PDA

Bekijk Volledige Versie : Coloheaven



Beyonder
18/08/03, 20:18
Door de moderators van dit forum is mij gevraagd om eens uit te leggen wat er allemaal aan de hand is binnen Coloheaven. Bij deze een indicatie van de veranderingen.

Allereerst word Coloheaven een geheel non profit organisatie (stichting) dit word gedaan om in de toekomst alle winsten direct te kunnen herinvesteren. Omdat er zeker in de colocatie branche steeds lagere marges wordt behaalt, leek mij dit een verstandige keuze. Ik ben dus geen eigenaar meer van Coloheaven, maar zal zeker voorlopig nog wel de sales en een deel support blijven doen.

De omzetten die binnen onze branche per bedrijf worden behaalt zijn schandalig laag, vergelijk het eens met andere branches en je zult zien dat webhosters gemiddeld een schandalig slechte omzet hebben en een zeer lage winst. Daarbij komen bedrijven die steeds meer de veldslagen op gebied van prijs gaan voeren, dit komt uiteindelijk de kwaliteit niet ten gunste.

Een andere reden van deze overgang is dat ik absoluut geen zin meer heb in het gezeur binnen de Webhosters wereld. Iedereen die een server huurt denkt een webhosting bedrijf te runnen en alles te weten hoe anderen het zouden moeten regelen. Zij zien niet het verschil in schaal van het eigen bedrijf en die van andere partijen en verwachten dat anderen het precies zo kunnen regelen als zij dat doen.

In de toekomst zullen we contacten minder persoonsafhankelijk maken waardoor indianenverhalen over faillissementen na een korte vakantie uit zullen blijven. Mijn excuses aan degenen waarbij levering (ernstig) vertraagd is geraakt, dit komt voornamelijk door de overgang in rechtsvorm en management en buiten dat door een hele reeks leveringsproblemen die wij hebben ondervonden.

Ik zoek overigens nog naar een goede aanbieder van Cpanel licenties ;)

ProServe
18/08/03, 20:28
Damn, wat heb jij een grote duim zeg.

Beyonder
18/08/03, 20:34
weer een fijne, opbouwende reactie van een concurrent provider. Wat een fijn wereldje is het toch met dit neersabelen van concurrenten op elk moment dat het mogelijk is.

Fabian
18/08/03, 20:36
Origineel geplaatst door Beyonder
weer een fijne, opbouwende reactie van een concurrent provider. Wat een fijn wereldje is het toch met dit neersabelen van concurrenten op elk moment dat het mogelijk is.

Valt weinig te concureren tegen een stichting

Exsilia
18/08/03, 20:38
Zou de reden dat jij het het zo moeilijk hebt met winst boeken, etc, etc iets te maken hebben met de rare bedrijfsvoering van jou?

Volgens mij veranderen jou bedrijfsnamen en de eigenaren (1 iemand, wat dan toch weer meer blijken te zijn, maar dan toch weer niet) bijna wekelijks. Nu vertel je (het verhaal wordt steeds leuker) dat je ookal de rechtsvormen van je bedrijf gaat veranderen?

Ga us met RTL praten, misschien dat je beter aan de bak komt als soap ster.

Plons
18/08/03, 20:42
haha, erg leuk remon alleen jij blijft dus gewoon actief in die stichting en dus blijft alles zo ongeveer hetzelfde?

En die stichting draait zeker op heel coloheaven, same network en dergelijke?

eXite
18/08/03, 21:08
Ik heb net een heel verhaal getypt maar zal het hier maar niet posten. Lijkt me beter als dat gewoon netjes van man op man wordt afgehandeld.

Heb je mijn e-mail c.q. brief overigens nu wel ontvangen?

Gompie
18/08/03, 21:10
En de 25 man personeel, die blijven gewoon hun werk doen ?

Of bestaat er zoiets als een stichting io, zoals de BV io, de Group One NV io ?????

En wat gaat er met al dat gas gebeuren, de concullegas ?

Gompie
18/08/03, 21:21
Origineel geplaatst door Beyonder

Een andere reden van deze overgang is dat ik absoluut geen zin meer heb in het gezeur binnen de Webhosters wereld.
Ik zoek overigens nog naar een goede aanbieder van Cpanel licenties ;)

Het lijkt me duidelijk, je moet als afgestudeerde econoom, als afgestudeerde psycholoog zo snel mogelijk je heil zoeken in een andere branche, een branche waar je studies je meer van pas komen.

