PDA

Bekijk Volledige Versie : Surehost werkt niet mee bij verhuizing wat nu ?



Clearhosting
18/08/03, 00:21
Ik heb een klant die op dit moment bij idomein/surehost zit maar naar mij wil toeverhuizen echter ze willen het domein niet op zijn naam zetten zie onderstaande mails:

MAIL 1

Bedankt voor je snelle tegenbericht. Ik was eigenlijk al bang dat dhr ***** de domeinnaam nog niet had overgezet en niet onterecht dat ik daar m'n twijfels dus over had. Ik ga nu meteen een mailtje sturen met een nieuw verzoek, zal proberen om hem morgen telefonisch te contacten, maar surehost kennende zal de voicemail wel weer aanstaan en ben bang dat ik hem na het weekend pas te pakken krijg maar ik doe m'n best. Ook zal hij wel de pest in hebben dat ik mijn contract heb opgezegd en de brief inmiddels heeft ontvangen maar dat is dan jammer voor hem, hadden ze maar de service moeten verlenen die ze iedereen beloven maar nooit nakomen.


MAIL 2

Jou verzoek aan mij om *** ***** van Surehost nogmaals te contacten heb ik gedaan maar krijg daar nu helemaal geen respons meer op. Telefoon en e-mail geprobeerd maar er wordt niet op gereageerd, zelfs m'n site was gisteren en is op dit moment niet meer bereikbaar, een heel flauw en kinderachtig spelletje dus van hun kant uit. Domeincheck wederom uitgevoerd en staat nog steeds op Group One Communications te Tilburg. Gaarne verzoek ik jullie, 'zoals jezelf al aangaf' jezelf op de zaak te zetten en ze een brief te sturen

Hopend dat jullie wel het een en ander voor elkaar krijgen...

-------------------------------

Dus wat nu is mijn vraag ?
Ga zoiezo morgen even bellen zelf en proberen of ik ze wel aan de phone krijg. Maar wat doen jullie in zo een geval ?

Web123.nl
19/08/03, 14:17
Het is een zaak tussen de klant en zijn provider. Jij kunt wel adviseren en desnoods bemiddelen. Zelf probeer ik de klant wel te helpen, eventueel een mail of telefoontje eraan wagen. Maar in principe ben ik voor die provider een 'vreemde derde' en je kunt m.i. beter de klant alle info geven en die zelf contact op te laten nemen.

Als jij voor je klant gaat bemiddelen, neem je een risico en schep je verwachtingen. Terwijl het maar net is hoe de pet van de betreffende provider staat.

Een voorbeeld:
Momenteel is een klant van mij bezig en heeft een aangetekende brief gestuurd, de info en oplossingsmogelijkheden hebben wij aangedragen, maar ze nemen zelf contact op.

lientje
02/09/03, 11:59
Klopt ik heb het zelf ook een paar keer gehad.
Soms wil bemiddeling wel helpen maar je moet dan zeer duidelijk zijn
naar je klant toe dat je niets kan garanderen.
Je blijft toch een vreemde derde die niet precies de geschiedenis kent.

Veel succes

Martin

Rik
02/09/03, 13:04
idomein:
http://www.webhosters.nl/gegevens.php?id=520
11 negative reacties.....

Oftwel, meneer Akkermans...

xserve
02/09/03, 15:56
Idomein is niet meer van die oplichter.
Idomein is opgekocht, tenminste de klanten door SureHost. Daar heeft Remon weinig mee te maken.

Correct me if i'm wrong.

Beyonder
09/09/03, 09:59
Je hebt gelijk dat Idomein's activiteiten al een hele tijd zijn van Surehost.
Je hebt ongelijk over je "oplichter" statement.

tom
09/09/03, 10:16
Sommige mensen hebben echt niets beter te doen...

Leo
10/09/03, 13:09
Het is niet onze gewoonte te reageren op dit soort berichten.
Nu wel. Immers dergelijke onzin is te gek voor woorden.

De betreffende klant is prive !! Geregistreerd, in het verleden, door Akkermans onder Coloheaven. Dus eigenlijk is het domein al helemaal niet van deze "klant". Akkermans heeft zo enkele tienatallen prive personen een domein verkocht. Lekker handig want elke vorm van administratie onbreekt verder hiervan.

