PDA

Bekijk Volledige Versie : Kan ik hier iets tegen doen?



woutertwisk
01/01/03, 21:42
Hallo,

ik was op zoek naar een sponsor voor www.begingoed.nl
Ik mailde o.a. naar idomein (die niet zo goed in de boeken staat bij de meesten (maar dat wist ik toen nog niet))
Ik kreeg geen reactie, maar een dag later zag ik dat 2 uur na mijn verzending (ongeveer) begingoed.nl was geregistreerd door idomein.nl (in de e-mail stond ook dat het domein begingoed.nl zou worden)

Het domein staat op dezelfde naam als idomein.nl

Kan ik echt iets beginnen tegen idomein.nl (dmv juridische stappen o.i.d. (of in ieder geval ermee drijgen))
of is het gewoon jammer voor mij, en was het dom dat ik het domein al verklapte (ik vertrouwde ze:S)

Ik zag dat byh hier ook rondloopt: hij zei dat ik moest mailen naar SIDN
Ik ging op die website kijken, maar vond zelf geen geschikt e-mailadres waar ik het dan naar moest mailen (weten jullie die mischien)

alvast hardstikke bedankt,


Wouter


{offtopic
hebben jullie deze nederlandse vertaling zelf gemaakt of kan je die ergens downloaden?
offtopic}

Deimos
01/01/03, 22:03
Ben bang dat je niets kan doen. Is overigens wel een laffe actie van Idomein maar goed. Verder denk ik niet echt dat hun je mail konden waarderen netzoals een aantal anderen. Want vraag me af naar hoeveel mensen die mail is verstuurd.

Verder doe je er verstandig aan, om domeinnamen stil te houden totdat deze op je naam staat.

Jrstarts
02/01/03, 01:39
Tja zoek gewoon een leuke andere naam, ik vind het wel een trieste actie van Idomein, je kunt ze vragen of ze je sponsor zijn gezien de domeinnaam is geregistreerd. maar steek verder geen tijd in gezeur.

Idomein vertrouwen is ook wel het laatste wat je moet doen, als je daar een domeinnaam aanvraagd duurt het maanden. Nu zijn ze wel verdacht snel.

Suc6

uFx
02/01/03, 07:44
Tja, natuurlijk niet erg slim om een domeinnaam te vermelden die nog niet vastgelegd is. Anderzijds een enorm laffe actie die je alleen van Idomein kunt verwachten ;)

superior-is
02/01/03, 10:46
Tja, ga maar in de rij staan:
http://www.webhosters.nl/forum.php?action=view&id=179

*kiepert mailtje van wouter nu in de trash*

cridea
02/01/03, 11:02
Nouja, ik wil wel een nuancering aanbrengen, want als je juist je domeinnaam gesponsord wilt hebben is het logisch dat die nog niet is vastgelegd en dat ook pas wordt nadat je de sponsoring rond hebt.

Ik zou dus willen zeggen: noem niet meteen in je eerste mailtje de domeinnaam, maar pas nadat je al wat contact hebt gehad erover.

Domenico
02/01/03, 14:04
Origineel geplaatst door superior-is
Tja, ga maar in de rij staan:
http://www.webhosters.nl/forum.php?action=view&id=179

*kiepert mailtje van wouter nu in de trash*

Goed nieuws voor Wouter want nu worden waarschijnlijk/hopelijk alle domeinnamen opgeheven en kan Wouter zijn naam weer registreren.

Wat een rare aktie van idomein maar zo laten wel meer mensen een bedrijf (bv) klappen om dan onder een andere naam verder te gaan. Ik hoop voor al de gedupeerden dat alles nog goed komt maar ik vrees het ergste. :(

Wouter, voortaan de gewenste domeinnaam voor je houden tot dat deze is geregistreerd want helaas is niet iedereen te vertrouwen zoals je zelf al hebt mogen ondervinden.

cridea
02/01/03, 14:10
Wouter, voortaan de gewenste domeinnaam voor je houden tot dat deze is geregistreerd want helaas is niet iedereen te vertrouwen zoals je zelf al hebt mogen ondervinden.



Nogmaals: de sponsor kan de naam slecht registreren zonder deze te weten...

Domenico
02/01/03, 14:17
Origineel geplaatst door byh



Nogmaals: de sponsor kan de naam slecht registreren zonder deze te weten...

Dat klopt, maar als je echt met deze domeinnaam iets wil gaan doen en de naam is essentieel voor je plan/project dan is het een kleine moeite om deze naam te registreren lijkt me voordat je op zoek gaat naar sponsors.

Toch?

cridea
02/01/03, 14:19
Origineel geplaatst door Domenico


Dat klopt, maar als je echt met deze domeinnaam iets wil gaan doen en hij is essentieel voor je plan/project dan is het een kleine moeite om deze naam te registreren lijkt me voordat je op zoek gaat naar sponsors.

