PDA

Bekijk Volledige Versie : Banner ontwerpen??



upperhosting
17/08/03, 14:22
Welke progamma`s gebruiken jullie om banners te maken?

En hoe zorgen jullie dat je aan klanten komt?

Alvast bedankt!

rq
17/08/03, 14:26
Photoshop en ImageReady van Adobe.

faisj
04/10/03, 14:46
Wij maken ook banners...

Grumpy
04/10/03, 15:30
Origineel geplaatst door faisj
Wij maken ook banners...
Werd dat gevraagd?

upperhosting
04/10/03, 15:33
nee ;)
probeerd er een slaatje uit te slaan

PlugInInfo
04/10/03, 17:06
Fireworks in combinatie met Animation Shop.

rq
04/10/03, 18:35
Het makkelijkst is -imo- gewoon plaatjes te maken in Photoshop, ze afzonderlijk in Save for the Web op te slaan in GIF formaat. En vervolgens met bijvoorbeeld Ulead GIF Animator er een animated GIFje van te maken.

upperhosting
04/10/03, 18:41
bedankt voor de tips

Cripton
04/10/03, 18:54
Wij doen het met FLASH MX maar er zijn speciale tools waarmee je zo gezegd: 'plug-and-play' een banner kan designen

upperhosting
04/10/03, 18:56
Flash is wel mooi, alleen moet de banner vaak in gif formaat worden aangeleverd.

TechXP
04/10/03, 19:58
MS Paint ;)

TechXP
04/10/03, 20:00
Origineel geplaatst door upperhosting
Flash is wel mooi, alleen moet de banner vaak in gif formaat worden aangeleverd.

Flash is perfect. Alleen de optie om naar gif te exporteren zuigt. :)

Misschien dat het verbeterd is in de nieuwe MX2004 versie, maar die van fireworks de exporter deed het beter. Dus ik hoop dat die nu ook in flash van die kwaliteit is.
En anders exporteren naar een PNG-sequence en dan importeren in fireworks en dan een animated gif maken.

Rik
05/10/03, 00:59
Flash is vaak "te zwaar" op sommige plaatsen kun je geen banners plaatsen (willen ze niet) als ze teveel KB's zijn...

Het is trouwens al lang en breed bekend dat bezoekers eerder op stilstaande banners klikken (nog beter: TEKSTLINKS) als op animated banners ;) ff ter info...

TechXP
05/10/03, 01:36
Origineel geplaatst door Rik
Flash is vaak "te zwaar" op sommige plaatsen kun je geen banners plaatsen (willen ze niet) als ze teveel KB's zijn...
Valt wel mee, misschien iets trager met initialiseren, maar qua grote zijn die banners niet veel verschillend van de gifjes.


Het is trouwens al lang en breed bekend dat bezoekers eerder op stilstaande banners klikken (nog beter: TEKSTLINKS) als op animated banners ;) ff ter info...
ja? Ik klik nooit op stilstaande banners. Ik heb altijd de neiging om op de banners te drukken waar je met een racewagen in moet sturen enzo :)

Het is trouwens meer denk een kwestie van de banner op de juiste plaats (qua content, qua design, etc).

Het beste is geen irritante banners :)

rq
05/10/03, 01:54
Banners met racewagens en sturen zijn idd niet irritant :X

Booster
05/10/03, 04:18
Origineel geplaatst door rq
Het makkelijkst is -imo- gewoon plaatjes te maken in Photoshop, ze afzonderlijk in Save for the Web op te slaan in GIF formaat. En vervolgens met bijvoorbeeld Ulead GIF Animator er een animated GIFje van te maken.
Laat die Save for the Web maar weg tegenwoordig hoor ;)

Ik doe het zelf met Photoshop en Animation Shop 3 (komt bij Paint Shop Pro, eigenlijk heilschennis, maarja, ik had toen even niks anders bij de hand)

Rik
05/10/03, 14:11
Origineel geplaatst door TechXP

Valt wel mee, misschien iets trager met initialiseren, maar qua grote zijn die banners niet veel verschillend van de gifjes.
Het beste is geen irritante banners :)

Knipperdende banners worden over het algemeen al als irri ervaren ;)
En een beetje "goede" flashbanner heeft wel degelijk meer KB's als een gewone gif hoor...

ultranetworkz
15/10/03, 23:17
Photoshop en fireworks

aviestar
11/03/09, 21:02
photoshop en fireworks... flashbanners horen naar mijn weten niet groter te zijn dan rond de 30kb ofzo...

Dat is ongeveer 10kb groter dan een gif....

Dus groote is niet veel verschil in

en het is niet zo dat het niks uitmaakt hoe groot het is... vooral voor een flash banner is dit uitermate belangrijk juis....

Als jou flash banner van 80kb moet laden op een site... dan doet ie daar redelijk wat langer over dan een flash banner van 30 kb

Dus een bezoeker ziet hem eerder (en anders maar niet... want dan heeft hij weg geklikt)
was ff voorbeeldje

®on
11/03/09, 21:55
dan doet ie daar redelijk wat langer over
Woei, 5 en half jaar zelfs :thumbup:

Topic is echt uit 2003; reageren daarop is wel wat overbodig.