PDA

Bekijk Volledige Versie : Klanten Vinden & Binden



BlueLagoon
15/12/02, 15:48
Ik ben benieuwd hoe andere internetbedrijven nieuwe klanten vinden en bestaande klanten tevreden houden (naast goede diensten :))

Wordt er bijvoorbeeld veel geadverteerd (en wat zijn de resultaten hier uit)... gaat veel via "het netwerk"? Doet men aan mailings, en levert dit resultaat op (of krijg je alleen een slechte naam :))

Thnx

paas
15/12/02, 21:39
Heb iets van 100 domeinen/accounts in beheer. Nieuwe klanten komen in principe van zelf aanwaaien. Doe niet aan adverteren en zeker geen mailings versturen.
Verhouding prijs<->kwaliteit is, denk ik, een zeer belangrijke factor.
Hans

superior-is
16/12/02, 18:03
Wij hebben ooit geadverteerd en dat was niet echt een succes. De meeste klanten krijgen wij door:
1] mond-op-mond reclame
2] resellers
3] sponsoring (en daar dan de klanten uit ontvangen)

WebBizz
16/12/02, 18:15
Waar heb je dan geadverteerd, Superior?

cridea
23/12/02, 22:24
1 (ietwat vage) tip: Bedenk waar je zelf zou zoeken naar een hostingprovider en zorg dat je daar op de een of andere manier opvallend aanwezig bent.

superior-is
24/12/02, 11:42
Origineel geplaatst door WebBizz
Waar heb je dan geadverteerd, Superior?

Kattenbakkrantjes en eens een heuse 'tv reclame' op zo'n nieuws kanaal. Eigenlijk namen we het dus niet al te serieus. :)

Natuurlijk lijkt me het wel leuk om eens een keer in de NetProfessional, Emerce, PCM en soortgelijke bladen 'ns te staan. Echter, dan sta je tussen een tig andere concullega's en wordt er indirect van je verwacht dat je blijft adverteren om je naam 'bekend te houden'.

Web123.nl
05/01/03, 02:38
Wij hebben een stuk of 6 krantenadvertenties gedaan (tussen de kleintjes in de regio), dit was GEEN succes.

Daarnaast wat bannerreclame's, met een beetje pakkende banner kom je nog wel aan je kliks. Echter bij bannerexchanges e.d. kom je toch meestal onderaan een website terecht, heb je niet zoveel aan.

Sinds kort staan we op een gratis webmail aanbieder, dit levert nog wel wat kliks op met daarna offerte aanvragen plus bestellingen.
Ook reclame via een eigen prive website (funstuff plaatjes) levert ook nog wel wat op.

Maar al het bovenstaande heeft nog niet eens de helft van het aantal klanten binnengehaald dan met mond-op-mond reclame. We hebben dan ook niet bergen geld uitgegeven (ca. 300 / 400 euro), maar het loont zich niet (na meerdere maanden natuurlijk wel, maar ik bedoel eigenlijk eerste factuurtje t.o.v. de uitgegeven advertentiekosten).

Nu staan we ook in de Gouden Gids (in de regio), daar zoeken nog wel aardig wat bedrijven op. Dat is wel leuk om gevonden te worden, maar de echte "Internet-nerds" weten niet eens meer dat dat ding bestaat ;-)
Vaak zijn dit ook de personen die anderen adviseren voor hosting e.d.

Deze week komt er een telefoonkaart uit in onze regio (ca. 12000 adressen), waarop ook onze advertentie staat. Dit is een van onze (voorlopig) laatste advertentiecampagnes en zelf zijn we ook benieuwd naar het resultaat.

Echt een direct aanrader heb ik dus niet voor je, maar je kunt wel onze ervaringen hierboven lezen. Zijn er nog meer mensen met vergelijkbare ervaringen?

BlueLagoon
05/01/03, 12:41
Ik sta alweer 2 jaar in de Gouden Gids en dit heeft bij mij weinig success opgeleverd. Dit waren wel kleine advertenties, dus tussen de massa viel het niet echt op. Gelukkig wordt "de lijst" met webdesignbureaus toch elke keer wat korter. Daarnaast pak ik het nu iets groter aan met de regio's Zeeland, Breda, Drechtsteden en Rotterdam. Rode kop en zo'n maf paars apestaartje met het webadres (??).

Het kost even wat... maar ja dan het komend jaar afwachten of hier reakties uitkomen... zo niet, heb ik het geprobeerd en stop ik met de Gouden Gids...

Heeft adverteren in bladen als het Kvk magazin trouwens geen zin? Allemaal directeurs die beslissen over een website... (kleine bedrijven). Misschien wel de goede doelgroep...

Andere suggesties uiteraard welkom ;)

HostingworX
09/01/03, 23:13
Wij hebben al meerdere malen geadverteerd in de KvK-krant, zonder resultaat..het is een krant die niemand leest en meteen in de prullebak flikkert, ik kan het ze niet kwalijk nemen, de inhoud is niet interessant.

mond-tot-mond reclame en sponsoring is het beste middel om klanten te krijgen.

cridea
10/01/03, 08:42
Ik zal mijn tip even wat concreter maken:

Zoekmachines, startpagina's, informatiepagina's over hosting (webhosters.nl e.d.) zijn bij mij zeer goede advertentieplaatsen gebleken. Sponsoring is ook een van de betere.

Wat zijn jullie ervaringen met bovenstaande?

mainswitch
08/02/03, 21:48
er zij maar 2 manieren

1:) kwaliteit te leveren. Dus sta voor wat je hebt
2:) prijs.

Zonder een goede prijs gaat de klant shoppen en zal 100% zeker een betere aanbod krijgen.

Aangezien er zat te krijgen is moet je zorgen dat je lage marges maakt.
1000 x 5 euro is ook 5000 euro toch?

Dus als je kwaliteit wilt leveren tegen de beste prijs
icq : 10396962