PDA

Bekijk Volledige Versie : Microsoft op linux



HBCS
15/08/03, 17:42
* Microsoft verhuist updatesite naar Linux
Microsoft lijkt geen enkel risico te willen nemen met
Blaster. Het beoogde doelwit van de worm (Windows-update.com)
draait nu onder Linux.
http://www.webwereld.nl/nav/nb?15952


hier heb ik jaren op gewacht

host3000
15/08/03, 17:44
Origineel geplaatst door herman
* Microsoft verhuist updatesite naar Linux
Microsoft lijkt geen enkel risico te willen nemen met
Blaster. Het beoogde doelwit van de worm (Windows-update.com)
draait nu onder Linux.
http://www.webwereld.nl/nav/nb?15952


hier heb ik jaren op gewacht
Van de week ging update anders zo tergend traag, dat ik bijna time outs kreeg. Komt dat door linux :D

Dentist
21/08/03, 19:42
gisteravond was het ook nog geen groot succes op je broodnodige update te doen...

Thanatos
21/08/03, 20:19
Die linux server werden toch alleen als proxyservers gebruikt voor de windows servers, omdat dat datacenter meer bandbreedte heeft.

paulmatthijs
21/08/03, 23:54
precies, windows of linux boeit in dit geval helemaal niets... het gaat er gewoon om dat akamai zoveel meer bandbreedte en loadbalancing mogelijkheden heeft dan wie dan ook. en zij draaien toevallig op linux.

beetje uit zn verband gerukt dus.

ik ben overigens niet pro-ms ;)

dotnetjunkie
22/08/03, 04:38
Euhm, mensen, dit is een urban legend, Windows Update heeft en zal nooit op Linux draaien!!! Akamai doet wel meer voor Microsoft, in dit geval wat redirect spul, maar al die tijd is de updatesite gewoon op Windows 2003 server blijven draaien!!!

superior-is
22/08/03, 11:31
Vraag me af hoeveel bandbreedte er eigenlijk richting microsoft.com is gegaan in die paar dagen. Ze bezitten over een aantal stevige pijpen, maar moesten toch nog Akamai inschakelen. We praten hier dan over _stevig_ netwerkverkeer. :)

dotnetjunkie
23/08/03, 05:37
Weet iemand eigenlijk welke lijntjes Microsoft liggen heeft? :)
Geld zal wel het probleem niet zijn... :p

[QWS]
23/08/03, 10:20
slimme zet om op linux te draaien hoor!

1. ze laten zien dat ze geen monopolie zijn
2. ze laten zien dat de linux server er niet tegen kan
3. de windows server is niet uitgevallen (zie 2)

dotnetjunkie
26/08/03, 03:52
wtf? Nogmaals, dit is een broodje aap verhaal, Microsoft heeft al die tijd nooit op linux gedraaid! Mensen zijn uit op sensatie, en omdat Akamai toevallig enkele linux bakken voor redirects staan hebben, gaat het verhaal nu rond dat windowsupdate op linux draait... geloof niet alles wat mensen vertellen ;)
Trouwens, heb jij een linux draaien met IIS 6.0 erop?