PDA

Bekijk Volledige Versie : Ik verlaat WHT.nl



eXite
24/08/03, 22:43
Goed, ik kan natuurlijk gewoon aanzien wat er hier allemaal gebeurt en eindeloze discussies voeren over het strafpunten systeem zoals dat momenteel gehandhaafd wordt op dit forum maar, zo is gebleken, dit heeft geen enkel nut.

Zoals een groot deel van jullie waarschijnlijk heeft meegekregen heb ik mezelf aardig boos gemaakt om het feit dat ik in 1x 6 strafpunten kreeg voor het verbeteren van andermans spelling. Zelfs na een zekere "loyaliteit" in de vorm van ruim 600 posts in een relatief kort tijdsbestek werd nog geweigerd om deze strafpunten weg te halen of op z'n minst te reduceren.

De sfeer op dit forum is wat mij betreft flink verziekt. Mijns inziens is dit grotendeels te danken aan een zekere vorm van mismanagement. Ik stel dan ook voor dat jullie het systeem eens grondig gaan vernieuwen in plaats van continu roepen "we gaan nóg strenger (en onrechtvaardiger) optreden vanaf nu!".

De directe aanleiding voor mijn vertrek is overigens dit topic (http://webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=32965). Dit is nu een perfect voorbeeld van krom beleid. Iemand opent een topic in "Webhosting forum" met een nadrukkelijk verzoek om aanbiedingen. Een webhoster doet een aanbieding en wat doet een van de moderators? Die verwijdert de aanbieding en geeft de webhoster 2 strafpunten! Wat is dat voor iets kroms? Alleen omdat de topicstarter nieuw is en haar bericht toevallig in het verkeerde forum heeft gepost? Belachelijk.

Als de modjes het forum op deze manier dood willen maken, prima. Maar ik voel me dan niet langer geneigd om een nuttige bijdrage te leveren aan dit forum.

UbErZ
24/08/03, 22:53
Droog je tranen en get a grip! Ik vind dat de mods het erg goed doen in dit forum (zeker nu ze strenger optreden). En natuurlijk is dit niet altijd even leuk voor iedereen, maar regels zijn regels.Er moet gewoon ergens een grens getrokken worden!

Wel vind ik het jammer dat je weg gaat, en wens ik je veel succes met verdere ondernemingen.

Booster
24/08/03, 23:11
Weinig gemerkt van dat harder optreden.

De zwakheid van dit forum zit imho nogsteeds voor een groot deel in dat hier ook klanten mogen komen. In plaats van een 'help-cultuur' krijg je dan een 'concurrentie-cultuur' wat, met bepaalde mensen hier op dit forum gewoon snel tot een vervelende sfeer zal escaleren.

Als je een forum wil maken waarin webhosters elkaar kunnen helpen, dan zul je gewoon geen klanten moeten toestaan, of althans geen plekken voor het maken van aanbiedingen voor (losse) klanten.

Jammer dat je weg wilt gaan, eigenlijk. Ik heb voldoende nuttige bijdrages van je aan het forum gezien. Maar het is jouw beslissing.

[edit]
van, je, aan, je, je, aan, van, je, aan, jaan, vjan, jen, aargh!

Deimos
24/08/03, 23:53
Origineel geplaatst door eXite
De directe aanleiding voor mijn vertrek is overigens dit topic (http://webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=32965). Dit is nu een perfect voorbeeld van krom beleid. Iemand opent een topic in "Webhosting forum" met een nadrukkelijk verzoek om aanbiedingen. Een webhoster doet een aanbieding en wat doet een van de moderators? Die verwijdert de aanbieding en geeft de webhoster 2 strafpunten! Wat is dat voor iets kroms? Alleen omdat de topicstarter nieuw is en haar bericht toevallig in het verkeerde forum heeft gepost? Belachelijk.

