PDA

Bekijk Volledige Versie : www.basm.be afrader!!!!



Pagina's : [1] 2

basm
08/08/03, 21:20
Op zoek naar webhosting? Kijk uit voor BASM! (www.basm.be) Ik ben absoluut ontevreden over BASM. Toen ik nadat mijn site al 4 uur offline was een boos doch beleefd mailtje stuurde kreeg ik de volgende dag een aantal reply's, waar ik graag een aantal delen uit laat zien:
* Dat U om 4h19 's nachts mailt is uw probleem.
maar verwacht dan niet meteen antwoord, de meeste mensen slapen op dit uur.
* Het staat je ook nog altijd vrij bij ons weg te gaan. Zoals we reeds zeiden: als je een klant van ons persoonlijk was, lag je site al maanden geleden buiten.
Een reactie van mij hierop leidde tot een nieuw bericht van BASM: Zoals beloofd is de site vandaag volledig van alle BASM-servers verwijderd.
Voor de duidelijkheid: hier had ik niet om gevraagd, noch was mij dit beloofd... moge dit verder voor zich spreken: BASM = afrader!

The MAzTER
08/08/03, 22:28
...

m@rcel
09/08/03, 00:28
Als ze ongevraagd je website afsluiten lijkt het me toch een goed moment te kijken of je iets kunt ondernemen tegen dit bedrijf?

chielsen
09/08/03, 01:56
Ik krijg nog geld van ze :(

Grumpy
09/08/03, 02:17
Aangezien de prijzen voor hun pakketten al laag liggen zal je goedkoper uitzijn om niets te doen.

Het is altijd zo bij BASM.
De problemen die zij hebben zijn de "normaalste zaken op aarde".
En altijd die gewoonweg onbeleefde houding tegenover klanten. (en niet-klanten)

Downtime is "heel normaal". Aangezien hun medewerkers altijd druk bezig zijn met de servers. Problemen worden elke keer "tegen het weekend" opgelost. Als het niet gebeurd is komt het doordat de medewerkers "ook maar normale mensen zijn" of "fouten maken is menselijk". En op de vraag wanneer iets dan echt opgelost gaat worden krijg je weer het verhaal van "tegen het weekend". (Zie de kringloop? :))

MySQL is bij hun nooit redelijk snel geweest. (Alhoewel... je moet volgens BASM dan op non-spitsuren surfen... dat is dus 's avonds na 10en tot 6 uur 's ochtends ofzo... daarvoor hebben we betaalde hosting he :))

Klachten over de snelheid of down zijn van een website antwoorden ze met "alles werkt snel hier". :)


Wel, onze excuses dan dat we jouw account verwijderd hebben. Het is echter zo dat er veel ongewilde meelezers zijn op het forum.
Leuk dat ze mensen van hun forum deleten. Met "ongewilde meelezers" bedoelen ze vrijwel zeker potentiele klanten, zodat ze niet de klachten kunnen lezen (voordat ze verwijderd zijn) en ex-klanten met slechte ervaringen.

Het verbaast mij wel dat er mensen zijn die ondanks de downtime en traagheid hun abonnementen willen verlengen. Waarschijnlijk omdat die klanten niet weten hoe betaalde hosting hoort te zijn.

huub
09/08/03, 09:32
Wij hadden vele klanten gehost via BASM maar vinden de reacties, voor zover ze komen, beneden pijl. Een server dient 99.9 % up te zijn. In het afgelopen half jaar is BASM dagen uit de lucht geweest.
Eerlijk is eerlijk BASM heeft ons wel op het spoor gezet voor goedkope hosting. Het is echter onzin dat dit gepaard moet gaan met downtime of een gebrek aan beleefdheid en service. Wij hebben 4 maal een poging gedaan om dit aan te kaarten bij BASM maar zij willen of kunnen hun instelling niet veranderen naar het schijnt.
Om deze reden verhuizen wij onze klanten, op onze kosten, naar onze nieuwe servers.

Huub de Bruin
mod edit: urls in je profiel plaatsen a.u.b.

cridea
09/08/03, 12:41
Misschien moet er een soort ervaringen/referenties forum komen waar men dit soort dingen kan spuien.

cridea
09/08/03, 12:44
Voor sommige mensen maakt het niet zoveel uit, die downtime. Maar dit moet dan wel duidelijk op de website vermeld staan dat dat regelmatig het geval is lijkt me. 99.9% dekt de lading dan niet echt.

Grumpy
09/08/03, 13:36
"Wij zijn een niet zo vriendelijk, met veel downtime, vaak trage en goedkope host"

Denk niet dat dat handig is om op de website te zetten.

superior-is
09/08/03, 14:28
Maar wel eerlijk. ;)

Samuel
09/08/03, 14:54
Origineel geplaatst door chielsen
Ik krijg nog geld van ze :(
ik ook :(

cridea
09/08/03, 16:43
Origineel geplaatst door Grumpy
"Wij zijn een niet zo vriendelijk, met veel downtime, vaak trage en goedkope host"

Denk niet dat dat handig is om op de website te zetten.

Nee denk ik ook niet, maar je kan wel zetten:

"Wij zijn een van de goedkoopste hostingbedrijven. Dit komt doordat wij onze servers huren bij bedrijven die ook goedkoop zijn. De lage prijs is met name realiseerbaar doordat wij en onze leveranciers alleen van 9 tot 5 support bieden. Hierdoor kan het voorkomen dat oplossing van storingen buiten kantooruren wat langer duurt dan u wellicht bij andere bedrijven gewend bent. De gemiddelde uptime is daardoor 98,3%."

En dan voor de andere puntjes in dezelfde trend. Mensen weten wat ze krijgen en kunnen zelf kiezen of ze dat willen of niet.

Er zijn volgens mij best mensen (met name <18 jaar) die niet zo'n hoog budget hebben maar toch hun site willen hosten en wat meer downtime voor lief willen nemen. Tenminste, dat idee heb ik.

Grumpy
09/08/03, 20:43
Ja maar dat is niet van toepassing op BASM.

chielsen
09/08/03, 22:46
Origineel geplaatst door byh

Er zijn volgens mij best mensen (met name <18 jaar) die niet zo'n hoog budget hebben maar toch hun site willen hosten en wat meer downtime voor lief willen nemen. Tenminste, dat idee heb ik.

Ja das een beetje onze doelgroep, al is de uptime erg goed hoor (beter dan menigeen dure host).
Maar het is inderdaad waar, als je niet zon groot budget hebt en je wil een persoonlijke site maken dan maakt het niet zo uit als het er een keer een half uurtje uitligt.

basm-os2lover
10/08/03, 03:33
Beste heer Wilko,

Je moet de mensen geen halve waarheden vertellen, en de helft vergeten in je postings.

Ten eerste was je niet eens klant van ONS.
Je was klant van Huub de Bruin, van www.in.be/www.in.nl
Deze man huurde rackspace voor twee servers bij ons in het rack.

Daarnaast huurde hij een aantal gigabytes webspace om zijn klanten op onder te brengen.. Want jawel, hij had wel twee servers, maar daar kon hij toch echt niet zijn klanten opzetten, want dan zouden z'n klanten zijn technische onbekwaamheid te snel inzien. Nou ja, ieder zijn wens.

Jij was één van die klanten die dus op de webspace van Huub kwam. Normaal hadden wij dus ook nooit rechtstreeks contact gehad, gezien ik met jou totaal geen overeenkomst heb/had maar wel met Huub.

Ik heb Huub één dag nadat jij op onze server kwam gesmeekt om jou er terug af te smijten. M'n mailbox werd namelijk overrompeld door abuse-mails, van providers waar jij een "klanten-mailing" naar stuurde. Over de 400 klachten!! Huub zei "olivier, ik zal wilko een seintje geven dat ie dat niet mag doen".. Wat zou iedere zinnige mens doen ? Alle mailadressen waar abuses over kwamen alvast unsubscriben niet (ik had de hele lijst met abusemails doorgestuurd naar Huub). Nee dat is een beetje te slim voor onze heer Wilko, hij stuurde gewoon terug een mailing naar dezelfde mailinglijst, om zijn beklag te doen, dat de leden van de mailinglijst blijkbaar de unsubscribe-button niet vonden. Hij heeft dit zelfs 3x achter elkaar gedaan.

De manier van mailinglijsten snap ik ook niet helemaal. Ondanks de zeer uitgebreide mailinglist-mogelijkheden in onze QmailAdmin, was het allemaal niet goed genoeg voor meneer Wilko. Hij stak alle e-mailadressen in een mysql-database, en liet dan een scriptje een e-mailadres fetchen en dan via mail() de mailinglist er naar sturen. Zeer load-intensief, en totaal nutteloos. Alle daaromtrent gemaakte suggesties werden evenzeer in de wind gegooid door Wilko, want *wij* waren de boemannen, en *wij* hadden een slecht systeem.

Toen voor ons echt de spuigaten uitliep, hebben we Huub een mail gestuurd dat hij de keuze had: Wilko buiten, of hij helemaal buiten inclusief Wilko. Het serverbeheer contract + het colocation-contract + de webspace-verhuur, was me allemaal minder waard dan de ergernis die ik kreeg van de heer Wilko, door zijn ronduit crimineel mailinglistgedrag (ik krijg NOG STEEDS *dagelijks* abuse-meldingen, omdat meneer zijn mails niet leest, en unsubscribes uitvoert).

In de week is dan één van onze servers er onderuit gegaan door een hardware failure, die zaken gebeuren, je mag nog zoveel redundancy hebben als je wilt, hardware kan en zal altijd kapot gaan. Toen ik terugkwam van een zeer vermoeiende nacht (je zal het maar voor hebben, je rijdt 200 km naar een datacenter, je fixt je servers, je stapt terug in je auto, en je auto wilt niet meer wegrijden! 'k heb er nog 5 uur vast gezeten, problemen met de versnellingsbak) kom ik thuis, en zie ik daar de sarcastische mails van Wilko. 3 maal op 2 uur had hij gemaild, om te eisen om zijn gegevens terug te krijgen, hij eiste en moest onmiddellijk toegang krijgen enzovoort enzovoort. IK heb hem toen een niet zo vriendelijke mail gestuurd om 'm inderdaad te zeggen, dat hij niet moet overdrijven, en half nacht dergelijks mails sturen. En ik concludeerde inderdaad dat hij altijd vrijblijvend mocht weggaan.

Het antwoord liet niet lang op zich wachten, en weer waren er een hoop dreigementen bij, en vooral hoongelach bij het feit dat wij onderweg waren geweest naar onze servers, toen hij zijn mailtjes stuurde.

Toen heb ik 'm een allerlaatste waarschuwing gegeven met Huub in CC dat als er nu nog één keer een mail kwam die me niet aanstond, hij onmiddellijk buitenvloog, zonder enige verdere verwittiging.

Dodelijk vermoeid ging ik slapen, om 's anderendaags weer met een bericht van hem geconfronteerd te worden, met dezelfde arrogante inhoud.

Ik heb hem dan onmiddellijk buitengesmeten, en zowel hem als Huub op de hoogte gebracht. Al zijn gegevens zijn weg, zijn databases zijn weg, zijn mails zijn weg, alles wat nog overschiet zijn de dagelijkse abuse-mails die ik nu met plezier forward naar zijn nieuwe provider.

Ik hoop dat dit de dingen een beetje in een duidelijker perspectief plaatst.

Met beleefde groeten,
Olivier Baum
Zaakvoerder www.basm.be/
(de echte, niet met een basm-nick zoals de originele poster)

Clearhosting
10/08/03, 03:57
Ik denk dat dit soort persoonlijke vendetta's lekker ergens anders gevoerd mogen worden. En niet op alle bekende forums voor webhosting etc.

tom
10/08/03, 15:35
Origineel geplaatst door Samuel

ik ook :(

Wie niet ? ;)

en ik had jou nog gewaarschuwd...

