PDA

Bekijk Volledige Versie : Slechte betalers



Bob2
18/08/03, 01:24
Het probleem is als volgt, heb een klant die in de bijstand zit en zijn geld niet kan beheren. Dus nooit zijn hosting pakket + domeinnaam betaald, uiteraard is het hosting account na een 2e herinnering gesloten.

Omdat het bedrag relatief vrij laag is, is het niet de moeite waard de factuur aan een incasso bureau uit handen te geven.
Het liefst ben ik gewoon van de klant af, alleen zit ik nog met de domeinnaam die op zijn/haar naam is geregistreerd.

Ik heb de klant al meerdere malen verzocht een opheffingsformulier in te vullen. Maar daar wordt geen gehoor aan gegeven.
Mijn vraag, mag ik als lid van de SIDN een andermans domeinnaam zonder een opheffingsformulier wegens wanbetaling opheffen? Of hoe zouden jullie dit probleem anders oplossen?

tom
18/08/03, 01:40
gewoon opheffen, laat sidn maar zeiken :)

zoftware_nl
18/08/03, 11:18
Ik heb gewerkt als Credit Controller (debiteurenbewaking) bij een grote provider en wij sloten het pakket af na de 2e herinnering. Daarna belde ik nog een keer. Leverde dat niets op dat werd de domein-naam opgeheven.

Dit werd overigens wel bij de 2e herinnering vermeld.

Maar je kan altijd contact opnemen met SIDN hierover.

Laat mij m maar even bellen :-) Gna Gna Gna

ric0
18/08/03, 11:43
Je mag van de SIDN een "technische opheffing" indienen. De SIDN geeft daarbij wel aan dat het "gezeik" voor jou is.

Persoonlijk heb ik er nooit problemen mee gehad (circa 3 keer gedaan).

Het meest tactische lijkt me dat je nog een bericht (brief) verstuurd. Dat je naar aanleiding van het niet betalen van de factuur het domein over 30 dagen opheft.

Na die termijn zeg je het domein technisch op. Klaar.

Web123.nl
19/08/03, 14:08
Formeel gezien:

1. Je sluit het account van je klant af, dus haal je ook zijn domein uit je nameserver.
2. Je dient bij SIDN een technische opheffing aan te vragen, aangezien het domein niet meer werkt.

SIDN schuift ieder mogelijk risico af op jou, natuurlijk, zoals in ieder contract. Maar jij mag dit gewoon doen, net zo goed als je de klant zijn e-mailbox en webruimtepakket afsluit.

subhosting
27/08/03, 02:21
in je alg vw vermelden dat ivv wan betaling account en domein worden op geheven en dat ze door het tekenen van de overeenkomt toesteming geven dat jij namens hun een ophevings formulier mag teken

wij hebben het er niet instaan wij maken gebruik van johny's incasso bureau.

Andrew
27/08/03, 03:09
Ja subhosting, wij zijn ook vaste klant bij http://www.knokploeg.nl/ :D

almar
27/08/03, 16:46
WTF? Is dat een grap of is het serieus?

Rik
27/08/03, 19:48
HAHAHAHAHA, lachen dit .... serieus :D

WebBizz
27/08/03, 21:56
Domein staat nog echt op naam van die Johnny ook!

Johnny's Alternatieve Incasso
Lijsterbesstraat 39
5616 LE EINDHOVEN

wdv
27/08/03, 22:12
lol, het ziet er best grappig uit. Ben ook benieuwd of het serieus is of niet :)

Rik
28/08/03, 20:21
Het is zeker serieus, en je kunt ze inschakelen ook :D

Ik denk dat ze een hoger percentage binnenhalen als 99% van alle incasso-bureau's !

Wel goed bedacht hoorrrrr, over marketing gesproken ;)

Hij heeft geen KvK in ieder geval op die naam (geen incasso bureau in Eindhoven met die naam....)

Mvg Rik

bjorn
29/08/03, 01:51
Wel grappig :)

rootservices
29/08/03, 02:46
HAHAHA Dit moet wel een grap zijn :)
Wie neemt er nu zoiets serieus?

Het heeft misschien wel effect, maar ik zou als firma toch niet openlijk durven toegeven dat ik met zo'n incasso bureau samenwerk.

Hun site heeft wel succes dankzij WHT :)
http://www.nedstatbasic.net/s?tab=1&link=1&id=2316451

willem070
03/10/03, 17:16
ga me gelijk aanmelden daar hahaha

Grumpy
03/10/03, 18:14
Laat die oude topics met rust als je niets eraan toe te voegen hebt.