PDA

Bekijk Volledige Versie : Start een game host



DmC
19/08/03, 14:18
Beste mensen,

Ik heb een paar vragen over het beginnen van een gameserver host:

Starters capitaal, hoe hoog moet dat ongeveer zijn?
Waar kan je servers, en ruimtes huren en ben je dan meteen je hele starts capitaal kwijt?

Greez DmC

(Als je blieft zeg niet "Zoek eens ofzo" of "Reken maar uit" want ik heb gezocht maar kwam niet op een duidelijk iets uit)

The MAzTER
19/08/03, 14:35
...

Deimos
19/08/03, 14:36
Laat eens weten wat je hebt geprobeerd. Hoe heb je je starterskapitaal proberen te bereken? Wat voor materiaal denk je nodig te hebben etc. etc.

Icheb
19/08/03, 14:36
Ten eerste is het misschien wel makkelijk als je een server hebt, dan niet zomaar zo'n bakbeest wat je neer kan zetten thuis, maar zo'n kleine (zelf zou ik zeggen dat 1U of 2U het verstandigst is).
Dit zal het meeste kosten, de aanschaf van zo'n ding, of je moet een dedicated server gaan huren voor game hosting, maar ik twijfel eigenlijk of die er wel zijn en wie dat dan zullen zijn.

Daarna, tenminste, als je geen dedicated hosting hebt gekozen, zul je op zoek moeten gaan naar een colocated hosting bedrijf.
Veel bedrijven die zeggen "Wij garanderen 99,9%** uptime", let dan vooral op de sterretjes :D
Als je intresse hebt, kan ik even kijken of ik zelf een aanbieding voor colocated hosting kan doen...
Dan heb je misschien ook nog een domein naam nodig...

Als laatste, maar wel een van de belangrijkere dingen is het misschien ook handig als de games die je wilt gaan hosting, ook kan hosten, en voor klanten van je is het ook handig als ze de servers via http of ssh ofzo kunnen besturen, daar zijn dus scripts voor nodig.
Die kan je zelf maken, mits je er genoeg ervaring mee hebt.

Ook ligt het er een beetje aan hoe je wilt gaan beginnen, begin je klein, met 1 server en 1 domeinnaam om daar je gegevens op kwijt te kunnen, of begin je gelijk met 2 of 3 servers; wat misschien een beetje duur wordt...

Het maken van een plan/schema met wat je precies wilt en hoe je dit wilt gaan aanpakken lijkt me een must voor een project als dit.

Succes in ieder geval :)

Andrew
19/08/03, 15:23
En vergeet niet de kvk inschrijving :D (maar 70 euro, maar toch, is weer maandje of 3 colocatie (1u 50 gb))

Albert
20/08/03, 16:58
Origineel geplaatst door Andrew
En vergeet niet de kvk inschrijving :D (maar 70 euro, maar toch, is weer maandje of 3 colocatie (1u 50 gb))

Ik denk dat een kvk alleen maar voordelen heeft mits je ook een btw nummer aanvraagd... Je kunt over de gehele toko 19% terug vragen.

Denk aan de server(s), computer thuis, beeldscherm, software , maandelijkse colocatie, data verkeer e.d.... Alles wat je uitgeeft krijg je een vijfde van terug (elk kwartaal)... Wat denk alleen maar positief uit komt betreft de 70 euro per jaar.

Als je alles goed doet, kom je in het begin denk wel aan een 4 รก 5000 euro...Daar 19% van is lekker :).. Alleen zijn ze bij de belasting dienst niet zo snel, dus je moet wel een kapitaal hebben en niet leven op het belasting geld ;)..

Gr.
Alb

Cereal
20/08/03, 21:21
Let wel dat als je BTW (voorbelasting) af kunt trekken, je ook de binnenkomende BTW moet afdragen aan de belastingdienst. Dus 19% van je inkomen.

Nu is het wel zo dat je hoogstwaarschijnlijk onder de kleinondernemersregeling gaat vallen, en je op het eind van het jaar dit bedrag terug krijgt.

Ik zou ff informeren bij vrienden/kennisen/familie-leden die een beetje verstand hebben van boekhouden/accountancy...