PDA

Bekijk Volledige Versie : Hostingproviders ruzieën om kwaliteitslabel



tom
15/08/03, 15:19
Om een website op het Internet te plaatsen, heb je webruimte nodig. Die kan je huren bij één van de vele tientallen aanbieders, ook wel hosting providers genoemd. De prijzen variëren enorm, net als de bijhorende service. Omdat de technologie toegankelijker geworden is zodat bijna iedereen zich 'hoster' kan noemen, klagen enkele hosting providers dat een paar rotte appels de sector verzieken. Vooral voor kleine en middelgrote hosting providers zou een kwaliteitslabel uitkomst bieden


Lees meer (http://www.planetinternet.be/nl/magazine/computer/decursor/netnieuws/article.jsp?art=138029)

Ik sluit mij volledig bij Frank van Openminds aan.

Moesten alle hosters die zich nu hebben ingeschreven, afweten van Adnan Ahmad zouden deze zich niet hebben ingeschreven.

host3000
15/08/03, 17:50
Ik heb een hekel aan kwaliteitslabels. In 99,9% is het namelijk geen kwaliteitsgarantie maar gewoon een ordinaire marketingtool om je te profileren. Is niet erg, maar doe niet alsof het label de doorslag in kwaliteit geeft.

eXite
15/08/03, 17:56
Ik zit te twijfelen of ik op submit moet drukken. FutureFlex is namelijk een Nederlands bedrijf, dus vraag ik me af of wij zowieso wel op deze lijst thuis horen..

paulmatthijs
15/08/03, 22:29
het mag dan wel belgisch zijn, maar het is goed dat de discussie aangezwengeld wordt. misschien is het een idee om een soort puntenlijst te gaan opstellen waar je minimaal aan zou moeten voldoen ofzo? ik gok erop dat het vanzelf wordt opgepikt door de media.

PlugInInfo
15/08/03, 23:06
Ik heb hier ook al eens aan gedacht, maar ik denk dat men het nooit eens kan worden over de voorwaarden waar iemand aan moet voldoen. Hosting is niet iets wat je kan vastpakken. Wat voor de een kwaliteit is, is voor de ander misschien niet genoeg. Tot hoe ver moet je hier in gaan: Minimaal 3 jaar ervaring? Geen 06-support-nummer? Professionele website (en wie beslist dat)?