PDA

Bekijk Volledige Versie : Keuze server maken



Bestlevel
18/08/03, 18:17
Beste,

Ik ben samen met een partner bezig met het opzetten van een hosting bedrijf.

Nu staat wij voor de keuze wat welk type server we zullen aanschaven.

- Als eerst hadden we in gedachte om een cobalt te kopen maar naar veel rond zien en de demo van het admin panel getest te hebben zijn wij tot de conclusie gekomen dat het admin panel niet helemaal fijn werkt en de servers relatief duur zijn.

- Nu zitten we te denken om een server te kopen en daarop plesk te installeren. We moeten alleen kijken of we een bedrijf vinden die linux helemaal safe voor ons kan installeren. Deze oplossing is een stuk goedkoper en levert ook nog eens een sneller server op.

Nu zouden wij graag het volgende willen weten:
- Welke keuze zouden jullie maken en waarom
- Welk bedrijf levert complete servers en kan deze voorzien van een veilige linux installatie en apache, mysq, php etc. (of exern bedrijf)

Graag jullie reacties,
Paul

eXite
18/08/03, 18:20
Het lijkt me verstandig dat jullie eerst eens op een oud computertje wat gaan experimenteren met linux. Zoals ik het hierboven kan lezen komen jullie nergens zo. Een control panel is leuk, maar wat doe je als er 300 klanten op de machine staan en je control panel werkt ineens niet meer?

wdv
18/08/03, 18:46
Hehe. Precies, een control panel is leuk, maar het is toch wel handig als je verdraait goed weet hoe *nix in elkaar zit voor je er aan begint.

Bestlevel
18/08/03, 19:41
Wij weten wel genoeg van linux (draai er zelf op) maar laten dit liever doen door een bedrijf die hier stukken meer van beveiliging afweet dan wij.

Tevens zorgen wij voor voldoende mogelijkheden om op te treden mocht er iets fout gaan.

Danny Mekic
20/08/03, 00:06
Beste Paul,

Ik denk dat je op dit forum verschillende bedrijven vindt die je kunnen helpen met een Linux-installatie. Ook ik kan dat. Misschien is het even handig om te vermelden op welke manieren wij je kunnen bereiken (e-mailadres bijv.), ik trof deze gegevens niet aan in je profiel.

Groeten,
Danny

almar
20/08/03, 00:13
Origineel geplaatst door PPaul
Wij weten wel genoeg van linux (draai er zelf op) maar laten dit liever doen door een bedrijf die hier stukken meer van beveiliging afweet dan wij.

Tevens zorgen wij voor voldoende mogelijkheden om op te treden mocht er iets fout gaan.

Volgens mij moet je wel voorzichtig zijn met dergelijke uitspraken. Ik heb op mijn thuispc ook Windows staan. Kan ik nu dan ook Windowshosting aanbieden? Lijkt me niet.

Overigens kan je even zoeken in WHT naar zelf bouwen van een CP, wellicht dat je daar nuttige info uit kan halen.

Bestlevel
20/08/03, 20:48
Danny zou je mij even een pb`tje willen sturen met de mogelijkheden?

Almar; Dit is inderdaad waar maar wij beginnen niks waar we niets van af weten. Alleen de beveiliging en installeren van linux willen wij uitbesteden. Wij hebben al geruime tijd ervaring in het programmeren en verzorgen van projecten en zijn dus wel gewend met het omgaan van klanten