PDA

Bekijk Volledige Versie : 47u Rack bij coloheaven?



Meuli
28/08/03, 02:39
Ik ben van plan om bij coloheaven een 47U rack te huren (1mbit connectie); maar ik zie op dit board enkel en alleen maar scheldpartijen als het over coloheaven gaat. Er wordt telkens gesproken over wantoestanden en/of wanbeheer? Zou er iemand die bij coloheaven zijn servers had/heeft staan zijn goede/slechte ervaringen kunnen delen met mij? Dit is absoluut geen thread om te flamen, maar om objectief jou ervaringen met coloheaven mee te delen. alvast bedankt

Rik
28/08/03, 03:07
phoe, weet waar je aan begint, dat bedrijfje heeft hier al heel wat losgemaakt... ben benieuwd :D

Denk wel dat het slim is dat je er nu niet weer eentje opstart, en gewoon de andere topics eens rustig gaat lezen, daarna kun je heel makkelijk de beslissing nemen (er zijn honderden aanbieders), veilig gevoel ?: DOEN, denk je een beetje "Mwa..."? : NIET DOEN...

Mvg Rik

Andrew
28/08/03, 03:21
Ik zou Electric (Richard) even proberen te mailen, die heeft een rack bij Coloheaven dus misschien kan hij er meer over vertellen

bjorn
28/08/03, 03:22
Rik heeft echt wel gelijk hoor, ik heb bij coloheaven toch ook maar zo een uhm gevoel bij!

The MAzTER
28/08/03, 05:03
als ik het zo allemaal lees etc. Zou ik het ook niet doen.

Plons
28/08/03, 09:40
ik zou het absoluut niet doen !

Beyonder
28/08/03, 11:09
Inderdaad hebben we nu op dit moment niet een ideaal netwerk. Dit doordat we op diverse punten capaciteit tekort komen.

Dit is te wijten aan het budget dat beschikbaar is voor de Redbus PoP. Een deel van het budget zal moeten worden voldaan door klanten. Juist enige klanten zijn ernstig in gebreke gebleven zodat wij niet op tijd uitbreidingen konden doen. Even voor de duidelijkheid, klanten bleven in gebreke toen de situatie nog wel goed was.

Inmiddels hebben we deze situatie simpelweg opgelost door de hele handel te verkopen aan een kapitaalkrachtigere partij.

Er staan nu diverse verbeteringen in de planning, dit start met vrijdagmiddag waar er een nieuwe switch geplaatst gaat worden (Foundry BigIron 4000).

De bedoeling is dat er per 1 september een of misschien zelfs twee transit partijen erbij komen, zoals het ernaaruit ziet gaan we deze deadline halen.

Hierdoor zal ons netwerk een stevigere basis krijgen en kunnen wij weer vol vertrouwen de toekomst in.

megaroot
28/08/03, 11:34
"Te verkopen aan een kapitaalkrachtigere partij"?! Ik dacht dat het nu een stichting was? Die kunnen echt geen commercieel bedrijf opkopen. En die Foundry, die is zeker gesponsored?

Tis wel erg tegenstrijdig allemaal, vind je niet?

PimEffting
28/08/03, 11:38
Een korte objectieve blik (http://groups.google.nl/groups?num=100&hl=nl&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=coloheaven&sa=N&tab=wg)

Beyonder
28/08/03, 11:41
Objectief ? in de meeste groepen zitten dezelfde kruisvaarders als die in dit forum actief zijn. Het zijn steeds dezelfde mensen die roepen :)

Megaroot: denk je dat Stichtingen niet kapitaalkrachtig zijn ?
Even voorbeeld van een bekende stichting in onze branche

http://www.domain-registry.nl/sidn/flat/Algemeen/Over_SIDN/Jaarverslagen/Jaarverslag_2002/index.html

Heb jij meer kapitaalkracht ? ;)

Om de OP vertrouwen te geven:

Je mag een maand uitproberen tegen een maandtarief, zonder betaling van de setup kosten. Als je niet tevreden bent, mag je gewoon weg.

megaroot
28/08/03, 13:23
Kapitaalkrachtig is bij mij een onderneming. Een stichting heeft een idieel doel. Dat jij colocation in Polen ideel vindt, is jouw probleem.

En die berichten in de newsgroups zeggen wel degelijk wat over jouw zakelijke "kunnen", jouw verleden en de rotzooi die je zoals gebruikelijk weet te creeren.

