PDA

Bekijk Volledige Versie : URL forwarding via frames?



Dimitri
20/08/03, 15:13
Ik heb mijn eigen domeinnaam laten registreren bij Plushosting (http://www.plushosting.nl) en dat werkte op zich feilloos, maar nu forwarden ze mijn domein via een frame naar mijn homepage.

Dus als je mijn geregistreerde domeinnaam opvraagt:

http://www.heuvelachtig.nl

Dan opent zich een leeg frame waarin mijn eigenlijke server-adres (gewoon een homepage) aangeroepen wordt.

Da's op zich hartstikke tof maar daar heb ik natuurlijk niks aan. Frames zijn en blijven shit, de <title> van mijn site verschijnt niet in beeld, alle referenties moet ik nog steeds naar mijn oude homepage server doen, dus die werken niet meer als ik een andere server kies. Bah! Hier heb ik dus helemaal niks an.

Ik heb al gevraagd bij Plushosting hoe dat zit, maar ze zeggen dat ze dat nu eenmaal op die manier doen. Heeft iemand ervaring met dit soort dingen. Hoe kan ik voorkomen dat ik bij mijn volgende domeinregistrant niet op dezelfde manier afgescheept wordt? Welke eis moet ik stellen?

Thanks a lot!

Lees ook deze oudere thread:
http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=1594#post10258

cridea
20/08/03, 15:16
Neem gewoon een minimaal hostingaccountje erbij dan heb je alles zelf in de hand. Zo werken wij al heel lang en werkt prima, zowel voor ons als voor de klant.

Dimitri
20/08/03, 16:51
Bedankt, maar dat vind ik toch niet een nette oplossing, want dan zou ik een hostingpakketje moeten nemen van zeg 100-150 Euro/jr, wat de meeste minimumpakketten kosten, alleen om mijn domein forwarding goed te laten verlopen?

Deimos
20/08/03, 17:08
Er zijn ook andere mogelijkheden van domeinforwarding. Zie bijvoorbeeld het domein www.gate-x.nl echter kost zo'n oplossing de host meer geld en dus ook de klant. Het is een kwestie van afwegen.

Ben benieuwd of iemand de werkelijke locatie van de site kan achterhalen. (het is dus niet op de server van Starhost maar een gratis onderkomen van een (andere) provider).

cridea
20/08/03, 17:32
Origineel geplaatst door Dimitri
Bedankt, maar dat vind ik toch niet een nette oplossing, want dan zou ik een hostingpakketje moeten nemen van zeg 100-150 Euro/jr, wat de meeste minimumpakketten kosten, alleen om mijn domein forwarding goed te laten verlopen?

Onze klanten betalen 5 euro per jaar en er waren onlangs in een topic vergelijkbare aanbiedingen van andere bedrijven.

Web123.nl
20/08/03, 17:37
Onze klanten maken ook gebruik van frames voor webforwarding. Maar daar kunnen wij wel title e.d. aanpassen naar de wens van de klant.

En hostingpakketten zijn er al vanaf veel minder hoor!

Dimitri
20/08/03, 17:58
Dus als ik het goed begrijp is mijn wens om zowel de domein-registrar als de hostingprovider los van elkaar te kiezen niet zo gemakkelijk te realiseren. Zónder die dubieuze frames-forwarding, dan.

Oftewel: koop dat altijd in één deal?

Het aanpassen van die titel van het frame is niet zo'n probleem, de referenties naar plaatjes, files en directories vind ik veel belangrijker...

Deimos
20/08/03, 18:03
Dimitri wat je wenst is mogelijk, zie ook de url die hierboven is gepost. Op geen enkele manier is de werkelijk locatie te achterhalen. Zelfde geldt voor het domein www.gsmextra.com

Domenico
20/08/03, 18:10
Origineel geplaatst door Deimos
Dimitri wat je wenst is mogelijk, zie ook de url die hierboven is gepost. Op geen enkele manier is de werkelijk locatie te achterhalen. Zelfde geldt voor het domein www.gsmextra.com

Over wat voor soort forwarding hebben we het hier eigenlijk Deimos?

Deimos
20/08/03, 18:20
Origineel geplaatst door Domenico


Over wat voor soort forwarding hebben we het hier eigenlijk Deimos?
Dit is standaard forwarding mijn inziens. Op deze manier is niet te achterhalen op welke locatie de site draait. traceroutes zullen naar een machine van Starhost wijzen echter draait daar geen enkel bestand van de site zelf op.