PDA

Bekijk Volledige Versie : Waar 2e hands servers te koop ?



Aike
17/08/03, 21:09
Met 2e hands desktops wordt je haast doodgeslagen maar 2e hands servers zie je nooit. Dat kan toch niet ? Zijn er geen bedrijven die hun 1U / 2U servers van een paar jaar oud verkopen ?

Dat is dus mijn vraag!

Ik wil graag een eigen colocated server maar heb weinig hardware eisen, voor mij zou dus een stevige PII of lichte PIII / AMD genoeg zijn.

InstantXs
17/08/03, 21:11
waarom koop je danniet ergens een ouwe desktop en zet je die in een 19" kastje? ;)

Aike
17/08/03, 21:30
Origineel geplaatst door InstantXs
waarom koop je danniet ergens een ouwe desktop en zet je die in een 19" kastje? ;)

Dat was inderdaad een goede optie geweest, ware het niet dat losse 19" kasten (en dan met name de 1U varianten) erg duur zijn. Procase begint bijvoorbeeld bij 250 euro. Dat vind ik veel geld. Ik dacht dat een gebruikte kast / systeem misschien voordeliger zou zijn.

Savvas
17/08/03, 21:40
Origineel geplaatst door Aike


Dat was inderdaad een goede optie geweest, ware het niet dat losse 19" kasten (en dan met name de 1U varianten) erg duur zijn. Procase begint bijvoorbeeld bij 250 euro. Dat vind ik veel geld. Ik dacht dat een gebruikte kast / systeem misschien voordeliger zou zijn.

1u chieftec case kan je al voor 145 euro ex. btw krijgen bij progress.nl

Deimos
17/08/03, 22:06
Kast prijzen dalen niet en om eerlijk te zijn zou ik ook niet weten waarom een 2dehands kast minderwaard zou moeten zijn. Hij is praktische hetzelfde als een nieuwe model. Enkel heeft deze 3 jaar op stock gestaan, want in principe is t niet meer.

Ahead-IT
18/08/03, 13:22
Origineel geplaatst door Intrahost


1u chieftec case kan je al voor 145 euro ex. btw krijgen bij progress.nl

En voor 145 EUR heb je ook een nieuwe Supermicro rackmount.

host3000
18/08/03, 13:37
Origineel geplaatst door PCDOC


En voor 145 EUR heb je ook een nieuwe Supermicro rackmount.
Zodra de dealers er een hebben ;)
Wat is mij afvraag; zit er bij een SM een 1U cooler standaard bij?

Ahead-IT
18/08/03, 13:41
Origineel geplaatst door host3000

Zodra de dealers er een hebben ;)
Wat is mij afvraag; zit er bij een SM een 1U cooler standaard bij?

Nope

Trouwens, je laat ze gewoon afkomen uit Amerika en probleem opgelost.

tom
18/08/03, 14:01
jij exporteert gratis uit amerika ? :)

Ahead-IT
18/08/03, 15:23
Origineel geplaatst door tom
jij exporteert gratis uit amerika ? :)

Helaas niet :)

Ik ben nog aan het onderhandelen met Procase, misschien komt daar iets nuttigs uit de bus.

Dentist
18/08/03, 15:56
kijk ook eens op www.refurbished.nl... beetje duur maar wel ruime keus

eXite
18/08/03, 16:07
Origineel geplaatst door Dentist
kijk ook eens op www.refurbished.nl... beetje duur maar wel ruime keus

Dat is inderdaad wel belachelijk duur..

ServerZone
18/08/03, 20:58
http://www.groencomputeren.nl

Daar zijn ze dom :p
Staat bijvoorbeeld iets wat ruim 900 euro waard is.
Bel je een man op dat je dat wil hebben vraagt hij : "Wat heb je er voor over ?"
Zeg ik 20 euro zecht hij 40 :p
Uuhmm even denken hoor, ja is goed ;)

Tel uit je winst.
Ze hebben veel SCSI HD'tjes !!!

