PDA

Bekijk Volledige Versie : Dedicated mailserver



Anoniem
14/08/03, 23:30
Ik ben op zoek naar een dedicated server voor een klant

Dedicated-hosting pentium 2.0 Ghz
1024 Mb geheugen
min. 60 Gb harde schijf
remote power switch
back-up mogelijkheden.
40 Gb dataverkeer minimaal
locatie niet heel belangrijk al zal mijn voorkeur (natuurlijk) uitgaan naar NL

De server zal gebruikt worden om mails te sturen +- 2000 per dag.

De werkwijze van mijn klant is hieronder beschreven en voldoet aan de eisen die de Nederlandse staat stelt aan mail verzendingen:

Vooraf sturen wij een permissie mail waarin wij en in elk e-mailbericht er de gelegenheid voor de ontvanger zichzelf uit te schrijven door middel van de "ik wil uit het bestand" knop.
Zodra een adres uit het bestand is gehaald,
wordt dit adres in een apart bestand geplaatst en bij volgende mailingen ontdubbelt van de te mailen adressen.Dit om te voorkomen dat als het bewuste adres via een nieuw bestand weer terug komt
de houder van het adres géén mail van ons (op dat adres) kan ontvangen.


Dus wie kan mij de bovenstaande server leveren en per wanneer en heeft geen probleem met de werkwijze van mijn klant.

Svp geen discussie over spam etc. maar enkel aanbiedingen.

Anoniem
14/08/03, 23:38
laat maar verkeerde forum kan deze verplaatst worden 1 naar beneden :)

Plons
15/08/03, 00:15
Clearhosting biedt ook Dedicated Servers aan. Dan huurt u 1 van onze servers. U krijgt volledige toegang op deze server. Wij bieden support op deze server en maken de server klaar voor gebruik. U kunt de server gebruiken om zelf sites te gaan hosten, een gaming server hosten of een uitgebreide site plus allerlei databases.

??

misschien wel handig om dan even te vertellen waarom je dit zelf niet aan gaat bieden

The MAzTER
15/08/03, 00:48
...

m@rcel
15/08/03, 01:06
Ik denk dat de huidige provider van clearhosting geen spam toelaat op haar netwerk ;)

RobbertC
15/08/03, 01:09
*ding dong* De thread 27755 in forum 13 zal nu vertrekken richting forum 14. Herhaling, thread nummer 27755 in forum 13 zal nu vertrekken richting 14. *ding dong*

Anoniem
15/08/03, 02:45
:) Nee ik biedt eigenlijk geen dedicated aan in Nl dus dat wil ik uitbesteden. Deze klant wou liever in NL dus dan is het toch logisch dat ik hem aan een NL server help of niet? Heeft niks met de voorwaarden te maken want wat deze meneer doet is correct conform de NL wetgeving, dus wie ben ik om deze client te wijgeren.

Nu misschien on-topic ?

chielsen
15/08/03, 04:05
Heb je zon server nodig voor slechts 2000 mails per dag?
Dan kan je toch net zo goed een pentium 1 nemen met een paar gig / m

vsmhosting
15/08/03, 09:49
Als er geen spam verzonden word doen we graag mee.

Anoniem
15/08/03, 11:10
Ja mijn klant zegt dat het om max 2000 mails per dag gaat.

vsmhosting
15/08/03, 11:16
Geen probleem

cridea
15/08/03, 12:07
vsm: bedenk dat de ontvanger bepaalt of iets spam is of niet...

host3000
15/08/03, 12:33
Origineel geplaatst door byh
vsm: bedenk dat de ontvanger bepaalt of iets spam is of niet...
Ik dacht al, hij zal er wel goed over nagedacht hebben. ...
Nou ja, dan neem je toch gewoon een andere reeks IP's daarna ;)

Anoniem
15/08/03, 12:54
nog andere aanbieders ?

electric
15/08/03, 19:09
ik wil best een aanbieding doen :)
moet alleen ff de prijs opzoeken, zodra ik die heb post ik het :)

Anoniem
16/08/03, 01:43
mooi

Exsilia
28/08/03, 13:02
Origineel geplaatst door Clearhosting
:) Nee ik biedt eigenlijk geen dedicated aan in Nl dus dat wil ik uitbesteden. Deze klant wou liever in NL dus dan is het toch logisch dat ik hem aan een NL server help of niet? Heeft niks met de voorwaarden te maken want wat deze meneer doet is correct conform de NL wetgeving, dus wie ben ik om deze client te wijgeren.

Nu misschien on-topic ?

Dat is de grap. SPAM is niet verboden bij de wet.. Dus hij kan zich best binnen de nederlandse wetgeving houden en toch iedereen de tering spammen.

En je gaat mij niet vertellen dat 2000 mails per dag 100% volgens de netiquette is.

loesberg
31/08/03, 15:42
Ik wil wel een aanbieding doen als de mailinglist tot stand komt via het opt-in principe. Dat wil zeggen dat mensen geen mail krijgen tenzij ze zich aanmelden. Wanneer er niet op de 1e mail gereageerd wordt zijn ze niet aangemeld en krijgen ze geen mail meer.
Wat jouw klant nu doet is het zgn. opt-out pricipe waarbij klanten inderdaad gespammed worden als ze zich niet afmelden. Dat is niet netjes.
Wanneer jouw klant via opt-in gaat werken doe ik een aanbieding.