Is er ergens daar buiten in de jungle die webhosting heet nog iemand die Cpanels aan een stichting IO wenst te leveren ?

eXite
18/08/03, 21:23
http://www.cpanel.net/buy/

Gemak dient de mens ;)

subhosting
18/08/03, 21:23
ik lig best wel krom :D

WebBizz
18/08/03, 21:54
Origineel geplaatst door Beyonder
Allereerst word Coloheaven een geheel non profit organisatie (stichting) dit word gedaan om in de toekomst alle winsten direct te kunnen herinvesteren. Omdat er zeker in de colocatie branche steeds lagere marges wordt behaalt, leek mij dit een verstandige keuze.

Daarbij komen bedrijven die steeds meer de veldslagen op gebied van prijs gaan voeren, dit komt uiteindelijk de kwaliteit niet ten gunste.

In de toekomst zullen we contacten minder persoonsafhankelijk maken waardoor indianenverhalen over faillissementen na een korte vakantie uit zullen blijven.


Om winsten te kunnen herinvesteren hoef je helemaal geen stichting te zijn. Er zijn bedrijven genoeg die de winst binnen bijvoorbeeld de BV houden om nieuwe investeringen van te doen.

Die lage marges... Coloheaven heeft mijns inziens altijd onwaarschijnlijk lage prijzen gehanteerd in vergelijking met andere spelers op de markt. Begin dan nu niet ineens te klagen dat de marges zo klein zijn want daar heb je zelf voor gekozen.

Uiteraard hebben die lage marges zijn weerslag op de kwaliteit van de dienstverlening. De meeste mensen zijn er echter door try-and-error achter gekomen dat de prijzen zo laag zijn dat er geen fatsoenlijke kwaliteit te verwachten was. Grappig dat ze dan alsnog klagen op dit forum over de onbereikbaarheid en slechte server. Had dan een paar centen meer betaald...

Verbazingwekkend hoeveel mensen nog steeds vallen voor stuntprijzen en daar zonder na te denken achterheen gaan. Ik zou mijn website of server niet toevertrouwen aan een partij met een weinig originele website, een bedrijf zonder vaste telefoonaansluiting, zonder eigen AMS-IX verbinding welke geheel draait op een enkel persoon. Da's vragen om problemen...

Ik hoop dat dit een wijze les is geweest voor de centenjagers onder ons. Een oud gezegde blijkt wederom waar: goedkoop is duurkoop.

xserve
18/08/03, 22:00
Zorg je dan ook even dat de reseller server die er inmiddels al 2,5 maand uit ligt het ook weer gaat doen?

Beyonder
18/08/03, 22:22
Misschien is het zo duidelijker:

Ik heb de boel verkocht aan een stichting, blijf nog even werken en trek me dan terug uit de webhosting wereld om me bezig te houden met andere zaken.

Ik heb het idee dat het Gompie account alleen bestaat om Coloheaven te bashen, ga zo door joh, misschien vul je je tijd ermee, je hebt er toch genoeg van zo te zien :)

Zo goed ? :)

tom
18/08/03, 22:27
Origineel geplaatst door WebBizz

goedkoop is duurkoop.

Je hebt goedkoop en TE goedkoop.

Beyonder was TE goedkoop...

n/o Remon.

eXite
18/08/03, 22:31
Misschien is het zo duidelijker:

Je hebt mijn mail ontvangen en anders vind je morgen een mooie brief in je brievenbus. Morgen verwacht ik antwoord van je.

Beyonder
18/08/03, 22:33
Even opnieuw:

Ik ben niet gestopt vanwege de lage marges, maar vanwege al het gebash in combinatie met dat er meer geld te verdienen valt in andere branches

Ik merk op dat steeds meer klanten failliet gaan, moeilijkheden krijgen etc.. vanwege de zware op prijs gerichte concurrentie in deze markt.

Ik gaf alleen een advies voor de achterblijvers: maak de prijzen niet nog lager.

subhosting
18/08/03, 22:35
ok ik zal de prijzen even verlagen :D

WebBizz
18/08/03, 22:38
Geef nog eens een advies aan de achterblijvers: in welke andere branches valt meer geld te verdienen volgens jou? :D

subhosting
18/08/03, 22:43
cocaine en zo

Pantsy
18/08/03, 23:17
Ik weet niet maar als je een creditcard hebt en veel cpanel licenties gaat afnemen..... waarom koop je ze dan niet gewoon rechtstreeks bij cpanel.net ?? Dat is echt veel handiger en goedkoper!

