PDA

Bekijk Volledige Versie : Enige suggesties....



Savvas
25/08/03, 23:35
In plaats van dat ik mij ga mengen in de negatieve reacties die gegeven worden over WHT onderling, en in topics, hoop ik nu een toevoegende waarde te geven aan het forum met enige suggesties:

1) het lijkt mij verstandig als de regels gezamelijk door de moderators en Domenico worden bekeken en eventueel wat aanpassingen aan worden gemaakt.

2) een mogelijkheid voor leden om hun waarschuwingspunten kwijt te raken is kennelijk erg veel behoefte naar, misschien ook een idee om dit nogmaals te bespreken...

3) misschien een raar idee, maar gezien Domenico zijn gebrek aan tijd is het misschien tijd om een 2e admin aan te stellen, of misschien iemand die tijdelijk die taak op zich neemt tot Domenico weer lucht krijgt(een van de moderators..).

4) meedenkende leden op dit forum hebben misschien ideeen die ze graag kwijt willen, dat kan ook, maar zoals al werd vermeld word er zelden tot niets mee gedaan. Dan vraag ik me af, zijn alle ideeen nou zo slecht? Nee, denk dat er wellicht wat goeden tussen zullen zitten.

Ik denk dat topics met polls hierover erg goed zou zijn, want uiteindelijk zijn het de leden die hier met plezier op rond willen surfen, dus is het ook handig als ze hun stem mee kunnen geven in beslissingen over het forum en dat de uiteindelijke beslissing bij de moderators ligt (moderators kunnen lijkt mij beter oordelen, als ze weten wat de leden graag zien gebeuren).

5) Het advertentie forum, word steeds meer een roddel/rommel forum. Je kunt niks meer plaatsen of er is iets mis mee, met andere woorden leden die elkaar alleen maar lopen te flamen en dus het forum verzieken. Ook worden er regelmatig regels overtreden in deze categorie en worden er punten uitgedeelt wat weer uitleid tot discussies tussen leden en moderators.

Een oplossing hiervoor is misschien door een soort "ban" per categorie in te gaan voeren. Dus wanneer een lid zich ernstig misdraagt en de benodigde punten bijkrijgt, hij/zij tijdelijk word gebanned uit het desbetreffende forum waar de overtreding is begaan (bijv. 2 punten=1 dag, 6 punten=3 dagen etc.).

-------------

Ik vind de situatie vrij ernstig, als je kijkt welke leden we al zijn verloren of zo goed als verloren. Om maar te noemen fanatieke posters als eXite en Webbizz. Dan kan je zeggen, ja jammer dan, er komen toch wel weer nieuwe leden bij, maar valt het jullie niet op dat de fanatieke posters die echt iets aan het forum bijdragen steeds meer wegtrekken, en dat veel nieuwe leden hier slechts voor advertenties komen?

Waar zijn we nou mee bezig??!

Wellicht dat er nog leden zijn die hier nog wat aan willen toevoegen, dat is meer dan welkom!

EDIT: er is overigens geen behoefte aan reacties die niet worden beargumenteerd of weer een ander in discrediet brengen :)

Grumpy
25/08/03, 23:52
Origineel geplaatst door Intrahost
1) het lijkt mij verstandig als de regels gezamelijk door de moderators en Domenico worden bekeken en eventueel wat aanpassingen aan worden gemaakt.
Ik heb een tijdje terug wat veranderingen voorgesteld.
Op dit moment is er een thread in het modforum waarin we verder aan de regels sleutelen en zoveel mogelijk nieuwe dingen in verwerken.

Origineel geplaatst door Intrahost
2) een mogelijkheid voor leden om hun waarschuwingspunten kwijt te raken is kennelijk erg veel behoefte naar, misschien ook een idee om dit nogmaals te bespreken...

Ik denk dat dit voorlopig niet besproken word.

Origineel geplaatst door Intrahost
3) misschien een raar idee, maar gezien Domenico zijn gebrek aan tijd is het misschien tijd om een 2e admin aan te stellen, of misschien iemand die tijdelijk die taak op zich neemt tot Domenico weer lucht krijgt(een van de moderators..).

Domenico heeft vanaf september weer meer tijd. Misschien dat een van de andere mods eventueel wel 2e admin kan/mag worden. Ik heb in ieder geval geen interesse in.

