PDA

Bekijk Volledige Versie : Is een AS nummer belangrijk?



bjorn
20/08/03, 01:18
Hallo,

Ik vraag me een helle tijd af of een AS nummer belangrijk is.
En zo ja waarom?

Ahead-IT
20/08/03, 02:07
Weet je wel wat een AS nummer is?

eXite
20/08/03, 02:25
:D

bjorn
20/08/03, 13:30
Ja zeker, je hebt dat nodig bv bij RIPE,
En zo kan je daar member worden (pijsje 5000 €).
Maar mijn vraag is heb je dat wel nodig kan je dat niet via via doen?

tom
20/08/03, 14:28
je bent een reseller van trancepitt.nl, dus je hebt 9/10 nog geen eigen servers ook.
Wat ga jij dan met een AS doen ?

krisdv
20/08/03, 14:58
Met deze negatieve reactie gaat Bjorn weinig verder komen, ik vermoed dat iedereen toch heeft moeten leren en niet alles wist van bij de geboorte.

Dit lijkt een algemene trend te worden hier, aan de ene kant de guru's en aan de andere kant de newbies die niet verder geraken door dit soort reacties.

Wachtwoord
20/08/03, 16:37
Origineel geplaatst door krisdv
KNIP -- aan de ene kant de "guru's" en aan de andere kant de newbies die niet verder geraken door dit soort reacties.

Guru's of praatjesmakers? Ik ben eigenlijk wel heel nieuwsgierig hoeveel ware guru's er eigenlijk op dit forum rondlopen...maar daar moeten we waarschijnlijk een nieuwe thread voor openen.

--on topic--

AS nummers krijg je zodra je ripe member bent, of je moet een AS nummer van je future transit provider krijgen. Zoals omschreven onder andere op de AMS-IX website.
ASN's uitgeven van 65000+ kan ook .. want die zijn vrijelijk beschikbaar en alleen te gebruiken binnen het lokale netwerk *uit een andere thread van NLISP gekopieerd

Ik weet niet zeker of dit je vraag beantwoord want die was niet zo duidelijk. Anders http://www.google.nl en gooi d'r wat slimme zoekwoorden tegenaan.

bjorn
21/08/03, 15:48
Origineel geplaatst door tom
je bent een reseller van trancepitt.nl, dus je hebt 9/10 nog geen eigen servers ook.
Wat ga jij dan met een AS doen ?

Het is niet omdat ik reseller ben dat ik michien er achter de hand geen servers heb he, ik ben michien al wel iemand die een eigen serveruimte heeft of zo maar er geen gebruik van maakt, ik weet wat ik heb en wat ik kan, maar weet jij dat wel wat ik heb en wat ik kan?

Ik vroeg of een AS nummer belangrijk is, niet dat ik het ging gebruiken he!
Lees dus eerst mijn teksten beter!