Dat moest ik nou even kwijt :)

subhosting
18/08/03, 23:19
dacht dat ie ging stoppen met hosting waar heb je dan cpanel licence voor nodig ?

Andrew
18/08/03, 23:22
2 - 0 voor subhosting :D

Grumpy
18/08/03, 23:41
Origineel geplaatst door subhosting
dacht dat ie ging stoppen met hosting waar heb je dan cpanel licence voor nodig ?

Als je had gelezen, heb je gezien dat hij nog werkt voor Coloheaven en zich langzaam terugtrekt. Hij heeft niet gezegd dat hij per direct stopt.

Ga hier nou geen onzin blaten subhosting.
En Andrew ook niet.

Dat er een thread over Coloheaven mag zijn betekent niet dat iedereen mag spammen.

subhosting
18/08/03, 23:47
aangezien hij in aantal post hiervoor verteld dat hij gestop is van wege gebash of zo ( bash is toch die shell )

ga ik er vanuit dat hij gestopt is ;)

megaroot
18/08/03, 23:55
Waarom Coloheaven een stichting? Simpel: Remon kan zijn BV niet registreren omdat hij hier het geld niet voor heeft.

Misschien kunnen we een vereniging voor het "behoud van Be (y / d) onder" oprichten, zoiets als het behoud van de regenwouden maar dan anders, want dit betreft een uitstervend ras van randfiguren.

Bevelander, Akkermans, Dings, allemaal horen ze tot het uitstervende ras van belachelijke en ziekmakende internetfiguren. Maar zeker Coloheaven, met haar geripte teksten, zal het als stichting absoluut goed gaan doen. Wie weet willen Rackshack en Vuurwerk Internet je wel sponsoren..

Gompie
19/08/03, 00:02
Is het je economische graad die zegt dat je in de verkeerde branche zit of je graad in psychologie ?

Ik heb ondertussen een heel goede hosting firma gevonden waar ik alle toegang heb tot mijn 3 servers, zonder eerst 24 uur van te voren aan te moeten vragen of ik er bij mag.

En een hosting firma die normale prijzen berekent, en niet van mijn maandelijkse bijdrage het hele jaar onbereikbaar op vakantie gaat.

Mijn advies zou zijn aan de achterblijvers in jouw 1 1/2 rack: Vindt een betrouwbare provider en dan.............wegwezen !!!!!

subhosting
19/08/03, 00:12
zijn graat in spiegologie

megaroot
19/08/03, 00:18
Psychologie? Volgens mij zit jij op een ander niveau, wat ik heb gezegd lijkt me niet meer dan vergelijkingswaardig.

cridea
19/08/03, 11:09
[offtopic] Volgens mij is dit de thread met de meeste posts per uur ooit.

Grumpy
19/08/03, 11:32
Nee hoor
http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=27106
werd op een gegeven moment bijna een chattopic.

megaroot
19/08/03, 12:00
Volgens mij is Remon Akkermans de persoon waarover de meeste threads zijn geplaatst op WHT.nl

Beyonder
19/08/03, 12:02
Recordhouder :)

[QWS]
19/08/03, 12:08
haha? In jouw kring moet je er misschien trots op zijn maar de meeste mensen hier zouden zich er juist voor schamen..

Beyonder
19/08/03, 12:10
Ik kan me er niet meer druk om maken, ik weet wie het zeggen ;)

[QWS]
19/08/03, 12:26
jij maakt je überhaubt niet zo snel druk. daarom zijn de mensen hier misschien kwaad op je.

Santario
19/08/03, 14:19
Origineel geplaatst door subhosting
ik lig best wel krom :D

Same here, maar dan onder het bureau :P

Santario
19/08/03, 14:22
Origineel geplaatst door Beyonder
Ik kan me er niet meer druk om maken, ik weet wie het zeggen ;)

Het jammere is alleen dat men jou wel kent maar de mensen die inmiddels juridisch alle mazen om jou aan 't sluiten zijn niet... me included. Dus kan nog leuk worden, maar je zal echt exit gaan, en hard ook...

Beyonder
19/08/03, 14:56
Ik ben al exit :)

Fabian
19/08/03, 15:42
Origineel geplaatst door Beyonder
Ik ben al exit :)

hmm wat moet ik nou met me idomein.com / .net / .org en coloheaven.net / .org dan ?

Santario
19/08/03, 16:07
Origineel geplaatst door Beyonder
Ik ben al exit :)

Ik heb het over exit op juridisch vlak. Met jou zijn overeenkomsten afgesproken terwijl jij volgens de KvK juridisch aansprakelijk was destijds. Ondanks dat je nu alles 'verkocht' hebt (volgens KvK nog niet althans) kan je nu nog steeds aansprakelijk worden gesteld voor bepaalde zaken. Informeer maar eens bij je eigen jurist...

