PDA

Bekijk Volledige Versie : van dedicated naar dedicated -> mogelijk?



excistor
15/08/03, 17:36
is het mogeljik als je een dedicated hebt met root access, je dan naar een andere dedicated kan verhuizen zonder data verlies?

en dan doel ik op mysql databases en httpdocs.. ?
dus je gaat weg bij bedrijf 1 en komt bij bedrijf 2 maar wilt dat alle gegevens wel mee gaan?

of hangt dit ook af van wat er draait op de servers..

Savvas
15/08/03, 17:39
een backup maken is heel verstandig voordat je verhuisd. Bij mysql moet je wellicht een aantal dingen aanpassen op je nieuwe server.

Het is dus wel mogelijk ja door een backup te maken :)

excistor
15/08/03, 17:44
Origineel geplaatst door Intrahost
een backup maken is heel verstandig voordat je verhuisd. Bij mysql moet je wellicht een aantal dingen aanpassen op je nieuwe server.

Het is dus wel mogelijk ja door een backup te maken :)

ok :)

scuzzo7
15/08/03, 19:38
Kan nog makkelijker, maar dan moet je wel een goeie host hebben. Je kan namelijk met een php script allebij de sql servers aanspreken en simpelweg de databases overpompen. Sneller, makkelijker en met een goed script kan je zelfs controleren of het goed is gegaan..

eXite
15/08/03, 20:18
Je bent vrij om het script te posten ;)

Savvas
15/08/03, 20:18
Origineel geplaatst door scuzzo7
Kan nog makkelijker, maar dan moet je wel een goeie host hebben. Je kan namelijk met een php script allebij de sql servers aanspreken en simpelweg de databases overpompen. Sneller, makkelijker en met een goed script kan je zelfs controleren of het goed is gegaan..

maar bij veel scripts komen er ook paths aan te pas die je in config bestanden moet aanpassen, weet niet of dat script dat ook regelt??

Anders wil ik graag de naam er van weten :)

subhosting
16/08/03, 20:51
ja hoor kan zonder problemen eventueel kunnen wij het ook voor je doen als je naar ons verhuist met dedicated :D

je moet alleen wel de dns aanpassen voor je sites 7 uur voor de verhuizing of zo dan heb je de minste downtime.

rootservices
16/08/03, 21:45
Origineel geplaatst door subhosting
ja hoor kan zonder problemen eventueel kunnen wij het ook voor je doen als je naar ons verhuist met dedicated :D

je moet alleen wel de dns aanpassen voor je sites 7 uur voor de verhuizing of zo dan heb je de minste downtime.


In verband met dns en downtime.

Om dit te minimaliseren moet je:

- de ttl in je dns config voor alle records verminderen naar een lage waarde, bijv. 15 minuten. Dit doe je bijvoorbeeld 1 dag van tevoren. (in feite de waarde van de vorige ttl, zodat bij de verhuis alles op max. 15 minuten expired).
- tijdens of vlak na de verhuis verander je het ip in de dns en zet je de ttl terug op de normale waarde
- na max. 15 minuten is alles in orde. Dit is veel beter dan 7 uur downtime :)

EgoH
16/08/03, 22:52
Origineel geplaatst door rootservices



In verband met dns en downtime.

Om dit te minimaliseren moet je:

- de ttl in je dns config voor alle records verminderen naar een lage waarde, bijv. 15 minuten. Dit doe je bijvoorbeeld 1 dag van tevoren. (in feite de waarde van de vorige ttl, zodat bij de verhuis alles op max. 15 minuten expired).
- tijdens of vlak na de verhuis verander je het ip in de dns en zet je de ttl terug op de normale waarde
- na max. 15 minuten is alles in orde. Dit is veel beter dan 7 uur downtime :)

Is die TTL niet een MINIMUM inplaats van een maximum.
Volgens mij cachen ze meeste providers ze gewoon enkele uren...

lifeforms
17/08/03, 00:54
De TTL is een maximum. Volgens de RFC's werkende nameservers zullen na deze tijd altijd het record opnieuw opvragen.

Bij mijn vorige serververhuizing had ik echter twee klanten die met klachten kwamen... Na het sluiten en openen van Iexplore kwamen ze wel op het nieuwe IP terecht... het lijkt er op dat Internet Explorer zelf een DNS-cache bijhoudt die de maximumtijden negeert. Misschien is dit wat je hebt meegemaakt.

EgoH
17/08/03, 01:15
Ik denk dat je inderdaad gelijk hebt.

Zag er in de configs minimum bijstaan, amar dat heeft betrekking op de laagste waarde die telt.

excistor
17/08/03, 19:35
Origineel geplaatst door skydancer
De TTL is een maximum. Volgens de RFC's werkende nameservers zullen na deze tijd altijd het record opnieuw opvragen.

Bij mijn vorige serververhuizing had ik echter twee klanten die met klachten kwamen... Na het sluiten en openen van Iexplore kwamen ze wel op het nieuwe IP terecht... het lijkt er op dat Internet Explorer zelf een DNS-cache bijhoudt die de maximumtijden negeert. Misschien is dit wat je hebt meegemaakt.

maar hier is de ipconfig/flushdns voor niet? :)

subhosting
18/08/03, 22:29
je zal maar bager provider zoals chello hebben die 1 maal per dag dns update ;)

gaat ook om de rest van de wereld dat die zsm de site weer kunnen zien

meestal van ene netwerk naar andere netwerk ongeveer 4 uur down

is mooi streven vind ik zelf en anders moet je gewoon nieuwe server nemen , alles tegelijk laten draaien met rsynch of zo . en dan gewoon wachten tot het goed werkt en dan de oude machine uitzetten.

lifeforms
18/08/03, 23:32
Origineel geplaatst door excistor
maar hier is de ipconfig/flushdns voor niet? :)
Was het maar waar :(