PDA

Bekijk Volledige Versie : Linux Server Monitor



xs2
18/08/03, 22:42
Ik ben benieuwd hoeveel er hier behoefte hebben aan een systeem welke de states en performance van Linux servers kan monitoren ?

Wij hebben zojuist een eerste versie gereleased van ons systeem en nu is het zoeken naar feedback voor verbetering. Ook wensen voor toekomstige versies zijn welkom evenals ervaringen met gelijksoortige systemen. Kortom.. een breed beeld van de wensen graag.

Het syteem kan momenteel de volgende informatie monitoren:
- online users
- cpu load
- cpu states
- memory usage
- disk usage
- mysql performance
- service poorten (alle poorten waaronder DNS, FTP, HTTP, POP3)


Voor uitgebreide informatie even surfen naar

http://ida-corp.com/index.php?content=servermonitor


En gaarne even aan de nieuwe poll meedoen, vriendelijk bedankt!

keyDet79
18/08/03, 22:53
Dat doet cPanel toch ook allemaal, en anders 'top' in ssh.

xs2
19/08/03, 00:02
Klopt.. alleen bied dit systeem als extra de mogelijkheden om de performance in verloop van tijd te bekijken.

- logging per interval (default is 5 min)
- grafisch en text overzicht van de logs
- warning / failure notificatie per email van o.a: port failure, percentage cpu load, states, diskusage, mem usage

ric0
19/08/03, 10:00
Origineel geplaatst door xs2
Klopt.. alleen bied dit systeem als extra de mogelijkheden om de performance in verloop van tijd te bekijken.

- logging per interval (default is 5 min)
- grafisch en text overzicht van de logs
- warning / failure notificatie per email van o.a: port failure, percentage cpu load, states, diskusage, mem usage

Wat biedt jullie pakket dat Nagios en MRTG samen niet bieden?

xs2
21/08/03, 23:52
MRTG zorgt voor traffic statistieken. Nagios is meer voor monitoring van netwerken.

Ons pakket is specifiek voor het monitoren van servers voor controle en optimalisatie van de server hardware en configuratie. Je ziet dus in een oogopslag welke servers vol zitten, traag lopen, welke poorten beschikbaar zijn, hoe de cpu/harddisks gebruik worden, etc.

Ook worden deze gegevens opgeslagen voor een grafisch / text overzicht/statistiek zodat je snel kan zien of bij piekdrukte de systeem resources voldoende zijn.

Nogmaals.. dit pakket bied geen grafische weergave van de netwerk architectuur zoals Nagios. Ons pakket bied een snelle en overzichtelijke manier om je server performance te monitoren.

Toekomstige uitbreidingen zijn o.a. service schema's, warning/fail history, user/load logging, process logging en script execution.

Qweb
06/09/03, 23:46
Nou moet ik zeggen dat je dat allemaal (wat je noemt) met nagios met behulp van de plugins kunt regelen. Mocht er iets tussen staan dat je niet met een plugin kan doen is een Nagios plugin zo geschreven, in ieder gewenst taal.

(Wij monitoren dus ook bijvoorbeeld load average, aantal processen, aantal users, geheugen gebruik e.d. met Nagios)

ProServe
07/09/03, 00:21
Geef mij maar http://www.van.pelt.nl/dapd
Nog gratis ook.

Mog
07/09/03, 08:55
Het systeem naar mijn mening voor monitoring is Sim onder linux.
Vooral de custom versions./