Beyonder
19/08/03, 16:16
Santario, als je denkt dat ik nog dingen met je moet afwikkelen, dan mail je me maar gewoon. Zo simpel is het.

Maar ik denk dat mensen die geen zaken doen of deden met me hier het hardst roepen, zij volgen als schapen :)

eXite
19/08/03, 16:32
Geachte heer Akkermans,

aangezien ik u op geen enkele andere manier kan bereiken breng ik mijn boodschap maar op deze manier over.

Indien u niet binnen een uur contact met ons opneemt op nummer +31 355256095 rest ons niet anders dan aangifte te doen bij het KLPD te Huizen van oplichterij.

Eventuele verdere juridische stappen zullen dan zeker niet uitblijven.

Hoogachtend,

Ad Trouwborst
FutureFlex

Wachtwoord
19/08/03, 16:32
Remon, ik heb natuurlijk ook wat dingen gelezen, wat ik me nu afvraag is de reden dat je stopt daadwerkelijk de pesterijtjes en "coloheavenbashing" (winstmarge is overigens iets wat je zelf bepaald) op wht of spelen er nog veel meer dingen achter de schermen waar wij argeloze lezers geen weet van hebben? 't is nogal een stap om ineens met je bedrijven te stoppen en je op een andere markt te storten.

Beyonder
19/08/03, 16:36
Andere redenen zijn:

- Ik doe dit nu al 6 jaar, tijd voor veranderingen.
- Ik heb een goed aanbod gekregen om te verkopen
- Ik doe al diverse andere dingen en dit word gewoon teveel.

Daar komt gewoon het gezeur om mijn persoon bij, ik ken geen enkele andere branche waar er op deze manier met klanten en leveranciers en concurrenten onderling om gegaan word.

Exite: je bent op de hoogte van het een en ander, ga alsjeblieft niet zo vreemd doen.

eXite
19/08/03, 16:39
Geachte heer Akkermans,

u heeft kennis genomen van mijn verzoek. Ik verzoek u nogmaals om dit te honoreren binnen de daargestelde termijn.

Dentist
19/08/03, 18:20
Wat ik niet snap: dit is een webhostingforum.... Dit is een thread waar alle regels die ooit golden op dit forum met voeten worden getreden. Flame hier, flame daar, bedreiging sus enzovoort. Iederen maakt er zijn handen aan vuil die frequent op dit forum aanwezig is. Persoonlijke zaken van dit kaliber horen niet als vuile was buiten te worden gehangen op een forum als dit. Ik ben van mening toegedaan dat de moderatoren hier ook hun verantwoordelijkheid in hadden kunnen/moeten nemen.

eXite
19/08/03, 18:24
Ja kom, laten we de zaken weer in de doofpot stoppen. Het moet nu eens een keer afgelopen zijn Dentist, dit topic is op verzoek van moderators geopend, dan moet het niet weer zo'n topic worden waarin iedereen die op een beschaafde wijze zijn verhaal naar buiten brengt een waarschuwing krijgt.

Gompie
19/08/03, 18:42
Kom toch nog even terug om jullie allemaal te waarschuwen voor het volgende:

Remon A. heeft de naam Coloheaven weggedaan onder zijn inzendingen om zodoende de indruk te wekken dat hij niets meer met Coloheaven te maken wil hebben en/of heeft.

Maar hij heeft wel voor zijn ''suite'' betaald waaruit je mag afleiden dat het gewoon weer ''business as usual'' gaat worden, en dat de oplichterspraktijken gewoon weer doorgaan.

Ik ben in ieder geval bij Coloheaven weg, en vanaf nu ook van dit forum.

Ik ga met mijn 25 man personeel op vakantie.

Ciao !!!!

Dentist
19/08/03, 18:43
Gelukkig zijn er meer mensen die er zo over denken....

electric
19/08/03, 19:03
ik ben momenteel druk bezig om al me aparatuur weg te kunnen halen bij Coloheaven, al krijgen zowel wij als me klanten totaal GEEN toegang tot de ruimte zelfs niet voor onderhouds werkzaamheden.
om eerlijk te zeggen zal 't me nog een zorg zijn hoe het afloopt met coloheaven, ik zal blij zijn als ik bij die leugenachtige oplichter weg ben!
en ja, ik heb vanuit de 1e hand ERVARINGEN bij deze oplichter.