@RobbertC watch out ;)

RobbertC
10/08/03, 16:02
De heer Baum reageert inderdaad ook niet op mijn e-mails, rekeningen en aanmaning.

cedric
10/08/03, 16:19
Origineel geplaatst door basm-os2lover
Ik hoop dat dit de dingen een beetje in een duidelijker perspectief plaatst.

In uw perspectief. En uit ervaring weten we dat we daar bitter weinig van mogen geloven.

eXite
10/08/03, 16:35
De BASM medewerker die zich hier heeft uigelaten is m.i. totaal ongeschikt voor het ondernemerschap. Je dient altijd vriendelijk te blijven tegenover je klanten, ongeacht in wat voor gemoedstoestand je zelf verkeert.

basm-os2lover
10/08/03, 17:16
Dit is belachelijk, als ik me boos voel kan ik echt niet staan lachen tov. een klant hoor. Trouwens nogmaals dit was *GEEN* klant, maar een klant van een klant!

M-BahZ
10/08/03, 17:20
Ik vraag me nu af wat voor indruk mensen krijgen als ze deze laatste post van jou lezen.
In die andere persoon leek je mij nog een redelijk persoon wat zijn onderneming op een degelijke manier probeert te runnen, maar deze post komt op mij persoonlijk niet echt vriendelijk over.
Niet als flame bedoeld, maar wellicht dat je ff op edit kan drukken en even je zinnen anders formuleren?

rq
10/08/03, 17:26
Zo te horen kan basm-os2lover beter de politiek want


Want jawel, hij had wel twee servers, maar daar kon hij toch echt niet zijn klanten opzetten, want dan zouden z'n klanten zijn technische onbekwaamheid te snel inzien.

soort zinnen zijn imo in het bedrijfsleven tegenover klanten echt not-done..

Grumpy
10/08/03, 17:42
Origineel geplaatst door basm-os2lover
Dit is belachelijk, als ik me boos voel kan ik echt niet staan lachen tov. een klant hoor. Trouwens nogmaals dit was *GEEN* klant, maar een klant van een klant!
Dus als het geen klant is hoef je niet vriendelijk te zijn. :rolleyes:

En je moet wel degelijk vriendelijk tegenover klanten/niet-klanten blijven, al ben je zelf moe, ziek, verdrietig, wat dan ook.

Ik zou nog zoveel meer kunnen zeggen.. maarja dat bespaar ik jullie maar even.

zOnneKe
10/08/03, 17:46
Mja,

Wat moet ik hier nu op zeggen he?

Bleh, ik ken de mensen van BASM irl en al 4j lang, en kan geen slecht woord over hen uitspreken. Ik vind het ook irritant dat er problemen waren met de server. Dit kan toch overal gebeuren? Niet?

Ik vind wel dat je de mensen de tijd moet geven om het probleem op te lossen, en niet constant op hun kap zitten (+arrogante en kinderachtige mails sturen). Als ge het dan toch zelf beter en sneller kunt, kun je beter een handje helpen he!
Btw, ze kunnen niet: mails beantwoorden en in Nederland de problemen oplossen tegelijk he!

Swat,... toch blijft BASM een AANRADER qua webhosting

Greetz

tom
10/08/03, 17:48
[16:36:05] <@os2lover> zonneke: ga es naar www.webhostingtalk.nl
[16:36:11] <@os2lover> zOnneKe: forum Webhosting
[16:36:17] <@zOnneKe> ok
[16:36:33] <@os2lover> staat een basm-thread in, en ik wil toch wel es wa vriendelijkere mensen aan het woord zien daar
[16:36:58] <@os2lover> die originele poster daar is trouwens die wilko
[16:37:06] <@os2lover> 'k heb der in de week al over verteld hé :p
[16:37:26] <@zOnneKe> ja da oerejong
[16:37:28] <@zOnneKe> ff op reagere
[16:37:34] <%Bas-> is megagoe
[16:37:35] <%Bas-> :)
[16:37:39] <@os2lover> lees ook maar mijn reply
[16:37:42] <%Bas-> http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?threadid=27579
[16:37:42] <@os2lover> (lang :p)
[16:38:14] <%Bas-> wa ne reply slet
[16:38:14] <%Bas-> :)
[16:38:31] <@zOnneKe> zooooooo lang djeezes
[16:38:40] <@os2lover> tsja
[16:38:43] <@os2lover> als ze me kwaad krijgen :p
[16:38:49] <@os2lover> dan vertel ik de hele story :p
[16:46:32] <@zOnneKe> os2lover
[16:46:36] <@zOnneKe> kem gereplyd :p

zOnneKe
10/08/03, 17:51
hoe lame se tom

kmag ook mijn mening zeggen se?

denkte da mij uwe reply iets kan schelen?

RobbertC
10/08/03, 17:54
zOnneKe, het vriendelijke verzoek om in normaal nederlands te typen. En pas op met flamen.

Iedereen moet trouwens oppassen met flamen. Dit is een flamegevoelige thread en de gemoederen kunnen hoog oplopen. Daarom wil ik alvast melden dat iedere flame bestraft wordt met de nodige bonuspunten.

chielsen
10/08/03, 18:08
Olivier ik heb je nogmaals gemaild met het verzoek om het geld terug te storten. Ik hoop dat je nu wel eens wat van je laat horen (actie onderneemt).

basm-os2lover
10/08/03, 18:16
Gelieve hiervoor te mailen met uw volledige naam, adres, ... en de ordernummers waar het om gaat. EN natuurlijk liefst ook het rekeningnummer of je Paypal-account om het bedrag terug te storten, indien dit gegrond mocht blijken.

chielsen
10/08/03, 18:20
Ik heb er genoeg info ingezet om via de mail het gesprek voort te zetten, als je nog informatie mist dan hoor ik dat graag.

Grumpy
10/08/03, 20:06
Origineel geplaatst door zOnneKe

Ik vind het ook irritant dat er problemen waren met de server. Dit kan toch overal gebeuren? Niet?

Swat,... toch blijft BASM een AANRADER qua webhosting

Sure, problemen, kan gebeuren, maar het leek erop dat BASM ruim een half jaar lang problemen had. (snelheid, downtime, mySQL werkte voor geen meter)
Als het zo lang duurt denk ik niet dat het probleem "de server" is, eerder gebrek aan kennis van de serveradmins.

Op een gegeven moment werd BASM ook nog eens gehacked, iemand stuurde een e-mail met hun mailinglist.

En toen werd er, geloof ik, zelfs een petitie gestart door klanten om geld terug te eisen. Dan is er toch echt wel iets mis.

Als je dit alles op telt plus vaak onbeleefde antwoorden van admins, denk ik niet dat BASM een "aanrader" is.

Snelheid is nu wel beter (wat ik zie is wel beter).
Gratis hosts waren daarvoor wel beter. Die waren toen nog sneller dan BASM. En ook geven gratis hosts vriendelijker support. :)

basm-os2lover
10/08/03, 22:23
Owow, we hebben enkele weken problemen gehad, geen maanden hoor :) En de meeste klanten bleven tevreden, getuige de tientallen verlengingen die we maandelijks zien binnenkomen. Als jij niet tevreden bent, ga je toch niet verlengen, wel ?

Ieder zijn meugd, iemand die weinig geld wilt uitgeven, en geen critische website wilt online zetten, kan prima bij ons terecht.

clesoft
10/08/03, 23:01
Origineel geplaatst door basm-os2lover
Owow, we hebben enkele weken problemen gehad, geen maanden hoor :) En de meeste klanten bleven tevreden, getuige de tientallen verlengingen die we maandelijks zien binnenkomen. Als jij niet tevreden bent, ga je toch niet verlengen, wel ?

Ieder zijn meugd, iemand die weinig geld wilt uitgeven, en geen critische website wilt online zetten, kan prima bij ons terecht.

Nou, een hoster die op zo'n onprofessionele manier reageerd lijkt mij niet geschikt voor "het vak". Ik zou het in ieder geval wel weten. Er is maar één winnaar mogelijk, en dat is de klant. Zij hebben uitwijkmogelijkheden. Kun jij als hoster uitwijken?

chielsen
10/08/03, 23:23
Olivier ik heb nog steeds geen reactie op mijn mail gehad...

Grumpy
10/08/03, 23:23
Origineel geplaatst door basm-os2lover
Owow, we hebben enkele weken problemen gehad, geen maanden hoor :).
Ik zie trage/niet bereikbare MySQL als een probleem. Dat heeft minimaal 6 maanden geduurd.

M-BahZ
11/08/03, 03:58
Hij had het niet over jouw problemen, maar over zijn eigen. :P

Benjamin
15/08/03, 13:36
ja wadde

Clearhosting
15/08/03, 15:34
Origineel geplaatst door Benjamin
ja wadde

/me pakt woordenboek zoekt op wadde:
niks te vinden dat is gek :P

Kom op zeg maak correcte zinnen cq. opmerkingen die Nederlanders ook kunnen begrijpen.

maartenba
18/08/03, 10:41
Jawadde (aka Ja wadde) in NL -> Alsjemenou (hopelijk correct geschreven)

ServerZone
18/08/03, 19:30
Dit heb ik met www.denit.net gehad, stelletje "sorry meneer, dat is niet voor deze afdeling" mensen.

Ahead-IT
19/08/03, 02:24
Ik heb nog nooit een slecht woord gehoord over BASM, al deze beschuldigingen gebaseerd op één server die down gaat zijn stukken overdreven.

tom
19/08/03, 03:25
Origineel geplaatst door PCDOC
Ik heb nog nooit een slecht woord gehoord over BASM, al deze beschuldigingen gebaseerd op één server die down gaat zijn stukken overdreven.

van welke planeet kom jij ?

Grumpy
19/08/03, 11:24
Origineel geplaatst door PCDOC
Ik heb nog nooit een slecht woord gehoord over BASM, al deze beschuldigingen gebaseerd op één server die down gaat zijn stukken overdreven.
Als je de topic had gelezen weet je dat er meer was dan alleen een server die down ging.

Sphynx
19/08/03, 14:05
Ik denk dat de mensen hier eens dringend de nieuwsgroep be.providers zouden moeten volgen. Zal je zien en lezen wat BASM zijn klanten allemaal wijsmaakt en naar het hoofd sleurt.

Ze zouden misschien beter een be.basm opstarten, daar er in be.providers over niets anders meer wordt gepraat :p

Ahead-IT
19/08/03, 14:51
Luister, basm is wel gekend in Belgie. Mocht er echt iets mis zijn, dan wordt dat zeker gepost op games.telenet.be/forum/ , het grootste forum actief in Belgie.

Aangezien ik daar nog nooit een verkeerd woord heb gelezen over basm lijkt dit alles me sterk overdreven. Je zou beter oppassen voor colocaters zoals boxke.

cedric
19/08/03, 15:31
Origineel geplaatst door PCDOC
Luister, basm is wel gekend in Belgie. Mocht er echt iets mis zijn, dan wordt dat zeker gepost op games.telenet.be/forum/ , het grootste forum actief in Belgie.

Aangezien ik daar nog nooit een verkeerd woord heb gelezen over basm lijkt dit alles me sterk overdreven. Je zou beter oppassen voor colocaters zoals boxke. Nooit? :)

Ik heb daar toch al vaker klachten en 'flamethreads' gelezen (meestal in het webdesign forum). Threads over basm worden daar tegenwoordig niet meer getolereerd door de moderators.