Toch?

Registreren kost ook geld en veel mensen die sponsors zoeken hebben dat nu juist niet...

Ik ben het met je eens dat het natuurlijk beter is zelf je domeinnaam vast te leggen...

superior-is
02/01/03, 15:32
Een losse domeinnaam registratie is het geld niet, dan moet je toch wel zonder sponsering af kunnen.

skoop
02/01/03, 15:34
naja, je kan in ieder geval wachten tot je een toezegging hebt van een sponsor natuurlijk voordat je de domeinnaam daadwerkelijk noemt...

cridea
02/01/03, 15:38
Origineel geplaatst door skoop
naja, je kan in ieder geval wachten tot je een toezegging hebt van een sponsor natuurlijk voordat je de domeinnaam daadwerkelijk noemt...

Idd
dat was ook mijn suggestie...

woutertwisk
03/01/03, 13:07
Bedankt voor alle reacties.
ik heb in ieder geval nu geleerd dat ik het domein niet moet vermelden in zo'n mailtje (maar stond bijv. ook al op de header)
en ik ga in het vervolg niet meer massamailtjes versturen:

nu komt idomein aan met dat ze me wouden sponsoren e.d.
en dat wanneer ik nog meer negatieve reclame zou maken ze 'gerechterlijke stappen' gingen zetten, wat ook al was gelukt bij andere 'lafaards'

Nog wat stukjes uit hun mailtjes (vindne jullie vast wel grappig (zoals ik:P))


Indien je verder uitlatingen doet over dit geheel, dan zullen wij
gerechterlijke stappen ondernemen. Deze stappen hebben wij al
eerder met groot succes tegen andere lasteraars genomen.

Overigens snap ik nog steeds niet hoe je zo kinderlijk kutn
reageren op goede bedoelingen van een grote webhoster.




gisteren verzonden:




Beste,

Wij hebben besloten om in te gaan op het sponsorverzoek. Omdat
het vast al naar meerdere providers wat verzonden, hebben we
besloten om het domein te registreren voordat iemand anders dit
kon doen.

Omdat we opeens we rare reacties krijgen zijn we serieus aan het
heroverwegen om het sponsorverzoek niet te honoreren.


Met vriendelijke groet,

hvr1985
03/01/03, 13:23
Zielig he... die mensen die meteen gaan dreigen met rechtzaken :P.

cridea
03/01/03, 13:27
Ze lijken me niet zo oud gezien de zinsopbouw.

uFx
03/01/03, 14:24
Idomein is oud genoeg, maar of Idomein wijs is, is een ander verhaal :D ..

Hiet is in ieder geval erg zielig om te dreigen met rechtzaken... Er bestaat immers nog steeds vrijheid van meningsuiting en wanneer je negatieve ervaringen hebt met een bedrijf, mag je dat altijd uiten.

Hou ons verder op de hoogte van de mails die je van idomein krijgt.. kunnen wij weer smullen :p

cridea
03/01/03, 14:31
Nouja, hij heeft het ook niet verder verspreid ik neem aan dat idomein doelt op het feit dat wouter misschien wat onaardig reageerde en ze misschien van diefstal beschuldigd heeft ofzo, denk dat ze dat lasteren noemen...

woutertwisk
03/01/03, 18:03
Ik heb absoluut geen probleem met Quickhost, omdat ik inmiddels
van mijn advocaat heb begrepen dat we absoluut de domeinen
kunnen vorderen evenals een flinke schadevergoeding voor het
(misbruiken) van onze naam voor hits op de Quickhost website.

Quickhost is een kleine provider die misbruik maakt van de vele
hits op de Idomein naam.

Wij hebben het domein geregistreerd omdat jij de naam had
genoemd, wat niet slim is. Zoals ik al zei hebben we plannen om je
hosting te honoreren.

Nu echter liggen de zaken iets anders, we zijn bezig om na te
gaan in welke mate je postings onze merknaam hebben aangetast,
eventueel zullen we een schadevergoeding vorderen van je.




Ik ben nu toch wel'n beetje bang voor hun (ben 14 jaar en heb geen zin in 'n rechtzaak)

Deimos
03/01/03, 18:58
Enige dat ze doen is bluffen. Ze hebben geen poot om op te staan.
Verder betwijfel ik of ze jullie wel daadwerkelijk zouden gaan sponseren, gezien het grote aantal negatieve ervaringen mbt Idomein.

Verder waarom kan het domein alvast wel geregistreerd worden maar een simpel mailtje om de sposering te bevestigen niet worden verstuurd???