Als de modjes het forum op deze manier dood willen maken, prima. Maar ik voel me dan niet langer geneigd om een nuttige bijdrage te leveren aan dit forum.
Met andere woorden, het is beter wanneer men zich niet aan de regels houdt? Zou zoiets zijn wanneer de politie iedereen maar door rood laat rijden want ach meneer heeft haast of meneer kan de rem niet vinden. Kan gebeuren.

Zelf vind ik, zo als ik ook al herhaaldelijk op dit forum heb gemeldt, dat regels regels zijn en dat die moeten worden gehandhaafd. Ben zelf wel van mening, dan het betreffende topic ook anders had kunnen worden opgelost (dmv het verplaatsen naar het juiste forum en de STARTER van het topic een waarschuwing te geven en een PM naar de webhoster die al een aanbieding plaatst). Toch neemt dit mijn inziens niet weg dat regels regels zijn. Vind zelf jammer dat je weggaat maar het is niet anders, wanneer je het niet eens bent met de regels kan je beter vertrekken (hoe hard dat ook mag klinken). Iig veel succes met de zaken in de toekomst.

Grumpy
25/08/03, 02:28
Origineel geplaatst door eXite
Goed, ik kan natuurlijk gewoon aanzien wat er hier allemaal gebeurt en eindeloze discussies voeren over het strafpunten systeem zoals dat momenteel gehandhaafd wordt op dit forum maar, zo is gebleken, dit heeft geen enkel nut.

Zoals een groot deel van jullie waarschijnlijk heeft meegekregen heb ik mezelf aardig boos gemaakt om het feit dat ik in 1x 6 strafpunten kreeg voor het verbeteren van andermans spelling. Zelfs na een zekere "loyaliteit" in de vorm van ruim 600 posts in een relatief kort tijdsbestek werd nog geweigerd om deze strafpunten weg te halen of op z'n minst te reduceren.

De sfeer op dit forum is wat mij betreft flink verziekt. Mijns inziens is dit grotendeels te danken aan een zekere vorm van mismanagement. Ik stel dan ook voor dat jullie het systeem eens grondig gaan vernieuwen in plaats van continu roepen "we gaan nóg strenger (en onrechtvaardiger) optreden vanaf nu!".

De directe aanleiding voor mijn vertrek is overigens dit topic (http://webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=32965). Dit is nu een perfect voorbeeld van krom beleid. Iemand opent een topic in "Webhosting forum" met een nadrukkelijk verzoek om aanbiedingen. Een webhoster doet een aanbieding en wat doet een van de moderators? Die verwijdert de aanbieding en geeft de webhoster 2 strafpunten! Wat is dat voor iets kroms? Alleen omdat de topicstarter nieuw is en haar bericht toevallig in het verkeerde forum heeft gepost? Belachelijk.

Als de modjes het forum op deze manier dood willen maken, prima. Maar ik voel me dan niet langer geneigd om een nuttige bijdrage te leveren aan dit forum.
Allereest de term "strafpunten". Dat is niet correct. Het zijn waarschuwingspunten. Straf is er pas bij 25 punten in de vorm van een ban.

Het systeem dat gehandhaafd wordt werkt goed. Mensen overtreden een regel, krijgen punten, en bij 25 punten komt er een ban.
Puntenvermindering hoort niet. Zo ook de reden van ruim 600 posts om punten te verminderen. Een automobilist die door rood rijdt en beboet wordt, krijgt ook geen lagere boete omdat hij al "10 jaar auto rijdt en honderduizenden kilometers heeft gereden zonder een overtreding".

Wat betreft die ene topic. Het lijkt krom, maar in de regels staat dat alleen in de advertentieforums geadverteerd mag worden. Aangezien de topic niet in een advertentieforum stond, mocht er geen aanbieding geplaatst worden. Iemand plaatst een aanbieding en krijgt 2 waarschuwingspunten. Geheel terecht. Ja de TS heeft de topic op een verkeerde plek geopend, maar er staat niet in de regels dat dat niet mag.

