PDA

Bekijk Volledige Versie : Clarkconnect webbased linux server



Clearhosting
16/08/03, 14:32
http://www.clarkconnect.org/info/index.html

Ik las een suk over dit bedrijf/software in de computer totaal van deze maand het ziet er goed uit zeker voor de mensen die niet linux zo supermachtig zijn zoals iedereen op dit forum (*cough*).

Om thuis een geinig servertje te draaien :)

Mikey
24/08/03, 20:41
had het ook gelezen en ga er zeker keer mee stoein, is leuk voor home gateway/ router en toch wat dingen draaien thuis

copyfile
30/08/03, 17:57
Kaan het eigenlijk niet op de site lezen maar kan je dit prog. gewoon op windows draaien ?

Savvas
01/09/03, 07:37
ik had het ook gelezen inderdaad leek me ook erg leuk om mee te experimenteren, is alleen vrij grote file, heb maar 256kbps thuis :(

Maar ja nu heb ik wel het initiatief genomen om gewoon RedHat 9 hier thuis te draaien :D

Reiniertje
01/09/03, 19:47
Origineel geplaatst door Clearhosting
http://www.clarkconnect.org/info/index.html

Ik las een suk over dit bedrijf/software in de computer totaal van deze maand het ziet er goed uit zeker voor de mensen die niet linux zo supermachtig zijn zoals iedereen op dit forum (*cough*).

Om thuis een geinig servertje te draaien :)

Ik heb het nog niet geinstalleerd omdat het vrij veel downloaden is in eerste instantie.

Ik ben wel een gebruiker van webmin ( www.webmin.com ).
Ik dit paneel er mooier en gemakkelijker uitzien.

Kan iemand die zowel ervaring heeft met webmin als dit nieuwe paneel mij vertellen of het een goede keuze is om over te gaan ?

Bij voorbaad dank.

GoGowebserver
02/09/03, 18:04
Ik heb het uit getest en het is zeer makkelijk te beheren via een webadmin programma wat er bij zit alleen als er wat niet doet zoals apache kan je moeilijk het maken dat is dus weer een min punt maar iemand die nog niks van linux af weet is dit pakket zeker leuk

Mikey
02/09/03, 19:05
Origineel geplaatst door copyfile
Kaan het eigenlijk niet op de site lezen maar kan je dit prog. gewoon op windows draaien ?

uuhh en wat staat er in d topic ??

Wezz6400
03/09/03, 12:12
Origineel geplaatst door Reiniertje


Ik heb het nog niet geinstalleerd omdat het vrij veel downloaden is in eerste instantie.

Ik ben wel een gebruiker van webmin ( www.webmin.com ).
Ik dit paneel er mooier en gemakkelijker uitzien.

Kan iemand die zowel ervaring heeft met webmin als dit nieuwe paneel mij vertellen of het een goede keuze is om over te gaan ?

Bij voorbaad dank.
Ik heb het zelf helaas nog niet uit kunnen proberen maar volgens mij stond in de computer totaal dat je er ook webmin op kunt installeren. Je kunt het dus ook combineren. :)

Nick Boy
20/09/03, 23:25
Werkt perfect webmin kan je in het control panel die bijgeleverd is instaleren en overige standaard modules.

InstantXs
20/09/03, 23:33
ik heb een klant die 2 gameservers heeft draaien op clarkconnect.. Wat ik begrepen heb werkt het wel goed.

DaVaRiOuS
23/09/03, 17:21
ik heb het ook draaiend gehad alleen het lijkt eenvoudiger dan dat gezegt wordt.

na de installatie van CC moet je nog veel dingen aanpassen en wijzigen voordat je bijvoorbeeld de websever omhoog krijgt.
en zo ook met de ftp-serer etc...

ze beloven dat alles onmiddelijk werkt en dat een beginner er geen omkijken naar heeft.

nou daarintegen vindt ik het zelf tegenvallen.
wat de installatie betreft ziet het er netjes uit.

maar zelf zou ik het nooit gaan gebruiken als server oid.
(heb het er meteen afgemieterd en zelf wel me eigen zooitje erop gezet)

werkt veel fijner!

GoGowebserver
23/09/03, 19:48
Je hebt gelijk ik hadt ook een paar problemen voor dat ik mijn apache webserver aan de gang had .

Stinger
27/09/03, 13:10
Krijg de webserver inderdaad maar niet aan de praat met de cc-distributie. Om nu te voorkomen dat ik het wiel opnieuw moet uitvinden, kan iemand mij vertellen hoe de apache webserver alsnog geconfigureerd moet worden...

resellerhostnl
15/10/03, 12:13
CC is een leuke optie, maar ik kan me herinneren dat hij bijvoorbeeld geen GCC bevat e.d. dingen die ik toch wel erg noodzakelijk vind voor een distri....

Correct me if i'm wrong.

mdf
16/10/03, 13:01
Het ziet er erg oke uit om als testservertje te gebruiken ofzo, maar apache krijg ik tot nog toe niet echt draaiende :(

Starten van httpd: [MISLUKT]

Iemand zin/tijd om mij even wat tips te geven over hoe ik dit oplos?

Dank alvast,
Melchior

BJD
19/10/03, 11:39
Clark was (het afgelopen jaar) de 1e keer dat ik weer is met linux werkte.
Vind het opzicht voor routen e.d. wel redelijk draaien.
Zelf heb ik apache wel direct aan de praat gekregen je moest d8 ik eerst nog ff bij Servers ofzo (zit onder de DHCP confiruratie) iets instellen.
Zelf heb ik het er weer af gegooid omdat ik er graag ook mysql op wou hebben. Dat was met geen mogenlijkheid te doen.
Nu heb ik RH 7.2 draaien (met Webmin) en dat draait perfect.