PDA

Bekijk Volledige Versie : Internet Telefoon (Exclusief Bij ClassWeb)



classweb
27/08/03, 16:35
Geachte Webhostingtalk Gebruikers,

Wij als ClassWeb Internet Services bieden u vanaf medio oktober een nieuwe toestel dat nog in heel europa (bijna) niet bekend is.

Wat is dit toestel?
- Dit is namelijk een telefoon die u aansluit op de microfoon en luidspreker ingang van uw Pc, waarmee u naar vaste binnen/buitenlandse netwerken & naar mobiele telefoons (bijna alle landen) kunt bellen.

Hoe werkt dit telefoon?
- Het is heel makkelijk. U sluit de kabels op uw pc aan, installeert de bijgeleverde software vanuit het cd, voert uw account nummer met uw password in, de gewenste nummer draaien en u zit al te praten. (Er is natuurlijk een internet verbinding nodig)

Wat is het voordeel van dit telefoon?
- Het voordeel is dat u heel goedkoop kunt bellen naar vaste en mobiele nummers. Bijvoorbeeld u belt vanuit het buitenland naar NL en binnen NL voor maar $0,04 per min. Dus dit betekend dat u uw toestel ook naar het buitenland kunt meenemen en daar kunt aansluiten op een pc.
HET MOOISTE VAN DIT TOESTEL IS DAT U NAAR EEN ZELFDE SYSTEEM VOLLEDIG GRATIS KUNT BELLEN, DUS WANNEER U EEN FAMILIE HEEFT IN AMERIKA EN ZIJ GEBRUIKEN OOK ZO'N TELEFOON DAN KUNT U 24 UUR 7 DAGEN PER WEEK HELEMAAL GRATIS BELLEN. HET HOEFT NIET IN HET BUITENLAND TE ZIJN ZELFS IN HET ZELFDE PAND WERKT HET!!! IEMAND OP DE 30STE ETAGE BELT IEMAND OP DE BG HELEMAAL GRATIS. :)

Wat zijn de kosten van het gesprek en hoe weet ik dat?
- U koopt een telefoon en u betaald alleen de gesprekskosten. In het software kunt u namelijk lezen voor hoeveel, hoelang en naar welk nummer heeft gebeld.
Bij een aankoop van een toestel ontvangt u beltegoed van $10 wat u later als het op is kunt aanschaffen bij ons en online kunt opwaarderen.
De opwaardeer kaarten bestaan uit $10, $20, $50, $100 enz.

Wat zijn de gespreks tarieven?
- U zult binnenkort al het informatie op onze website vinden.

Hoe is de geluidskwaliteit?
- De geluidskwaliteit is zeer hoog, wij kunnen u garanderen wanneer u gebruik maakt van een ADSL/Cable internet verbinding geen problemen zult krijgen.

Is er een geluidsvertraging?
- Ja, er is een heel kleine vertraging van +/- 1sec. Wanneer u langer in gesprek bent vermindert de vertraging

Wanneer u nog meer informatie wenst kunt u ons bellen, mailen of natuurlijk hier uw bericht achterlaten.

Wij zijn ook op zoek naar resellers, wanneer u intresse heeft neem contact op met ons wij zullen u hierbij ons best doen.

rootservices
27/08/03, 17:03
Hallo,

ik gebruik reeds voice over IP via een SIP device, namelijk de cisco ATA186 analog adapter.
Deze sluit ik aan op mijn kabelverbinding en hierop sluit ik rechstreeks een analoge telefoon aan. Dus dit systeem heeft helemaal geen pc nodig.
Een telefoon die dus bijna rechstreeks op internet hangt.

Dit is wel een interessant systeem, daarom mijn vraag: ondersteunen jullie ook zo'n SIP device als client in plaats van een pc?
Indien de software die jullie leveren hetzelfde protocol gebruikt als dit device, dan moet dit wel lukken.
Dit zou dan een interessant alternatief zijn voor de door u voorgestelde telefoon, die spijtig genoeg afhankelijk is van een pc.

Hebben jullie een eigen telefonie installatie en verbindingen met carriers (zo ja, wat voor verbindingen?) of zijn jullie reseller van zo'n reeds bestaand internationaal netwerk of bestaande firma?

En tenslotte: op welk nummer kan je opgebeld worden? Met deze cisco ATA186 heb ik een oproepnummer in San Francisco, en dit is wel leuk, want ik kom regelmatig wel eens in San Francisco, maar het zou interessant zijn moesten jullie een alternatief kunnen bieden met een oproepnummer in Belgie dat dan op de IP-telefoon terecht komt.

classweb
27/08/03, 18:06
Je hebt inderdaad geen echte telefoon nodig, de telefoon bestaat uit een microfoon en een luidspreker. Je kan namelijk ook gewoon een koptelefoon gebruiken ipv de bijgeleverde telefoon.

maar het voordeel is dat de telefoon een betere geluidskwaliteit heeft dan de normale headset.

