PDA

Bekijk Volledige Versie : Nog wel plaats voor een extra Hosting service ?



Rik
20/08/03, 23:26
Hallo mensen !


Als ik het hele forum zo eens bekijk, zijn er inderdaad een aantal "goeroe's" aanwezig, en een hele hoop Resellers, waarvan de meeste maar net 16 zijn lijkt het af en toe wel...

Mijn amigo start binnenkort ook een webhosting service, maar wel met een concept dat ik eigenlijk nog niet ben tegengekomen...

Hoe zien jullie de markt ?
Is die inmiddels wel verzadigd ?
Is er nog plek voor nieuwe initiatieven ?

Ik post deze post hiero omdat hier de "vaste clan" een beetje lijkt rond te hangen, en ik heb graag ECHT advies, vandaar

RobbertC
21/08/03, 01:43
Dit staat in de lounge toch echt verkeerd, een schopje dus richting het goede forum :)

Overigens denk ik dat de markt voor standaard webhosters redelijk verzadigd is. Voor nieuwe initiatieven is altijd plaats.

Rik
21/08/03, 01:54
OK Meneer C !

Maaruh, van de 29 vieuws verder geen reactie ?
T wordt te serieus denk ik.

Het gaat vooral om het verlenen van een super (klanten)service die wel op 5 manieren te bereiken zal zijn... niets nieuws verder, alleen we merken dat de meeste die service wel op hun website zetten, maar in realiteit vrijwel onberijkbaar zijn, of grof...

Op webhosters sta ik af en toe versteld van de reacties die klanten geven.

Ik denk dat daar een markt ligt nog, en zeker als het je dan ook nog lukt om voor een hele leuke prijs een kwaliteitsproduct neer te zetten...

host3000
21/08/03, 03:24
Tja, het is wat lastig om commentaar te geven op de vraag of een nieuw initatief ruimte in de markt heeft, als je niet weet wat dat nieuwe initatief zo anders maakt.

eXite
21/08/03, 10:26
Je plan is érg idealistisch, altijd bereikbaar zijn en ook nog eens een goede prijs leveren. Wat je vergeet is dat er altijd klanten tussen zitten die roet in het eten gooien. Er is geen webhoster op de wereld die niet om de een of andere reden klachten over zich heen krijgt.

Wij leveren ook 24/7 support via e-mail, telefoon, forum en ons eigen IRC kanaal, dus wat dat betreft is je concept niets nieuws :)

cridea
21/08/03, 11:36
Opzetten van support via e-mail en forum is te doen, lastiger zijn de "live" support varianten. Je zult altijd minimaal met z'n 3-en moeten zijn wil je dat netjes doen, we moeten namelijk allemaal wel eens naar de wc, op vakantie, lunchpauze enzovoort. Of zijn er mensen die dat op een andere manier oplossen?

PlugInInfo
21/08/03, 12:09
Ik denk dat webhosters het misschien meer moeten hebben van mensen die van hostingprovider wisselen, dan van nieuwe mensen. Ik had een poll geplaatst om m’n website. Misschien zijn de antwoorden voor meer mensen interessant:

--------------------------------------------------
Bent u tevreden met uw huidige host?
Ja, tevreden 69 %
Nee, ontevreden 20 %
Ik heb geen provider 11 %
-------------------------------------------------

20% is ontevreden, dat vind ik veel! Op het gebied van kwaliteit kan dus nog veel verbetert worden.

Pantsy
21/08/03, 14:03
plugininfo, hoeveel keer was er gestemd op je poll ?

Gorg
21/08/03, 14:45
Waarom zou de markt verzadigd zijn er komen toch iedere dag nog duizenden sites bij ?

Rik
21/08/03, 16:01
Dat denk ik dus ook... en als je het niet te commercieel benaderd, dus gewoon klein beginnen, hopen op 100-200 klanten in het eerste jaar, dan is dat met 2-3 man toch makkelijk bij te houden...?

Dat er een markt voor is blijkt volgens mij uit de volgende punten die hierboven al zijn aangegeven:

1) * er komen dagelijks zoveel sites bij, honderden, van het MKB in Nederland heeft bijvoorbeel 30% nog niet eens een website, en nog eens 40% doet bijna niets met hun huidige website... mijn mening is dat elke website een toegevoegde waarde is aan het bedrijf, je moet alleen geen 10.000 euro in een website steken die dat de komende 15 jaar niet terug verdiend...

2) * de klachten die men blijft houden....
Niet alleen volgens de hierboven omschreven Poll, maar kijk gewoon bij de Hosters op hosters.nl, daar kun je als toekomstig hosting provider gewoon heel veel van leren, je ZIET wat men dwars zit, en wat ze "niet zo erg vinden " als het fout gaat...
Zeker als je gebruik gaat maken van stabiele servers in Nederland, die misschien wat duurder zijn, maar wel zeker die 99,9% uptime kunnen garanderen... , denk ik dat je bijvoorbeeld al HEEL VEEL klachten nooit zult krijgen... door er inderdaad 24 uur voor je klanten te zijn, kun je wel een groep klanten creeeren die vanzelf reclame gaan maken voor je, en de mond-tot-mond reclame, is nog steeds de beste !

En over het idee kan ik natuurlijk nog even weinig zeggen, er staat immers nog niets Online, en het zal lullig zijn als we er dadelijk ineens niet als eerste mee komen ... lijkt me ;)

Bedankt voor de reacties !

PlugInInfo
21/08/03, 21:28
Origineel geplaatst door TrancePitt
plugininfo, hoeveel keer was er gestemd op je poll ?

Als ik me niet vergis 54 mensen.

Pantsy
21/08/03, 22:09
Ik persoonlijk vind dat die poll niet echt aangeeft of het gemiddelde tevreden is ja of nee, laat staan er een conclusie uittrekken.

Just my thought...

Wezz6400
21/08/03, 22:58
Lijkt me ook niet, want die 54 mensen op een bevolking van 16 miljoen is 0,0003375%. Dat is veel te weinig om daar ook maar iets op te baseren. (Net zoals die reclames op TV die claimen onderzoek gedaan te hebben onder wel 100 mensen. :rolleyes: )

Rik
21/08/03, 23:05
Heren... daar gaat het toch ook even niet om ?... ik wil best op een plaats waar "klanten" zich vermaken een poll zetten, ik kan een Poll op een startpagina's zetten waar per dag 4000 man op komt momenteel, geen probleem....

Gaat erom, zijn hier mensen die mee willen denken hoe we dat vorm kunnen geven momenteel...

Groeten Rik

Rik
21/08/03, 23:06
Ik zie net dat ik op een bericht reageer wat helemaal niet om de door mij opgestarte Poll gaat ;)

Foutje, bedankt !

Rik

PlugInInfo
22/08/03, 12:17
Origineel geplaatst door Wezz6400
Lijkt me ook niet, want die 54 mensen op een bevolking van 16 miljoen is 0,0003375%. Dat is veel te weinig om daar ook maar iets op te baseren. (Net zoals die reclames op TV die claimen onderzoek gedaan te hebben onder wel 100 mensen. :rolleyes: )

Natuurlijk is het niet representatief voor de Nederlandse bevolking. Zo was het ook niet bedoelt. Ik dacht dat zo’n uitslag van een poll een leuke toevoeging was aan deze topic.

Rik
24/08/03, 15:44
Was het ook ;)

mvg Rik