PDA

Bekijk Volledige Versie : Vraagje over een contract



Ahead-IT
17/08/03, 01:03
Stel :

Ik sluit een contract af bij een provider voor een dedicated server. Ik betaal 1 jaar vooruit, maar na 3 maand gaat de provider failliet.

Er vanuitgaande dat ik 2000 EUR gegeven heb voor die dedicated server, hoeveel kan ik kan nog "terugtrekken" ?

Clearhosting
17/08/03, 01:55
niks failliet is failliet, als klant...

Hangt erg vanaf wie de schuldeisers zijn:
Aandeelhouders in het bedrijf met bv. prioriteitsaandelen hebben eerste recht om geld terug te krijgen.
Daarna geloof ik leveranciers en instanties, als klant ben je eigenlijk pas als laatste aan de beurt. (niet 100% zeker hoor)

Je kan altijd proberen de persoon zelf, dus aan het hoofd van de organisatie uit te kleden. Auto claimen etc. weet niet hoe dat te werk gaat.

Johan-nl
17/08/03, 16:49
Origineel geplaatst door PCDOC
Stel :

Ik sluit een contract af bij een provider voor een dedicated server. Ik betaal 1 jaar vooruit, maar na 3 maand gaat de provider failliet.

Er vanuitgaande dat ik 2000 EUR gegeven heb voor die dedicated server, hoeveel kan ik kan nog "terugtrekken" ? ..

Ja mag plaatsnemen op de vergadering bij de curator
als er nog plaats is teminste (ander moet je staan :) )

Maar de belastingdienst gaat altijd voor en vaak is er dan niks meer over. NIKS DUS!

eXite
17/08/03, 20:49
Denk maar niet dat je nog kunt zitten bij de Coloheaven zitting :D

Savvas
17/08/03, 20:50
We zijn wel erg overtuigd van het faillissement van dit bedrijf he?

Zijn er ook enige bewijzen die dit hard maken?

EDIT:

Indien het echt zo is, bij wie kan ik op schoot zitten tijdens de zitting ;):D

eXite
17/08/03, 20:58
"Deze mobiele telefoon is niet bereikbaar. *beeb*"


----- The following addresses had permanent fatal errors -----
<akkermansr@coloheaven.com>
(reason: 553 5.3.0 <a.trouwborst@futureflex.nl>... No such user here)
<support@coloheaven.com>
(reason: 553 5.3.0 <a.trouwborst@futureflex.nl>... No such user here)
<info@coloheaven.com>
(reason: 553 5.3.0 <a.trouwborst@futureflex.nl>... No such user here)
<sales@coloheaven.com>
(reason: 553 5.3.0 <a.trouwborst@futureflex.nl>... No such user here)


Tja, ik wil wel eens weten wie nu eigenlijk allemaal de gedupeerden zijn..

Savvas
17/08/03, 20:59
Ik min of meer, gaat niet om een hoog bedrag maar toch, baal er behoorlijk van, en ik heb nog mijn factuur ontvangen ook deze maand >_< (dus niet betaald)

Beyonder
17/08/03, 22:47
Dit word echt te gek hoor, mag ik ook eens een weekendje niet werken ?
Ik heb ook een prive leven hoor !

Twee van mijn collegas zijn hard aan het werken om alles op tijd op te leveren, helaas is er nog wat tegenslag, maar ik verwacht maandag of dinsdag alles uit te kunnen leveren.

Verder wil ik weinig erover kwijt dan dat er wel snel zeer slecht over iets word gedacht, jammer hoor.

Plons
17/08/03, 22:53
he hij leeft ook nog :)
je hebt een hoop bij te lezen, je bent failliet zo ongeveer als ik alles geloof wat ik lees, wat ik wel weet is dat je een hoop klanten kwijt ben

Beyonder
17/08/03, 23:02
Als ik even niet reageer ben ik al failliet :)
De klanten die ik kwijt ben zijn fictief, Gompie is zover ik weet geen klant bij Coloheaven.

tom
17/08/03, 23:28
Origineel geplaatst door Plons
he hij leeft ook nog :)
je hebt een hoop bij te lezen, je bent failliet zo ongeveer als ik alles geloof wat ik lees, wat ik wel weet is dat je een hoop klanten kwijt ben

was jij vroeger niet geband leon ?

Santario
18/08/03, 04:28
Origineel geplaatst door Beyonder
Als ik even niet reageer ben ik al failliet :)
De klanten die ik kwijt ben zijn fictief, Gompie is zover ik weet geen klant bij Coloheaven.

