PDA

Bekijk Volledige Versie : Nogmaals... het "keurmerk"



Rik
21/08/03, 16:19
Even om gewoon de mening van alle Hosters hier te meten...

Wel of geen apart keurmerk voor WebHosting aanbieders ?

Persoonlijk denk ik dat veel particulieren daar wel bij blij mee zullen zijn... bedrijven weten de kwaliteit meestal wel te vinden neem ik aan...

Graag jullie mening... en eventueel een paar liefhebbers/fanatiekelingen die het in de vorm van een stichting mee op zouden willen zetten ?

Groeten Rik ;)

xserve
21/08/03, 16:55
Ik denk dat een keurmerk wel een goed idee is. Zeker als daarvoor een onafhankelijke stichting voor wordt benardert.

Ik wil je eventueel wel helpen met het opzetten van deze stichting.

Rik
21/08/03, 17:00
Perfect !

Als er door een flinke groep een stichting in het leven wordt geroepen, en we vinden een onafhankelijk persoon die dit wil beheren (ik zou het zelf kunnen doen, maar aangezien ik dadelijk ook voor een Hoster werk lijkt me dat niet verstandig...), dan lijkt het me in ieders voordeel !!

Ik wil best de site ervoor ontwerpen, huisstijl bedenken, papierwerk in orde maken e.d.... meer suggesties ?

cridea
21/08/03, 18:28
Ik wil nog een keer extra hameren op onafhankelijkheid en objectiviteit. Dat moet gewaarborgd zijn wil je serieus genomen worden.

Rik
21/08/03, 18:31
Dat is ook wat ik bedoelde !

Maar ik kan wel zorgen dat "de stichting"alvast GEEN kosten heeft aan het ontwerpen en ontwikkelen van een website, het opzetten van de Stichting zelf... wie er voorzitter van wordt dat moet maar bekeken worden, bv een jaarlijkse (online-)verkiezing onder alle deelnemers... of zo ?!? ik noem maar wat he ;)

Rik

xserve
21/08/03, 19:35
Wat in de nieuwsgroep al over werd gedacht, een soort code, als je je eraan houd, wat door de stichting wordt gecontroleerd dan mag je een bepaald label dragen.

Rik
21/08/03, 19:39
Ja, zoiets bedoel ik, een vorm van regelement opstellen, een tiental criteria opstellen waar men aan moet voldoen, en dan een soort van keurmerk/licentie afgeven voor een jaar bv...

Mensen de mogelijkheid om "wanprestaties" te melden via de site van de stichting zodat de stichting ook merkt als er na een paar maanden niet meer aan de criteria wordt voldaan...

Zoiets bijvoorbeeld...

Groeten Rik.

HBCS
21/08/03, 20:41
ik denk dat de moeilijkste vraag is wie bepaald wat en hoe
er moet voldaan worden om aan dat keur merk te voldoen
ik ben er overiggens wel een voorstander van
maar denk dat het nog een hele klus is voor degene die het daadwerkelijk uit moet voeren

Rik
21/08/03, 20:46
Ok, bij deze...

Geef mij twee maanden de tijd, en ik zorg dat het complete concept, inclusief website en criteria klaar is... zeker met behulp van de "goeroe's"van dit Forum...

Het is een kwestie van een aparte Topic opstarten, waar iedereen suggesties/opmerkingen en aanmerkingen kan plaatsen, een groep van "10-wijzen" vormen die het geheel gestalte geven en klaar...

Hebben we alleen 1 probleem, wie gaat die website hosten ;)

Groeten Rik...

PS:

Geef mij groen licht, spreek met z'n allen af dat er aan gewerkt gaat worden, zodat ik niet twee maanden bezig ben, om vervolgens geconfronteerd te worden met een andere stichting met de zelfde opzet, dan kan ik mijn tijd beter aan andere zaken spenderen..

Rik
21/08/03, 20:47
Misschien iets om vanuit WebHosting Talk op te zetten ?... heren Mod's..

Rik

eXite
21/08/03, 21:08
Ik wil de website wel hosten :)

Rik
21/08/03, 21:11
Dat snap ik ;)

Geen suggesties als "goeroe"zijnde ?

Rik

PlugInInfo
21/08/03, 21:32
Ik zou best willen inzetten voor een keurmerk. Ik merk vaak genoeg dat mensen on tevreden zijn over hun hostingprovider.