En ga nou niet lullen over dat ik niet zo kapitaalkrachtig ben als die stichting van je, of nee sorry, waar je werkt, want die bestaat nog helemaal niet, anders had je allang een kvk nummer en nieuwe naam gepost.

Remon, ik denk dat het moeilijk gaat worden om het vertrouwen terug te winnen, als dat er uberhaupt ooit geweest is. Je hebt er in de laatste 3 jaar alleen maar de business naar beneden gehaald, en een colocation-stichting is niet anders. Het is gewoon een belachelijk en marketbreaking business concept.

Als je serieus met zakendoen bezig was had je gewoon alle zaakjes op orde en ging je zeker niet hier aanbiedingen zitten te posten voordat er duidelijkheid is over de stichting en de structuur daarvan, of als je die niet wilt geven.

Mods: Een laatste tip hierover, want dit gaat zo eindeloos door. Sluit dit topic, en Remon, post niet op dit dorum over je toko totdat er duidelijkheid is over de nieuwe structuur en je ons die duidelijkheid wilt en kan geven op dit forum.

Beyonder
28/08/03, 13:40
Onzin, als mensen vragen stellen over Coloheaven dan heb ik alle recht om erop te reageren.

Het is geen colocatie stichting, misschien lees jij het zo, maar ze gebruiken colocatie als middel om hun doel te bereiken.

Het is echt niet het enige wat ze doen, dat heb ik ook nooit gezegd.

Plons
28/08/03, 15:25
najah punt is duidelijk lijkt me

Rik
28/08/03, 15:41
Origineel geplaatst door Unexplained
Een korte objectieve blik (http://groups.google.nl/groups?num=100&hl=nl&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=coloheaven&sa=N&tab=wg)

:D kolere ... hij is wel vaak te vinden in Google, normaal zou je jaloers zijn... maar in dit geval ;)

Voor de topic starter: ik denk dat deze adviezen wel voor zich spreken is het niet ?

Mvg Rik

Meuli
28/08/03, 22:39
Origineel geplaatst door Beyonder
Om de OP vertrouwen te geven:

Je mag een maand uitproberen tegen een maandtarief, zonder betaling van de setup kosten. Als je niet tevreden bent, mag je gewoon weg. [/B]

Ik zie hier inderdaad massa's negatieve berichten, maar ik zie nergens een concrete situatie staan waarbij coloheaven zijn plichten als colo-aanbieder volledig verzaakt heeft; btw met beyonder zijn voorstel kan ik onmogelijk in 't zak gezet worden.

Rik
28/08/03, 23:15
klopt :D speak to you later !

Meuli
28/08/03, 23:57
ik heb op http://www.webhosters.nl/gegevens.php?id=520 nog een hoop enorm negatieve reacties gevonden, ik denk toch dat ik ergens anders zal gaan...
bedankt aan alle posters om dit aan mij duidelijk te maken, dit heeft me waarschijnlijk veel miserie bespaard!
mvg,
Meuli

Beyonder
29/08/03, 03:51
Idomein is geen Coloheaven, ik blijf dat benadrukken maar het is echt zo.

Idomein werd gerunt door een geheel ander team.

xserve
29/08/03, 08:39
Door andere vorzonnen mensen?
Idomein IS van jou en Coloheaven is en BLIJFT van jou. Je heb helemaal geen werknemers en als dat wel zo is dan zou ik als ik jou was ze maar eens inlaten schrijven bij de belasting dienst niet?

Je bent de enige persoon die er werkt, dat weet je zelf ook wel.

superior-is
29/08/03, 10:27
Wrong. Zo ver ik weet is Idomein overgenomen door de mensen van Surehost. De rest is speculatie en enkel Beyonder weet hoe de vork nou daadwerkelijk in de steel zit.

®on
29/08/03, 10:45
Origineel geplaatst door Beyonder
Onzin, als mensen vragen stellen over Coloheaven dan heb ik alle recht om erop te reageren.
Zit daar niet een probleem? Je geeft namelijk geen antwoord op gewone vragen van potentiele klanten.

