PDA

Bekijk Volledige Versie : Adverteren?



Scito
29/08/03, 21:28
Hoi iedereen,

Ik zit even met een moeilijke vraag.. Adverteren.. Wanneer is het gunstig voor jullie, als adverteerders, om op een site te gaan adverteren? Is het bijvoorbeeld interessant om dat te doen op een site met 1000 bezoekers in opbouwende lijn of wil je meer bezoekers zien?

Wat zijn de normen en waarden in adverteren. Kan je bijvoorbeeld een banner plaatsen van een hostingbedrijf terwijl je er zelf niet host? Maar die host waar jezelf host doet aan gedeeltelijke sponsoring?

Wat zijn de prijzen? Moet je denken aan 20euro p/m, 50 euro p/m of zelfs meer?

Waarom vraag ik dit? Mijn site brengt veel dataverkeer op, 70GB per maand om precies te zijn, dat moet ook betaald worden. Aangezien dat onbetaalbaar is op jaarbasis voor mij (ben student) wil ik toch adverteerders vinden voor mijn site.

Dan nog een laatste vraag: Hoe kom ik aan adverteerders? Ik kan wel een linkje plaatsen op m'n site, maar dan kan ik 3 maanden wachten voordat iemand reageert.

Nogmaals: De bedoeling hiervan is niet om adverteerders te vinden (je kan altijd mailen naar alexander*scito.nl (* vervangen door @)) maar ik wil wat informatie erover omdat ik op dat gebied nog een echte leek ben.

Alvast bedankt!

The MAzTER
29/08/03, 21:46
...

cridea
29/08/03, 22:00
Je kunt lid worden van programma's als tradedoubler.nl

Zelf redelijke ervaringen mee.

Misschien eens met google zoeken naar zoiets:

http://www.google.nl/search?sourceid=navclient&hl=nl&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=adverteerder+zoeken

Scito
29/08/03, 22:03
Origineel geplaatst door The MAzTER
70gb per maand aan pageviews of 70gb per maand aan downloads?

dit is namelijk een wereld van verschil. Als jij heel je familie een film laat downloaden van 2 gb ;)

Aan pageviews en downloads, het gaat namelijk om een MSN site. Ongeveer 40GB downloads en de rest de avatars e.d.

En nee, ik wil niet meedoen aan programma's als tradedoubler, slechte ervaringen mee en daarom wil ik voortaan echte adverteerders. Die tip over Google is wel een goed idee :)

Rik
31/08/03, 15:33
Ik verwacht niet dat je sponsor (hosting) het leuk gaat vinden als je er een andere hoster op laat adverteren... op een prominentere plaats bv... zal niet gewaardeerd worden denk ik....

FSCJasper
31/08/03, 19:46
Precies, als ik iemand doe sponsoren heb ik als strikte reden dat er geen andere hostingprovider daar ook adverteerd. Ander soort adverteren door ander soort bedrijven is voor mij geen probleem, maar ik wil dan wel het 'alleenrecht van adverteren door hostingprovider' hebben. Als je twee hostingproviders hebt, is de kans veel kleiner dat bezoekers naar jouw gaan door die site dan als je alleen bent als hostingprovider op de site.

dakdak
01/09/03, 16:14
De inkomsten van banners liggen tegenwoordig rond de 0,50 ct to 4 euro per maand/duizend impressies. Belabberd, dus. Verwacht niet dat je daar veel geld mee zult verdienen.

Het beste resultaat qua inkomsten zul je krijgen als je je eigen hosting provider adverteert op je site. Maar dan niet als je simpelweg een paar banners neerkwakt... je zult het geraffineerder moeten aanpakken.

Het beste resultaat kun je behalen door eerlijke en oprechte "editorial content" te leveren. Dat wil zeggen, je levert interessante informatie aan voor je sitebezoekers (gericht op hun wensen) en verwerkt daarin min of meer nonchalant de link naar je webhost.

Je moet dan dus ook echt zelf tevreden zijn over je webhost. Je schrijft dan eerlijk over jouw ervaringen en de relevantie voor je bezoekers en verwijst ze vervolgens door. Als je een paar leugens gaat zitten vertellen, trapt daar echt geen kip in.

god65
10/09/03, 11:49
Hoi,

Weet je eigenlijk wat voor bezoekers je op je site krijgt?
Studenten, scholieren, 65+, mannen, vrouwen, leeftijd, je weet wel wat ik bedoel.

Controleer dit eerst via een poll en ga dan gericht op zoek naar adverteerders. Als je bijvoorbeeld veel scholieren en studenten krijgt zet dan de nieuwste ringtones/logo op je site.

Als voorbeeld: op één van mijn sites heb ik +/- 800 bezoekers per dag maar omdat de advertenties heel gericht zijn brengt mij dit elke maand tussen de 1000-2000 euro op.

maw zoek naar adverteerders die bij jouw bezoekers passen.

Als geen enkele bezoeker van je site een webmaster is dan zal je niks verdienen aan een advertentie voor hosting.

Ik zie ook nergens op je site dat mensen zich kunnen aanmelden voor een nieuwsbrief. Zorg dat je er 1 krijgt want emailadressen zijn goud waard, natuurlijk wel optin gebruiken.