Rik
21/08/03, 21:40
Dat is al 1 van de 10 mesen die ik nodig heb om eens goed te brainstormen hierover...

Thijs, als je wilt dan blijf ik je er vanaf nu bij betrekken (op de hoogte houden) en meld ik het aan je als er ergens een nieuwe Topic over gestart gaat worden waar we dan met een man of 10 - 15 kunnen overleggen over het hoe/en wat...
ik weet niet of het mogelijk is die discusie alleen voor leden toegankelijk te maken oid ?
Daar kan RobbertC misschien iets over vertellen ?

Verder heb ik al wel een domeinnaam gevonden eventueel (en een naam voor de stichting) maar daarover moeten we het in een later stadium met de rest maar eens over hebben...

Meer mensen die zich aangesproken voelen om de Branche eens "op te ruimen" en van meer kwaliteit te voorzien ?, geen verplichtingen, gewoon beetje actief deelnemen aan aparte topics...

Groeten Rik.

Johan-nl
21/08/03, 21:46
Origineel geplaatst door Rik
Dat is al 1 van de 10 mesen die ik nodig heb om eens goed te brainstormen hierover...

Thijs, als je wilt dan blijf ik je er vanaf nu bij betrekken (op de hoogte houden) en meld ik het aan je als er ergens een nieuwe Topic over gestart gaat worden waar we dan met een man of 10 - 15 kunnen overleggen over het hoe/en wat...
ik weet niet of het mogelijk is die discusie alleen voor leden toegankelijk te maken oid ?
Daar kan RobbertC misschien iets over vertellen ?

Verder heb ik al wel een domeinnaam gevonden eventueel (en een naam voor de stichting) maar daarover moeten we het in een later stadium met de rest maar eens over hebben...

Meer mensen die zich aangesproken voelen om de Branche eens "op te ruimen" en van meer kwaliteit te voorzien ?, geen verplichtingen, gewoon beetje actief deelnemen aan aparte topics...

Groeten Rik.

Waar word die stichting dan van betaald?
contributie of 50:50

Ik dacht even aan een vereniging.
Dit hoefd geen geld te kosten, maar is dan geen rechtspersoon.

Rik
21/08/03, 21:49
Een vereniging zou misschien wel eens beter kunnen zijn inderdaad... en als het via een stichting zou moeten, dan zouden we als kostenplaatje alleen de volgende zaken hebben:

* paar domeinen
* een hosting (zal niet zo'n probleem zijn)
* iemand die betaald een paar uur per week de administratie doet en de nieuwe aanvragen verwerkt...

And thats it... een webmaster die e.e.a. doet is zo gevonden...

Maar een verening is ook een goed plan...

Mvg

Rik

PlugInInfo
21/08/03, 21:51
Origineel geplaatst door Rik
Thijs, als je wilt dan blijf ik je er vanaf nu bij betrekken (op de hoogte houden) en meld ik het aan je als er ergens een nieuwe Topic over gestart gaat worden waar we dan met een man of 10 - 15 kunnen overleggen over het hoe/en wat...
ik weet niet of het mogelijk is die discusie alleen voor leden toegankelijk te maken oid ?
Daar kan RobbertC misschien iets over vertellen ?

Groeten Rik.

Rik, ik wil graag op de hoogte gehouden worden van de ontwikkelingen. hopelijk kan ik een bijdrage leveren dit keurmerk.

Rik
21/08/03, 21:53
Perfect Thijs !

Groeten Rik.

Pantsy
21/08/03, 22:08
Hosting/webdesign/huisstijl, ik ben wel bereidt om mee te helpen daarmee.

Rik
21/08/03, 22:11
En met het "vormgeven" ervan ?, dat is nu even het belangrijkste...
Bereidt om daaraan mee te helpen eventueel ?

Rik.

paulmatthijs
21/08/03, 23:40
heel leuk om alvast een site te maken, maar een beetje overhaast lijkt me. laten we eerst eens bekijken in hoeverre het een ander vorm kan krijgen.

een stichting is nodig, want van een vereniging kan je lid worden en dat is dus niet onafhankelijk.