HBCS
29/08/03, 12:13
ik ben en wordt nog steed goed behandeld bij coloheaven
dit wilde ik wel even kwijt
is weer eens wat anders als al dat negatieve gedoe

Rik
29/08/03, 12:40
En ook dat mag wel eens vermeld worden, meneer Akkermans doet wel zijn best om het e.a.a. recht te zetten... maar ik betwijfel of het wel nut heeft voor hem, ik denk dat hij zich beter met een andere tak binnen de ICT kan gaan bezighouden :D

Beyonder
29/08/03, 12:44
We hebben toch nog steeds een aardige hoeveelheid tevreden klanten en nog steeds komen er regelmatig klanten bij die soms zelfs weglopen van partijen die hier commentaar op Coloheaven uiten.

Dus al met al zal het wel meevallen lijkt mij.

Plons
29/08/03, 13:44
net zit je nog te vertellen dat je klante niet op tijd betalen, lijken me niet echt tevreden klanten?

Rik
29/08/03, 13:48
Of ze zijn juist wel tevreden, en denken sch**t aan hem, we naaien hem voordat hij ons kan..... :D

Beyonder
29/08/03, 13:49
Lees eens opnieuw: er zijn klanten die niet op tijd betalen =! alle klanten betalen te laat.

In dit geval ging het om een tweetal klanten die relatief veel afnamen en langere periodes open lieten staan (>3 maanden).

Dit soort dingen laten we niet meer gebeuren. Ik ben gewoon te coulant geweest in de invordering van dit soort bedragen.

HBCS
29/08/03, 14:02
maar even voor de topic starter
ik zou gewoon een maand eens iets proberen bij remon
en ik weet dat dat kosteloos kan
dan kun je zelf oordelen over hoe en wat
stuur gewoon afentoe een mailtje met een vraag of bel hem desnoods
dan kun je zelf oordelen of het iets is voor je
ik vind je kan namelijk iemand in 2 woorden de grond intrappen maar hij moet dan in 2000 woorden dat weer repareren wat ik in 2 woorden stuk maak
en als laatste de soep wordt nooit zo heet gegeten als hij opdient wordt

suc6 er nmee

Gompie
30/08/03, 10:58
Origineel geplaatst door Beyonder
Inderdaad hebben we nu op dit moment niet een ideaal netwerk. Dit doordat we op diverse punten capaciteit tekort komen.

Dit is te wijten aan het budget dat beschikbaar is voor de Redbus PoP. Een deel van het budget zal moeten worden voldaan door klanten. Juist enige klanten zijn ernstig in gebreke gebleven zodat wij niet op tijd uitbreidingen konden doen. Even voor de duidelijkheid, klanten bleven in gebreke toen de situatie nog wel goed was.

Inmiddels hebben we deze situatie simpelweg opgelost door de hele handel te verkopen aan een kapitaalkrachtigere partij.

Er staan nu diverse verbeteringen in de planning, dit start met vrijdagmiddag waar er een nieuwe switch geplaatst gaat worden (Foundry BigIron 4000).

De bedoeling is dat er per 1 september een of misschien zelfs twee transit partijen erbij komen, zoals het ernaaruit ziet gaan we deze deadline halen.

Hierdoor zal ons netwerk een stevigere basis krijgen en kunnen wij weer vol vertrouwen de toekomst in.

Mijn broek zakt af:

Hij heeft 13 miljoen elders geoinvesteerd en verkoopt desondanks aan een kapitaalkrachtiger bedrijf, die er een stichting van maakt.

Als je zijn aanbiedingen leest is er niemand met een betere verbinding, met een beter netwerk: en nu verschuilt hij zich opeens achter een niet ideaal netwerk ??????????????

De enige verbetering in de planning is het spekken van de éénmansstichting io met 25 man personeel.

Ga waar je maar wilt, maar blijf weg bij deze econoom/bioloog/psycholoog/Ku Fung fighter.

Beyonder
30/08/03, 10:59
Daar heb je Gompie weer met zijn kruistocht en zijn compleet onvolgbare verhalen.

Ga toch lekker naar de zandbak jongen :)

Rik
30/08/03, 11:27
Maar hij heeft wel een beetje gelijk mister !

Waarom die leugens e.d....
Als je 13 miljoen investeerd ergens, kun je dan niet voor een paar duizend euro je netwerk verbeteren ?

