PDA

Bekijk Volledige Versie : Registratie van .lu domein



Web123.nl
29/08/03, 17:40
Is er iemand die ervaring heeft met registratie van .lu domeinnamen? Een bestaande klant wil graag extra domeinnamen met de extentie .lu.

Na het e.e.a. uit hebben gezocht, kom ik tot de volgende conclusies:
- .lu is veel kleiner dan .nl (.lu = 16000 domeinen)
- voor .lu zijn er geen ´deelnemers´, alle registraties vinden plaats bij nic.lu zelf
- voor het registreren dien je een zogenaamd contract in te vullen en een appendix te ondertekenen (akkoordering met voorwaarden e.d.)
- setupfee is 50 euro
- jaarlijkse kosten zijn 40 euro


Het ziet er dus vrij simpel, doch omslachtig, uit.
Of heeft iemand andere ervaringen?

En wat betreft de BTW, ik neem aan dat die niet betaald hoeft te worden indien je VAT number (BTW nummer) doorgeeft?

tom
29/08/03, 18:12
Je moet een adres in luxemburg hebben:)

Ctrl-Alt
29/08/03, 18:49
Het is mogelijk een .lu te registreren als je geen adres hebt in Luxemburg. De registrar is dan wel de houder van het domein.

Op http://www.webselect.nl/whois.php kun je voor elke extensie eventueel een provider zoeken die het betreffende domein kan registreren.

Web123.nl
29/08/03, 18:58
Beste Ctrl-Alt,

Liever registreren wij onze domeinnamen met zo min mogelijk schakels er tussen, indien mogelijk.

In het formulier op nic.lu kan ik het volgende vinden:

5. Administrative contact (organization and private persons)
The administrative contact must have a permanent street address in Luxembourg.
A power of attorney is required if:
- the address of the administrative contact is not identical to the organization address,
- the private person has no residence in Luxembourg

Hieruit kan ik opmaken, dat het voor Nederlandse (of andere) organisaties sowieso mogelijk is om een .lu domein op eigen naam te registreren. Voor prive personen dus niet.

Ik neem aan dat jij dit ook bedoelde?

Edit:
Er staat nl. niet dat een organisatie een ´power of attorney´ nodig heeft.

Ctrl-Alt
29/08/03, 19:06
Enige tijd terug heb ik een .lu aangevraagd en een 'power of attorney' ingevuld. Dat accepteerde de organisatie niet; ze schreven: "due to a policy change, a domain name holder is required to have his own residence in Luxembourg or to mandate an administrative contact (private person) with a residence in Luxembourg". Zodoende is het domein op naam van de Luxemburgse provider aangevraagd.

Web123.nl
30/08/03, 23:05
Welke provider heb je hiervoor ingeschakeld?
Mijn klant zal dan op dezelfde gronden ook geen kans maken om een domeinnaam direct bij nic.lu te registreren.

(zou je me de domein kunnen pb-en, wil weleens zien hoe de whois eruit ziet?)