PDA

Bekijk Volledige Versie : (KEURMERK) "het beheer van het keurmerk"



Rik
22/08/03, 15:29
Beste lezer,

Deze topics (keurmerk) worden op dit forum besproken omdat de meeste van de webhostingbedrijven wel van mening zijn dat wij een goed keurmerk nodig hebben.
Om het voor het u als klant een stuk makkelijker te maken om te kiezen tussen de vele aanbieders.

Dit is de 2e (van 8) die uiteindelijk de blauwdruk moeten vormen voor een keurmerk voor de Nederlandse Webhostingbedrijven.

Wie moet uiteindelijk het beheer gaan voeren over het keurmerk ?

Wie kunnen we daar voor benaderen straks ?

Allemaal zaken die hier besproken kunnen worden de komende weken...


Mvg Rik

xserve
22/08/03, 16:07
Misschien moeten we eerst met een aantal mensen bij elkaar gaan zitten zonder 10 topics te openen over het onderwerp.

Rik
22/08/03, 16:45
Ik wou er eerst twee openen... en daaraan beginnen....

Rik
23/08/03, 03:21
Heb inmidels een verzoekje ingediend voor een apart forum (afgesloten) waar we ons kunnen uitleven.

Zodra ik hierover meer weet laat ik het weten. De twee al opgestarte topics kunnen alvast aanzetten tot meer denkwerk ;)

Mvg Rik

Johan-nl
23/08/03, 13:19
Origineel geplaatst door Rik
Heb inmidels een verzoekje ingediend voor een apart forum (afgesloten) waar we ons kunnen uitleven.

Zodra ik hierover meer weet laat ik het weten. De twee al opgestarte topics kunnen alvast aanzetten tot meer denkwerk ;)

Mvg Rik

Is deze al open??
Kan ook zelf even een forum aanmaken op een server! (afgesloten)

Rik
23/08/03, 13:29
Nee, nog niets van gehoord van Domenico...

Zou het wel graag op Webhosting Talk willen hebben, hier komt ook wel iedereen bij elkaar toch (kunnen er alvast een paar gaan bedenken hoe ze dit moeten op gaan lossen als er een "keurmerk" komt ;) ?....

Mvg Rik

Domenico
25/08/03, 17:22
Heb nog geen verzoekje gezien maar ik loop dan ook 5 dagen (weekje strand) achter en dat ben ik nu aan het inhalen dus ik kom hem zo wel tegen. ;)

Rik
25/08/03, 17:23
:D

Ik zie het wel, strand ok ?

Rik
25/08/03, 20:31
Deze discussie gaat vanaf nu verder op:

http://www.webhostingtalk.nl/forumdisplay.php?s=&forumid=44

Mvg Rik

bjorn
26/08/03, 03:29
Ik vind wel dat er een keurmerk mag komen,
Maar wat heeft het nut? Stel een groot, bekend bedrijf = TOP
Klein onbekend niet veel bewezen = SLECHT

Klopt niet volgens mij maar zo gaat het meestal toch en het zou niet echt de bedoeling mogen zijn! Verder vind ik dat je een keurmerk niet op een forum moet bespreken. Er zijn al wel genoeg mensen op dit forum die jaren kennis hebben en geen eigen bedrijf hebben.

En ik vind ook dat de mensen die dus het bedrijf moeten keuren zelf geen Hosting bedrijf mogen hebben, en ook dat er niemand in de raad mag zitten die ook een eigen Hosting bedrijf heeft.

Het moeten dus allemaal gewoon mensen zijn zonder bedrijf maar wel met de kennis de geen nieuwe mensen die de prijzen en de service niet kennen. (We hebben het dus over mensen die bij bedrijf werken die zouden dit wel aan kunnen)

Rik
26/08/03, 14:40
Beste Bjorn, ik loop even door jouw opmerkingen heen, en heb er kort commentaar onder gezet....



Origineel geplaatst door bjorn
Ik vind wel dat er een keurmerk mag komen,
Maar wat heeft het nut? Stel een groot, bekend bedrijf = TOP
Klein onbekend niet veel bewezen = SLECHT

RIK: hoezo is een klein bedrijf meteen slecht ?, als men aan alle voorwaarden voldoet straks heeft men het zelfde keurmerk als een goed groot bedrijf dat alles op orde heeft... ik kan me ook voorstellen dat JUIST de grote bedrijven moeite hebben om het keurmerk te behalen, immers, een kleine hoster zal bv zijn mails wel binnen enkele uren beantwoorden, en bij vele grotere bedrijven kun je er soms dagen op wachten....

Klopt niet volgens mij maar zo gaat het meestal toch en het zou niet echt de bedoeling mogen zijn! Verder vind ik dat je een keurmerk niet op een forum moet bespreken. Er zijn al wel genoeg mensen op dit forum die jaren kennis hebben en geen eigen bedrijf hebben.

Deze snap ik niet helemaal... je schrijft hier dat er dus teveel mensen mee bezig zijn die geen eigen zaak hebben (so what), en in het volgende stukje zeg je dat het juist NIET door mensen met een eigen hostbedrijf opgezet moet worden ???
Hoe meer mensen met kennis van zaken, hoe beter naar mijn idee....

En ik vind ook dat de mensen die dus het bedrijf moeten keuren zelf geen Hosting bedrijf mogen hebben, en ook dat er niemand in de raad mag zitten die ook een eigen Hosting bedrijf heeft.