Ik snap sowieso niet dat je op deze manier blijft doorgaan.
Het vertrouwen is blijkbaar gebroken, voordat zoiets weer goed komt ben je wel een poosje verder.
Op de manier zoals je het nu doet (telkens weer aanbiedingen plaatsen, tegenstrijdigheden, leugens e.d.) denk ik dat je bij elke post meteen de woede van een hoop (ex-)klanten op je nek krijgt...

Ik zou lekker iets anders gaan doen, ga rentenieren van die 13 miljoen die je hebt geïnvesteerd in het oostblok of zo....

Savvas
30/08/03, 11:32
topics over coloheaven worden met de dag gezelliger zeg. Het lijkt wel of mensen het als een gewoonte zien om elke maand weer even een topic ermee te verzieken.

Als je nou alleen je persoonlijke ervaringen geeft en niet dat van, ja maar ik heb van die gehoord, ja en ik van die. Zo werkt het NIET! Als je nou alleen je eigen ervaringen hier plaatst en eerlijk erin bent, daar heeft de topicstarter veel meer aan.

Het is gewoon een feit dat zeker 7 van de 10 mensen die negatief hier praten dat gewoon weer van iemand anders hebben gehoord en hier dus zelf niks van kunnen weten maar gewoon graag even meepraten.

Beyonder
30/08/03, 11:35
Sterker nog: Ik denk dat het meerdendeel gewoon concurrerende providers zijn, die een voordeel hebben aan een negatieve berichtvoering over Coloheaven.

Gompie heeft zeker veel onzin verteld:

Eerst melde hij dat hij weg moest omdat ons netwerk down ging, hij had een server staan.

Toen ik hem daarme confronteerde had hij "ooit"drie servers staan maar nu niks meer.

Zijn beweringen zijn geen waarheid geworden.

Al met al zaken om goed over na te denken, Gompie is gewoon nep :) Dat is maar een voorbeeld.

Verder raaskalt hij over investeringen en personeel, zaken die ik zeker niet zo naar voren heb gebracht.

Rik
30/08/03, 11:57
1: ik ben geen concurrent
2: ik bepaal zelf wel of ik wel/of niet ergens op reageer
3: probeer hem duidelijk te maken dat hij het anders aan moet pakken

4: als hij zo met (ex-)klanten om blijft gaan (net als met Gompy), dan zullen die ALTIJD negatief blijven schrijven...

Dat is waar ik op reageer, ik heb niet een keer over zijn service of kunde een uitspraak gedaan... kan alleen oordelen over wat ik hier allemaal lees....

Ik heb ook al eerder in dit verhaal aangegeven dat het niet normaal is dat Remon eigenlijk geen kans krijgt, maar hij maakt het er soms zelf naar vindt ik... en ook al ben ik GEEN klant van hem geweest, ben ik GEEN concurrent van hem, ik mag toch wel reageren en mijn mening geven ?

Al verteld Gompy nog zoveel onzin, de HONDERDEN reacties op dit forum, webhosters.nl en alle andere mogelijkheden waar men zijn gal kwijt kan staat ZIJN naam...

kan ik toch geen bal aan doen? :D

Beyonder
30/08/03, 12:04
Gompy is geen klant en geen ex klant.

http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=33110

Ik vind helemaal geen honderden slechte reacties op webhosters of dit forum, ik lees steeds dezelfde verhalen van een handjevol mensen.

En dat zijn dan vaak ook nog eens andere ISPs (toevallig)

®on
30/08/03, 12:09
Origineel geplaatst door Beyonder
Verder raaskalt hij over investeringen en personeel, zaken die ik zeker niet zo naar voren heb gebracht.
Oh nee? (http://groups.google.nl/groups?hl=nl&lr=&ie=UTF-8&frame=right&rnum=1&thl=0,1142129011,1142110817,1141620880,1141613855, 1141263323,1141225632,1140989319,1140985546,114097 6067,1140978419,1140978825&seekm=asi66i%243o8%241%40news2.tilbu1.nb.home.nl#l ink9)

Verder koop ik mijn bandbreedte en ruimte in tegen een zeer lage prijs,
terwijl de kwaliteit gewoon vergelijkbaar is
(GlobalSwitch/InterXion vs Telecity, uptime van 100% afgelopen jaren) ben
ik eigenaar van de kantoorruimte die we gebruiken, word mijn personeel
betaald via
andere bedrijfsactiviteiten en heb ik verder lage lasten.

