PDA

Bekijk Volledige Versie : Sponsoren?



Anoniem
07/08/03, 18:00
Hallo,

Gewoon even een vraagje......

Waar zouden websites aan moeten doen om door jullie gesponsord te worden.

Als je zegt bezoekers noem dan ook het aantal.

En als je al zou sponsoren wat zou je dan bieden, hosting, dedicated server, een korting....

Ik weet dat het nogal vaag klinkt maar ik ben me af aan het vragen of het zich zou lonen om een sponsor te zoeken voor een joint venture of alles zelf te betalen.

Om een tipje van de sluier op te lichten.........Het gaat om wereldwijde bezoekers in verschillende talen. En hoogstwaarschijnlijk
(tien)duizenden bezoekers per dag.

Ik zie jullie reakties wel verschijnen...

Web123.nl
07/08/03, 18:14
Afhankelijk van het bedrijf kan webhosting of dedicated hosting aangeboden worden denk ik (ook afhankelijk van je project denk ik). Wat ik bedoel: Een bedrijfje met 10 servers zal niet gauw een dedicated server sponsoren, eentje met 100 servers wel.

Verder is een projectplan wel vereist. Niet perse een officieel giga document, maar wel wat je gaat doen, hoe je het gaat doen. Wat je denkt van onderhoud, hoe je wilt groeien. Wat je doelgroep is en waarom je denkt dat je doelgroep je website willen bezoeken (wat moeten ze ermee). Natuurlijk is het ook van belang hoe groot je doelgroep is en hoeveel bezoekers je verwacht / naar zult streven.

Dit is wat ik altijd mis. Zovaak ontvangen wij aanvragen voor sponsoring, meestal alle wat voor site het is (de titel, niet de inhoud) en soms nog niet eens wat ze denken nodig te hebben (webspace, traffic, database, enz. enz.).

RobbertC
07/08/03, 18:23
Kijk goed naar de doelgroep. Een gamesite sponsoren met 10.000 bezoekers per dag kost meer en levert waarschijnlijk minder op dan een webmaster site sponsoren met 1000 bezoekers per dag.

Verder kun je bijvoorbeeld stellen dat 1% van de bezoekers op jouw reclame klikt (waarschijnlijk (veel) minder) en daar weer 1% van ook echt iets afneemt van je. Probeer deze 2 dingen zo nauwkeurig mogelijk in te schatten en je weet ongeveer tot hoe ver je kan gaan met sponsoren.

Uiteraard vergeet ik daarbij wel één belangrijk ding: naamsbekendheid, maar dat is aan je zelf om uit te zoeken hoeveel je daar om geeft.

Kijk dus gewoon wat het jou zou kosten (bijvoorbeeld: de site trekt 100 Gb per maand, dat kost mij €XX) en wat het je oplevert klanten en naamsbekendheid :)

Anoniem
07/08/03, 18:43
Mocht ik ook echt besluiten om iemand te benaderen dan krijgt hij/zij echt wel te horen waar het om gaat en waarom ik/wij denken dat wij een goede partij zijn.

De doelgroep zal ik ook niet moeilijk over doen, webmasters in alle landen en in alle talen.

Branding gaat heel goed met wat wij gaan opzetten.......

Ik waardeer jullie reakties zeer!!!