
Ik ben het wel met je eens, al moet ik zeggen dat ik er af en toe ook wat van kan hoor....
Meestal is het een kwestie van sneller willen typen als de vingers gaan, en/of het tegelijk indrukken van twee toetsen...
Maar ik moet je gelijk geven, als je die 4 topics ziet,... dat is toch wel een dieptepunt !

Savvas
30/08/03, 11:24
ja maar dit is dan ook niet het enige, komen de laatste tijd steeds meer van die mensen op het forum die posts plaatsen waarvan je denkt dat het hyrogliefen(of dit nou goed geschreven is...:p) schrift is, omdat het gewoon simpelweg soms niet te begrijpen is.

En ja er zijn er ook een aantal die fouten maken in het typen omdat ze het erg snel doen, maar als je i.p.v waar "ij" hoort, "ei" tikt, dan ben je toch wel ver van huis lijkt me...

Rik
30/08/03, 11:29
hehe, of bij elke NIET, NEIT schrijven vindt ook wel wat hebben, is wel een jongen van principes :D

Savvas
30/08/03, 11:36
ja inderdaad, maar heb jij misschien suggesties hoe dit een beetje verholpen of vermindert kan worden???

Shr3d
30/08/03, 12:18
Je moet boven de 13 zijn om hier te registreren? :)

m@rcel
30/08/03, 12:25
Nja, ik snap zowiso niet wat je op een forum doet als je de taal die erop 'gesproken' wordt niet beheerst.

Maar goed, Dyslexie is dé nieuwe rage :)

cridea
30/08/03, 13:45
Er is verschil tussen tikfouten en spelfouten.

Tikfouten is niet erg, spelfouten is wel storend, als er 2 of meer in een post zitten.

Booster
30/08/03, 13:58
Nou, ik ga spelfouten niet tellen ofzo. Maar als erg echt verschrikkelijk storende fouten in zitten (bv, accound, of dailup (het is dialup, for gods sake!)) of totaal onbegrijpelijke taal (zie Justin) dan ga ik wel wat dieper nadenken over de persoon die het schrijft en wat zijn niveau is.

Het zijn meestal ook niet van die hoogwaardig technische posts, maar typische helpdesk vragen.

FSCJasper
30/08/03, 19:22
Origineel geplaatst door Shr3d
Je moet boven de 13 zijn om hier te registreren? :)
Nope,toen ik hier kwam was ik ook 13, inmiddels 14 en heb nooit zo'n zin vol spelfouten gemaakt( please, ga niet zoeken ;)). Iets van, na 5 woorden totaal fout geschreven,waarschuwingslevel met 1 punt omhoog.

Rik
03/09/03, 18:59
Nou, ik kan best wel eens een berg spelfouten maken hoor.
Zeker als het al erg laat is, of ik (nogmaals) snel aan het typen ben...

Meestal als ik een bericht plaats, kan ik hem ook meteen een keer aanpassen :D

Maar ik zie wel een groot verschil tussen het verkeerd plaatsen van eenD en het plaatsen van een complete puzzel (Just*n).