Als je even een indruk wilt, kun je even een googlen op basm in de nieuwsgroep be.providers.

goflagthatout
19/08/03, 15:31
ik kwam op deze thread uit toen ik op google info zocht over basm. 'k wil graag ook even reageren.

een vriend en ikzelf hebben beide hosting gekocht bij basm. we zijn jong en niet bepaald rijk, dus kozen we voor de zachte prijsjes van basm. in het half jaar dat we er klant zijn, hebben we verschillende malen moeten vaststellen dat onze sites down waren (zoals nu weer sinds op zijn minst 9 uur deze ochtend). halfweg juli duurde het zelfs een paar dagen.
Op een gegeven moment stuurde Olivier Baum een mailtje naar alle klanten ivm met problemen. al snel ontdekte iemand dat de mailinglist door iedereen te gebruiken was. gevolg: mensen begonnen elkaar te mailen met klachten, eentje maakt er zelfs gebruik van om even reklame te maken voor z'n site.
gisteren logde mijn vriend in op zijn database en zat hij een niveau te hoog. inderdaad, hij kon zomaar binnen in de directories van andere basm-klanten... gelukkig is het een eerlijke jongen en is hij niet gaan kijken - laat staan dat hij er misbruik van heeft gemaakt.
het feit dat threads met kritiek op basm op hun eigen forum onmiddellijk gesloten worden, klopt. dat hebben we ook ondervonden.

dat een site af en toe down is, is gezien de prijzen nog min of meer aanvaardbaar. die andere zaken maken dat we niet anders kunnen dan uitkijken naar een andere, duurdere server...

basm is inderdaad geen goed idee.

Ahead-IT
19/08/03, 15:36
Dan moet ik droevig meedelen dat dit de eerste keer is dat ik slechte woorden over BASM hoor.

Echt veel webhosting bedrijven zijn er niet in Belgie en BASM is toch wel gekend door vele Belgen ;(

Grumpy
19/08/03, 15:45
Gekend als een hele slechte :)

Jij bent de eerste die positief is over BASM.

Ahead-IT
19/08/03, 15:47
Origineel geplaatst door Grumpy
Gekend als een hele slechte :)

Jij bent de eerste die positief is over BASM.

Ik heb daar nooit iets gehost ofzo, maar zoals ik al zei ; nog nooit iets slecht gehoord van basm.

*edit* Maar fouten zoals die mysql zijn idd onaanvaardbaar.

tom
19/08/03, 16:30
ze zijn "weeral" even down ;)

Ahead-IT
19/08/03, 16:32
Origineel geplaatst door tom
ze zijn "weeral" even down ;)

Ze staan misschien bij Samuel gehost ;)

m@rcel
20/08/03, 14:27
Hier staat de draad ook, inclusief reactie van BASM:

http://beta.prikpagina.nl/read.php?f=418&i=6870&t=6860

Mog
20/08/03, 15:47

Jozke
20/08/03, 15:50
Origineel geplaatst door PCDOC
Luister, basm is wel gekend in Belgie. Mocht er echt iets mis zijn, dan wordt dat zeker gepost op games.telenet.be/forum/ , het grootste forum actief in Belgie.

Aangezien ik daar nog nooit een verkeerd woord heb gelezen over basm lijkt dit alles me sterk overdreven. Je zou beter oppassen voor colocaters zoals boxke.

Lees maar eens wat threads op de NG be.providers.... Het laatste half jaar talloze threads gestart over de slechte service van BASM. Inclusief vele vreemde reacties van zogezegde admins (die later weer geen admin zouden zijn, etc). En hier zijn ze zeker wel wat actiever dan op eender welk ander forum...

chielsen
21/08/03, 20:40
Ik heb dus nog steeds geen reactie :@

Ahead-IT
21/08/03, 20:42
Origineel geplaatst door Jozke
En hier zijn ze zeker wel wat actiever dan op eender welk ander forum...


Currently Active Users: 1008
There are currently 838 members and 170 guests on the boards. | Most users ever online was 1318 on 21-01-2003 at 19:19.


Toch niet ;)

midego
01/09/03, 08:19
Hun eigen site ligt er ook vaak uit.

Donny_nl
01/09/03, 12:19
Ik ben al een tijdje klant bij BASM met verschillende accounts en nog meer domeinnamen.

En mijn ervaringen met BASM zijn over het algemeen erg positief. De websites zijn idd af en toe down, maar als je dat vergelijkt met andere webhosts is dat niet eens zoveel meer. Ik heb nl. ook nog diverse accounts bij andere bedrijven zoals Alphamega en Ladot. Het feit dat BASM i.v.m. andere bedrijven soms wel een factor 10 (tien ja) goedkoper is maakt dan weer erg veel goed.

Over dat MySQL verhaal dat iedereen toegang had tot de databases van de andere klanten: onzin! Ja, je kon alle databases zien, de naam althans, maar je kon er niet op inloggen of gebruik van maken. Bij de laatste update is dat alweer veranderd trouwens.

Dat van die mailinglijst was idd een beetje raar en slecht beveiligd, maar fouten worden ook overal gemaakt. Bij alphamega hosting zat in het begin ook een lek bij het backupen van het zaakje. Is ook goed gekomen.

Waar ik zelf erg over tevreden ben is....JAWEL....de SERVICE. Al mijn aanvragen, problemen, reacties worden in een mum van tijd beantwoord of opgelost, sommige zaken binnen een paar minuten. Ik lees regelmatig dat mensen juist de meest tegenovergestelde ervaringen hebben, maar dat heb ik dus niet.

En stel dat alles achteraf 1 grote truc blijkt....nou en...het duurste hostingpakket dat ze hebben is €150 per jaar. En de meeste mensen hebben echt niet het duurste pakket. Dus als er wat gebeurd ben je relatief weinig geld kwijt i.v.m. andere hostingbedrijven die net zo goed op de fles kunnen gaan.

Op dit moment zijn de sites ook down maar dat komt heus wel goed, en zo niet: jammer dan, ben ik wat geld kwijt en zal ik alles opnieuw moeten regelen en uploaden....had bij andere hostingbedrijven net zo goed kunnen gebeuren....

Grumpy
01/09/03, 14:59
Origineel geplaatst door tom
[16:36:05] <@os2lover> zonneke: ga es naar www.webhostingtalk.nl
[16:36:11] <@os2lover> zOnneKe: forum Webhosting
[16:36:17] <@zOnneKe> ok
[16:36:33] <@os2lover> staat een basm-thread in, en ik wil toch wel es wa vriendelijkere mensen aan het woord zien daar

Ik heb het gevoel dat zulke dingen hier vaker gebeuren...

The MAzTER
01/09/03, 15:47
...

Donny_nl
09/09/03, 19:29
Simple minded hoor,

Zit nog al verschil tussen een accountje van een paar Euro per jaar en een BMW.

Als ik een auto koop voor een paar honderd euro dan kan ik idd verwachten dat ik er vaak pech mee heb, nou en. Als je dat op een gegeven moment zat bent zul je idd een duurdere auto moeten kopen.

dignus
10/09/03, 23:49
Origineel geplaatst door basm-os2lover
Ieder zijn meugd, iemand die weinig geld wilt uitgeven, en geen critische website wilt online zetten, kan prima bij ons terecht.

Hiermee geef je toch je eigen onbekwaamheid aan?! Je weet net zo goed als ik dat het Proserve netwerk geen minuut down is geweest in de tijd dat je wat dozen bij ons had.

Ik snap overigens niet waarom je deze zin zo post.. een beetje zakelijk persoon zegt alles BEHALVE dit ...

Dit is geen flame olivier :)

Deefeketje
03/11/03, 21:33
Ik zit/zat ook gehost op BASM..

PROFESSIONELE WEBHOSTING?
daar heb ik nog niets van gezien,

ik heb na een half jaar al 2 websites van me verhuist naar Grumpy-edit: *KNIP* Hey Flurkie, grappig dat ik jou ook hier tegen kom. Maarre, dit is niet de bedoeling he. Bovendien is het een smerig spelletje van je hoster. Die stuurt wel vaker mensen langs dit forum om basm af te kraken en vervolgens zijn host de hemel in te prijzen. Die host weet wel wie ik bedoel.... aan hem: I'm watching you. dit is pas webhosting.. amper down..eel snel.. en supergoede service!

mijn andere websites op basm zullen snel overgezet worden!

ik ben zoals de meerderheid..
ook NIET tevreden..

altijd maar beloven.. en niets ondernemen..
basm is nu al 2!! dagen down,
leuk hé..

m@rcel
03/11/03, 22:51
Origineel geplaatst door Deefeketje
ik heb na een half jaar al 2 websites van me verhuist naar priorweb (http://www.priorweb.be), dit is pas webhosting.. amper down..eel snel.. en supergoede service!


Laten we hopen dat dit geen verkapte reclame is? :P

Ahead-IT
03/11/03, 23:20
BASM is down omdat ze al hun servers verhuizen naar Brussel, zo heb ik toch vernomen.

Grumpy
04/11/03, 00:28
Origineel geplaatst door PCDOC
BASM is down omdat ze al hun servers verhuizen naar Brussel, zo heb ik toch vernomen.
Was die verhuizing niet een paar maanden terug?

Owja, het grappige was... een paar maanden terug vertelden ze over die verhuizing. Dat de websites niet bereikbaar zijn vanwege de verhuizing. Een klant kwam met een goed idee waardoor de downtime geminimaliseerd werd.... basm medewerkers antwoordden daarop of de klant die extra kosten op zich wou nemen. :rolleyes: :X

Deefeketje
04/11/03, 12:51
Origineel geplaatst door Deefeketje
Ik zit/zat ook gehost op BASM..

PROFESSIONELE WEBHOSTING?
daar heb ik nog niets van gezien,

ik heb na een half jaar al 2 websites van me verhuist naar Grumpy-edit: *KNIP* Hey Flurkie, grappig dat ik jou ook hier tegen kom. Maarre, dit is niet de bedoeling he. Bovendien is het een smerig spelletje van je hoster. Die stuurt wel vaker mensen langs dit forum om basm af te kraken en vervolgens zijn host de hemel in te prijzen. Die host weet wel wie ik bedoel.... aan hem: I'm watching you. dit is pas webhosting.. amper down..eel snel.. en supergoede service!

mijn andere websites op basm zullen snel overgezet worden!

ik ben zoals de meerderheid..
ook NIET tevreden..

altijd maar beloven.. en niets ondernemen..
basm is nu al 2!! dagen down,
leuk hé..


twas zeker ni de bedoeling voor "die ene host" te verhemelen..
maar tenopzichte van basm...

lj tom
04/11/03, 20:16
Basm heeft het gepresteerd om hun servers in Amsterdam weg te halen, weliswaar zonder voorbereiding, ik denk dat ze gewoon gebruik hebben gemaakt van de zoveelste downtime!

Soit, ze hebben hun servers dus in Diegem , Belgie gezet, voorlopig in de rack van boxke.....

Olivier is dus al 3 dagen nu aan het proberen om Scully terug op te starten, zonder succes. de server loopt spaak bij het opstarten.

de andere server zijn ongeveer up, maar da maak nie veel zolang scully downblijft......

Dus kort samen gevat: de sites zijn al meer dan 3 dagen offline, mail van een 3tal dagen is verloren, mensen die lkagen dat ze nie op de sites kunnen........ ect

Ik heb enkele maanden een van mijn 2 hostings daar weg gehaald, en dat beklaag ik me niet. Mijn 2e hosting gaat daar nu dus ook weg

tom
04/11/03, 21:09
Origineel geplaatst door Deefeketje
Grumpy-edit: *KNIP* Hey Flurkie, grappig dat ik jou ook hier tegen kom. Maarre, dit is niet de bedoeling he. Bovendien is het een smerig spelletje van je hoster. Die stuurt wel vaker mensen langs dit forum om basm af te kraken en vervolgens zijn host de hemel in te prijzen. Die host weet wel wie ik bedoel.... aan hem: I'm watching you.

Jij bent totaal aan het doorflippen.

Ik heb nog nooit een klant aangespoord om B*SM ergens of hier te gaan afbreken.

Ik ken die deefeketje amper.

en dit gaat me een ban kosten, maar fuck off and get a life.

Cripton
05/11/03, 16:00
Origineel geplaatst door basm
Op zoek naar webhosting? Kijk uit voor BASM! (www.basm.be) Ik ben absoluut ontevreden over BASM. Toen ik nadat mijn site al 4 uur offline was een boos doch beleefd mailtje stuurde kreeg ik de volgende dag een aantal reply's, waar ik graag een aantal delen uit laat zien:
* Dat U om 4h19 's nachts mailt is uw probleem.
maar verwacht dan niet meteen antwoord, de meeste mensen slapen op dit uur.
* Het staat je ook nog altijd vrij bij ons weg te gaan. Zoals we reeds zeiden: als je een klant van ons persoonlijk was, lag je site al maanden geleden buiten.
Een reactie van mij hierop leidde tot een nieuw bericht van BASM: Zoals beloofd is de site vandaag volledig van alle BASM-servers verwijderd.
Voor de duidelijkheid: hier had ik niet om gevraagd, noch was mij dit beloofd... moge dit verder voor zich spreken: BASM = afrader!