- wie gaat de stichting vertegenwoordigen?

iemand die NIETS met webhosting te maken heeft. wel iemand uit het zakenleven, maar geen manager. etc etc. puntje van discussie :)

- wie gaat de richtlijnen opstellen?

zeer belangrijk, want ik zie het al gebeuren dat er een groepje hosters lekker dat keurmerk voor zichzelf houdt ;)

wat je moet hebben is niet een keurmerk maar een gedragscode tav klantenbeheer (klanten moeten makkelijk wegkunnen, geld terugkrijgen, etc), domeinbeheer (op naam stellen van domeinen) en 'hardware'. hosters die ergens reseller zijn zijn wat mij betreft geen kandidaat (ok, nu schop ik mensen). een eigen rack hoeft niet, maar eigen server lijkt me toch wel een eisje.

ik ben ervoor dat er hostingtechnisch niet al te veel eisen zijn, want een keurmerk is er tenslotte voor de klant: het moet ten alle tijde gericht zijn op het verlenen van goede service aan een klant.

Pantsy
21/08/03, 23:42
Ik ben bereidt te helpen wanneer de stichting werkelijkheid word en niet, zoals paulmatthijs al aangeeft, eerst een site te maken en alle dingen eromheen als er nog niks is.

Rik
21/08/03, 23:46
Beste Paul,

Thnx voor de reactie !

Het gaat ook om een gedragscode,dat versta ik onder een keurmerk, dat de hoster leverd wat hij aanbied op zijn of haar website...
Verder vindt ik dit stuk wat je hebt geschreven een hele goede start... ik ga gewoon een lijst aanleggen met punten, die wil ik gewoon graag met een man of 10-15 doornemen, meer mensen lijkt me niet nodig... (wordt het weer onoverzichtelijk....)

Je hebt gelijk dat het door een onafhankelijk persoon beheerd moet gaan worden, GEEN hosting company in ieder geval... maar het MOET toch eens opgezet worden ??
En vanuit welke hoek kunnen we anders zo iets verwachten (waarom is het er nog niet bv?)...

Ik snap je punt, maar ik denk wel dat we een kant en klaar concept kunnen aanbieden aan mensen die zich geroepen voelen om de stichting te gaan beheren...

Wil jij, Paul, eventueel deelnemen aan de vorming van dit geheel ?, puur op organisatorisch vlak, een website kunnen we allemaal bouwen... daar gaat het niet om..

Mvg

Rik

Rik
21/08/03, 23:47
Nee, de site kan wat mij betreft het laatste... daar ging het mij ook niet om ...

Rik

paulmatthijs
22/08/03, 00:15
ik wil hier zeer graag aan meewerken, heb er ook genoeg ervaring voor (best veel mensen hier denk ik), maar ik moet wel even opmerken dat hier veel meer haken en ogen aan zitten dan iedereen nu voor zich ziet. dit zal een hele zware kluif worden, want er gaan hosters uitgesloten worden en dan heb je ruzie.

om maar meteen weer een probleem op tafel te gooien: wie bepaalt wie die commissie van wijze mannen wordt? 15 lijkt me erg weinig, maar meer is onhandelbaar. ik ben er daarom voor om dit vorm te geven aan de hand van een soort online enquete waar iedereen aan mee mag doen en waaruit je dingen gaat distileren en zo steeds verder komt. een lang proces ben ik bang, maar wel met een nut.

na dit proces kan je een task force samen stellen die idd uit een kleinere ploeg bestaat, maar wel openbaar moet opereren om te zorgen dat het geen achterkamertjespolitiek wordt.

mochten jullie mij hier toestemming voor geven wil ik dit graag komend weekend met een aantal mensen bespreken die zeer veel ervaring in het bestuurlijke hebben en niet in het hostingwereldje zitten. ik kan daar wel een lijstje tips weghalen denk ik, en ook wel contacten die ons hier goed in kunnen begeleiden.

Rik
22/08/03, 00:25
Wat mij betreft prima allemaal,..

De enquete hier op het forum vindt ik een goed idee...

De groep van "Wijze mannen" kan ook uit meer bestaan... geen probleem, maar het lijkt me makkelijker werken met een man of 15 die dan de voorlopige opzet in een duidelijk rapport kunnen zetten... ik denk toch dat we inderdaad dit moeten bedenken gezien vanuit het oog van de Marketeers en Hosters zelf, die weten wat er gebeurd in "het wereldje"...
Alle adviezen zijn natuurlijk welkom, en op zoveel mogelijk gebieden.
Dat het langer gaat duren als twee maanden maakt opzich niets uit, dat er wat gaat gebeuren is belangrijker !

