PDA

Bekijk Volledige Versie : netwerk ok?



Jrstarts
09/12/02, 16:07
ik ben opzoek naar een hoster voor mijn site, nu zou ik graag weten of deze betrouwbaar is en over een goed netwerk aan het internet verbonden is?

Als ik via netcraft.com bijv. ladot bekijk dan is de uptime niet zo best.
en via visual route naar startmeup.nl is er vaak 20 % loss... wat houd dit in? en hoe kan ik testen hoe goed een netwerk en de verbindingen bij een hosting bedrijf zijn?

Heel erg bedankt voor jullie reacties.

Deimos
09/12/02, 16:15
Aller eerst even het volgende: netcraft.com zegt niets over de stabiliteit/bereikbaarheid van een netwerk. Het zegt iets over de bereikbaarheid van een server verbonden aan een bepaald ip adres. Hierin zit dus ook netwerkbereikbaarheid maar zeker niet alleen dat.

Verder zegt packetloss wel wat veel. Over het algemeen dient er GEEN packetloss te zijn. Wanneer je packetloss constanteerd bekijk dan waar dit zit, zit dit binnen je eigen netwerk (dus van jou eigen ISP) of in het netwerk van de hoster zelf. Bezoek verder de website kijk naar de verbindingen die er zijn etc. etc.

Over het algemeen kan echter worden gezegt dat "alle" zich in nederland bevindende bekendere netwerken van voldoende kwaliteit zijn om een goede netwerkuptime te kunnen aanbieden/waarborgen.

Jrstarts
09/12/02, 16:19
aha, startmeup is de enige van de door mijn getracete providers waar er loss optreed. dus dat hout in dat er daar iets fout zit en ik dus beter verder kan kijken naar een andere hosting provider?

Jrstarts
09/12/02, 16:24
probleem zat in hop7 bij de provider maar kan nu geen loss meer ontdekkken was van korte duur.... kan iemand mij ook vertellen wat de graph en het volgende zegt:

roundtrip time to provider.nl average = 584 ms, min = 22 ms, max = 1189 ms

Heel erg bedankt!

Domenico
09/12/02, 16:30
Nou, je kan ook een server treffen waar jij thuis een goede connectie mee hebt maar de rest van nederland met een andere provider niet.
Die 20% packetloss is niet goed maar deze hoeft niet binnen het netwerk van de genoemde provider plaats te vinden.

Een goede FAQ over deze materie zou niet verkeerd zijn want er is zoveel over te vertellen en een duidelijk FAQ kan deze steeds weer terugkerende vraag elimineren zoals vele andere vragen.

Misschien een idee voor wht om een paar FAQ's online te plaatsen...


EDIT: het komt bij iedereen wel eens voor dat er ergens in het netwerk iets fout gaat en packet loss is. Dus als je dat een keer meemaakt wil dat verder niets zeggen over de kwaliteit maar als dit dagelijks zou gebeuren kun je hier wel vraagtekens bij zetten. Dus een langdurige monitoring zegt altijd meer als zomaar een keertje.

Jrstarts
09/12/02, 16:39
ok, je zou mij in iedergeval erg blij maken met een goede nl-talige FAQ over deze materie!!

in de bijlage ff prinscreentje van de traceroute volgens mij zit de loss niet bij mij of zie ik het fout?

XippiX
10/12/02, 13:09
Jrstarts volgens mij heb je helemaal gelijk. De loss zit bij startmeup. Overigens weet ik dit niet zeker, het zou natuurlijk ook aan je provider kunnen liggen.

Maar ik denk dat bovengenoemde site de oorzaak is.