Dat niet maar ik kan het niet gek vinden dat mensen dit gaan denken en eerlijk gezegd, ik zou er geen traan op kunnen laten. Ik krijg iedere week keurig netjes een overzicht van alle faillisement uitspraken en ik kan alleen maar een kleine glimlach op me gezicht toveren als jouw naam daar bij zou staan ;)

ps: Gompy zal heus wel iets met je te maken hebben, waarom laat hij anders dan al een lange periode zijn ongenoegen over jou blijken?

Sphynx
18/08/03, 12:14
'k snap het niet ... Waarom nemen jullie allemaal hostings van jarenlang ???

Iedereen weet dat er in de IT-wereld een bedrijf sneller failliet kan gaan dan dat het geboren wordt ...

Ik bied maandelijkse hostings aan aan mijn klanten, en WEIGER jaarlijkse betalingen !

eXite
18/08/03, 13:27
Origineel geplaatst door Beyonder
Dit word echt te gek hoor, mag ik ook eens een weekendje niet werken ?
Ik heb ook een prive leven hoor !

Twee van mijn collegas zijn hard aan het werken om alles op tijd op te leveren, helaas is er nog wat tegenslag, maar ik verwacht maandag of dinsdag alles uit te kunnen leveren.

Verder wil ik weinig erover kwijt dan dat er wel snel zeer slecht over iets word gedacht, jammer hoor.

Weet je wat te gek voor woorden is? Als je een contract afsluit met iemand en daar veel geld voor betaalt maar er komt helemaal niets van terecht. Zelfs na 4x de opleverdatum verzetten niet. Dat ik na vrijdagmiddag helemaal niets meer van je heb vernomen en je ook niet meer kon bereiken (telefonisch/e-mail) 's avonds was de druppel voor mij.

Lijkt me verstandig als je vandaag/morgen je post goed nakijkt.

Santario
18/08/03, 13:52
Origineel geplaatst door eXite

Lijkt me verstandig als je vandaag/morgen je post goed nakijkt.

Exite, hou wel rekening dat het iets langer kan duren qua reactietijd daar Beyonder natuurlijk bijzonder druk is met het corrigeren van zijn fouten.... ;)

En nu even mijn serieuze reactie: Je hebt pas geleden een brief ontvangen van de KvK, heb je al besloten wat je gaat doen of ben je nog steeds druk bezig om je B.V. i/o rond te krijgen?

Beyonder
18/08/03, 14:02
Santario, Coloheaven wordt geen BV meer maar is al een tijd geleden in zijn geheel verkocht aan een Stichting. Binnenkort vinden alle wijzigingen plaats.

Ik heb al lang geen zin meer in dit gedoe in Webhosting wereld. Ik zal binnenkort een mooie post plaatsen wat ik allemaal ervan denk.

Ahead-IT
18/08/03, 14:33
Kan iemand eens on-topic reageren aub? Ik had graag een antwoord :)

host3000
18/08/03, 14:40
Origineel geplaatst door PCDOC
Kan iemand eens on-topic reageren aub? Ik had graag een antwoord :)
Bij faillisement sta je als concurrente schuldeiser achter aan de rij. Meestal is er een goede reden voor de faillisementsaanvraag en/of surcéance, en dat is dat er een vermogens- of liquiditeitsprobleem is. Maw, meestal ben je gewoon de klos. Ook al omdat zelfs het honorarium van de curator voor gaat.

Als het werkelijk gaat om een faillisement, moet je je zsm bij de curator melden.

eXite
18/08/03, 15:31
Of een gigantische vordering aan de broek van de eigenaar van het bedrijf hangen. Daarnaast kun je in sommige gevallen zelfs spreken van oplichting hetgeen een misdrijf is en waarvan je dus o.a. aangifte van kunt doen.

Ahead-IT
18/08/03, 15:40
Als ik nu contractbreuk pleeg, wat schiet er dan nog over?

host3000
18/08/03, 15:56
Origineel geplaatst door eXite
Of een gigantische vordering aan de broek van de eigenaar van het bedrijf hangen. Daarnaast kun je in sommige gevallen zelfs spreken van oplichting hetgeen een misdrijf is en waarvan je dus o.a. aangifte van kunt doen.
De gelegenheden waarin je de natuurlijk persoon (bestuurder) buiten een rechtspersoon kunt aanspreken, zijn beperkt. Daarvoor moet je toch echt naar een jurist gaan. Als het bedrijf geen rechtspersoonlijkheid heeft, is bij faillisement van het bedrijf ook de natuurlijk persoon failliet (in N'land in ieder geval; geen gescheiden vermogens). Dan heb je dus twee kale kippen.