Wie zal echter snachts uit zijn bed gaan om dit te gaan fixen?

cedric
05/11/03, 17:02
Origineel geplaatst door Cripton


Wie zal echter snachts uit zijn bed gaan om dit te gaan fixen? Elke host die het serieus meent met zijn bedrijf?

Cybafish
05/11/03, 17:47
Ik zou niet lekker slapen als ik wist dat er tig servers plat liggen en enkele honderden klanten zonder site zitten..?

ultranetworkz
06/11/03, 00:19
Hmm, De site die doet het al niet bij mij .
Maar wat ik hier allemaal lees ie het een 100% AFRADER!!

ultranetworkz
06/11/03, 00:20
Origineel geplaatst door Cripton


Wie zal echter snachts uit zijn bed gaan om dit te gaan fixen?

Ik :)

Deefeketje
06/11/03, 09:52
als basm z'n servers aant verhuizen is..

is het dan niet normaal dat ze een mailtje ofzo sturen naar hun klanten om dit te zeggen??

ik heb er totaal niets over gekregen..
dus ik weet ook van niets..

ondertussen is basm al 4 of 5 dagen down..

leuk hé..voor je draaiende service zien kapot tegaan..

moetk zelf nogwat geld inpompen om te verhuizen naar andere provider..

(y)

Dr. Pion
06/11/03, 13:35
weet er iemand al hoe het nu zit met Basm? Wanneer komt de server terug online? Ik moet mijn site op 28 november voorstellen voor 500 man, dus wil ik wel weten of het dan in orde zal zijn of dat ik met mijn site ergens anders naar toe moet!!

The MAzTER
06/11/03, 13:52
...

krisdv
06/11/03, 13:52
Meer info kan je hier lezen : http://status.basm.be/

Die site is nog bereikbaar en wordt in NL gehost blijkbaar.

(Probeer alvast de bovenste tekst te selecteren, dan krijg je alles te zien)

roland
06/11/03, 15:14
gisteren logde mijn vriend in op zijn database en zat hij een niveau te hoog. inderdaad, hij kon zomaar binnen in de directories van andere basm-klanten...


jij weet zeker niet dat je met een leuke functie alle databases kan oproepen die dezelfde hostname hebben? Je kan ze zien, maar niet openen, renamen, editen, verwijderen.
Bij tal van hosting bedrijven werkt deze functie...

Nee, hiermee praat ik niet de service van BASM goed of slecht, ik heb geen ervaring met hun.

Donny_nl
06/11/03, 20:04
5 dagen offline nu.....

Cybafish
06/11/03, 21:05
Ja, kom laten we allemaal vertellen dat basm.be er nog steeds uit ligt en naar welke host we verhuizen!

Rik
06/11/03, 21:16
Ik begin dit ook een beetje zinloos te vinden allemaal....

Deefeketje
30/11/03, 22:30
nu moet je de status pagina eens lezen.. (http://status.basm.be)

internet van BASM afgesloten..

BASM Failliet?

Ahead-IT
30/11/03, 22:33
Origineel geplaatst door Deefeketje
nu moet je de status pagina eens lezen.. (http://status.basm.be)

internet van BASM afgesloten..

BASM Failliet?
Basm staat enkele maanden achter met betalingen, als ze bv de nameserver van een domeinnaam willen veranderen, wordt dat gewoon geweigerd. ( => uit betrouwbare bron vernomen )

electric
30/11/03, 23:10
Ach ja, weer een host falliet. weer een nietsnut minder :p

Infern00
01/12/03, 14:04
Ik ben ook één van de gelukkige (?) die z'n site zag verdwijnen bij BASM. Ik wil nu verhuizen naar een andere host, maar wil nog wel proberen m'n data te recupereren.

Heeft er iemand een telefoonnummer van BASM? Want per e-mail zijn ze niet te bereiken.

Merci,
Infern00

ps: ik verhuis meer dan wschlk naar www.dommel.com

wdv
01/12/03, 15:59
Origineel geplaatst door Infern00
Ik ben ook één van de gelukkige (?) die z'n site zag verdwijnen bij BASM. Ik wil nu verhuizen naar een andere host, maar wil nog wel proberen m'n data te recupereren.

Heeft er iemand een telefoonnummer van BASM? Want per e-mail zijn ze niet te bereiken.

Merci,
Infern00

ps: ik verhuis meer dan wschlk naar www.dommel.com

% WHOIS basm
Domain: basm
Status: Registered
Registered: Sun Sep 9 2001
Last update: Mon Dec 1 2003 13:20

Licensee:
Name: Olivier Baum
Company: Bacosys Advanced Server Management
Language: N
Address: Zorgvliet 29
2860 Sint Katelijne Waver
Belgium
Phone: 015-460601
Fax: 015-212799
Email: sales@basm.be

Onsite Contacts:
Agent Technical Contacts:
Name: Olivier Baum
Company: Bacosys Advanced Server Management
Language: N
Address: Zorgvliet 29
2860 Sint Katelijne Waver
Belgium
Phone: 015-460601
Fax: 015-212799
Email: sales@basm.be

Agent:
Name: BASM - Uw domeinspecialist!
Website: www.basm.be

NameServers:
Name: ns1.basm.be
Name: ns2.basm.be

Probeer dat telefoon nummer eens zou ik zeggen :)

Infern00
01/12/03, 16:32
Heb ik al enkele keren geprobeerd maar daar wordt (uiteraard) niet opgenomen .....

pff daar gaan m'n mails van deze week, en m'n forum ....

Raptor
01/12/03, 16:36
Tja, dit soort dingen heb je met zo'n host die dik oversellt.

Dennis
01/12/03, 16:47
Ik heb BASM eerlijk gezegd nooit zo'n fijne webhostingprovider gevonden. Hoe kan iemand nou winst maken met zulke lage prijzen?

electric
01/12/03, 16:57
Origineel geplaatst door DennisCitus
Ik heb BASM eerlijk gezegd nooit zo'n fijne webhostingprovider gevonden. Hoe kan iemand nou winst maken met zulke lage prijzen?

zoals je ziet :) niet dus :p

Raptor
01/12/03, 17:22
Hij is weer up!

Raptor
01/12/03, 17:35
De server Skinner is volgensmij weer online.

Dennis
01/12/03, 17:37
Hebben ze altijd maar 34mbit + 2x100mbit gehad?

Raptor
01/12/03, 17:54
Nee, eerst zaten ze in Nederland, nu in Belgie.

Infern00
01/12/03, 19:21
Server skinner is weer online volgens:
http://status.basm.be/
maar veel helpt dat niet. Wil dit zeggen dat het providerprobleem opgelost is, maar de Linux machines nog niet in orde zijn? (Skinner is winblows bak)

Raptor
01/12/03, 21:36
Zei ik niet al dat skinner weer online was? :D

Dennis
01/12/03, 21:40
Origineel geplaatst door Raptor
Nee, eerst zaten ze in Nederland, nu in Belgie. Volgens mij is het geen Belgisch ip. Is dit geen FDC-Servers IP?

Ahead-IT
01/12/03, 22:16
normaal zitten ze bij www.firstlinknetworks.be :s

roland
01/12/03, 22:54
Site doet het weer, alleen scully nog niet helemaal.

Raptor
02/12/03, 12:33
Scully draait helemaal niet en mulder alleen FTP. De windows server is al een tijdje online.

Infern00
02/12/03, 12:38
De FTP zou moeten werken, maar toch geraak ik er niet in. Ik blijf steken bij een username die ok maar een paswoord dat wordt geweigerd.

cedric
02/12/03, 13:03
Ze hebben nu een server in amerika gehuurd waar alles naartoe verwijst, maar de servers zijn nog altijd down, dus zijn er geen backups beschikbaar...

De communicatie naar de klanten toe lijkt terug opperbest daar.

RobTD
02/12/03, 15:12
beetje nutteloos thread is het niet? :-)

lj tom
02/12/03, 15:40
Ja even nutteloos als die berichten hoe nutteloos deze thread wel niet is :-D

Raptor
02/12/03, 17:02
En nu weer ontopic!

Samantha mulder en skinner zijn online
Bij Scully is Apache is online

Felixdacat
02/12/03, 22:41
Is het normaal dat als ik naar een site van basm ga er een inlogvenster voor mail administration komt ??

webbey
02/12/03, 23:56
heb dit ook
denk niet dat dit erg nrmaal is

toerist
03/12/03, 02:04
is er al iemand aan zijn bestanden geraakt bij basm?

lj tom
03/12/03, 10:53
Neen niemand kan aan zijn files op de servers van basm, zelfs basm zelf kan er nie aan......
Ze hebben nu wel een server in amerika ofzo gehuurd......vraag is wel voor wat ......

Dignistar
03/12/03, 12:11
Zoiezo ga ik liever niet naar buitenlandse bedrijven voor webhosting kost snelheid

ruudonline
04/12/03, 23:23
kheb is ff gemailt naar boxke.be daar had basm van gehuurd ofzo en die konden me vertellen dat basm daar meer dan 40 000 euro schuld heeft! en dus hebben ze de stekker eruit getrokken. Er is dus geen storing net zoals een paar keer eerder maar ze betalen gewoon niet! Dus de websites komen ook niet meer online!

superior-is
05/12/03, 11:50
Ouch. Is er nog geen officiële verklaring van BASM's kant geweest?

Savvas
05/12/03, 12:32
Origineel geplaatst door superior-is
Ouch. Is er nog geen officiële verklaring van BASM's kant geweest?

daar ben ik dus ook erg nieuwsgierig naar, tenslotte kunnen mensen een hoop roepen en schreeuwen ;)

AlfaHosting
05/12/03, 13:30
Origineel geplaatst door ruudonline
kheb is ff gemailt naar boxke.be daar had basm van gehuurd ofzo en die konden me vertellen dat basm daar meer dan 40 000 euro schuld heeft! en dus hebben ze de stekker eruit getrokken. Er is dus geen storing net zoals een paar keer eerder maar ze betalen gewoon niet! Dus de websites komen ook niet meer online!

Het ging om 1500 euro schuld bij boxke.be dacht ik :)

lj tom
05/12/03, 14:33
Het is zeker dat BASM een hoop betalingen moet doen, en dat ze daardoor offline zijn, hoeveel spreek ik me niet over uit....

Wel is zeker dat BASM vandaag of morgen nog terug naar het data center in Nederland gaat verhuizen, maar wel niet meer met IO als provider maar Telecity...... Ik stond ook met verbazing te kijken toen ik dit hoorde!

Even dit nog, als de mensen die een hosting hebben bij basm hun mail en site terug willen kunnen bereiken, dan kunnen ze bij basm een redirect aanvragen, zodat je via een aan passwoord je dit terug in qmail kan instellen!

Raptor
05/12/03, 16:04
Ik heb gehoord dat ze zo'n 40.000€ aan schulden hadden.

tom
05/12/03, 16:08
BASM gaat naar leaseweb :)

Cyberfreak
05/12/03, 16:22
Ik heb gehoord dat ze dit jaar niet meer online komen...

goe bezig mannen...

roland
05/12/03, 16:36
Misschien wachten tot er een reactie van hun kant komt? De een zegt een schuld van 1500, andere van 40000.

Samuel
05/12/03, 17:07
Dan is er nog steeds de vraag of Boxke de servers van basm terug uit handen geeft zolang BASM niet betaald heeft . Van zover ik gehoort heb van Boxke staat er in het contract duidelijk vermeld dat ze de servers mogen aanslagen bij wanbetaling , wat dus nu het geval is

Nog even inverband met de schulden , het gaat over +- €1500 bij boxke , nog een deel voor servers die ze afhuren ( leased servers , ... ) en bij IO hebben ze ook nog wat open staan :)

Raptor
05/12/03, 17:32
Iemand had een email van Boxke.be dat ze een schuld hadden van 40.000.