De software bied ook een SIP adress ingang dus je kan via een SIP en een normale IP adres in verbinding komen dat is geen enkel punt.

Er is een systeem op komst die u kunt gebruiken zonder dat u een pc erbij hoeft te gebruiken.

Wij zijn de reseller van een heel groot netwerk bedrijf dat zich gevestigd heeft in amerika, maar zij bieden voor elk land één reseller de mogelijkheid om de producten te distributeren.

Je kan de telefoon via een ip adres bereiken, het doel van dit telefoon is dat je goedkoper belt naar een vast of mobiele netwerk.

Leandros
27/08/03, 23:52
krijg je ook een eigen telefoonnummer (een nieuw) waar je opgebeld kan worden? En wat zijn de gesprekkosten in Nederland vast en mobiel?

xserve
28/08/03, 00:40
Als je ook een eigen nummer krijgt ben ik wel geïntereseerd om eventueel reseller/dealer te worden.

classweb
28/08/03, 00:54
Jammer genoeg is dat niet mogelijk, maar je bent voor de gene die het zelfde systeem gebruiken altijd bereikbaar via een SIP & IP.

De gesprekskosten in Nederland voor mobiele telefonie zijn vrij hoog, $0,46 maar voor het vaste lijn kan men bellen voor $0,04 cent per min, dus dat wilt zeggen dat u met een kaart van $10 dollar wat erbij zit inbegrepen +/- 250 min. kunt bellen

FSCJasper
28/08/03, 11:00
Ik heb misschien wel interesse in het worden van reseller. Wat verdien ik ermee? En wat voor voorwaarden en eisen zitten eraan? Krijg je ook een gratis testproduct voor eigen gebruik?Zeker omdat zowat iedereen hier een eigen bedrijf heeft is het handig als ze zelf zoiets hebben.

Rik
28/08/03, 11:36
Moet het niet "deze" telefoon zijn ?... kzou de tekst (als je hem als advert gaat gebruiken) wel even goed nalopen ...

Mvg Rik

classweb
28/08/03, 11:46
FSCJasper,

Het is wel mooi dat je geïntresseerd bent maar het probleem is dat ik niet iedereen die reseller wilt worden een telefoon van €150 euro kan achterlaten :)

Er zijn bijna geen voorwaarden aan vastgebonden. De enige voorwaarden zijn dat de telefoons in heel nederland een zelfde prijs zullen hebben, dat de privacy van alle klanten moeten worden beschermd <- dit is echt heel belangrijk voor onze maatschappij..!!

Stuur voor meer info een mailtje

MVG,

classweb
28/08/03, 11:47
Rik,

Het kan wel gebeuren wanneer je 2 pagina's aan het typen bent, zelfs de leraren Nederlands maken een taal fout :)))

Leandros
28/08/03, 12:15
Origineel geplaatst door FSCJasper
Ik heb misschien wel interesse in het worden van reseller. Wat verdien ik ermee? En wat voor voorwaarden en eisen zitten eraan? Krijg je ook een gratis testproduct voor eigen gebruik?Zeker omdat zowat iedereen hier een eigen bedrijf heeft is het handig als ze zelf zoiets hebben.

Het is waarschijnlijk dan toch goedkoper om via de gewone telefoon te bellen. 3cent binnen de regio (wat toch 90% van de kosten zijn) en mobiel max 20cent ofzo. En aangezien je geen eigen nummer krijg kunnen mensen je niet terug bellen en dat is zeer spijtig. Ook staat het zeer onprofessioneel als er geen of een heel apart nummer wordt meegezonden.

classweb
28/08/03, 12:28
Heren,

Jullie zullen de komende weken op onze website meer informatie krijgen. Resellers prijzen, aanbiedingen, hoe het systeem werkt, voor hoe hoeveel men kan bellen..

Dit is omdat wij nog steeds bezig zijn met een bedrijf dat goedkopere belminuten levert.

Bedankt voor jullie begrip en intresse..

MVG,

Stef31
22/01/04, 01:54
150 euro lijkt me erg prijzig voor een microfoon en een speaker in een telefoonhoorn-model verwerkt. imho kan dit een 0,01 euro made-in-taiwan product zijn...
voip software is overal te downen, dus da's ook niet zo moeilijk. Lijkt me een doodgeboren kindje...

Grumpy
22/01/04, 01:57
En dit lijkt mij een heel onzinnig oude koe.

classweb
24/01/04, 14:48
dan koop je het toch niet :), zo makkelijk is dat.. of zit ik verkeerd?

thomas9955
26/01/04, 20:48
Rik-edit: geen onzin !