PDA

Bekijk Volledige Versie : Vuile muis... .nl



Rik
27/08/03, 20:43
Ik wordt helemaal gek van het vuil op de drie wieltjes in mijn muis !
Wat ik me afvraag, zijn daar oplossingen voor ?

Weet ik veel, zoiets als "insmeren met uitgekookte brandnetel" of zo... een truukje van Oma, of een truukje van één van jullie ?

Groeten Rik

Jimmy
27/08/03, 21:09
koop een optische muis

probleem opgelost

superior-is
27/08/03, 21:10
Origineel geplaatst door Rik
Ik wordt helemaal gek van het vuil op de drie wieltjes in mijn muis !
Wat ik me afvraag, zijn daar oplossingen voor ?


Ja; een optische muis. En voor het geld hoef je het niet te laten (14 euro ofzo). Eenmaal optisch altijd optisch.

Rik
27/08/03, 21:12
Hmmm.... ben zo gehecht aan t oude muisje met twee knopkes en een scroll... kzal er toch maar eens aan gaan denken dan...

Mvg Rik

xserve
27/08/03, 21:33
Meeste optische muizen hebben ook twee knoppen en een scrollwiel.

Pantsy
27/08/03, 21:59
Ja zeker een optische nemen!! geweldig zijn die :)

Rik
27/08/03, 22:04
Serieus he ?, niet dat ik er nu eentje bestel en dat het kl*te werkt (met name voor veel design werk...)

Mvg Rik

WebBizz
27/08/03, 22:55
Werkt echt goed. En ze zijn er tegenwoordig ook met twee optische sensoren voor superieure precisie.

UbErZ
27/08/03, 23:14
Hoi Rik,

Wat altijd helpt tegen een vieze muis is; je handen wassen voordat je aan je muis zit. Het meeste wat op je muismat en dan ook in de muis zelf komt zijn dode huidcellen, talg, vet en tal van andere dingen (waar je niets van wil weten). Als je je handen goed wast voor gebruik van de muis, hoef je je muis bijna nooit meer schoon te maken.

En als je fotoshop, games of arkey (CAD) gebruikt, zweer ik nog steeds bij de "gebalde muis".

Pantsy
27/08/03, 23:24
Met het ontwerpen van sites merk ik niets van dat ik werk met een optische muis (photoshop/imagready/fireworks).

The MAzTER
27/08/03, 23:52
...

Pantsy
27/08/03, 23:59
Ik heb gehoord dat draadloos + optisch niet altijd even lekker werkt, wel eens wat van gemerkt the mazter?

RobbertC
28/08/03, 00:04
Koop een MX 700 inderdaad. Ik heb erg veel muizen versleten. Van een normale met draad en balletje (was niks en oud) naar een optische met draad (ging kapot) naar een gewone zonder draad (ging ehm, ook kapot) via een draadloze optische (vrat batterijen niet normaal meer) en nu dus een MX 700. En ik kan zeggen, ik heb eindelijk de ideale muis gevonden. Draadloos, zonder draad en s'nachts wordt hij opgeladen in de cradler!

The MAzTER
28/08/03, 00:11
...

Pantsy
28/08/03, 00:12
Ik zal eens kijken of ik ergens een "proefritje" kan maken met de mx700, klinkt zeer aantrekkelijk :)

Rik
28/08/03, 00:18
wow, thanx 4 the Tips... kom even een uurtje niet kijken zeg...

Nee, kosten maken niet uit, en met 17 uur per dag zo'n ding in je handen, dan mag je er best wat aan uitgeven, een vrouw 17 uur onderhouden/in je handen kost meer :D

Hmmm, kga maar voor optisch en met draad... heb zelf negatieve ervaringen met draadloos...

Nogmaals Thnx :W:
MX 500 of MX 700 dus...

Groeten Rik

RobbertC
28/08/03, 00:27
De MX 500 en de MX 700 zijn overigens precies hetzelfde, het enige verschil is dat de MX 500 een draadje heeft, en de 700 dus niet ;)

Rik
28/08/03, 00:31
Ja, dat begreep ik al, zal alleen morgen ff gaan testen of dat inderdaad veel verschil in gebruik is :D

Mvg Rik

The MAzTER
28/08/03, 00:45
...

Grumpy
28/08/03, 01:22
Origineel geplaatst door The MAzTER



+ dat ie zwaarder is he ;) ivm met batterijen.