Beyonder
19/08/03, 19:18
De enige reden waarom jij opeens je apparatuur weg wilt halen is voornamelijk omdat ik je maan tot betalen. Ik wil dit soort dingen niet publiekelijk uitvechten maar je loopt natuurlijk al een aardige tijd achter met betalen.

In dit geval vraag je gewoon om deze reactie.

eXite
19/08/03, 19:37
Remon, luister je voicemail eens af.

electric
19/08/03, 19:43
remon, neem dan gvd ook eens je telefoon op zodat we kunnen praten i.p.v. dat je me zo zielig weg drukt als ik je bel.. duidt alleen maar dat je bang bent dat ik gelijk krijg...

Beyonder
19/08/03, 19:47
Ik druk niemand weg, bel me rustig op, ik zat gewoon even niet bij de telefoon.

Daarbuiten kun je me gewoon contacteren per Email zoals je weet.

eXite
19/08/03, 20:00
Remon, ik wacht nog steeds op een bevestiging van het telefoongesprek van net. Ik ben bereid om je nog een kans te geven, maar dan wil ik wel dat jij je ook goed opstelt.

Plons
19/08/03, 20:02
Waarom ga je gewoon niet lekker broodjes verkopen?

Je stopt toch met coloheaven waarom blijf je dan nog tijdelijk actief? Je had toch zoveel andere dingen?

Zoveel vragen, zo weinig antwoorden.

Beyonder
19/08/03, 20:09
Ik blijf actief om de overgang soepel te laten verlopen.

Hoe lang ik blijf is (nog) niet duidelijk, maar ik heb in ieder geval genoeg om handen.

En mochten mensen zich zorgen maken, ik ga de zaakjes netjes afhandelen.

electric
19/08/03, 20:25
Origineel geplaatst door Beyonder
En mochten mensen zich zorgen maken, ik ga de zaakjes netjes afhandelen.
dat blijkt ( not )

en btw, op mail reageer je ook niet dus dat heeft ook weinig zin.
en toen ik je belde zat je wel bij de tel want je drukte me wel weg. en ik weet ondertussen wel wanneer iemand me weg drukt of niet hoor.

Deimos
19/08/03, 20:30
Waarom lopen bekvechten? Maak gewoon een persoonlijke afspraak ben je van het gedonder af.

Beyonder
19/08/03, 20:31
Op mail reageer ik gewoon hoor, probeer het eens. Als ik je wegdruk dan zou ik (misschien) wel eens met iemand anders aan de lijn kunnen zitten.

electric
19/08/03, 21:30
Origineel geplaatst door Deimos
Waarom lopen bekvechten? Maak gewoon een persoonlijke afspraak ben je van het gedonder af.

gaat beetje lastig als ie telkens maar niet opneemt en ook amper op mail reageert.

Beyonder
19/08/03, 21:43
Je hebt een reactie op je (zojuist verzonden) Email. Ik heb nog geen telefoon van je ontvangen gedurende deze periode.

xserve
19/08/03, 22:54
Maar wordt er ook geen post bezorgt Remon?

MacLeod
19/08/03, 23:10
Yo Remon & forum vrienden,

]Origineel geplaatst door Beyonder [/i]

Een andere reden van deze overgang is dat ik absoluut geen zin meer heb in het gezeur binnen de Webhosters wereld. Iedereen die een server huurt denkt een webhosting bedrijf te runnen en alles te weten hoe anderen het zouden moeten regelen.
[/QUOTE]

wat jij zegt (typt) daar zie ik wel wat in, tegenwoordig is "papa" de geldschieter, en zoonlief (of dochter) mag ff een "hostingbedrijfje" runnen.

op zich geen probleem mee, maar als je denkt, dat je het allemaal beter weet, wat let je dan, om zonder "papa" of bank /geldschieters, een willekeurig bedrijf te starten en de realiteit onder ogen te zien mbt rekeningen ontvangen en betalen, btw afdracht, personeel inhuren etc

Echter in de grote mensen wereld werkt het wel zo, dat als je concurenten hebt, je dit een goede ondernemer(ster) maakt, door je aan te passen of door op tevallen met service, prijzen en extra diensten etc etc.

welnu, ik ken geeneen vd mede forum leden persoonlijk en geef een ieder, die het voordeel vd twijfel.

Dus als jij, ramon er "geen zin " meer in hebt, wie ben ik dan, om je tegen te houden?
Wie weet ben jij dan uiteindelijk nog het verstandigste, door evt je bizz te verkopen en er nog geld voor te krijgen ! haha, ik weet nog wel een paar mooie eilanden voor je, om te rentenieren!