Mvg Rik.

Rik
22/08/03, 02:11
Ik denk dat het al heel positief overkomt tegenover iedereen als straks naar buiten komt dat het keurmerk er op verzoek van "de Branche" zelf gekomen is !

Toch ?... image improvement ;)

xserve
22/08/03, 02:26
En hosting moet niet gesponsord worden!
Vraag gewoon een contributie van 30 tot 50 euro per jaar, ben je zo uit de kosten.

Een website is op dit moment niet belangrijk. Wat wordt de code en in welke vorm, dat is nu veel belangrijker. Volgens mij hebben we nu al 10 mensen die wel even de website willen maken.

Ik had ook al aangegeven wel te willen helpen. Dus houd mij ook op de hoogte aub.

Rik
22/08/03, 02:29
Prima Casper !

Ik voeg je even aan het lijstje toe...
Ik zal morgen een post maken met de gene die tot nu toe medewerking willen verlenen aan het "vormgeven" van het geheel...

Mvg Rik

En over die website pfffffff, ik heb natuurlijk ook al de perfecte domeinnaam in mijn hoofd ervoor, maar dat zijn eigenlijk de minst belangrijke zaken...

Rik
22/08/03, 02:37
Voorlopig heb ik pas 4 namen die hieraan mee zouden willen werken...

Thijs Alink
TrancePitt
Casper Bakker
& Johan

Mvg

Deimos
22/08/03, 08:56
Schrijf mij ook maar bij ;). (N.Elsten)

superior-is
22/08/03, 11:40
Ditto. Alhoewel op het moment weinig tijd, maar wil graag meedenken over het e.e.a.

jdnint
22/08/03, 12:10
Mij mag je ook inschrijven, houdt me op de hoogte !

PlugInInfo
22/08/03, 12:22
Dat gaat goed, het zijn al 8 mensen.

Rik
TrancePitt
Casper Bakker
Johan
N.Elsten
superior-is
jdnint
& ik.

Misschien is het interessant om ook wat andere mensen uit te nodigen behalve hosters. Ik weet niet precies wie die zouden moeten zijn, maar zo krijg je misschien een beetje te eenzijdige denktank. Niet-hosters bekijken de bizz tenslotte van een andere kant.

RobbertC
22/08/03, 13:02
Zet mij ook maar op het lijstje :)

Grumpy
22/08/03, 13:20
Leuk idee maar hoe wil je het gaan keuren?
Heb je daar al over nagedacht?

Hoe ga je iemands support beoordelen?
Het zal mij niet verbazen dat als een hoster een mail krijgt van de "keuringscommisie" hij meteen terug mailt, terwijl klanten niet zo snel geholpen worden.

(Trouwens wat is dat voor lijstje? :) )

En als een host eenmaal het keurmerk heeft, moet je wel erop letten dat ze niet ineens allerlei dingen veranderen.

We Develop
22/08/03, 13:23
Zet mij er ook maar bij. Ik vind het een zeer goed idee.
Iemand voorbeelden van keurmerken die de afgelopen zijn goed zijn gebruikt, en nog steeds worden gebruikt?

Rik
22/08/03, 13:33
Wat een animo !!!

Prachtig,... ik denk dat er inderdaad een paar anderen bij betrokken moeten worden.

Ik zal even een lijstje met alle vragen uit dit topic tot nu toe maken.
Dan krijg je wat meer overzicht lijkt me.

Ook zal ik eens opzoek gaan naar "succesvolle keurmerken" al denk ik dat een keurmerk opzich gewoon al een verbetering is, ongeacht welke strategie er gevolgt gaat worden...

Even voor Grumphy:

je schreef:
****************************
Hoe ga je iemands support beoordelen?
Het zal mij niet verbazen dat als een hoster een mail krijgt van de "keuringscommisie" hij meteen terug mailt, terwijl klanten niet zo snel geholpen worden.
*******************************

Het lijkt me dat de "keurings-commissie" uiteindelijk echt buitenstaanders moeten zijn die ook kunnen testen met hun eigen naam zonder dat een hoster weet dat het vanuit de stichting is... verder lijkt het me het beste dat er uiteindelijk een zeer interactieve website moet komen, een plek waar klanten kunnen aangeven wat er goed en fout is bij hun hoster... het zijn uiteindelijk de klanten die moeten oordelen.