Origineel geplaatst door Intrahost
4) meedenkende leden op dit forum hebben misschien ideeen die ze graag kwijt willen, dat kan ook, maar zoals al werd vermeld word er zelden tot niets mee gedaan. Dan vraag ik me af, zijn alle ideeen nou zo slecht? Nee, denk dat er wellicht wat goeden tussen zullen zitten.

Zet ze duidelijk in dit forum lijkt me.

Origineel geplaatst door Intrahost
Ik denk dat topics met polls hierover erg goed zou zijn, want uiteindelijk zijn het de leden die hier met plezier op rond willen surfen, dus is het ook handig als ze hun stem mee kunnen geven in beslissingen over het forum en dat de uiteindelijke beslissing bij de moderators ligt (moderators kunnen lijkt mij beter oordelen, als ze weten wat de leden graag zien gebeuren).

Ik denk dat er binnenkort mogelijk een aantal polls komen. In ieder geval verwacht ik veranderingen.

Origineel geplaatst door Intrahost
5) Het advertentie forum, word steeds meer een roddel/rommel forum. Je kunt niks meer plaatsen of er is iets mis mee, met andere woorden leden die elkaar alleen maar lopen te flamen en dus het forum verzieken. Ook worden er regelmatig regels overtreden in deze categorie en worden er punten uitgedeelt wat weer uitleid tot discussies tussen leden en moderators.
Ook hierover wordt in het modforum gepraat. Wordt vervolgd.

Origineel geplaatst door Intrahost

Een oplossing hiervoor is misschien door een soort "ban" per categorie in te gaan voeren. Dus wanneer een lid zich ernstig misdraagt en de benodigde punten bijkrijgt, hij/zij tijdelijk word gebanned uit het desbetreffende forum waar de overtreding is begaan (bijv. 2 punten=1 dag, 6 punten=3 dagen etc.).

Ik denk niet dat dat mogelijk is.

Rik
26/08/03, 01:09
Ik ben vrij nieuw op dit forum, ik moet zeggen dat het wel een ontzettende hulp kan zijn bij zo veel zaken...
Het zou inderdaad zonde zijn als je "vaste" klanten kwijt zou raken door zaken die eigenlijk voorkomen hadden kunnen worden...

Ik blijf wel zeggen dat er een duidelijke scheiding tussen klanten / leveranciers / Mods moet komen... dan kun je al een hoop probleempjes oplossen...
Ik bedoel te zeggen, klanten zien nu ook gewoon wat de inkoop is van hun leverancier (opzich niet erg), maar ook als er een mail van ze in het forum wordt geplaats door een hoster... of als er een hoster in een kwaad daglicht wordt gezet...
Ik heb vanmiddag op m'n gemak de topics in het forum voor Mod's zitten bekijken... moet naar mijn idee ook niet kunnen...

Of zie ik dat verkeerd ?

Mvg Rik

Ik hoop dat jullie eruit komen, en als ik ergens mee kan helpen hoor ik het graag.

Groeten Rik.

Wezz6400
26/08/03, 01:26
Naar mijn mening is het een beetje onzin dat het een speciaal besloten forum voor hosters moet zijn. Ik heb niet echt de indruk dat dat de bedoeling is, op wht.com is dat absoluut niet zo en deze site is toch opgezet als de Nederlandse versie van wht.com. Bovendien wat is er zo geheim dan dat de consument niet mag lezen?
Mails die niet op het forum nu horen horen naar mijn mening ook niet op een besloten forum. Dan komen bij mij de denkbeelden van blacklists op, als je ruzie krijgt met een host kun je ineens bij de helft geen hosting meer krijgen. Niet echt een goed plan lijk me, hosts hebben bij ruzie tussen de klant en de host namelijk ook wel eens ongelijk. :)

Trouwens bij deze even complimenten aan intrahost voor het goede lijstje en de prettige toon waarop de suggesties gedaan worden. :W:

Domenico
26/08/03, 04:25
Origineel geplaatst door Rik
Ik heb vanmiddag op m'n gemak de topics in het forum voor Mod's zitten bekijken... moet naar mijn idee ook niet kunnen...

Of zie ik dat verkeerd ?


Dit was snel gefixed en was inderdaad niet de bedoeling maar zoals je wel gezien hebt staat er niets wat het daglicht niet kan verdragen en wordt er wel degelijk gecommuniceerd in tegenstelling wat sommige gebruikers verkondigen.