Aike
18/08/03, 21:39
ServerZone das, 900 - 40 = 860 euro winst ;) :D Maar volgens mij kan ik nergens het assortiment van groencomputeren.com zien ? Van die 20 / 40 euro werkt trouwens ook andersom als je wat te verkopen hebt. Gewoon hoog beginnen met je prijs ;)

Intrahost, die 1U chieftec ziet 'aanbieding' ziet er goed uit. Tot nu toe de goedkoopste 1U rack die ik op voorraad gezien heb. Want die SM zooi is leuk spul maar nergens leverbaar.

Maar het is mij nog steeds een raadsel waar oude servers blijven.... Stel je voor: zo'n oude P2 die 5 jaar in een airconditioned en stofvrije ruimte heeft gestaan. Zo'n ding is echt nog niet versleten.

edit: bij refurbished is wel lachen, een 133mhz geval in 8U hoge kast (daar kun je een monitor in kwijt man) en dan nog 250 euro vragen. Achja zal wel op het 'stofvrije en airco' verhaal dat ik net zelf noemde geschoven worden.

host3000
18/08/03, 22:03
Origineel geplaatst door Aike
ServerZone das, 900 - 40 = 860 euro winst ;) :D Maar volgens mij kan ik nergens het assortiment van groencomputeren.com zien ? Van die 20 / 40 euro werkt trouwens ook andersom als je wat te verkopen hebt. Gewoon hoog beginnen met je prijs ;)

Intrahost, die 1U chieftec ziet 'aanbieding' ziet er goed uit. Tot nu toe de goedkoopste 1U rack die ik op voorraad gezien heb. Want die SM zooi is leuk spul maar nergens leverbaar.

Maar het is mij nog steeds een raadsel waar oude servers blijven.... Stel je voor: zo'n oude P2 die 5 jaar in een airconditioned en stofvrije ruimte heeft gestaan. Zo'n ding is echt nog niet versleten.

edit: bij refurbished is wel lachen, een 133mhz geval in 8U hoge kast (daar kun je een monitor in kwijt man) en dan nog 250 euro vragen. Achja zal wel op het 'stofvrije en airco' verhaal dat ik net zelf noemde geschoven worden.
Ik heb nog een oude HP netserver staan, PII 233 Mhz. Ze zijn er dus wel.

Darkie
19/08/03, 13:44
Meestal zijn die server dus ver ver ouderd dat ze niet meer kunnen worden verkocht.

blue
25/08/03, 23:57
op tweakers.net verkopen ze regelmatig nog wel 19' server spul klik maar is hier http://www.tweakers.net/aanbod.dsp?CatID=75&Query=19%22

Ahead-IT
26/08/03, 00:30
tweakers.net is inderdaad een goeie bron, toch oppassen wat je koopt ( dubbel checken en het materiaal persoonlijk afhalen, servers zien zwaar af )

Ik doe even een copy/paste :


19" 2U kast + 350Watt voeding

2x Dane Elec 512MB DDR PC 2100, ECC Registered (1024MB Totaal)

Western Digital 20Gig Harde Schijf

2x Athlon MP 1800+ met 2 koelers

Let op: Zit moederbord in, een Epox M762A voor dual MP. Dit mobo is helaas kapot, hij is niet meer stabiel. Na pc 1minuut aan ofzo valt ie uit.

Voor de rest: pci riser met 2 of 4mb videokaartje, cd-rom speler (32x geloof ik) en een floppy drive.

Is weer een mooie pc of server van te bouwen als je een nieuw mobotje haalt of deze misschien nog kan fixen.


Gelukkig is hij nog zo eerlijk, niet iedereen is zo open minded :)

Exsilia
26/08/03, 22:09
wat betreft de kast.. Het is af te raden een 1U rackmount te nemen. Het scheelt je misschien wat in colocatie kosten maar je hebt heel snel koelings problemen. Je zit met speciale koelers voor de CPU, als je pech hebt past je RAM er niet eens in (te hoog).

