PDA

Bekijk Volledige Versie : Beste OS voor een server?



Chr1sje
27/12/02, 15:13
Beste OS voor een server?

Deimos
27/12/02, 16:04
Zoals ik al eens eerder heb gezegt ben ik voor FreeBSD. Argrumenten noemen lijkt me niet nodig omdat dit voor zich spreekt :).

uFx
27/12/02, 16:46
Ligt eraan waar je hem voor gebruikt ... Ik ga voor Windows als je graag een warez server wilt beginnen zonder dat je dat eigenlijk wilt ;)

Chr1sje
27/12/02, 16:53
Ik wil een OS voor veel doeleinden. Namelijk: Websites, FTP, HLDS (CS), SQL, PHP

superior-is
28/12/02, 23:50
Waar staat HLDS (CS) voor? Ik denk Half-Life Dedicated Server met Counter-Strike?

Eigenlijk voldoen alle OS-n welke genoemd zijn aan jouw eisen (mits dat Half-Life gedoe goed geport is) -- vraag is echter: "Hoe veilig wil je het en welke ervaring heb je met de desbetreffende OS?" Ik geloof namelijk wel dat je win2000 goed dicht kan spijkeren, mits de kennis aanwezig is.

FreeBSD en OpenBSD zitten zowiezo al op het veilige vlak, maar zijn voor de meeste toch iets moelijker te onderhouden. Linux heb je vele smaken waarvan er ook echt veilige distro's van te vinden zijn. Keuze's zat dus*. :)

* En maar goed ook! Vanochtend smakelijk gelachen bij "Its Business" toen een PVDA kamerlid zijn liefde voor opensource vertelde tegen de nl directeur van Microsoft.

Domenico
29/12/02, 01:12
Origineel geplaatst door superior-is
* En maar goed ook! Vanochtend smakelijk gelachen bij "Its Business" toen een PVDA kamerlid zijn liefde voor opensource vertelde tegen de nl directeur van Microsoft.

:W:

skoop
29/12/02, 11:27
Origineel geplaatst door superior-is
* En maar goed ook! Vanochtend smakelijk gelachen bij "Its Business" toen een PVDA kamerlid zijn liefde voor opensource vertelde tegen de nl directeur van Microsoft.

gaan er nou al weer mensen met de eer van anderen strijken? het was namelijk Kees Vendrik van Groen Links die laatst met het plan kwam om meer open source software in te voeren binnen de overheid :)

Chr1sje
29/12/02, 13:04
Hmmm niet bepaald politiek relevante onderwerpen lijkt mij zo. Maargoed ik zit nou op een webhost forum dus ik houd me in. :)

PlugInInfo
29/12/02, 13:11
Kijk anders eens op http://www.plugininfo.com/artikelen/artikel1.htm Dit artikel bespreekt vier operating systemen, namelijk Solaris, Windows 2000, Linux en FreeBSD.

Domenico
29/12/02, 14:04
Origineel geplaatst door PlugInInfo
Kijk anders eens op http://www.plugininfo.com/artikelen/artikel1.htm Dit artikel bespreekt vier operating systemen, namelijk Solaris, Windows 2000, Linux en FreeBSD.

Is je site down?

PlugInInfo
29/12/02, 14:06
??, ik kan er nog gewoon opkomen..............

Domenico
29/12/02, 14:54
Ik niet en dat is dus via @home.

The page cannot be displayed
There is a problem with the page you are trying to reach and it cannot be displayed.

Deimos
29/12/02, 15:10
hier ook geen problemen hoor, QUICKNET.

Domenico
29/12/02, 15:34
Ok, zal wel aan @home liggen dan dus probeer ik het straks nog wel even. :)

PlugInInfo
29/12/02, 16:34
Ik maak ook gebruik van @Home en ik kan wel op de website komen.

Domenico
29/12/02, 16:48
Ja maar dat wil niets zeggen, andere regio enzo maar misschien is het wel een DNS probleem. Ik gebruik een hele waslijst (geen @home DNS!).

EDIT: en hij doet het al weer. :)

iD2
30/12/02, 12:48
Ik vind het interesanter om te weten welke distro het beste is.

Domenico
30/12/02, 13:05
Origineel geplaatst door iD2
Ik vind het interesanter om te weten welke distro het beste is.

Je hebt gelijk dus iedereen weer even ONTOPIC graag.

ric0
30/12/02, 14:08
Origineel geplaatst door PlugInInfo
Kijk anders eens op http://www.plugininfo.com/artikelen/artikel1.htm Dit artikel bespreekt vier operating systemen, namelijk Solaris, Windows 2000, Linux en FreeBSD.