Nou, case closed en back on topic.

Booster
26/08/03, 15:52
Om de overzichtelijkheid zal ik mijn theorie/suggestie omtrent verbetering van sfeer ook hier posten.

Mijnsinziens is een van de grote sfeerbepalende factoren op dit forum, het feit dat klanten en technici/businesspeople door elkaar lopen.
Klanten kunnen hier zo binnen wandelen en het hele forum doorlezen.

Omdat alle webhoster-leden weten dat alle info die hier gepost wordt door potentiele klanten bekeken kan worden, willen ze zo goed mogelijk voor de dag komen. Dit resulteerd is vermoeiende concurrentieslagen op een relatief klein oppervlak ;) zullen we maar stellen.
In theorie werkt het een beetje het zelfde als met zijn 10'en een paar weken in dezelfde kamer leven: op een gegeven moment gaat het botsen.

Ik verneem van verschillende gebruikers dat ze liever op een forum zitten waar niet zomaar klanten worden toegelaten. Dit is natuurlijk wat lastig om te checken, maar ik denk dat er prima duidelijk te maken is dat dit forum alleen voor webhosters is.

Dit betekend ook dat posts zoals 'mijn webhoster doet iets fout, wat nu?!' verbannen moeten worden. Ze geven iedere non-webhoster n00b de kans om hier binnen te wandelen en ons als een helpdesk te behandelen.

Ik denk dat we daarmee een zeer groot deel van die sfeerbepalende factor weghalen, en dat zou moeten leiden tot het verbeteren van de sfeer.

®on
26/08/03, 17:02
Origineel geplaatst door Booster
Dit betekend ook dat posts zoals 'mijn webhoster doet iets fout, wat nu?!' verbannen moeten worden. Ze geven iedere non-webhoster n00b de kans om hier binnen te wandelen en ons als een helpdesk te behandelen.
Goed punt. Ook al ben ik hier lid geworden omdat ik op zoek was naar hosting, erger ik me ook aan dit soort vragen. Het is hier geen helpdesk!

Verder zou ik niet opteren voor een besloten gedeelte, ook voor klanten kan het interessant zijn te zien hoe bepaalde zaken (technisch) in elkaar steken (puur uit interesse).

Savvas
26/08/03, 21:13
Origineel geplaatst door Wezz6400

Trouwens bij deze even complimenten aan intrahost voor het goede lijstje en de prettige toon waarop de suggesties gedaan worden. :W:

bedankt :)

Hoop dat ik zo ook mijn steentje bijdraag aan het voortbestaan van dit forum.

Rik
29/08/03, 15:23
Origineel geplaatst door Domenico


Dit was snel gefixed en was inderdaad niet de bedoeling maar zoals je wel gezien hebt staat er niets wat het daglicht niet kan verdragen en wordt er wel degelijk gecommuniceerd in tegenstelling wat sommige gebruikers verkondigen.

Nou, case closed en back on topic.


KLOPT !!!!!, van de few topics die ik heb gelezen viel mij idd op dat jullie er zeker heel serieus mee bezig zijn momenteel !

Denk ook dat de gebruikers van dit forum gewoon even geduld moeten hebben, om zodoende Domenico en de Mods de kans te geven e.e.a. aan te passen...

Mvg Rik

venion
27/10/03, 22:11
nog een suggestie: mischien het advertisement forum nog wat meer op te splitsen.... coding jobs, designs,... zoals op yaxay...

Grumpy
27/10/03, 22:30
Origineel geplaatst door venion
nog een suggestie: mischien het advertisement forum nog wat meer op te splitsen.... coding jobs, designs,... zoals op yaxay...
Er zijn niet zoveel jobs die aangeboden worden of mensen die zich aanbieden.

5 nieuwe topics per week ofzo past heus wel in 1 forum.

Domenico
28/10/03, 01:26
Goede suggestie Venion maar misschien nog wat te vroeg op dit moment. We kunnen dat later altijd nog uitbreiden en misschien kan ik de verschillende diciplines al gaan plaatsen als onderschrift.

Ik had nog een vraagje voor Venion maar dat doe ik wel even prive. :)

Dentist
28/10/03, 02:23
Het valt mij op dat er al heel snel een nieuwe thread wordt gestart de laatste tijd. Het zijn vaak nieuwe leden die blijkbaar zich niet de moeite willen nemen om even een beetje te zoeken tussen bestaande threads.