eXite
18/08/03, 16:09
Dat weet ik. Wat ik zei gaat op bij een eenmanszaak, VOF en BV i.o. :)

host3000
18/08/03, 17:26
Origineel geplaatst door eXite
Dat weet ik. Wat ik zei gaat op bij een eenmanszaak, VOF en BV i.o. :)
Juist niet ;)
Als een eenmanszaak failliet is, heeft het weinig praktisch nut een claim bij de eigenaar in te dienen, want die is ook failliet. Juist bij een rechtspersoon heb je nog kans dat je op de nieuwe Mercedes van de directeur beslag kan laten leggen. De vraag is wel of er sprake is van onbehoorlijk bestuur of onrechtmatige daad, maar dat gaat hier een beetje te ver.

eXite
18/08/03, 17:29
Ik doelde juist op het feit bedrijf = eigenaar en eigenaar = bedrijf. :)

host3000
18/08/03, 17:33
Origineel geplaatst door eXite
Ik doelde juist op het feit bedrijf = eigenaar en eigenaar = bedrijf. :)
Aha. Dan zijn wij het eens, toch?:p

eXite
18/08/03, 17:41
Dat zijn we zeker :D

frankske
19/08/03, 02:05
Origineel geplaatst door PCDOC
Als ik nu contractbreuk pleeg, wat schiet er dan nog over?

Belangrijke opmerking: jij hebt een contract met ofwel Coloheaven, ofwel mr Beyonder himself. Als Coloheaven/hijzelf ophoudt te bestaan onder zijn huidige rechtsvorm, houdt het contract ook op te bestaan...

WebBizz
19/08/03, 02:10
Nee hoor, er is een contract met Coloheaven BV io, niet met Dhr R. Akkermans. Dat zijn juridisch twee totaal verschillende personen.

megaroot
19/08/03, 02:32
Nope. Wat je zegt, het is een B.V. in oprichting, en als hij nog in oprichting is heeft hij juridisch alle rechten en plichten... van een vennootschap onder firma. Remon Akkermans is als persoon op dit moment 100% verantwoordelijk voor zijn business, fouten en commercieele gebeuren.

Bij een stichting is dit niet het geval, dat is een rechtspersoon.

Gompie
19/08/03, 07:11
Origineel geplaatst door Beyonder
Als ik even niet reageer ben ik al failliet :)
De klanten die ik kwijt ben zijn fictief, Gompie is zover ik weet geen klant bij Coloheaven.

Niet meer nee, thats for sure !!!!!!!!

En als je morgen bij de vuilnisdienst gaat werken zal ik er persoonlijk op toezien dat je ons huisvuil NIET ophaalt.

Wij vertrouwen je dat niet toe.

Gompie
19/08/03, 07:16
Laatste bericht van Gompie

Ik ga me weer wijden aan mijn servers die nu perfect draaien bij een hosting firma waarvan ik de naam niet noem, omdat ik er goed zit, en geen nieuwe discussies op gang wens te zetten.

HBCS
19/08/03, 12:22
Laatste bericht van Gompie

Ik ga me weer wijden aan mijn servers die nu perfect draaien bij een hosting firma waarvan ik de naam niet noem, omdat ik er goed zit, en geen nieuwe discussies op gang wens te zetten.


een wijs besluit

frankske
19/08/03, 13:14
Origineel geplaatst door WebBizz
Nee hoor, er is een contract met Coloheaven BV io, niet met Dhr R. Akkermans. Dat zijn juridisch twee totaal verschillende personen.

Niet als zijn BV niet opgericht wordt...

Santario
19/08/03, 14:14
Origineel geplaatst door Beyonder
Santario, Coloheaven wordt geen BV meer maar is al een tijd geleden in zijn geheel verkocht aan een Stichting. Binnenkort vinden alle wijzigingen plaats.

Ik heb al lang geen zin meer in dit gedoe in Webhosting wereld. Ik zal binnenkort een mooie post plaatsen wat ik allemaal ervan denk.

Is toch niet meer van toepassing toch frankske? ;)

Beyonder
19/08/03, 14:17
Alle rechten en plichten kunnen gewoon overgenomen worden zonder dat dit gelijk een breuk van contract is. Overigens zijn we met de O.P inmiddels tot een oplossing gekomen.

Ahead-IT
20/08/03, 02:19
Inderdaad, en ik heb twee maal bericht naar de moderaters gestuurd om deze tread te sluiten?

Bij deze ...