Ik heb het al eerder gezegd en de laatste dagen ook nog eens in andere topics over het waarschuwingssysteem en ik zeg het nog een keer. De regels zijn op dit moment onduidelijk en onvolledig. Ik heb een keer heel wat aanpassingen gedaan en in het modforum geplaatst. Domenico heeft tot heden er niets mee gedaan. Ik hoop dat hij nu eens eindelijk door heeft dat de regels aangepast MOETEN worden.

Nogmaals, er is niets mis met het systeem, alleen maar de regels.

The MAzTER
25/08/03, 02:43
mja.. sommige klikken op: Nieuwe posts
en zien dat iemand duidelijk vraagt voor een prijs voor bep. hosting. Als je dan ff niet oplet en gewoon jouw prijs er onder zet ben je dus al fout. Zonder dat je het dus express wilde doen omdat je er simpel weg niet op gelet had. Je nam namelijk aan dat het wel goed stond.

En gewoon verplaatsen was toch al genoeg geweest?
Ok, je mag geen aanbiedingen etc geven in dat forum. Maar topic starter zat fout, jij had daar geen erg in en ben daarom het haasje.

Gewoon moven de volgende keer een voor de rest gewoon laten zoals het was heeft toch ook niemand moeite mee. Daar zijn mod's toch voor ;)

Rik
25/08/03, 03:16
Ik denk wel dat het inderdaad zo is dat je meer van dit soort taferelen krijgt doordat klanten en aanbieders "door elkaar lopen..."

M.a.w., een apart gedeelte (eventueel afgesloten) voor alleen de aanbieders zou al heel veel veranderen (krijg je denk ik inderdaad meer een "ons-kent-ons" politiek waarbij het meer om ondersteuning en lol gaat !!)

Het zou op een of andere manier duidelijker moeten worden waar klanten oproepen kunnen plaatsen voor hun behoeftes, en waar de hosters naar hartelust met aanbiedingen kunnen smijten...

Ik begrijp dat het er al is, maar de lijn er tussen zou duidelijker moeten zijn misschien ?

Mvg Rik

host3000
25/08/03, 03:24
Tja, allereerst jammer dat je weggaat.....

Ik heb zelf ook wat puntjes, hoewel ik vind dat het aantal erger overkomt dan het is. Maar ja, niemand zegt dat je een super crimineel bent als je 10, 12 of xxx punten hebt.

Welke regels je ook verzint, er zal altijd wel wat op aan te merken zijn. Zoals het een aantal maanden geleden ging, moest het ook niet verder.

Ik denk dat de advertentieforums roet in het eten gooien (oftewel, het feit dat je hier klanten kan trekken). Niemand is vies van extra klanten en dat zet vaak de toon. Ik moet eerlijk zeggen dat ik de advertentieforums ook steeds minder interessant vind. Er wordt steeds hetzelfde gevraagd en dan komt hetzelfde rijtje met aanbiedingen weer, slechts marginaal verschillend. Misschien moeten die advertenties er gewoon uit. Of laat hosters één keer per maand een aanbieding plaatsen en doe geen verzoeknummers meer.

In ieder geval voorziet wht.nl in een behoefte, en dat zou reden moeten zijn om de boel te redden. Ik ga pas weg als ik gebanned wordt :D , want het is al met al toch best leuk.

xserve
25/08/03, 11:47
Origineel geplaatst door host3000
Misschien moeten die advertenties er gewoon uit. Of laat hosters één keer per maand een aanbieding plaatsen en doe geen verzoeknummers meer.

Ik vind dit een hele goede. Misschien door de mods even goed naar de mogelijkheden worden gekeken.

WebBizz
25/08/03, 11:59
Dat is nu juist het probleem: de mods kunnen niets doen, Domenico is de man en die laat het juist afweten. Dat is ook bijvoorbeeld de reden waarom Deimos geen mod meer is. Het valt mij wel op dat steeds meer forumleden afhaken. Zo ben ik er zelf ook niet vaak meer. En Elwin, Desmond etc. etc. hebben het ook al voor gezien gehouden...

Grumpy
25/08/03, 13:46
Ik kan me herinneren dat Desmond wegging vanwege "de moordende concurrentie" hier op het forum. Maar dat maakt niet meer uit, volgens verhalen zou hij gestopt zijn vanwege een zoon.