Ik kan me zoiets voorstellen als een puntensysteem dat gehanteerd kan gaan worden. Met een uitsluiting als je een bepaald aantal "strafpunten" (daarvoor moet je wel echt over de schreef zijn gegaan, grof zijn of totaal niet leveren wat je afgesproken hebt...)...

Maar dat kan later allemaal ingevuld gaan worden...

Iemand de behoefte om een stappenplan / lijst aan te leggen ?

Ik wil het best allemaal doen, geen enkel probleem, maar ik proef hier dat er een aantal zijn die het ook echt leuk vinden om hiermee aan de slag te gaan, vandaar de vraag ;)

Groeten Rik.

We Develop
22/08/03, 13:38
In het blad Winmagazine

http://www.winmagazine.nl/images/articles/hetblad/cover3-2003_400.jpg

Hebben ze een soortgelijke test gedaan. Ze hebben een aantal hostingproviders aangeschreven, en gekeken naar het antwoord en bijvoorbeeld de reactiesnelheid. Ze hebben bij die kleine onderzoekje helaas alleen alle grote jongens genomen. Zo bleek bijvoorbeeld dat Ladot helemaal niet reageerde.

Rik
22/08/03, 13:44
Zoiets zou bijvoorbeeld standaard gedaan kunnen worden na een aanmelding van een hoster... als er bv een maand later gewoon een mailtje met een vraag komt weet ik echt niet dat het voor die controle is ?? of ik moet wel heel erg weinig animo op de website hebben ;)

Dit moet dan inderdaad wel bij alle aanvragen gebeuren..

Ik denk wel dat we dit soort discussies straks via aparte topics moeten voeren... bijvoorbeeld een tiental punten opstarten waar we allemaal over mee kunnen praten... daar een uiteindelijk verslag / samenvatting van maken, en dan een keer ergens samenkomen ?... of iets dergelijks.

Mvg Rik

We Develop
22/08/03, 13:50
Zou het niet beter zijn dit keurmerk niet af te laten hangen van bepaalde factoren.
Als een hoster bijvoorbeeld op het "keur e-mailtje" pas na 24 uur reageerd wil dat niet zeggen dat dit normaal is. Misschien is dit meestal na 30 minuten. Dan zou je een aantal e-mail moeten versturen verspreid over een aantal dagen en daar het gemiddelde moeten pakken. Maar op die manier ben je een host wel tot last met al je e-mails.

Zou het niet verstandiger zijn om hosters een "keurstempel" te verlenen als ze aan bepaalde eisen voldoen waaruit blijkt dat dit een "redelijk" betrouwebare partij is om mee in zee te gaan. Bijvoorbeeld een kvk nummer.

Rik
22/08/03, 13:55
Natuurlijk... al denk ik dat enkel een KvK wel een hele simpele verplichting is, zie ik eerder als een MINIMALE verplichting... maar zoals ik al schreef dit zijn allemaal "invullingen" waar we het nu over hebben, dit kunnen we beter apart opstarten... (RobbertC, waar kan dat het beste ?... )

(ik kom nu aan 10 man... kunnen er nog wel wat bij hoor ;) )

Thijs Alink
TrancePitt
Casper Bakker
Johan
N. Elsten
Superior-IS
jdnint
RobbertC
We Develop
... moi

Mvg Rik

Rik
22/08/03, 14:17
Even een lijstje gemaakt... het lijkt me het makkelijkste als we ergens, (liefst natuurlijk op dit forum zodat iedereen het op de voet kan volgen...) de volgende Topics kunnen opstarten om invulling aan het geheel te geven...

Op deze manier kan iedereen ook duidelijk op zijn (of haar) vakgebied selecteren en zich met name daar mee bezig houden, bijvoorbeeld...

De tien, euhhh 8 geboden.. ;)

Topic's:

Stichting of vereniging ?
Wie het beheer ?
contributie / financiele situatieā€¦
Welke criteria moeten gelden ?
Hoe wordt men getoetst ?
Marketing / promotieā€¦
Klantenresponse via website?
Naam/logo/lay-out

Kan een van de Mod's hier een plek voor zoeken op het Forum eventueel ?