®on
05/12/03, 17:35
Dit is een beetje een draadje aan het worden waar veel mensen "iets gehoord" hebben, maar niet exact iets weet. Misschien toch even feiten staven en bepaalde zaken verifieren?

ruudonline
05/12/03, 19:20
heb net mail van olivier eindelijk:d na veel schelden alleen veel staat er niet in.

Beste,

40000 euro, dat bedrag is ronduit belachelijk. Ik zit er amper een maand,
wat zou ik dan al allemaal
gekocht/verbruikt hebben voor zoveel bijeen te hebben ?

Neenee, er is inderdaad een schuld, maar die is beduidend kleiner, en
vanavond mogen we onze servers
uit het Boxke-rack halen, om ze morgen elders te hosten. BASM zal wellicht
morgen in de loop van de avond
helemaal weer operationeel zijn.

Met beleefde groeten,
Olivier Baum
http://www.basm.be/

Raptor
05/12/03, 19:39
Hey, Ruudje!

Ahead-IT
05/12/03, 19:50
Ik zie een beheerder van BASM elke dag, de schuld is zeker geen 40 000 EUR. Hooguit 1500 - 2000 EUR.

Raptor
05/12/03, 20:02
Toch een aardige schuld voor zo'n low budget hoster.

tom
06/12/03, 00:41
Als je weet dat BASM 7mbit/95% gebruikt is die schuld rap opgebouwd :)

Ahead-IT
06/12/03, 12:33
Origineel geplaatst door tom
Als je weet dat BASM 7mbit/95% gebruikt is die schuld rap opgebouwd :)
Er draaien fileservers ;)

Samuel
06/12/03, 13:24
Origineel geplaatst door PCDOC

Er draaien fileservers ;)

Ja dat kan op zich wel zijn . Ik heb er ook niets op tegen dat basm 7 mbit trekt , ze moeten het alleen kunnen betalen natuurlijk hé :d

Zigzag
06/12/03, 17:18
Ook wij zijn het slachtoffer geworden van de slechte werking van BASM. Wij hebben reeds in Augustus van dit jaar een akkoord gesloten met BASM maar nadat zij onze gevraagde domeinnaam geregistreerd hebben. Zijn zij blijkbaar van de aardbodem verdwenen. Wij hebben sindsdien niets maar van hen gehoord. Nu zijn we december en hebben we nog steeds niets gehoord en dat zijn wij beu....

Wij zijn op zoek naar personen die ook een slechte ervaring hebben met BASM en hieraan iets willen doen. Want samen staan we sterker! Laat maar iets weten.

ruudonline
06/12/03, 21:32
Ik heb via deze site een email gestuurd en dat is een ander adres van basm waar ze wel op reageren! ik zou dus gewoon een boze mail sturen vandaag zouden alle sites weer werken:( niet dus! heb weer gemailt

AlfaHosting
07/12/03, 00:13
Probleem is dat voor zulke lage bedragen elke actie meer kost dan wat het opbrengt en dat dus veel mensen hiervan afzien.

Raptor
07/12/03, 11:25
Ze zitten nu in leaseweb.

ddepuydt
07/12/03, 11:37
Ben je dat wel héééél zeker ? Volgens mij staat www.basm.be ergens in de states op dit moment bij FDCServers of iets dergelijk. (IP : 66.90.70.226)

Bij mijn weten werkt Leaseweb enkel vanuit Telecity, Redbus en InterXion.

AlfaHosting
07/12/03, 11:41
Lees even hun statuspagina ... status.basm.be ...
Een tracert komt nog wel uit op fdcservers

ddepuydt
07/12/03, 23:34
Nou ja, aan het tempo dat die mannen verhuizen is het soms wat moeilijk bij te houden ;)

tom
08/12/03, 10:52
voeding defect :)

[09:46:53] <LucS> os2-MAIL-ONLY : wat was er met mb van userke dan?
[09:47:20] <@os2-MAIL-ONLY> robin: de hardwareproblemen werden ontdekt op zaterdagavond.. geen winkel meer open.. zondagmorgen ben ik bij die winkel gegaan, hij had de stukken niet in voorraad (rack-cases hebben speciale voedingen gezien een gewone nie past in die kleine case), zijn leverancier was 's zondags nie open.. vandaag op zijn sluitingsdag wilt hij voor mij toch even openhouden, 'k vind da schone service
[09:47:30] <Terreur> os2-MAIL-ONLY: als scully terug up is, vergeet dan ni die redirects terug aan te passen naar onze webspace eh
[09:47:31] <Terreur> ;)
[09:48:01] <@os2-MAIL-ONLY> lucs: connector van huidige voeding is voorzien op servermoederborden, terwijl we er een gewoon moederbord in steken

Cripton
08/12/03, 10:57
BASM wordt dus niet als een goed webhosting bedrijf benoemd zo te zien als we deze topics lezen. Volgendsmij doen ze ook uiterst hun best om alsnog goed over te komen en door te gaan anders waren ze al lang uit de lucht en dat zijn ze nog niet neem ik aan.

Samuel
08/12/03, 11:38
De laatste zinnetjes vind ik wel grappig :

<@os2-MAIL-ONLY> lucs: connector van huidige voeding is voorzien op servermoederborden, terwijl we er een gewoon moederbord in steken

Ik zie het probleem niet in ... een aansluiting van een voeding voor een servermoederbord is toch exact hetzelfde met een gewone ATX aansluiting , alleen dat deze 4 extra pinnetjes heeft . Als je gewoon deze pinnetjes eraf haalt , of ze gewoon naast de aansluiting op het moederbord steekt, dan werkt dat naar mijn weten toch perfect :)

Verder zou ik toch verwachten dat een iets degelijk webhostingbedrijf steeds toch een 1U voeding , een processor, hd en moederbord op voorraad heeft , zodat deze bij problemen meteen kan ingrijpen

Nu ja ... de problemen bij BASM zijn al langer als vandaag gekent. Laat ons hopen voor hun klanten dat ze nu toch enige tijd up blijven.

Cripton
08/12/03, 12:48
We nemen aan dat BASM druk bezig is de performance te herstellen dus we wachten af wat de uitkomst zal zijn nadat hardware matig alles is geinstalleerd.

ddepuydt
09/12/03, 12:47
Het is iets wat al sinds jaar en dag gezegd wordt, tegen de prijzen dat sommige mensen werken kan je het U gewoon niet veroorloven om een reserve server in je kast te zetten (die mogelijks nooit zal gebruikt worden).

En ik kan ook wel begrijpen dat hardware leveranciers niet staan te springen om op zondag de gekste toeren uit te halen om een klant van hooguit 2-3000 euro/jaar uit de nood te helpen.

Daarom heb ik het nooit slecht gevonden om alles af te nemen bij één leverancier (hardware, bandwidth, rackspace, ...) . Zo wordt je snel een klant van 2-3000 euro/per maand en daarvoor doen ze al net iets meer :)

tom
09/12/03, 13:07
BASM hun hardware leverancier is de lokale pc-boer imho :D

Samuel
09/12/03, 13:15
Origineel geplaatst door tom
BASM hun hardware leverancier is de lokale pc-boer imho :D

Neen tom , één van hun twee notarrisen die de downtimes vaststellen is ook hun hardware leverancier :D

Anestheologist
10/12/03, 03:58
http://www.petitiononline.com/ol4l564/petition.html


petitie tegen BASM



Stuur dit naar al de mensen die klant zijn bij basm

of mensen die solidair willen zijn met "ons" klanten

Cripton
10/12/03, 10:00
wij hebben onze bedrijge erbij gezet. Er zijn al 7 reacties

GrefTek
10/12/03, 13:55
Inclusief die van mij. ;)

tom
10/12/03, 14:21
oud :p

http://www.petitiononline.com/basm/petition.html

GrefTek
10/12/03, 14:23
Ok... 11 + 220 petities. Hoeveel klanten had hij BASM ook alweer? ;)

Cripton
10/12/03, 14:25
Klinkt niet echt positief al die berichtjes die men heeft gestuurd. Als een weblog Creator zoiets ziet wordt het bedrijf flink vernederd.

(offtopic) Zoeits hebben wij namelijk ook gehad, nadat we met man een macht erachter na gingen hebben ze het verwijderd (offtopic)

Graftek: 231 klanten zo te zien :)

GrefTek
10/12/03, 14:29
Origineel geplaatst door Samuel
De laatste zinnetjes vind ik wel grappig :
Verder zou ik toch verwachten dat een iets degelijk webhostingbedrijf steeds toch een 1U voeding , een processor, hd en moederbord op voorraad heeft , zodat deze bij problemen meteen kan ingrijpen

Dit is waar het 'low-budget' gedeelte om de hoek komt kijken, he. ;)

Ik vond het al grappig dat in het voorstel voor de 'duurdere' pakketten RAID1 naar voren wordt geschoven. (dat betekent dus dat er nu helemaal geen redundante opslag plaatsvindt, alleen een backup, als je mazzel hebt) Voor een beetje high-end/professioneel pakket verwachtte ik toch iets van RAID5 ofzo.

Al met al, begin ik steeds meer jeuk te krijgen als ik dit alles aanhoor. Wellicht dat we dit kunnen bundelen en verkopen als 'enge verhalen voor het slapen gaan - voor en door systeembeheerders'. :D

Cripton
10/12/03, 14:35
hahahaha :D

GrefTek
10/12/03, 14:44
Njah, ik heb een ruime tijd met Sun hardware mogen spelen voor mijn werk (Netra T1/X1, Enterprise 220R/420R en 450 machines). Ik ben min of meer door mensen opgeleid die al 15 jaar in het vak zaten en ben dus zeer 'keurig opgevoed'.

Dit soort verhalen vind ik dus gewoon eng.

RobbertC
10/12/03, 14:49
Let op: Deze thread zal open blijven, maar zal wel streng gemoderate worden.

Beargumenteer je reactie, blijf netjes en als je geen ervaringen met BASM hebt (als klant, leverancier, of wat dan ook) en eigenlijk ook niks zinnigs heb bij te dragen, doe dat dan ook niet.

Anestheologist
10/12/03, 15:46
Mister Baum, zou het mogelijk zijn om mij te unbannen van irc


Toffe reactie tegenover je klanten, ik ga mijn ongenoegen gaan uiten krijg ik een ban.

Dus ik zou graag unbanned worden zodat ik dan toch misschien kan vernemen hoe het staat met BASM en met mijn HOST.

Want andere informatiekanalen worden niet gebruikt ....

Cyberfreak
10/12/03, 18:53
-irc.basm.be- *** You are permanently banned from BasmIrc (Kom later nog maar eens terug)

ik mag ook al een tijdje niet meer binnen hoewel ik daar klant ben en daar ooit veel heb besteld.
maar omdat er problemen waren ben ik verhuisd, maar mijn account loopt nog steeds en zou dus nog kunnen gebruikt worden.

Anestheologist
10/12/03, 21:37
Ja vind het jammer, de enige manier om Mister baum nog te contacteren is blijkbaar nog via dit forum, op mails, telefoons is hij niet te bereiken.

En tja als je nog is op chat gebanned bent ...

Kan iemand mij misschien zeggen wat de status nu is ?

Waarschijnlijk zijn ze nu het draadje van de voeding ofzo onderweg van nederland naar belgië vergeten, en moeten ze daar deze week omrijden ofzo ...

lj tom
11/12/03, 10:10
Origineel geplaatst door Cyberfreak

ik mag ook al een tijdje niet meer binnen hoewel ik daar klant ben en daar ooit veel heb besteld.
maar omdat er problemen waren ben ik verhuisd, maar mijn account loopt nog steeds en zou dus nog kunnen gebruikt worden. [/B]

Ik zit ook in dit bootje, ben daar ook weg maar mijn account lopen dara nog. Ik vind dat ze daar wel wat informatie mogen beginnen geven, want het is telkens wat. nu weer hardware probleem scully, dan was dat opgelost, dan zou het de voeding zijn, en weer iets anders..... En dit dan zonder enige melding.