WebBizz
03/01/03, 19:04
Laster (artikel 262 Wetboek van Strafrecht): Hij die het misdrijf van smaad of smaadschrift pleegt, wetende dat het te last gelegde feit in strijd met de waarheid is, wordt, als schuldig aan laster, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste twee jaren of geldboete van de vierde categorie.

Smaad(schrift) (artikel 261, lid 1, Wetboek van Strafrecht): Hij die opzettelijk iemands eer of goede naam aanrandt, door telastelegging van een bepaald feit, met het kennelijke doel daaraan ruchtbaarheid te geven, wordt, als schuldig aan smaad, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste zes maanden of geldboete van de derde categorie.

Lid 3: Noch smaad, nog smaadschrift bestaat voor zover de dader heeft gehandeld tot noodzakelijke verdediging, of te goeder trouw heeft kunnen aannemen dat het te laste gelegde waar was en dat het algemeen belang telastlegging eiste.

Kortom: vereist voor laster / smaad: te laste gelegde feit moet in strijd zijn met de waarheid, doel van de smaad moet het geven van ruchtbaarheid zijn. Zie dat maar eens te bewijzen. We zijn er allemaal getuige van dat dit een laffe vorm van domeinkaping is en dat Wouter hier enkel om advies vraagt. Laat ze dus maar dreigen, ik geloof niet dat ze een goede kans maken. Succes verder!

woutertwisk
03/01/03, 19:19
Waar zij vooral op doelen is het feit dat ik op *********.com negatieve dingen over hun heb gepost (bij forums--> kletshoekje --> wat ze mij hebben geflikt...)

http://www.*********.com/forum/topic.php?tid=16711

woutertwisk
03/01/03, 19:30
ze zeiden ook dat ze quickhost gingen straffen met'n schadeclaim vanwege:
www.idomein.org .net .com

maar aangezien volgens mij idomein niet idomein® is of idomein trademark is dat volgens mij ok niet mogelijk

(dan moet't toch registered of trademark zijn of niet???)

hvr1985
03/01/03, 19:47
Ik heb me er net even een tijdje in verdiept. En als Idomein ook hun bedrijfsnaam is, dan wordt er inbreuk gemaakt op hun rechten als iemand idomein.com en .org registreerd. Tenminste, als ik het goed begrepen heb ;-).

En als ik geen gelijk heb, dan vind ik het wel een laffe actie van degene die die domeinnamen heeft geregistreerd...

Henk

woutertwisk
03/01/03, 19:48
Maar ik heb't liever over dat van mij...
ik ben echt wel bang...

geen zin om te dokken:S

hvr1985
03/01/03, 20:42
Maak je daarover niet druk joh...

skoop
04/01/03, 15:06
Origineel geplaatst door hvr1985
Ik heb me er net even een tijdje in verdiept. En als Idomein ook hun bedrijfsnaam is, dan wordt er inbreuk gemaakt op hun rechten als iemand idomein.com en .org registreerd. Tenminste, als ik het goed begrepen heb ;-).

En als ik geen gelijk heb, dan vind ik het wel een laffe actie van degene die die domeinnamen heeft geregistreerd...

Henk

neuh man! .com, .net en .org hebben totaal niets te maken met het nederlands recht. als zij een bedrijf hebben dat idomein heet, dan kunnen ze .nl (en misschien ook .be) nog wel vorderen. maar .com, .net en .org zijn internationale namen, en voor zo ver ik weet stopt de bescherming van bedrijfsnamen bij de grens.

ik kan me vergissen, maar het lijkt me sterk dat daar echt iets tegen te doen is.

woutertwisk
04/01/03, 16:44
denk ik ook:

check www.amsterdam.com
of www.lpf.nl

Web123.nl
05/01/03, 02:58
Blijkbaar kan IDomein nog wel de rekeningen van de SIDN betalen. Want er is toch een duidelijke procedure als je niet optijd betaald... je ligt er dan snel uit m.i.

superior-is
05/01/03, 11:16
Da's volgens mij wel al een keer eerder gebeurd hoor. ;)

Dennis
04/04/03, 19:22
Een van mijn vrienden host bij Idomein
http://www.startgoed.nl/

Hij had er slechte ervaringen mee.

WebBizz
04/04/03, 23:19
Kijkt hier niemand van op denk ik, Idomein staat vrij slecht bekend. Zoek de nieuwgroepen en dergelijke er maar op na.

®on
05/04/03, 02:14
Startgoed is offline.

Server van Idomein is gehackt.

Binnen kort weer online.
Te lezen op de site van startgoed.

Shr3d
05/04/03, 11:51
Ze hebben zelfs een anti-idomein site opgericht:
http://www.idomein.sucks.nl/

Je kunt overdrijven nietwaar?

eXite
05/04/03, 14:04
Volgens mij hebben ze gewoon ineens een overdosis zelfkennis :)