Beyonder
30/08/03, 12:12
Waar spreek ik over een investering in Coloheaven van 13 miljoen euro ? :) waar spreek ik over een aantal van 25 personeelsleden in Coloheaven ?

Rik
30/08/03, 12:16
Hoeveel personeel heb je op DIT moment, wat voor rechtspersoon, en wat is je KvK nummer dan ?

Wil ik het gewoon ff van jou zelf horen....

Beyonder
30/08/03, 12:21
Er werken 4 mensen binnen coloheaven.

John --> Administratie
Maria ---> Systeembeheer
Ron -----> Systeembeheer
Remon --> Support&Sales

Rechtspersoon BV i.o.
18066434 0000

Binnenkort vervalt de inschrijving, gezien de activiteiten zijn overgenomen door een andere partij, zoals ik eerder stelde.

superior-is
30/08/03, 12:43
Gaat dit nog over ervaringen bij Coloheaven? Lijkt me niet.

Trouwens Remon. Ik denk dat toch niemand je ooit gaat geloven, tenzij je met concrete bewijzen komt. De vraag is alleen 'hoe ver ga je daarmee' en 'wat schiet je ermee op'. :)

Rik
30/08/03, 12:43
K, thnx... ik bemoei verders nergens mee.... mag onderhand wel eens afgelopen zijn met dat geknok hier op het forum.... ;)

WebBizz
30/08/03, 12:43
Ik denk dat hij het KvK nr. van de stichting wilde weten...

megaroot
30/08/03, 12:47
Maris Joac Quental e Melo zou werkzaam zijn geweest bij Limit als marketingmedewerker en zou nu ineens benoemd zijn tot systeembeheerder. Mag ik je erop wijzen dat dit waarschijnlijk de enige persoon is met de achternaam Quental e Melo die er op deze aardbol rondloopt?

http://www.google.nl/search?hl=nl&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=%22Quental+e+Melo%22&lr=

Voor de rest is alles al eerder verklaard en behandeld, daar hoeven we het niet meer over te hebben.

Rik
30/08/03, 12:47
;)

megaroot
30/08/03, 12:48
De stichting bestaat nog niet eens, dat is gewoon een excuus om nu tussendoor al wat ordertjes binnen te halen zodat hij de oprichting hiervan kan betalen en iemand kan vinden die zo achterlijk is om dat ding op zijn naam te zetten.

electric
30/08/03, 13:40
Wij hebben zelf 3 maanden doorgebracht bij Coloheaven en ik ben blij dat we er strax weg zijn.
Het netwerk is ronduit bagger en qua support hoef je ook niet veel te verwachten ( trage reacties op mail e.d. )

Dingen zoals rev dns instellen voor onze range was al te veel werk.
en beloftes na komen is ook al te zwaar voor remon. ( zoals nieuwe uplinks die al vanaf het begin werden beloofd )

En dat gedoe met die stichting geloof ik eerlijk gezegt ook weinig van.
Remon moet maar eerst eens met een naam en kvk nummer e.d. komen van die stichting eer het geloofd word. al betwijfel ik dat de vertrouwen terug zal komen daarmee.

aan de TS : lees al de verhalen maar eens op webhosters.nl e.d. site's en beslis zelf dan maar of je nog wel dat rack af wilt nemen bij hem. ( ik zou het iig nie doen, ben blij als ik er strax weg ben )

Beyonder
30/08/03, 14:39
Richard: Je moet ook de andere kant van het verhaal vertellen, tot voor kort werd er geen enkele rekening voldaan naar ons toe, hoeveel colocatie prodiders hadden je ruim drie maanden aangesloten gelaten in die situatie ?

Gompie
30/08/03, 15:59
Origineel geplaatst door Beyonder
Idomein is geen Coloheaven, ik blijf dat benadrukken maar het is echt zo.

Idomein werd gerunt door een geheel ander team.

He he, dit klopt eindelijk als een bus, eindelijkeen beetjewaarheid.
Doet me deugd, meneer Akkermans.

iDomein werd gerunt door: Het Team Akkermans
Coloheaven wordt gerunt door : Het Akkermans Team.

Niet als flame bedoeld. (proest, proest)

megaroot
30/08/03, 16:13
Gompie-> Locatie:Tilburg.

Alter ego van Remon? ;-)

Grumpy
30/08/03, 16:35
Gompie is gebanned.
Deze thread is zinloos. Slotje