Van die site:
"In tegenstelling tot Linux is FreeBSD eigenlijk een Unix code. Dat betekent dat het veel langer duurt om bugs uit de code te werken."

"Waarom zou je voor OS X betalen als je FreeBSD gratis kan gebruiken?"


Sorry hoor, maar dat zijn nou bepaald geen goede argumenten.

Trouwens... omdat je dit op de homepage hebt staan, is het misschien goed om eens door de tekst heen te lopen met een Van Dale bij de hand. Het is nl. "het OS".

ric0
30/12/02, 14:10
Origineel geplaatst door skoop


gaan er nou al weer mensen met de eer van anderen strijken? het was namelijk Kees Vendrik van Groen Links die laatst met het plan kwam om meer open source software in te voeren binnen de overheid :)

Dat plan is ook Open Source...

ric0
30/12/02, 14:16
Origineel geplaatst door iD2
Ik vind het interesanter om te weten welke distro het beste is.

http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=43&highlight=distributie

superior-is
30/12/02, 17:11
Om even terug te komen over het opensource gedoe van de overheid. Er zaten ook iemand van de CDA en VVD erbij en die zatten ook instemmend te knikken.

Pienter idee natuurlijk van die lui, alleen het omschakelen zou wel wat pittiger zijn.

PlugInInfo
30/12/02, 20:57
Origineel geplaatst door ric0
Trouwens... omdat je dit op de homepage hebt staan, is het misschien goed om eens door de tekst heen te lopen met een Van Dale bij de hand. Het is nl. "het OS".

Er staan nog veel meer fouten op mijn site. En dat weet ik. Ik heb dyslexie. Nu kon jij dat natuurlijk ook niet weten, maar het is wel behoorlijk lastig! Vooral als iedereen opmerkingen heeft, maar niemand wil helpen.

ric0
31/12/02, 09:17
Origineel geplaatst door PlugInInfo


Er staan nog veel meer fouten op mijn site. En dat weet ik. Ik heb dyslexie. Nu kon jij dat natuurlijk ook niet weten, maar het is wel behoorlijk lastig! Vooral als iedereen opmerkingen heeft, maar niemand wil helpen.

Misschien is het slim om iemand aan te nemen die je teksten nakijkt en stijlt. Die kun je gewoon inhuren.

PlugInInfo
02/01/03, 11:36
Origineel geplaatst door ric0


Misschien is het slim om iemand aan te nemen die je teksten nakijkt en stijlt. Die kun je gewoon inhuren.

De website is een hobby van me, dus daar zit ik nu nog niet aan te denken. Maar in iedergeval bedankt voor de tip.

StarInternet
04/01/03, 16:23
1) Linux Slackware
2) Linux Debian
3) Windows 2000 Server familie

Waarom windows 200 ?
Het is goedkoop en stabiel voor streaming media gebruik.
Geen hele dure licenties van Real.
Windows 2000 Server bevat een media server zonder extra kosten.
En is redelijk goed anders zou Radio538 en Noordzee FM en Yorin (BigB) geen windows 2000 jaren lang gebruiken.
Ik heb er zelf goede ervaring mee.

Voor websites hosting zeg ik toch Linux vanwege dat Apache, PHP etc gratis te gebruiken is.

superior-is
04/01/03, 21:33
Zijn er ergens statistieken te vinden van wma tegen mp3 en eventueel real? Want streamen op mp3 basis kan bijv. via ice/shoutcast c.q. darwin redelijk goedkoper -- al dan niet goedkoper dan wma?

Sorry voor het offtopic zijn, maar ik vroeg het me even af. :)

StarInternet
04/01/03, 22:52
Origineel geplaatst door superior-is
Zijn er ergens statistieken te vinden van wma tegen mp3 en eventueel real? Want streamen op mp3 basis kan bijv. via ice/shoutcast c.q. darwin redelijk goedkoper -- al dan niet goedkoper dan wma?

Sorry voor het offtopic zijn, maar ik vroeg het me even af. :)
Gaat meer om audio bron en video bron.
Radio 538 gaat niet al hun mp3's op hun server zetten en steeds als er een andere song is de software de zelfde song op te geven.
En eerst hun gesprek in spreken en om zetten naar .mp3 bestand :-)

Off topic

superior-is
05/01/03, 10:24
Origineel geplaatst door StarInternet

Gaat meer om audio bron en video bron.
Radio 538 gaat niet al hun mp3's op hun server zetten en steeds als er een andere song is de software de zelfde song op te geven.
En eerst hun gesprek in spreken en om zetten naar .mp3 bestand :-)
Off topic

Je kan ook live streamen hoor. :) Er zijn overigens wel radiostations die werken zoals je zegt (bijv. een paar Brabantse radiozenders).