Vervolgens verzoek klant om ter naamstelling. Tevens verzoekt klant GEEN telefoonummmervermelding. Dan volgt het bekende verzoek van de SIDN om nadere motivatie. Klant weet nietmeer wat te doen. Dan toch maar weer anders. Kortom het duurt. Vervolgens heeft klant zich al aangemeld bij een ander webhostingbedrijf. Deze personen bellen op ZONDAGMIDDAG of we het effe snel regele.

Een ieder die Surehost kent weet dat de telefoon zelfs op Zondag word opgenomen. Door de week altijd!! Dit soort gezeur is werkelijk buiten proporties. Wellicht hebben bepaalde "colega's" het niet echt druk en kunnen ze zich op hun zolderkamer met dit soort "goede tijden, slechte tijden gezeur" bezig houden. Indien iemand ons wil bereiken dan is ons nummer 023-5629112 doen we niet moeilijk over. Ook niet over klanten die al een jaar niet betaald hebben door de niet aanwezige administratie van Coloheaven (hell) gewoon in de lucht te houden tot de volgende jaarlijkse betalingsronde.

Kortom als iemand wil zeuren met gegronde opmerkingen bel ons maar gewoon in plaats van dit soort lagere school activiteiten.

Surehost

Beyonder
10/09/03, 13:17
Als er administratie ontbreekt, laat het dan gewoon weten Leo, dan kijken we wat er nog is.

Voorheen was het niet mogelijk om mensen op hun eigen naam domeinen te laten registreren, dus dit was de enige manier om het op te lossen.

root
11/09/03, 09:28
Wij hebben in het verleden ook klanten op onze naam geregged. Toen per 29 jan prive personen eigen namen konden registeren hebben wij deze kosteloos op de klant gezet. Een stukje service zoals het hoort. Uiteindelijk ga je een long term relation aan met een klant.

Over bovenstaand geval vind ik dat Leo helemaal gelijk heeft. De domeinnaam staat niet op een persoon. Deze heeft dus wettelijk gezien totaal geen rechten op de naam. Normale communicatie lost dit meestal wel op, maar sommige zijn niet ondericht op een volwassen aanpak.

Motto : probeer zakelijk en met respect elkaar te benaderen en je krijgt veel meer voor elkaar.

WebBizz
11/09/03, 10:43
Bovendien kan Surehost er niets aan doen, aangezien het domein eigendom is van Coloheaven. Surehost is alleen deelnemer, voor overdracht van een domein dat nu eigendom is van Coloheaven moet je dus een formulier wijziging domeinhouder door Remon Akkermans laten tekenen en dit vervolgens zelf verder invullen en dan indienen bij Surehost die dan e.e.a. verder zal afhandelen.

Beyonder
11/09/03, 10:44
Ik wil best tekenen, maar mij is niets gevraagd.

WebBizz
11/09/03, 10:49
Dat dacht ik dus al, vandaar dat ik hier even de juiste procedure uiteenzet :)

JWJ
24/11/03, 13:14
als ik het goed begrijp is coloheaven overgenomen door surehost? oftewel de domeinnamen van coloheaven zijn dan automatisch ook overgenomen daar heb je dan geen handtekening meer voor nodig van het oude bedrijf.

Dan het feit dat de domeinnaam niet van bedrijf A naar bedrijf B overgezet wordt: de particulier hoeft daarvoor niet perse de domeinnaam op zijn naam te hebben staan bedrijf A kan namelijk de domeinnaam desgewenst gewoon op naam van bedrijf B laten overschrijven (moet bedrijf B daar wel mee accoord gaan).

Indien klant niet mee wil werken aan de tenaamstelling heeft deze inderdaad gewoon pech, een telefoonnummer geheim maken zal je bij de sidn haast nooit lukken ze zijn daar nogal vervelend in.

Ik hoop dat jullie er op een normale manier uit kunnen komen, gewoon een beetje je best doen voor elkaar.

Pantsy
24/11/03, 13:31
Beetje stom om een oude topic omhoog te halen?

MacLeod
24/11/03, 14:04
Yo,


Origineel geplaatst door ensimguru
Normale communicatie lost dit meestal wel op, maar sommige zijn niet ondericht op een volwassen aanpak.

Motto : probeer zakelijk en met respect elkaar te benaderen en je krijgt veel meer voor elkaar.

:W: :W:

en als het niet helpt, gewoon ff langs gaan met een officiele deurwaarder etc etc.:D