Het is ook NIET de bedoeling dat Hosters straks andere Hosters gaan keuren ????
Als je het een beetje gevolgt hebt, dan weet je dat de meeste toch wel voor een Stichtingsvorm zijn beheerd door externe mensen uit het bedrijfsleven... en dat zijn Hosters die daarop stemmen (!)...

Het moeten dus allemaal gewoon mensen zijn zonder bedrijf maar wel met de kennis de geen nieuwe mensen die de prijzen en de service niet kennen. (We hebben het dus over mensen die bij bedrijf werken die zouden dit wel aan kunnen)

Rik: waarom moeten het mensen zonder bedrijf zijn die:
1) dit opzetten/ontwikkelen voor de toekomstige stichting (evt)
2) de stichting zelf gaan beheren....

Ik snap de redenering even niet....


Hoop dat het wat duidelijker is voor je, groeten Rik

bjorn
26/08/03, 15:32
Ik bedoel meer dat waarop gaan jullie een bedrijf keuren?
Als groot bedrijf heb je wel wat personeel voor de support van je klanten hoor, een klein bedrijf kan dit zelf nog doen.

Verder bedoel ik dus ook dat het eigelijk mensen moeten zijn die wel de kennis hebben van een Hosting bedrijf maar er zelf geen hebben dus bij een werken of zo. Waarom dan geen eigenaren van Hosting bedrijf nemen? Dat is simpel die mensen kunnen wel goed hun mening uitbrengen maar ze kunnen eventueel ook de concurrentie slecht bekeuren en hun eigen bedrijf dus goed keuren.

Rik
26/08/03, 15:40
Beste Bjorn,

De bedoeling van dit geheel (zoals wij dat van plan zijn hier vorm te geven) heeft als bedoeling dat de gene (wie dat dan ook gaat wezen) een bepaalde richtlijn in handen kan krijgen waarin een aantal belangrijke zaken zijn voorbereid.

Op dit moment is er een ander forum bezig waar zowel Hosters, als anderen samen brainstormen over dit onderwerp.

Uiteindelijk moet er dus een blauwdruk komen (een soort handleiding), waar de mensen die het uiteindelijk gaan doen (GEEN HOSTERS !!!) heel makkelijk kunnen terug vinden WAT de criteria moeten zijn (minimale) en wat de eventuele gevolgen/sancties zouden kunnen zijn als men niet aan de criteria voldoet.

Deze criteria zullen zaken zijn die voor een bedrijf normaal zijn, dingen als: een KvK nummer op de website, een verplichte FAQ, een telefoonnummer (vast en/of mobiel), kleine dingen, maar wel zaken die voor klanten belangrijk zijn.

Op dit moment is er een "vervuiling" van de markt bezig, met zeer veel gedupeerde klanten, een aantal mensen wil daar nu gewoon iets aan doen, mede om te zorgen dat we straks niet allemaal een bad-reputation krijgen ;)

NOGMAALS: het zal er NIET op uitdraaien dat Hosters andere Hosters gaan keuren, NO WAY, dan heb je GEEN geloofwaardig keurmerk, en daar doen wij dit niet voor ;)

Mvg Rik

Rik
26/08/03, 15:43
Je kunt me aan je MSN toevoegen (iedreen trouwens) als je vragen en/of opmerkingen hebt...
Kan ook gewoon via het Forum eventueel, maar ik ben beschikbaar ;)

rikvanesser@hotmail.com

Mvg Rik

bjorn
26/08/03, 15:47
Dat is al leuker, maar zal dit keurmerk alleen voor Nederland zijn of ook voor Belgiƫ? Want ik zelf ben nog druk bezig aan mijn factuur design, website informatie en de klant zo snel mogelijk te kunnen helpen.

Maar hoop mijn deuren tegen 1 september te kunnen open.
Ik hoop dat het keurmerk ook voor Belgiƫ is.

Rik
26/08/03, 15:59
Ik zou het niet weten, ik bepaal niets, heb het alleen opgestart, en ik wil het graag vormgeven.
Als het uiteindelijk af is denk ik dat het algemeen beschikbaar gemaakt zal worden... er zullen in de nabije toekomst (in Nederland in iedergeval) mensen worden benaderd om dit straks evt onder hun hoede te nemen... het zou zo overgenomen kunnen worden voor BE of de gehele Benelux... ik zou het niet weten...

Voorlopig eerst maar eens zorgen dat we wat duidelijks op papier krijgen ;)

Mvg Rik

bjorn
26/08/03, 16:09
Ja klopt, ik hoop dat het echt wel lukt want het geeft zo wel als bedrijf als klant zekerheid over het bedrijf.

Rik
26/08/03, 16:36
Inderdaad :D daar doe ik het voor ...

Mvg Rik

Hostingtime.nl
07/07/07, 00:16
Goed idee, maar bestond er niet al een hosting keurmerk? Ik kan effen niet op de naam komen.

bakkerl
07/07/07, 00:27
Dit is een topic van 3 jaar oud.
Wil je zo graag aan de 100 postings komen

{xx}

Stewie
07/07/07, 00:28
Goed idee, maar bestond er niet al een hosting keurmerk? Ik kan effen niet op de naam komen.

www.hostmerk.nl