PDA

Bekijk Volledige Versie : De grote sprong



Martino
19/08/03, 18:20
Hallo!

Ik host momenteel ongeveer 20 websites, en wil deze klanten op een eigen server gaan hosten. Omdat mijn programmeur met .ASPX en .NET werkt moet ik wel aan een W2000 server.

Kan iemand mij tips geven waar ik allemaal op moet letten als ik zelf een server wil? Ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen.

Ik wil mijn klanten graag een stabiele oplossing bieden.

Bedankt voor jullie tips.

Web123.nl
19/08/03, 18:43
Probeer je zo min mogelijk afhankelijk te stellen. Je geeft aan dat je wel naar Windows moet. Ik neem aan dat je de consequenties van (veel) hogere licentiekosten voor OS en andere applicaties daarin hebt meegenomen?

Just a tip.. het zoeken van een andere programmeur kan goedkoper zijn... vandaar ;)

ServerZone
20/08/03, 16:40
Origineel geplaatst door Martino
Ik wil mijn klanten graag een stabiele oplossing bieden.

Linux :p
In Windows zitten teveel bugs en beveiligings lekken.
Dan zou je die allemaal dicht moeten gooien.

The MAzTER
20/08/03, 17:07
...

Andrew
20/08/03, 18:00
In windows meer.

eXite
20/08/03, 18:04
Windows kost geld, dat is het enige nadeel van windows vind ik :p

[edit] En het vreet meer resources natuurlijk :)

Dentist
20/08/03, 18:04
Ik heb zelf ook een draadje gestart: http://webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=27172
misschien heb je er wat aan

Martino
25/08/03, 15:15
Bedankt voor de reacties mensen. Ik heb inmiddels een colocated server bij Leaseweb. De windows licentie viel mee daar in combinatie met Dell servertje. Wel jammer dat die remote power switch per maand gaat. De toekomst zal leren of het wat wordt.

Eenmalige investering is even slikken natuurlijk, maar maandbedrag is laag :) Tip: bel aanbieders, de prijzen op de sites zijn voorzichtiger dan de prijzen aan de telefoon is mijn ervaring.