Wat ik zelf dus fijn vind :)

500 heeft een gewichtje ipv batterij...
ze wegen evenveel

almar
28/08/03, 01:28
Origineel geplaatst door Grumpy


500 heeft een gewichtje ipv batterij...
ze wegen evenveel

Waar is dat gewichtje dan voor? Om te voorkomen dat ie omvalt ;)

Booster
28/08/03, 01:44
Als het wat goedkoper moet, neem dan de simpelste optische Logitech muis (dat is de Pilot Wheel Mouse optical), met staart en achterlicht. Kost niet teveel, en dan heb je een muis die optisch prima in elkaar steekt, even goed in de hand ligt als de gemiddelde standaardmuis, met gewoon 2 knoppen en een scroll, zonder alle extra's zoals spoilers, stoere velgen en sportuitlaten.

Ik had het eerst ook niet zo op optische dingetjes. Bij vrienden bibberde die dingen altijd over de tafel (of nouja, op het scherm bibberde de cursor) en nog wat van de kleine dingetjes als: "ja maar, dan kan ik mijn muis niet meer gewoon optillen en verleggen zonder cursor te bewegen!" enzo.

Achteraf bleek dit echt 100% mee te vallen. Mijn muis optillen verplaatsen zonder beweging van de cursor kan nogsteeds en mijn muiscursor heeft nog nooit getrilt. Verder vind ik de optische toch wel echt erg accuraat en snel. Ik ben er erg blij mee.

Rik
28/08/03, 02:06
K, kga voor de MX 700

Thnx

Gompie
28/08/03, 08:05
Origineel geplaatst door Rik
Ik wordt helemaal gek van het vuil op de drie wieltjes in mijn muis !
Wat ik me afvraag, zijn daar oplossingen voor ?

Weet ik veel, zoiets als "insmeren met uitgekookte brandnetel" of zo... een truukje van Oma, of een truukje van één van jullie ?

Groeten Rik


.................................................. .en kaas ?

Groeten Gompie.

Rik
28/08/03, 11:29
Zou t helpen? :D

Rik
28/08/03, 11:33
Origineel geplaatst door Booster
Als het wat goedkoper moet, neem dan de simpelste optische Logitech muis (dat is de Pilot Wheel Mouse optical), met staart en achterlicht.

Knipperd dat achterlicht ook als je achteruit gaat ? of is dat alleen bij de duurdere modellen ?
(vond het zo leuk klinken, "met staart en achterlicht" :D)

Mvg Rik

superior-is
28/08/03, 11:35
*piep piep piep*

Nee dat hebben ze er toch maar vanaf gehaald, anders leek het teveel op een echte muis. :)

Grumpy
28/08/03, 12:31
Origineel geplaatst door almar
Waar is dat gewichtje dan voor? Om te voorkomen dat ie omvalt ;)
Ik denk dat het iets fijner is om met een muis met een bepaald gewicht te werken...

Precieze reden meot je maar aan Logitech vragen.

The MAzTER
28/08/03, 13:49
...

We Dare
28/08/03, 14:12
Origineel geplaatst door The MAzTER

Enig nadeel: Batterijen en vrij duur. Had voor deze 90 euro moeten neerleggen :( (6 maanden terug)

Denk dat je net zo goed de combi draadloos toetsenbord + MX 700 kan kopen. Aangezien hier maar 10 of 20 euro verschil in zit dan dat je de muis alleen koopt.


Ik heb thuis en op de zaak de combi van toesenbord + MX 700 en daar zit netjes een cradle bij waar je je muis in kan opladen, geen last van lege batterijen meer, overigens zweer ik bij optisch + draadloos werkt perfect.

Rik
28/08/03, 14:29
Mijn probleem is dat als ik voor draadloos ga, ik alsnog een reserve muis zal moeten hebben omdat ik niet verwacht dat een draadloze voldoende power heeft om dagelijks 17 uur continu gebruikt te worden...

Hoelang gaat een opgeladen muis eigenlijk mee (wat een vraag ;) )

Mvg Rik

RobbertC
28/08/03, 15:03
Ik ben laatst 2 nachten achter elkaar vergeten om de muis op te laden, en pas de dag na de laatste nacht kreeg ik rond een uur of 3 s'middags een melding dat de batterijen bijna op waren. In die 3 dagen is er toch vrij intensief gebruik van gemaakt, zeker wel meer dan 17 uur in totaal.

The MAzTER
28/08/03, 15:14
...

Rik
29/08/03, 15:16
Ik heb maar de MX 500 genomen (ivm opladen), werkt idd ongelofelijk lekker zeg.... :D

Thnx !

The MAzTER
29/08/03, 16:35
...

Rik
29/08/03, 16:52
i.v.m. het verkeerd opladen/risico ed (zal bij mij vaak gebeuren dat ik het vergeet bijvoorbeeld...)

Vindt het prima zo ;)