Die tekst op hun status page in de enige bron avn info die je kan krijgen, en daar kom je ook niet veel verder mee. maja...

Anestheologist
11/12/03, 10:25
Ja er komt geen shot in de zaak, zou het leuk vinden dat Mister Baum hier ffe komt vertellen hoe het zit, is het enige kanaal waar ik nog info kan vernemen over de status...

Ik heb allesinds al klacht ingediend bij de consumentenbond, geld terugkrijgen zal er niet inzitten maar Basm site moet down, ik durf wedden dat men nog steeds verkoopt...

mensen die me willen contacteren kunnen dit op airball_oli@hotmail.com

Felixdacat
11/12/03, 19:11
Voor de klanten die al betaald hebben..

Zou het niet mogelijk zijn voor basm om met een doorschuifsysteem te werken.. bv.. voor een maand dat de site niet berijkbaar was hoeft geen geld betaald te worden & zal de betaling tellen pas vanaf de dag en voor de maand dat deze wel berijkbaar is..

kweet niet of ik het een beetje goed heb uitgelegd maar is toch een fair oplossing ??

Anestheologist
11/12/03, 19:17
nuja alles is al betaald voor 1 jaar, dusja BASM zou geld terug moeten storten maar als ik las dat mensen hun geld niet zien zal dat niet evident zijn ...

Kris
12/12/03, 00:24
tsja; zelfs ik die geen klant ben van basm heeft er problemen mee...

het zit zo; kameraad van mij had ooit een domein geregd bij basm; incl hosting.
een jaar later de hosting opgezegd; en domein rechtstreeks aan domein reseller (computools) betaald.

nu wouden we de domeinnaam transferren naar een andere reseller; en wat gebeurde; in plaats van een transfer; werd het domein in quarantaine geplaats; op bevel van BASM !

hoe weet ik niet; maar blijkbaar slaagt basm er wel in om tijd vrij te maken om zich te moeien met domeinen waar ze al 2! jaar niets meer aan te zegge hebben; maar kunnen ze geen tijd maken om support te bieden aan klanten.

needless to say dat zowel computools als basm hier nog niet het laatste van hebbe gehoord; dit krijgt een staartje....

electric
12/12/03, 00:51
het hele gebeuren rond om BASM krijgt nog wel een lange staart.
ik betwijfel dat ze er zo gemakelijk van af komen van deze toch wel zeer negatieve publiciteit :) ( zou dan maar eerder inpakken en wegwezen. )

root
12/12/03, 01:13
En dan begint men gewoon onder een andere naam. Ik hoop dat veel mensen hier van leren en niet denken dat webhosting provider spelen enkelt maar een server huren is en verkopen.

Het kaf scheid zich van de koren en basm is begonnen. Er zullen er meer volgen.

Kennelijk heeft dhr Baum mijn goede raad nog steeds niet opgevolgt. Ik hoop voor iedereen dat jullie een fatsoenlijk antwoord krijgen en proffesionele hulp en laat dit een goed voorbeeld zijn van hoe het niet moet.

babak
12/12/03, 02:23
Origineel geplaatst door tom
BASM gaat naar leaseweb :)

Hoe weet je dat? Weet je het zeker of gewoon een gok?

Anestheologist
12/12/03, 09:01
Heeft meneer Baum zelf toegegeven op chat vorige week ofzo, dat BASM naar Leaseweb ging.

Contracten waren al afgesloten enzo...


Nuja volgens mij is de server nu al 3 weken offline, dus er zal geen verbetering inkomen...

lj tom
12/12/03, 10:10
Origineel geplaatst door Anestheologist
Heeft meneer Baum zelf toegegeven op chat vorige week ofzo, dat BASM naar Leaseweb ging.

Contracten waren al afgesloten enzo...


Nuja volgens mij is de server nu al 3 weken offline, dus er zal geen verbetering inkomen...

Ja dat komt door het zoveelste hardware probleem aan Scully........
Dat ze naar Leaseweb zijn gegaan stond ook op hun statuspage, maar momenteel ligt alles plat daar, zelfs die status page en hun site die ergens anders gehost is..... Ook op de site waar je vroeger op de qmail account uitkwam, kom je nu op niks meer....... Echte vooruitgang is da niet

babak
12/12/03, 10:16
Origineel geplaatst door lj tom

....... Echte vooruitgang is da niet

JA, zolang dat hij niet betaalt voor de diensten die hij afneemt komt er ook geen vooruitgang! ;)

Anestheologist
12/12/03, 10:19
Nuja als ik al de servers ping of trace, krijg ik geen antwoord...

Basm volledig down ?

lj tom
12/12/03, 13:00
Origineel geplaatst door babak


JA, zolang dat hij niet betaalt voor de diensten die hij afneemt komt er ook geen vooruitgang! ;)

Daar ziet het inderdaad naar uit...

subotni
12/12/03, 13:16
Ik ga hier geen lang verhaal doen over de arrogante, klantonvriendelijke houding van basm. Dat hebben anderen hier en op vele andere plaatsen reeds voor mij gedaan.
Nu ik, klant af, echter nog steeds geconfronteerd wordt met de onwil (mijns inziens zelfs pesterijen van dhr. Baum), vind ik dat het tijd is voor actie.
Klagen lucht op, maar lost niets op.
En als de gedupeerden de krachten bundelen zou dat wel eens wat kunnen opleveren.
Andere hostingbedrijven waarmee ik samenwerk zijn alvast van oordeel dat er heel wat argumenten tegen BASM kunnen gebruikt worden.
Registrars hebben plichten en de regelgeving hieromtrent is relatief helder.
Ik stak mijn licht eens op bij www.dns.be en www.internic.net en daar is heel wat nuttige info te vinden.
Ik hield bovendien al mijn emails (en de sporadische) antwoorden van mijn correspondentie chronologisch bij en wellicht deden anderen dat ook.
Bovendien verzamelde ik al honderden reakties van ontevreden mensen en de (vaak tekenende) reakties van dhr. Baum.
Ik kwam er intussen achter dat de rechtswaarde van emails in zekere zin beperkt is.
Dus: maak niet dezelfde fout en stuur je klachten AANGETEKEND naar Basm en hou een duidelijk lijst van alle correspondentie bij.
Maar de feiten blijven feiten en intussen onderzoek ik bij de gekende kanalen, wat de slaagkansen voor een gerechterlijke procedure zouden kunnen zijn.
Ik voel mij alvast gesterkt door vast te stellen dat ik lang geen enkeling ben.

...
TO BE CONTINUED

Phretorian
12/12/03, 14:20
je zou kunnen proberen om de kosten te gaan verhalen ... maar als ik alles zo hoor maak je niet veel kans als er zoveel 'schuldeisers' zijn

Samuel
12/12/03, 15:52
Nu lijkt heel het boeltje down , zelfs server in USA reageert niet meer

Telefoon wordt niet beantwoord, mail nog minder, fax al evenmin ...

Olivier , graag van jou kant enige reactie ...

The MAzTER
12/12/03, 16:25
Misschien zit dhr baum in nu ook in Polen?


ik begrijp niet dat BASM het niet opgeeft. Met zo veel negative reclame etc.

Ik denk overigens dat als mensen gewoon samen iets beginnen tegen BASM dat ze vrij sterk staan. Ze hebben immers betaald voor een dienst die zij nooit gekregen hebben. Is er niet zo iets als Kassa / Radar e.d. in Belgie?

Dennis
12/12/03, 16:32
Basm.be stond toch in NL of BE?
Ook nog USA tegelijk down?

ruudonline
12/12/03, 18:41
Ze hebben wel mijn domein doorverwezen naar mijn @home webspace maja das maar 5 mb logisch dat ze failliet zijn ze vragen nooit geld en zit al meer als een jaar en volgens andere gebruike ik 60 gig dataverkeer had complete albums op me site staan:d maar als we nu eens basm zelf gaan opzoeken er staat een adres op hun site

Samuel
12/12/03, 20:11
Origineel geplaatst door ruudonline
Ze hebben wel mijn domein doorverwezen naar mijn @home webspace maja das maar 5 mb logisch dat ze failliet zijn ze vragen nooit geld en zit al meer als een jaar en volgens andere gebruike ik 60 gig dataverkeer had complete albums op me site staan:d maar als we nu eens basm zelf gaan opzoeken er staat een adres op hun site

Ruud wat wil je , als ze telkens als de down gaan hun klanten een week gratis geven zit je er levenslang gratis

En ja , ze geven 60 Gb / maand bij hun paketten ... dus je mag dit ook gebruiken

Anestheologist
12/12/03, 22:34
Origineel geplaatst door Samuel


En ja , ze geven 60 Gb / maand bij hun paketten ... dus je mag dit ook gebruiken

n0pe staat 60 gb maar dat is een pakket berekend op jaarbasis dus 60 / 12 = 5 gb per maand

Om even naar subotni te gaan:

Ik dacht dat ik een ombudsdienst gevonden had maar jammer genoeg voor telecomunnicatie, dusja ze hebben een dossier geopend voor mij en heb vandaag al reactie terug gekregen dat ze mij jammer genoeg niet kunnen helpen ...

Maar wat voor zin heeft het om aangetekend naar basm te versturen, kost je nog meer geld, en als er een rechtszaak komt en BASM failliet is dan krijg je toch nooit je geld, ze verkopen alles maar aangezien basm niet zoveel zal hebben, moeten ze mister Baum gaan plukken, nuja vanaf dat hij meer verdient dan 1000 € per maand dan slaan ze dat aan, en hij mag nooit niks meer bezitten, nuja als alles op zijn vrouw staat is het geen probleem he...

Als BASM daadwerkelijk failliet is, dan hoop ik gewoon dat hij ASAP zijn site offline haalt, want ik vermoed dat die sneakerd nog hostingpacks verkoopt.

Samuel
12/12/03, 22:36
Origineel geplaatst door Anestheologist


n0pe staat 60 gb maar dat is een pakket berekend op jaarbasis dus 60 / 12 = 5 gb per maand

Om even naar subotni te gaan:

Ik dacht dat ik een ombudsdienst gevonden had maar jammer genoeg voor telecomunnicatie, dusja ze hebben een dossier geopend voor mij en heb vandaag al reactie terug gekregen dat ze mij jammer genoeg niet kunnen helpen ...

Maar wat voor zin heeft het om aangetekend naar basm te versturen, kost je nog meer geld, en als er een rechtszaak komt en BASM failliet is dan krijg je toch nooit je geld, ze verkopen alles maar aangezien basm niet zoveel zal hebben, moeten ze mister Baum gaan plukken, nuja vanaf dat hij meer verdient dan 1000 € per maand dan slaan ze dat aan, en hij mag nooit niks meer bezitten, nuja als alles op zijn vrouw staat is het geen probleem he...

Als BASM daadwerkelijk failliet is, dan hoop ik gewoon dat hij ASAP zijn site offline haalt, want ik vermoed dat die sneakerd nog hostingpacks verkoopt.

really ? Ze hebben me altijd verteld dat die 60 Gb maandelijks is :D

Anestheologist
13/12/03, 19:05
lol :)

nou niet teveel verwachten he ;-)

Ze leggen de klanter er al genoeg op, dat zou echt ... zijn

Samuel
14/12/03, 00:07
Origineel geplaatst door Anestheologist
lol :)

nou niet teveel verwachten he ;-)

Ze leggen de klanter er al genoeg op, dat zou echt ... zijn

Eerlijk gezegt ... is da ni per maand ???

in hun AUP staat trouwens vermeld dat de laatste 3 pakken Unlimited Traffiek hebben :D

ruudonline
14/12/03, 13:54
basm.be geeft nu zelfs een error

djalken
14/12/03, 19:08
Basm met eigen hardware :x? alles wat ze hebben is gehuurd man, heb ze ooit als klant gehad voor .nl domeintjes en heb wat onderzoek gedaan, alles is gehuurd.....