Ik - en vele andere met mij - raad je dus aan om het dan in een 2U doos te gooien.

WebBizz
26/08/03, 22:16
1U werkt prima. Al die Cobalts zijn allemaal 1U en werken prima. Wij hebben alleen maar 1U Supermicro servers en die hebben nog nooit koelingsproblemen gehad.

dotnetjunkie
26/08/03, 23:43
En welke koelers gebruiken jullie voor in zo'n 1U cases?
En is dat enkel P4 of zou bvb. een Athlon XP 2000+ ook lukken?

Andrew
26/08/03, 23:53
gewoon 1u coolers neem ik aan.

AMD in een 1u zou ik niet proberen ;) p4 gaat echter wel goed

Ahead-IT
27/08/03, 01:11
Steek geen AMD in een 1U rackmount, tenzij de rackmount voorzien is van minimaal 2 * 10cm spiraal fans ...

dotnetjunkie
27/08/03, 04:56
Bij welke distributeur / groothandel zijn 1U coolers te verkrijgen? (aan een goede prijs uiteraard)

Ahead-IT
27/08/03, 13:51
Je moet zoeken naar een officiele Thermaltake verdeler, die kan daar aangeraken.

GetHosted
28/08/03, 00:10
Ik heb een 1U machine gehad die een 2 x MP 2400+ draagt, dit was een Procase kast met overal fans waar het maar kan, ze worden warm (55c) maar niet te heet dat ze crashen, en dit is overigens met 100% belasting (Distributed Computing project).

Ahead-IT
28/08/03, 02:11
Thermaltake heeft een koeler uit die gaat tot +3.0Ghz voor AMD CPU's, misschien is dat die wel?

Verder weet ik niet hoe (goed ) een procase gekoeld is.

dotnetjunkie
28/08/03, 06:20
Ik vraag me af waar jij die ziet staan?
http://www.thermaltake.com/products/rackmountMenu.htm
Die athlon cooler rechtsonder gaat tot max. xp 2000+ ...

Ahead-IT
28/08/03, 13:22
Origineel geplaatst door dotnetjunkie
Ik vraag me af waar jij die ziet staan?
http://www.thermaltake.com/products/rackmountMenu.htm
Die athlon cooler rechtsonder gaat tot max. xp 2000+ ...

http://www.thermaltake.com/products/rackmount/1765.htm Goed kijken :)

dotnetjunkie
28/08/03, 21:45
Excuses, ik had er even niet bij stilgestaan dat socket 462 = amd :)
Bij die andere spreken ze expliciet over de athlon xp, vandaar...

Ik heb dat online formulier ingevuld voor Europa, maar nog geen reactie gekregen. Bij welke distributor koop jij je Thermaltake stuff?

Ahead-IT
28/08/03, 21:48
Origineel geplaatst door dotnetjunkie
Excuses, ik had er even niet bij stilgestaan dat socket 462 = amd :)
Bij die andere spreken ze expliciet over de athlon xp, vandaar...

Ik heb dat online formulier ingevuld voor Europa, maar nog geen reactie gekregen. Bij welke distributor koop jij je Thermaltake stuff?

Cloetens, maar alleen als ze het in stock hebben. Anders is het daar een hopeloze zaak...

freerk
02/12/07, 17:34
Ik zie momenteel het een en ander op marktplaats staan.
Gewoon als zoekstring Supermicro ingevoerd :-)


Met 2e hands desktops wordt je haast doodgeslagen maar 2e hands servers zie je nooit. Dat kan toch niet ? Zijn er geen bedrijven die hun 1U / 2U servers van een paar jaar oud verkopen ?

Dat is dus mijn vraag!

Ik wil graag een eigen colocated server maar heb weinig hardware eisen, voor mij zou dus een stevige PII of lichte PIII / AMD genoeg zijn.

®on
02/12/07, 19:35
Ik zie momenteel het een en ander op marktplaats staan.
Gewoon als zoekstring Supermicro ingevoerd :-)
Goh, topic is pas 4 jaar oud...->|