Mvg Rik

paulmatthijs
22/08/03, 15:22
zet mij er ook maar bij (uiteraard), na het weekend ga ik even uitgebreid reageren... nu eerst survivalweekend in de ardennen :)

Rik
22/08/03, 15:23
Dat is leuk, heb ik ook een keer gedaan, leef je uit zou ik zeggen (mooie omgeving ook ;) )

genoteerd !

Mvg Rik

paulmatthijs
22/08/03, 16:34
ik ga dit weekend trouwens survivallen met een aantal mensen die kennis van zaken hebben op dit gebied, ik ga ze eens even uithoren. rapportage volgt begin volgende week.

Grumpy
22/08/03, 17:03
Al een naam verzonnen?
SNHK ?
Stichting Nederlandse Hosters Keurmerk ofzo...

Rik
22/08/03, 17:04
Ja, zoiets, zie het nieuwe Topic over de stichting...

Dennis
22/08/03, 17:06
Ik weet nog niet in hoeverre ik bereid ben mee te werken met het opzetten van deze stichting, maar ik zou graag op de hoogte blijven.

Dennis Arslan - dennis@citusweb.com

Rik
22/08/03, 17:08
No problem, en voel je vrij om aan de andere topics deel te nemen !

groeten Rik.

Deimos
22/08/03, 17:45
Waar deze stichting zich naar mijn idee ook mee moet bezig houden is juridische advies (wellicht kan http://www.wisemen.nl/ hiermee ons van dienst zijn). Alegemene voorwaarden opstellen, bemiddelen bij problemen met klanten. Bijhouden van een bestand met slecht betaalende klanten (indien juridische mogelijk) en nog meer van die zaken.

Verder ben ik van mening dat iemand minimaal een KvK en BTW nr. dient te hebben om lid te kunnen worden.Hoe een keurmerk er verder uit moet gaan zien zou ik niet weten, maar ik denk dat je beter een regelement kan opstellen zoals NLIP dit heeft voor zijn leden.

PlugInInfo
22/08/03, 18:12
Origineel geplaatst door Deimos

Verder ben ik van mening dat iemand minimaal een KvK en BTW nr. dient te hebben om lid te kunnen worden.Hoe een keurmerk er verder uit moet gaan zien zou ik niet weten, maar ik denk dat je beter een regelement kan opstellen zoals NLIP dit heeft voor zijn leden.

Ben ik het mee eens, misschien kan ik hier nog wat aan toevoegen:

- De algemene voorwaarden en privacyverklaring dienen duidelijk zichtbaar op de website te staan.
- De support sectie dient minimaal te bestaan uit een FAQ, e-mail en (vast) telefoonnummer.
- Klanten dienen op dienen op de hoogte te worden gehouden van geplande downtime.
- Adres gegevens horen op de site te staan.

Voor de meesten hier is dit denk ik logisch, maar je heb van die bedrijven... :(

Rik
22/08/03, 18:44
Dit zijn allemaal goede punten. (vast) telefoon mag wat mij betreft ook gsm zijn hoor die zijn toch meer bereikbaar als vaste telefoon die je in principe na half 5 al niet meer hoeft op te nemen (ken met een GSm ook natuurlijk) maar als ze maar telefonisch te bereiken zijn is wel een must !

Gentle men... er staat binnen 1 a 2 dagen een nieuw forum op over dit onderwerp, laten we daar alles bespreken, anders komt er zoveel verspreid te staan dat het moeilijk samen te vatten is voor me ;)


Groeten Rik

Rik
22/08/03, 18:46
En sorry voor de spellingsfouten, ik tik vaak sneller als mijn vingers kunnen bijhouden, en mijn nl is ook niet super...

Rik

Johan-nl
22/08/03, 21:44
Origineel geplaatst door Rik
Een vereniging zou misschien wel eens beter kunnen zijn inderdaad... en als het via een stichting zou moeten, dan zouden we als kostenplaatje alleen de volgende zaken hebben:

* paar domeinen
* een hosting (zal niet zo'n probleem zijn)
* iemand die betaald een paar uur per week de administratie doet en de nieuwe aanvragen verwerkt...

And thats it... een webmaster die e.e.a. doet is zo gevonden...

Maar een verening is ook een goed plan...

