PDA

Bekijk Volledige Versie : Routers & Switches (apparatuur advies)



megaroot
17/08/03, 19:10
Heeft iemand bepaalde aanbevelingen op zowel routing als switching niveau voor een highspeed colo netwerk? Ik zit te denken tussen 3com, cisco en foundry. Naar mijn mening en wat ik te horen heb gekregen is cisco de laatste tijd "uit" aan het raken in het colo gebeuren, en wordt het wat meer juniper, extreme en foundry.

Misschien zou foundry voor core routing, extreme voor switching en 3com voor cabinet/client switching een leuke combi zijn.. Heeft iemand toevallig ook nog een lijstje van sites/mensen waar ik 2ehands of anders nieuw dat soort spullen en merken betaalbaar uit zou kunnen halen?

Plons
17/08/03, 19:54
kijk in mijn topic in hardware forum, er staan cisco 5000's, 7200's en nog een hoop

ServerZone
18/08/03, 21:05
Vaak word Foundry / Cisco als core gebruikt.
Daarna worden vaak alleen maar Cisco spullen gebruikt want als er in het datacentrum een Cisco staat dan wil iedereen ook een Cisco omdat Cisco > Cisco beter presteerd dan bijv. Cisco > 3Com. (bijv. Trunking)

3Com heeft tegenwoordig ook mooie core spullen, en de prijzen zijn goedkoper dan Cisco.

Heb zelf twee 3Com SuperStack switches en 100% belasting per poort is geen probleem voor deze switches.
Dan moet je natuurlijk wel een hoge BackPlane snelheid hebben ;)

Je kan op marktplaats vaak ook goedkope spullen vinden alleen zijn daar geen corebuilders te vinden :p
Vaak alleen Cisco routers en 3Com switches.