Verder vraag ik mij af of het niet toestaan van advertenties wel helpt.
Het zijn slechts een klein deel hier die steeds zit te adverteren en ook te zeiken om de concurrentie.

WTH.nl is voor webhosters om te kunen praten met elkaar. Als extra is er de mogelijkheid om te adverteren. Als je vindt dat de concurrentie te hoog is, waarom kies je er dan niet voor om uit de advertentieforums te blijven? WHT.nl draait ten slotte toch om de informatie forums.
En als mensen zich aan de regels houden en niet in de forums te gaan adverteren, heb je geen last van concurrentie.

Voorbeeld, host3000 zegt dat doordat alle aanbiedingen bijna hetzelfde zijn het adverteren niet meer interessant is. Zelf post hij af en toe ook aanbiedingen.
WHT.nl is er niet om interessant te zijn voor aanbiedingen, het gaat om de informatie die je kunt krijgen. Als je hier alleen maar voor de aanbiedingen bent, kun je maar betere weggaan.

Ik durf te zeggen dat de mensen die steeds over concurrentie zeiken, het adverteren op WHT.nl belangrijker vinden dan de rest van het forum.

host3000
25/08/03, 14:13
Origineel geplaatst door Grumpy

Voorbeeld, host3000 zegt dat doordat alle aanbiedingen bijna hetzelfde zijn het adverteren niet meer interessant is. Zelf post hij af en toe ook aanbiedingen.
WHT.nl is er niet om interessant te zijn voor aanbiedingen, het gaat om de informatie die je kunt krijgen. Als je hier alleen maar voor de aanbiedingen bent, kun je maar betere weggaan.

Precies, als adverteren toch bijzaak is (=prima overigens) en blijkbaar een sfeerbepaler is, is het juist makkelijk om dat eruit te kukelen.

Overigens, ik klaag niet over concurrentie, maar over te weinig toegevoegde waarde van die advertentieforums. Of sloeg dat niet op mij?

Ik post inderdaad ook advertenties, maar wel steeds minder, omdat ik het (nogmaals gezegd) weinig toegevoegde waarde vind hebben.

Grumpy
25/08/03, 16:00
Wat is het probleem dan om het gewoon te laten???
Als mensen zo nodig willen adverteren naast het deelnemen aan WHT.nl mogen ze dat doen toch. Dat jij het weg wil betekent niet dat niemand het mag doen.

host3000
25/08/03, 16:41
Origineel geplaatst door Grumpy
Wat is het probleem dan om het gewoon te laten???
Als mensen zo nodig willen adverteren naast het deelnemen aan WHT.nl mogen ze dat doen toch. Dat jij het weg wil betekent niet dat niemand het mag doen.
Dat zeg ik toch ook niet ;)
Maar een aantal posters bepaalt de sfeer in het forum. Als ik niet in het advertentieforum kom, verandert daaraan toch niets?

Domenico
25/08/03, 17:59
Origineel geplaatst door WebBizz
Dat is nu juist het probleem: de mods kunnen niets doen, Domenico is de man en die laat het juist afweten. Dat is ook bijvoorbeeld de reden waarom Deimos geen mod meer is. Het valt mij wel op dat steeds meer forumleden afhaken. Zo ben ik er zelf ook niet vaak meer. En Elwin, Desmond etc. etc. hebben het ook al voor gezien gehouden...

Hoezo laat ik het afweten? Vragen aan moderators worden in ons eigen moderator forum besproken en verder heb ik het gewoon even druk en is er ook voor mij een ruime vakantieperiode verstreken (nog wel even naar lowlands).

De mensen die niet meer willen komen moeten vooral wegblijven maar gebruikers die niet alleen maar kunnen klagen (daar heeft NIEMAND wat aan) kunnen op/aanmerkingen, verbeteringen en andere ideen plaatsen in ons Suggestie and Feedback forum. Alle suggesties zijn welkom en worden door ons besproken maar het klaaggezang van sommige gebruikers werkt eigenlijk alleen maar op onze lachspieren.

xserve
25/08/03, 18:10
Ja als je met zo'n instelling kijkt naar de tips die wij jullie geven vind ik het niet gek dat steeds meer mensen het hier laten afweten.