Mvg

Rik

+ Oprichting Stichting 1000,- euro
+ KvK kosten
+ Correctie boekhouding (ivm rectpersoon)
+ veel meer extra kosten, zoals het deponeren van je jaarcijfers etc.

Rik
22/08/03, 21:50
Ok dat snap ik natuurlijk ook wel, dat zijn kosten die de stichting/vereniging straks heeft...

ik heb een nog veel langer lijstje met kosten bedacht inmiddels.

Het is zaak om een duidelijke schatting van het aantal deelnemers e.d. te maken (of wij dat moeten doen, of de stichting in oprichting??) en er een kostenplaatje bij bedenken...

Ben je inderdaad met 3 man heel de dag bezig, dan gaat het er anders uitzien als 1 man die af en toe een middagje werk heeft.

Dat stuk was ook alleen maar even om de discussie verder aan te zwengelen.

Mvg Rik

Johan-nl
22/08/03, 21:56
Origineel geplaatst door Rik
Ok dat snap ik natuurlijk ook wel, dat zijn kosten die de stichting/vereniging straks heeft...

ik heb een nog veel langer lijstje met kosten bedacht inmiddels.

Het is zaak om een duidelijke schatting van het aantal deelnemers e.d. te maken (of wij dat moeten doen, of de stichting in oprichting??) en er een kostenplaatje bij bedenken...

Ben je inderdaad met 3 man heel de dag bezig, dan gaat het er anders uitzien als 1 man die af en toe een middagje werk heeft.

Dat stuk was ook alleen maar even om de discussie verder aan te zwengelen.

Mvg Rik

De vraag: stichting of vereniging.
er is nog 1 "de cooperatie"

Dit is een vereniging met rechtspersoonlijkheid.
Deze mag ook winst maken.

Deze ligt ik straks of morgen even toe
(nu even druk!)

Domenico
25/08/03, 00:23
Als je me de namen geeft van mensen die mee gaan werken zal ik een apart forum aanmaken waar deze dingen onderling besproken kunnen worden. :)

Grumpy
25/08/03, 02:12
Origineel geplaatst door Domenico
Als je me de namen geeft van mensen die mee gaan werken zal ik een apart forum aanmaken waar deze dingen onderling besproken kunnen worden. :)
Domenico, wat dacht je van Rik mod maken van die apparte forum. Dan kan hij elke gebruiker zelf toevoegen?

Is wel zo handig aangezien jij niet zo vaak aanwezig bent.

Rik
25/08/03, 03:25
Het maakt mij niet uit heren... ik ben wel dagelijks van s'morgens 10 tot s'nachts een uur of 4 - 5 Online aanwezig dus... tijd heb ik er zeker voor.

Mvg Rik

*** voorlopig heb ik staan:

Thijs Alink
TrancePitt
Casper Bakker
Johan
N. Elsten
Superior-IS
jdnint
RobbertC
We Develop
Grumpy
Rik

***********

host3000
25/08/03, 03:34
Origineel geplaatst door Johan-nl


De vraag: stichting of vereniging.
er is nog 1 "de cooperatie"

Dit is een vereniging met rechtspersoonlijkheid.
Deze mag ook winst maken.

Deze ligt ik straks of morgen even toe
(nu even druk!)
Als ik een advies mag geven: houd het duidelijk voor wat betreft het doel van de club (keurmerk of branche vereniging) en doe daaraan geen concessies. Halve geloofwaardigheid is geen geloofwaardigheid.

Rik
25/08/03, 04:41
De opzet is zeer duidelijk, het voorbereiden van een blauwdruk om te zorgen dat de (stichting) mensen die het uiteindelijk gaan beheren een houvast hebben waar ze iets aan hebben.

Ik ben deze topic niet gestart om een Branche organisatie op te richten of een ander type netwerk, met als oogmerk winst in ieder geval....

Het gaat erom dat klanten weten dat ze met een juiste hoster in zee gaan als deze het keurmerk op de website aangeeft...


Mvg Rik

Rik
25/08/03, 04:43
BTW, host3000.com is niet bereikbaar :D

Rik
25/08/03, 20:32
Voor de gene die zich hiermee willen blijven bezighouden,
de discussie gaat vanaf nu verder op:

http://www.webhostingtalk.nl/forumdisplay.php?s=&forumid=44

Mvg Rik