Jan-Hein
14/12/03, 19:28
DJ alken van AlkenInternet ?

djalken
14/12/03, 19:31
Origineel geplaatst door Jan-Hein
DJ alken van AlkenInternet ?

ja, jan-hein van nedstars ;-)?

Anestheologist
14/12/03, 20:13
Nuja gehuurd of niet, zen zooi moet online blijven vind ik


En Mister Baum zou nog ffe wat reactie mogen geven vind ik

djalken
14/12/03, 20:23
Origineel geplaatst door Anestheologist
Nuja gehuurd of niet, zen zooi moet online blijven vind ik


En Mister Baum zou nog ffe wat reactie mogen geven vind ik

alsof die nog thuis geeft joh .....

Dennis
14/12/03, 20:45
Meestal wordt er pas gereageerd nadat de boel weer helemaal weer up is... Dus kan nog wel even duren :)

Anestheologist
14/12/03, 22:29
weet jij meer mss ?

Aikon
14/12/03, 23:16
DOMAIN basm
Status Registered
Registered Sun Sep 9 2001
Last update Sun Dec 14 2003 16:02


Die last update...

Wat nu weer :o

Ben benieuwd,
nuja ben nooit fan geweest van BASM.
En ergens in dit topic wordt er verwezen naar de fora van Telenet, en beweerd men dat dit één van de grootste fora is... ja dat wel, maar het niveau gaat echt niet ver hoor. Hoogsten een paar techneuten en de rest zijn van die 'zondagsprullers'. Enja hoor ook daar veel klachten over BASM.

Ben nu wel nieuwsgierig van hoe het afloopt.
Hopelijk zien alle klanten hun geld terug... wat ik betwijfel.

Ahead-IT
14/12/03, 23:19
Origineel geplaatst door Aikon
Telenet, en beweerd men dat dit één van de grootste fora is...

Klopt, er zitten gemiddeld 800 - 1100 spammers te spammen

tom
14/12/03, 23:22
Origineel geplaatst door PCDOC


Klopt, er zitten gemiddeld 800 - 1100 spammers te spammen

over spammen gesproken, wie zat er vroeger op shrimpwars&telenet te spammen voor hosting ? ;)

Aikon
14/12/03, 23:24
Origineel geplaatst door PCDOC


Klopt, er zitten gemiddeld 800 - 1100 spammers te spammen

idd spammen,
en de gemiddelde leeftijd op die fora is 16 jaar waarschijnlijk...

Volgens mij geen goede basis voor oordelen, en die leeftijdsgroep rekent in 90% van de gevallen op free hosting.

Ahead-IT
14/12/03, 23:26
Origineel geplaatst door tom


over spammen gesproken, wie zat er vroeger op shrimpwars&telenet te spammen voor hosting ? ;)
Ja, toen was ik 16 :)

En dat was voornamelijk voor gratis gameservers als ik me niet vergis ( read : counter-stats )

Good old time :) En zoals je zegt, vroeger ... Maar ik ontken het zeker niet.

Aikon
14/12/03, 23:28
Origineel geplaatst door PCDOC

Ja, toen was ik 16 :)

En dat was voornamelijk voor gratis gameservers als ik me niet vergis ( read : counter-stats )

Good old time :) En zoals je zegt, vroeger ... Maar ik ontken het zeker niet.

polyp?

Ahead-IT
14/12/03, 23:30
Origineel geplaatst door Aikon


polyp?
Was het zo erg :S ?

Samuel
14/12/03, 23:30
Origineel geplaatst door Aikon


polyp?

klopt ... eerlijk gezegt vind ik het wel jammer dat men hier altijd oude koeien uit de gracht gaat halen ... iedereen maak wel eens fouten, en het zijn de fouten waaruit je leert , en daarvoor moet je er niet weer telkens aan herinnert worden

Aikon
14/12/03, 23:33
Origineel geplaatst door Samuel


klopt ... eerlijk gezegt vind ik het wel jammer dat men hier altijd oude koeien uit de gracht gaat halen ... iedereen maak wel eens fouten, en het zijn de fouten waaruit je leert , en daarvoor moet je er niet weer telkens aan herinnert worden

ooh ik weet nog dat hij control panel wou kopen ofzo
was geen kwade ziel hoor :p
eneuh uit dat project heeft hij waarschijnlijk veel geleerd :D

niets tegen u dus :D

Ahead-IT
14/12/03, 23:35
We spreken hier over een periode toen ik nog niet werkte en PCDOC zelfs nog niet bestond. Gelijk wat je dus zegt over Telenet/Shrimpwars is ja .. onrechtvaardig. En een gouden regel : hou privé en zakelijk gescheiden. Polyp is nog steeds mijn nickname maar hij zal niet over mijn lippen komen bij klanten, met enkele uitzondering zoals Samuel ( die staat in mijn privé MSN lijst )

Ahead-IT
14/12/03, 23:38
Origineel geplaatst door Aikon
was geen kwade ziel hoor :p
eneuh uit dat project heeft hij waarschijnlijk veel geleerd :D


Bedankt ;)

En inderdaad, nagenoeg al mijn Linux kennis is te danken aan counter-stats. PCDOC biedt geen software ondersteuning aan klanten maar waar ik klanten kan helpen doe ik dat graag, al is het in mijn privé tijd. Dat is zelfs deze week nog voorgevallen.

*edit* Counter-stats heb ik trouwens van niets begonnen, en na een 6 - tal maand hadden we 1850 Nederlands of Belgische members. Slecht kun je het resultaat dus zeker niet noemen!

Anestheologist
15/12/03, 00:53
Blijkbaar werkt de mailserver toch weer ...

Anestheologist
15/12/03, 00:54
En basm + hosts online ....


omg freaky

Ahead-IT
15/12/03, 01:03
Eergisteren werkte hier ook alles al, misschien moest de DNS zich nog aanpassen?

Anestheologist
15/12/03, 01:14
Nuja ik ben is benieuwd voor hoelang ...

Aikon
15/12/03, 12:14
hij gaat maar heel erg traag hoor (en het is geen piekuur)

tom
15/12/03, 13:36
bij gebrek aan kennis heeft een klant "Acer" het opgelost heb ik uit diverse bronnen gehoord...

Samuel
15/12/03, 19:07
Hierbij de officiele BASM verklaring

Beste klanten,

Zoals jullie ondervonden hebben heeft BASM er 2 weken uitgelegen. Toch
enkele verklaringen hieromtrent :

- Zoals jullie weten had BASM begin november gekozen voor de diensten van
Boxke om zijn servers in Brussel te plaatsen
- later op de maand blijkt Boxke totaal niet in staat, om de hoge eisen qua
support & snelheid & bandbreedte, aan te kunnen
- als Boxke dan ook nog administratief totaal niet in orde blijkt te
geraken (géén contract, een factuur boordevol fouten)
beslist BASM dat er dient verhuisd te worden naar een professionelere provider
- 14 dagen geleden besluiten we dan te verhuizen. We hebben namelijk de
prijzen tussen België en Nederland vergeleken, en in Nederland kunnen ze
ons veel meer bieden voor een veel redelijkere prijs. We hebben dan ook
besloten bij www.leaseweb.nl onze servers te plaatsen in een rack dat we
daar huren.
- bij de verhuis, blijkt één van de servers (scully.basm.be) last te hebben
van hardwareproblemen, we proberen allerlei zaken, maar uiteindelijk blijkt
het moederbord de schuldige te zijn
- na dit vervangen te hebben, blijkt ook de voeding beschadigd
- na heel wat hardware-perikelen, kregen we dan uiteindelijk gisterenavond
alle servers up en running

Ter informatie voor de mensen die zelf hun gluerecords beheren :

IP-adres ns1.basm.be : 82.192.75.129
IP-adres ns2.basm.be : 82.192.75.130
IP-adres ns3.basm.be : 81.173.7.208

Hierbij nogmaals onze welgemeende excuses. De actie van 25% korting bij de
verlenging wordt dus natuurlijk ook verlengd tot begin december 2004.

Ahead-IT
15/12/03, 19:18
Dat ze eens servers bij mij kopen, nog geen enkele defect gehad :D

Samuel
15/12/03, 19:56
Origineel geplaatst door PCDOC
Dat ze eens servers bij mij kopen, nog geen enkele defect gehad :D

Wedden dat als ze ene bij u kopen ge binnen de 3 maand wel uwe eerste defecte hebt ;)

Ahead-IT
15/12/03, 20:00
We zijn al 5 maand verder, het enige wat ik al gehad heb is een defecte Thermaltake koeler. Valt best mee dus ;)

987987
15/12/03, 20:03
Texte française ci-dessous
English text below

Beste klanten,

Zoals jullie ondervonden hebben heeft BASM er 2 weken uitgelegen. Toch
enkele verklaringen hieromtrent :

- Zoals jullie weten had BASM begin november gekozen voor de diensten van
Boxke om zijn servers in Brussel te plaatsen
- later op de maand blijkt Boxke totaal niet in staat, om de hoge eisen qua
support & snelheid & bandbreedte, aan te kunnen
- als Boxke dan ook nog administratief totaal niet in orde blijkt te
geraken (géén contract, een factuur boordevol fouten)
beslist BASM dat er dient verhuisd te worden naar een professionelere provider
- 14 dagen geleden besluiten we dan te verhuizen. We hebben namelijk de
prijzen tussen België en Nederland vergeleken, en in Nederland kunnen ze
ons veel meer bieden voor een veel redelijkere prijs. We hebben dan ook
besloten bij www.leaseweb.nl onze servers te plaatsen in een rack dat we
daar huren.
- bij de verhuis, blijkt één van de servers (scully.basm.be) last te hebben
van hardwareproblemen, we proberen allerlei zaken, maar uiteindelijk blijkt
het moederbord de schuldige te zijn
- na dit vervangen te hebben, blijkt ook de voeding beschadigd
- na heel wat hardware-perikelen, kregen we dan uiteindelijk gisterenavond
alle servers up en running

Ter informatie voor de mensen die zelf hun gluerecords beheren :

IP-adres ns1.basm.be : 82.192.75.129
IP-adres ns2.basm.be : 82.192.75.130
IP-adres ns3.basm.be : 81.173.7.208

Hierbij nogmaals onze welgemeende excuses. De actie van 25% korting bij de
verlenging wordt dus natuurlijk ook verlengd tot begin december 2004.

Cher clients,

Comme vous avez vécu, BASM a été en panne pour deux semaines. Voici quand
même quelques explications à ce sujet-là :

- Comme vous savez, BASM avait choisi pour les services de Boxke, au début
de novembre, pour placer ses serveurs à Bruxelles
- Plutard dans ce mois, Boxke n'apparaissait pas du tout capable de pouvoir
répondre aux lourds besoins que BASM a, au niveau de support & vitesse &
bande passante.
- Au moment que Boxke ne semble en plus pas capable de côté adaministrative
(on n'a reçu aucun contrat, une facture avec plein de fautes), BASM décide
qu'on doit déménager vers un provider plus professionel
- Il y a 14 jours donc qu'on s'est décidé de déménager. Nous avons comparé
les prix entre Belgique et les Pays-Bas, et aux Pays-Bas on sait nous
offrir beaucoup plus pour un prix beaucoup plus raisonable. Nous avons donc
aussi décidé de mettre nos serveurs dans un rack qu'on loue nous-même chez
www.leaseweb.nl
- au moment de déménagement, un de nos serveurs (scully.basm.be) a des
problèmes au niveau de hardware, nous essayons un tas de chôses mais
finalement le probème est trouvé d'être la carte mère
- après le remplacement de celle-ci, on a trouvé que l'alimentation est
aussi endommagé
- après beaucoup de problèmes au niveau de hardware on a quand même pu
démarrer nos serveurs hier soir

Quelques informations pour les gens qui maintiennent leurs propres
gluerecords :

adresse IP ns1.basm.be : 82.192.75.129
adresse IP ns2.basm.be : 82.192.75.130
adresse IP ns3.basm.be : 81.173.7.208

Nous vous offrons encore une fois nos excuses sincères. L'action de
réduction de 25% au moment de prolongation est donc aussi prologin jusqu'au
débu de décembre 2004.