Savvas
20/08/03, 10:58
Denk dat er maar weinig mensen zijn die met een heel cabinet, vol met servers en een switch zullen "beginnen", iedereen begint klein, tenzij je investeerders/leningen hebt. Maakt die persoon niet gelijk iemand die de boel niet serieus neemt, of zijn verantwoordelijkheden niet onder ogen ziet.

En je "papa" verhaaltje is ook maar weinig van waar, meesten zien wel degelijk de realiteit onder ogen als we het hebben over de verantwoordelijkheden als btw afdracht, inkomstenbelasting, rekeningen etc. Ook is niet elke minderjarige die een bedrijf wil beginnen iemand die zijn vader maar lief aankijkt voor alle investeringen, zijn er zeker tussen die dat doen, maar ook een hele hoop die het niet doen!

Ik snap eerlijk gezegd niet waar het begrip "beter weten" in dit verhaaltje thuishoort.....

dignus
03/09/03, 20:47
Sorry voor het schoppen van een ouder topic, maar moest toch even iets kwijt:


De omzetten die binnen onze branche per bedrijf worden behaalt zijn schandalig laag, vergelijk het eens met andere branches en je zult zien dat webhosters gemiddeld een schandalig slechte omzet hebben en een zeer lage winst. Daarbij komen bedrijven die steeds meer de veldslagen op gebied van prijs gaan voeren, dit komt uiteindelijk de kwaliteit niet ten gunste.

Omzet en winst is niet alleen afhankelijk van branche. Natuurlijk kan het minder gaan, maar dat hoeft geen reden te zijn om te groeien. Zoals je in je originele post aangeeft zijn er _veel_ kleine bedrijfjes, met een enkele server van Sinterklaas gekregen die webhosting aanbieden. Als jij van mening bent dat die bedrijfjes geen recht van bestaan hebt, dan zorg je er toch voor dat jij het beter doet, dat jij zo goed en/of goedkoop bent dat jij het _wel_ overleeft? Een goed bedrijf hoef niet failliette gaan. Jij weet ook dat alleen goedkoop zijn niet genoeg is om een bedrijf succesvol te laten zijn.

En waarom trek je je terug? Het gebash op WHT? Lijkt me niet relevant, hoeveel procent van je klanten zit hier? De lagere winstmarges? Worden lager ja, totdat we hier op niveau US zitten. Dan moet je het zoeken in kwantiteit, wat je bereikt door service & goede prijs.

Wees nou eens eerlijk en geef een echte reden of ga door en zorg ervoor dat de in jou ogen zo bespottelijke "kleine hostertjes" het niet redden tegen grote jongens als Coloheaven (?) door een goede dienstverlening te bieden. Dat is helaas iets wat "kleine hostertjes" wel doen, en jij niet klaarblijkelijk, terwijl jij wel het vermogen hebt om VER onder hun prijzen te gaan zitten.

En nou heb ik *grmbl* nog zitten reageren op een laten-we-allemaal-beyonder-flamen-topic ook, moet niet veel gekker worden, maar moest dit even kwijt :)

Beyonder
03/09/03, 21:02
Er zijn natuurlijk ook veel andere redenen waarom ik mijn netwerk verkocht heb, maar Coloheaven gaat ook door onder eigen vlag :)

Weliswaar kleinschaliger en als klant van de overname partij, maar het voordeel is dat we ons nu niet meer zo breed hoeven te orienteren.

dignus
03/09/03, 21:24
Ben overigens geen klant van Coloheaven, wilde gewoon even m'n gedachten kwijt.

electric
03/09/03, 21:31
Origineel geplaatst door Beyonder
Er zijn natuurlijk ook veel andere redenen waarom ik mijn netwerk verkocht heb, maar Coloheaven gaat ook door onder eigen vlag :)

Weliswaar kleinschaliger en als klant van de overname partij, maar het voordeel is dat we ons nu niet meer zo breed hoeven te orienteren.