Domenico
25/08/03, 18:28
Origineel geplaatst door xserve
Ja als je met zo'n instelling kijkt naar de tips die wij jullie geven vind ik het niet gek dat steeds meer mensen het hier laten afweten.

Ik weet niet met welk probleem jij zit maar het aantal bezoekers op dit forum stijgt zonder uitzondering wekelijks. Als je nu eens stopt met klagen en gewoon eens komt met iets constructiefs. Als je alleen maar wil klagen kun je beter gewoon niets zeggen.

Rik
25/08/03, 19:38
Ik bemoei me verder nergens meer mee ;)
Denk wel dat een forum, echt PUUR voor hosters een echte MUST is... en inderdaad ook leuk... vaklui onder elkaar, zo heb ik DUBBEL gelegen over de e-mails die ontvangen zijn van klanten... :D

Verder denk ik dat het, zoals ik al eerder zei, allemaal teveel door elkaar loopt, klanten kijken bij zaken die alleen hosters aangaan, hosters die (al dan niet perongeluk) advertenties plaatsen op de verkeerde plekken...

Mischien op de home-page een splitsing tussen klant/leverancier een idee ?

Het plan van een maandelijkse aanpassing van een advertentie zou ook ideaal zijn (moet niet al te moeilijk te maken zijn in Php)... zodat iedereen 1 x in de 30 dagen zijn advert kan aanpassen...

Mvg Rik

WebBizz
25/08/03, 19:51
Origineel geplaatst door Domenico
Hoezo laat ik het afweten? Vragen aan moderators worden in ons eigen moderator forum besproken en verder heb ik het gewoon even druk en is er ook voor mij een ruime vakantieperiode verstreken (nog wel even naar lowlands).

Je ontkent dat je het laat afweten maar stelt al wel meteen dat je het gewoon '' even' druk hebt en vakantie hebt gehad. Beetje tegenstrijdig. Verder zal het mij een zorg zijn, ik lees af en toe wat topics mee en zie wel waar het naar toe gaat. Ik zie in ieder geval ook dat er met tips en suggesties vrijwel niets wordt gedaan. De mods reageren wel maar kunnen zonder jou niks doen en dat is nou net het probleem...

Cybafish
25/08/03, 20:18
Origineel geplaatst door Domenico


Ik weet niet met welk probleem jij zit maar het aantal bezoekers op dit forum stijgt zonder uitzondering wekelijks. Als je nu eens stopt met klagen en gewoon eens komt met iets constructiefs. Als je alleen maar wil klagen kun je beter gewoon niets zeggen.

En daar is eXite nu dus mee bezig. Een forum puur voor de vaklui oprichten. Denk dan bijvoorbeeld aan een KvK check voordat je post-rechten krijgt e.d.

Domenico
25/08/03, 20:59
Het is duidelijk dat deze thread steeds verder naar niets toe gaat dus ga ik hem maar sluiten.

WebBizz: Sinds wanneer moet ik mezelf aan jou verantwoorden? Betaal jij ons voor het onderhouden van wht.nl? Ik begrijp niet waar je je zoveel zorgen over maakt maar het gaat in ieder geval nergens over.

Het is duidelijk dat een paar gebruikers alleen nog maar negatief kunnen zijn maar ik wil die mensen toch vragen om daarmee te stoppen. De regels zijn duidelijk en als je ergens niet mee eens bent kan daar gerust over gepraat worden maar ga niet gelijk eisen stellen en een negatieve sfeer creeren want dat slaat echt helemaal nergens op.

Als er nog iemand ergens problemen mee heeft dan kan je mij of een van de mods een PM daarover sturen en als je suggesties hebt en constructief mee wil werken aan de site dan kun je je suggesties kwijt in het desbetreffende forum.