Dear customers,

As you experienced BASM has been having problems for 2 weeks. Some
clarifications for this :

- As you know, BASM had chosen the services of Boxke to place his servers
in Brussels
- later on the month Boxke appears not to be able to respond to the high
demands of BASM at the level of support, speed & bandwidth
- when Boxke also doesn't seem to be capable at the level of adminitration
(we didn't receive a contract, the invoice is full of errors), BASM decides
to move to a more professional provider
- 14 days ago we decide to move. We compared the prices between Belgium and
Holland, and it turns out that in Holland they can offer us a lot more for
a much more reasonable price. So we decided to move our servers to
www.leaseweb.nl in a rack that we rent there.
- during the move, one of our servers (scully.basm.be) seems to have
hardware problems.. we try many things, but in the end
it's the mother board that's found to be the cause
- after replacing this one, the power supply seems to be damaged as well
- after many hardware problems, we finally got the servers up and running
again last night

For your information if you manage your glue records yourself :

IP address ns1.basm.be : 82.192.75.129
IP-address ns2.basm.be : 82.192.75.130
IP-address ns3.basm.be : 81.173.7.208

We'd like to offer you our sincere apologies again. The action with which
you get a reduction of 25% when you prolong your hosting after expiry,
counts of course untill December 2004.
Hierbij nogmaals onze welgemeende excuses. De actie van 25% korting bij de
verlenging wordt dus natuurlijk ook verlengd tot begin december 2004.


Met vriendelijke groeten,
Olivier Baum - CEO BASM.BE (<http://www.basm.be/>http://www.basm.be/)
This e-mail and any attachment thereto may contain information which is
confidential and/or protected by intellectual property rights and are
intended for the sole use of the addressees. Any use of the information
contained herein (including but not limited to total or partial
reproduction or distribution in any form) by other persons than the
addressees is prohibited. If you have received this e-mail in error, please
notify the sender and delete its contents.

Samuel
15/12/03, 20:05
Origineel geplaatst door 987987
Texte française ci-dessous
English text below

Beste klanten,

Zoals jullie ondervonden hebben heeft BASM er 2 weken uitgelegen. Toch
enkele verklaringen hieromtrent :...



Dank u voor een tweede keer dit te posten :D

Samuel
15/12/03, 20:06
Origineel geplaatst door PCDOC
We zijn al 5 maand verder, het enige wat ik al gehad heb is een defecte Thermaltake koeler. Valt best mee dus ;)

Ja die thermeltakjes ... heb ik ook al last mee gehad :D Maarja :)

Wat ik bedoel , als je aan basm één verkoopt zullen de problemen snel komen , geloof me :D

Anestheologist
15/12/03, 23:02
25% korting ...


Wat houden ze dan nog wel over :-)

sorry ik betaal liever 25% MEER voor een goede host ...

1u-server
16/12/03, 01:31
weer eens gezever over boxke. Die mannen konnen wel alles aan, maar het probleem was weer eens basm.

BTW, boxke wil nie meer met basm werken, zo simpel. Als ge tijden achter u geld moet zagen ....

IT-worX
16/12/03, 04:37
Lolz ik denk dat als je elk emailadres van elke gedupeerde hier opschrijft en tegen dezelfde prijzen als basm je stukjes harde schijf verkoopt aan deze mensen (uiteraard met de belofte dat jij echt wel beter bent dan basm) je hier een goed zaakje zou doen :-)

Zelf ben ik nog maar één maal gedurende 3 maand klant geweest bij BASM. De problemen alom gekend begonnen mij ook vrij tegen te steken (geen gehoord bij informatie, betalingsproblemen, servers down, ...). Zodoende ben ik mijn heil gaan zoeken bij andere providers die ook op belgisch grondgebied hosten (is altijd handig niet) zoals oa www.inetservices.be en www.systray.be, en van deze laatste ben ik echt 100% tevreden!!! OK ze zijn ook van jeugdige leeftijd maar het is een service om U tegen te zeggen! Buiten België heb ik een tijd gehost bij www.dommel.com, waar ik deze maand van gestapt ben wegens te duur. En sinds begin deze maand heb ik een reselleraccount bij www.dvkhosting.be. Conclusie ik zit zowat overal en ben overal vrij tevreden van, behalve van BASM dan.

lj tom
16/12/03, 19:46
Er is dus blijkbaar iets misgegaan met deze post na het inloggen, bijdeze staat hij dus waar deze moet staan:

Lang heeft het bij BASM dus niet blijven goed gaan. Enkele uren geleden duurde het al lang om een basm page te openen, en nu gaat dat dus niet meer :-/

basm-os2lover
17/12/03, 00:12
Origineel geplaatst door tom
bij gebrek aan kennis heeft een klant "Acer" het opgelost heb ik uit diverse bronnen gehoord...

Tussen ()
Acer is geen klant, maar gewoon een goeie vriend.
We hebben samen het probleem opgelost door onze kennis te combineren.

Trouwens als het maar opgelost is hé: de manier hoe, of door wie, maakt toch niet uit ?

PimEffting
17/12/03, 10:37
Nou, enige vakkennis bij het beheren van servers kan geen kwaad lijkt mij. Dat komt de stabiliteit, snelheid, veiligheid en privacy van de klanten ten goede lijkt mij.

Anestheologist
17/12/03, 10:57
Mister Baum, ik ben benieuwd hoelang de servers nu up gaan blijven...

lj tom
17/12/03, 13:24
Origineel geplaatst door Anestheologist
Mister Baum, ik ben benieuwd hoelang de servers nu up gaan blijven...

Niet lang dus ;) Scully ligt weer plat, en de rest is dus ook niet te bereiken (12.20h).

Waar ligt dit soort probleem nu aan? Slechte hardware? Slecht onderhoud? .........?

Anestheologist
17/12/03, 13:26
Waarschijnlijk ligt het probleem bij leaseweb ;-)

*yeah right*

Ahead-IT
17/12/03, 13:32
Als hij nu eens gewoon een extra server koopt en daar zijn klanten over verdeeld, gaat hem dat stukken minder geld kosten op termijn dan steeds te veranderen van host.

1u-server
17/12/03, 13:44
Betalen kan anders ook handig zijn :D

Anestheologist
17/12/03, 14:25
spreek je uit ervaring ?

Aikon
17/12/03, 14:29
ik ben wel weer benieuwd naar de officiele uitleg van BASM :)
Binnenkort de wekelijkse poll : 'Wat is er deze week de oorzaak bij BASM?'

Vind het echt erg voor de klanten.

Anestheologist
17/12/03, 14:30
mss een vlieg in de cpu koeler gevlogen, daarbij cpu cooler defect en server crash ;-)

1u-server
17/12/03, 14:31
Anestheologist: nee :p

Ahead-IT
17/12/03, 15:57
Misschien heeft hij geen geld meer voor een CPU koeler ;)

Savvas
17/12/03, 19:14
ik snap eerlijk gezegd niet hoe basm het voor elkaar krijgt hoor...Je moet wel erg je best doen wil je dit niveau bereiken....Misschien dat book of records ofzo even bellen die zijn vast wel geïnteresseerd :D

Cyberfreak
17/12/03, 22:16
Als die mannen nu eens hun klanten zouden verdelen over de verschillende servers...

als er dan 1 down gaat is de andere toch nog up.
met hun specialiteiten altijd.

Cripton
17/12/03, 22:32
Ze kunnen 2 dingen doen:

1. Ze kunnen problemen zelf oplossen met je eigen ervaring zo ver je weet wat het probleem is en hoe je het kan oplossen
2. Een deskundige erbij halen

Een deskundige kost geld en zal ik persoonlijk ook niet gelijk hebben gedaan. Tevens kanm je Leaseweb ook wel aanspreken als ze daar hosten.

Anestheologist
18/12/03, 10:08
Nuja sinds enkele dagen, hebben ze nieuwe server, en zitten ze bij leaseweb dus zouden alle probs opgelost moeten zijn ....


Yeah rite again offline...

Phobos
18/12/03, 10:20
Terinigggg dit topic is lang!
:D

4EuroHosting
18/12/03, 11:59
T'is gewoon niet te geloven, ze zijn WEER off-line !!

Hoe kunnen die hun klanten houden ??

Ik zeg niet dat wij nooit problemen hebben met onze servers, maar als die er zijn dan worden ze meteen opgelost.

T'is toch niet zo moeilijk om een server draaiende en up-to-date te houden.

Phobos
18/12/03, 12:32
Neuh

dit sux

Aikon
18/12/03, 13:45
Origineel geplaatst door 4EuroHosting
T'is gewoon niet te geloven, ze zijn WEER off-line !!

Hoe kunnen die hun klanten houden ??

Ik zeg niet dat wij nooit problemen hebben met onze servers, maar als die er zijn dan worden ze meteen opgelost.

T'is toch niet zo moeilijk om een server draaiende en up-to-date te houden.

Hoe kunnen die hun klanten houden? Niet moeilijk, je laat ze een contract tekenen op lange termijn, je lokt ze nog wat met korting bij verlenging enjah , dan mag je zeker zijn van je geld :p

Zelfs mijn server (en ik ben toch nog maar een beginneling op webhostingvlak (op andere vlakken wel ervaren)) draait langer en stabieler met een uptime van maar liefst 120 dagen :o , maw. hij is nog niet down geweest in de periode dat ik hem heb.

The MAzTER
18/12/03, 14:04
Aikon dan mag je je kernel wel is gaan updaten anders is die van jouw ook binnen kort down ;)

Aikon
18/12/03, 14:10
Origineel geplaatst door The MAzTER
Aikon dan mag je je kernel wel is gaan updaten anders is die van jouw ook binnen kort down ;)

ik weet het , maar binnenkort toch format :D
staat nu RH9 op, ik weet niet , maar denk erover om naar iets anders te gaan...

TPostman
22/12/03, 02:05
Origineel geplaatst door Cybafish
Ik zou niet lekker slapen als ik wist dat er tig servers plat liggen en enkele honderden klanten zonder site zitten..?

Idd

En nog een vraag over het betrefende bedrijf.

Als er een aantal weken downtim of problemen waren werd het geld voor die periode terug gestort?

harry dijkstra
30/12/03, 15:26
Internet Online moet ook nog ruim 20.000 EUR van BASM hebben, en dat geld gaat er komen ook. We zijn ook niet te beroerd om even naar belgie te komen, of niet Olivier? De koffie was lekker!

Harry

Aikon
30/12/03, 15:32
20 000 euro

hoe doe je dat?
komaan zeg, daar moet je wel heeeeel lang je rekening niet voor betalen, echt erg zeg... hoeveel traffic jaagde hij er wel niet door, en dat voor 3 servertjes ...

harry dijkstra
30/12/03, 15:47
Olivier is goed in het rekken en het niet nakomen van zijn afspraken, ik maak me er ook niet zo druk om, ik krijg altijd mijn geld wel.

Harry

Anestheologist
30/12/03, 15:50
tja wrom blijft het dan bij dreigen ?

Ik zou die kerel al voor de rechter gehaald hebben !!!

Unless je bluft ?

M-BahZ
30/12/03, 15:51
Origineel geplaatst door harry dijkstra
Olivier is goed in het rekken en het niet nakomen van zijn afspraken,
Zo ken ik er nog een paar die afspraken niet nakomen. ;)

harry dijkstra
30/12/03, 16:22
nee hoor, bij sommige mensen kun je beter zelf incasseren en dat doen we dus ook. Hebben we geen rechter voor nodig.

harry

M-BahZ
30/12/03, 16:27
Origineel geplaatst door harry dijkstra
nee hoor, bij sommige mensen kun je beter zelf incasseren en dat doen we dus ook. Hebben we geen rechter voor nodig.

harry
En dit als reaktie op? ...

harry dijkstra
30/12/03, 16:29
het feit dat basm een spoor van ISPs achterlaat en nergens zijn rekening voldoet.

Harry