Eerst zeg je dat je stopt met de colocatie / coloheaven.
En pas ( en hier ook weer )zeg je dat je er blijft.

duidelijkheid is ook een vak en blijkbaar heb jij er nogal moeite mee :r :X

Beyonder
03/09/03, 21:34
Ik blijf bij Coloheaven maar stop met colocatie, dat is inderdaad prima uitgedrukt :)

electric
03/09/03, 21:40
Origineel geplaatst door Beyonder
Ik blijf bij Coloheaven maar stop met colocatie, dat is inderdaad prima uitgedrukt :)
en wat gaat coloheaven dan doen als ik vragen mag?

megaroot
03/09/03, 21:46
Het begint wel meer en meer duidelijk te worden dat het enige doel van Remon het destroyen van de hostingmarkt en de (con) collega's is. De Coloheaven-toko verkopen aan een stichting zonder inschrijving en het doel om colo diensten in Polen aan te bieden was al cheap, maar nu je omspringt van het verkopen en weggaan bij Coloheaven naar het blijven als personeelslid binnen de stichting en het behouden van Coloheaven, heb je dit toch wel helemaal duidelijk gemaakt dacht ik zo.

Misschien kunnen ze je maar beter invriezen en in een cabinet plaatsen, dan hebben ze over een jaar of 20 ook nog iets om naar terug te kijken met een big smile op hun gezicht. This is the man, this is the mission. The one.

Beyonder
03/09/03, 22:09
Moet ik hierop nog serieus ingaan Megaroot, je weet niet eens van de hoed en de rand en je trekt al conclusies.

Ik heb nog niet voldoende losgelaten waarop jij enige conclusies kunt trekken :)

electric
03/09/03, 22:10
en lezen blijft een vak voor remon. stel ik hem een simpele normale vraag, en dan geen antwoord. omg hoezo blind ( of toch maar blond ?:p )

megaroot
03/09/03, 22:17
Ik moet niets hebben van hoeden en randen, alleen van serieus en rationeel zakendoen.

xserve
03/09/03, 22:26
En Remon, je hebt mijn brief over jullie slechte service ontvangen als een ontbinding van het contract. Prima. Maar stuur me dan ook geen rekeningen meer in de hoop dat ik ze misschien perongeluk toch betaal. Ik heb al sinds Juli geen reseller pakket meer bij je en ik krijg nu gewoon weer een factuur voor September. Strenge he.

electric
03/09/03, 22:30
Origineel geplaatst door xserve
En Remon, je hebt mijn brief over jullie slechte service ontvangen als een ontbinding van het contract. Prima. Maar stuur me dan ook geen rekeningen meer in de hoop dat ik ze misschien perongeluk toch betaal. Ik heb al sinds Juli geen reseller pakket meer bij je en ik krijg nu gewoon weer een factuur voor September. Strenge he.

Dat moet die zogenaamde stichting nog doorgeven aan 't bedrijf die de facturen stuurt ( zijn ze zelf te lui voor nml )
Remon kennende ( want hij zal dat wel moeten regelen ) kan dat nog wel ff duren.

Beyonder
03/09/03, 22:31
Reseller accounts en webhosting :)
verder een aantal zaken resellen. Net zoals de meesten hier doen feitelijk.

Facturatie is idd uitbesteed, gelukkig wel.

electric
03/09/03, 22:46
Origineel geplaatst door Beyonder
Reseller accounts en webhosting :)
verder een aantal zaken resellen. Net zoals de meesten hier doen feitelijk.

Jij weet ook niet wat je wil he?
Eerst zit je allemaal moeilijk te doen, dat je coloheaven verkocht heb aan die zogenaamde stichting en dat je uit de IT stapt. en nu ga je reseller accounts en webhosting doen.
Als iemand van onduidelijkheid houd ben jij het wel.. pfff

Beyonder
03/09/03, 22:54
het is geen zogenaamde stichting :)
maar zo blijft het tenminste spannend, voorspelbaarheid is ook zo saai.
Overigens bemoei ik me er zelf straks idd veel minder mee, ik heb iemand gevonden die de zaak hier prima kan leiden.

electric
03/09/03, 23:01
Origineel geplaatst door Beyonder
het is geen zogenaamde stichting :)
maar zo blijft het tenminste spannend, voorspelbaarheid is ook zo saai.
Overigens bemoei ik me er zelf straks idd veel minder mee, ik heb iemand gevonden die de zaak hier prima kan leiden.

Zolang het niet bekend is noem ik het ( en vele anderen hier ) een zogenaamde stichting simpel zat lijkt me :)
de IT houd niet zo van verassingen, tis ja of nee, 1 of 0, bekend of onzin :)

En dat iemand anders de zaak beter kan leiden dan jou is nie zo moeilijk :)

xserve
03/09/03, 23:02
Voorspelbaarheid is inderdaad saai. Bij jou is alles zo voorspelbaar. Je doet het allemaal zelf, en volgens mij kan je beter investeren in je eigen netwerk voor je eigen klanten dan voor een land ergens ver weg.

Oh ik snap het al, je gaat daar wonen en stuurt het geld naar je eigen bankrekening. En dan zeggen, kijk maar het geld gaat echt naar Rusland of waar je heen wou.

Beyonder
04/09/03, 00:08
Ga ik weg dan uit Nederland ?
Spannende verhalen worden het zo :)

megaroot
04/09/03, 00:36
Dadelijk ga je nog beweren dat je colocation projectje in Polen niet doorgaat. Het motto van de stichting is zeker aangepast. Eerst:

"Het bevorderen van de telecommunicatie markt en het aanbieden van netwerk en colocatie mogelijkheden in diverse regio's, waaronder Polen"

wordt:

"Het aanbieden van colocation-diensten op een derderangs netwerk dat gebruikt wordt door dezelfde persoon die eerst eigenaar was van dit netwerk en nu bepaalde problemen en beloftes wilt afschuiven naar een onwetend persoon in een vage stichting"

Rik
04/09/03, 03:14
Van de ene kant wil ik reageren, maar van de andere kant is het allemaal zo zinloos...
In de toekomst zal er wel verandering komen in dit soort praktijken, wat meer duidelijkheid en zo....

dignus
04/09/03, 10:55
Origineel geplaatst door Beyonder
Reseller accounts en webhosting :)
verder een aantal zaken resellen. Net zoals de meesten hier doen feitelijk.

Facturatie is idd uitbesteed, gelukkig wel.

Waarom houd je de naam Coloheaven dan aan? Lijkt me meer een naam voor een bedrijf wat aan colocation doet.

Santario
04/09/03, 16:43
Binnen 5 dagen Dhr. Akkermans toch maar eens opzoeken aan zijn huisadres. Kijken of we dan wel normaal kunnen praten, merkt hij ook gelijk namens wie wij optreden...

cridea
04/09/03, 17:02
offtopic:

Ik heb nog wel een leuk domeintje voor je, dedicated.pl en freehosting.pl

Beyonder
04/09/03, 18:12
registreer je ook .pl domeinen ? :)

cridea
04/09/03, 22:56
Sure.

electric
04/09/03, 23:37
Origineel geplaatst door Beyonder
registreer je ook .pl domeinen ? :)
word ook iemand wakker :) als je nou echt naar polen zou gaan lijkt me wel dat je daar al naar had gekeken :) of niet soms?
dus wat waar is of niet is nogsteeds onduidelijk..

Beyonder
05/09/03, 00:09
Was nog niet zover om uit te zoeken hoe dat daar zit met domeinregistratie, maar toevallig wil ik gewoon 1 .pl domein registreren. Dat is voorlopig voldoende :)

electric
05/09/03, 00:18
Origineel geplaatst door Beyonder
Was nog niet zover om uit te zoeken hoe dat daar zit met domeinregistratie, maar toevallig wil ik gewoon 1 .pl domein registreren. Dat is voorlopig voldoende :)
coloheaven.pl zeker ? :p mag hopen dat je je afspraken daar wel na komt :)

dignus
05/09/03, 18:57
Origineel geplaatst door Beyonder
Was nog niet zover om uit te zoeken hoe dat daar zit met domeinregistratie, maar toevallig wil ik gewoon 1 .pl domein registreren. Dat is voorlopig voldoende :)

prenames :)

megaroot
05/09/03, 19:57
Coloheaven in Polen, dat gaat fajerwerki worden! ;-)

Beyonder
06/09/03, 07:40
bediemy kolysac wasz swiat
real polish chars:
bêdziemy ko³ysaæ wasz œwiat

Grt Karolina

Cybafish
06/09/03, 13:30
Hej ukochana od Remon ;) Jak siê masz dziœ?

Beyonder
06/09/03, 13:45
Ik laat vrouwen midden in de nacht na het stappen maar niet meer posten onder mijn naam ;)

Reiniertje
06/09/03, 20:44
lol

Randy
23/05/07, 21:25
<knip>

NDIS
23/05/07, 21:30
(20:28:32) • +Randy pakt zijn verrekijker
(20:28:37) • +Randy ziet nog geen Ber|art

Apoc edit: Erg kinderachtig weer.

santema
23/05/07, 21:30
<knip>

WI-Hosting
23/05/07, 21:31
<knip>

Komto
23/05/07, 21:33
<knip>

NDIS
23/05/07, 21:34
<knip>

bakkerl
23/05/07, 21:38
<knip>