PDA

Bekijk Volledige Versie : E-mail Beheer



Dennis
07/08/03, 16:30
Hoe beheren jullie nou je e-mail en wat doen jullie tegen spam?

Ik heb nu:
Microsoft Outlook 2000
Cloudmark Spam-Filter

En ik draai Outlook meestal in tray, zodat hij elke 5 minuten controleert of er nieuwe e-mail is.

Hoe doen jullie dit? Ik wil namelijk snel op de hoogte gehouden worden als ik nieuwe e-mail heb.

superior-is
07/08/03, 16:38
Op het moment gebruik ik Sylpheed Claws (ook checkend om de 5 minuten).

dokus
07/08/03, 16:39
Outlook XP, checked elke minuut
(misschien wat overkill but who cares)

Dennis
07/08/03, 16:42
Origineel geplaatst door dokus
Outlook XP, checked elke minuut
(misschien wat overkill but who cares) Draai jij Outlook-XP in tray?


Origineel geplaatst door superior-is
Op het moment gebruik ik Sylpheed Claws (ook checkend om de 5 minuten). Ik neem aan dat je Outlook wel hebt. Waarom ga je voor SC dan?

cridea
07/08/03, 17:41
Ik gebruik Outlook 2000, voor spam heb ik zelf met wizard regels een spamfilter gemaakt wat het meeste wel tegenhoudt.

Oja en ik check ook elke minuut.



Algemene e-mailadressen worden doorgelinkt naar Cerberus, bovenstaande ging even om m'n persoonlijke mail.

eXite
07/08/03, 18:02
Mail komt altijd direct op de centrale IMAP server. Dan verplaats ik er een naar mijn eigen imap mapje of een van mijn collega's en handelen we de mail af.

RobbertC
07/08/03, 18:16
Nooit geweten dat Outlook ook in de systray kon :) Ik heb Outlook (XP) altijd aanstaan, en e-mail wordt nagekeken om de 2 minuten.

Ik heb meteen even gezocht hoe dat moet met Outlook en de systray: http://www.techtv.com/screensavers/windowstips/story/0,24330,3398507,00.html. Het werkt nog goed ook :)

Dennis
07/08/03, 18:54
Hebben de meeste van jullie Outlook in tray of op de taakbalk?

(Welke software gebruiken jullie nog meer vaak?)
Ik gebruik de laatste tijd weer eens Trillian, omdat ik op 2 msn adressen online wil zijn en met trillian ook meteen op andere IM platformen online kan zijn.

sjaak
07/08/03, 19:56
Wij draaien een lokale Linux mail-server met lokale IMAP. (Pentium 3, 600 Mhz. 512 MB en 80 GB IDE in RAID-1)

Eigen domeinnamen worden met BSMTP gekoppeld aan de lokale mail-server. (mail dus direct zichtbaar)

Client software: IMP of Outlook Express

m@rcel
07/08/03, 23:19
Ik gebruik Eudora als client. Nog steeds erg tevreden over.

De mailserver zelf draait SpamAssassin.

paulmatthijs
07/08/03, 23:49
becky2 (http://download.cueball.nl/becky2.exe) onder windows en apple mail op de mac, alles imap.

mn uiterst effectieve spamfilter heet 'delete' ;)

Pantsy
08/08/03, 00:07
Outlook express werkt prima hier :) spam, open nooit zo'n mailtje gaat meteen de prullenbak in. Wat me wel opvalt is dat je de ene periode veel spam krijgt en de andere weer niet??!?

eXite
08/08/03, 03:13
http://www.actualtools.com/titlebuttons/index.shtml

Voor mensen die Outlook Express e.d. in de tray willen zetten :)

superior-is
08/08/03, 09:35
Origineel geplaatst door dennis00

Ik neem aan dat je Outlook wel hebt. Waarom ga je voor SC dan?

a] outlook is een kut programma (tenzij ik m dichtpatch)
b] ik draai linux :)

Als thunderbird uit alpha is dan is dat trouwens een erg spiffy e-mail client (voor zowel windows en linux).

ric0
08/08/03, 11:13
Ik vind m'n spul thuis beter dan hier op het werk :)

Werk:
Exchange server met Outlook2000 als client. En dan vooral omdat daar calender zooi e.d. in zit en collega's er ook mee werken.

Thuis:
Courier IMAP server, Postfix, Maildrop, SpamAssassin. En als client Mozilla Mail of, de laatste week, Thunderbird 0.1.

superior-is
08/08/03, 13:31
Origineel geplaatst door ric0
[B]Ik vind m'n spul thuis beter dan hier op het werk :)

Werk:
Exchange server met Outlook2000 als client. En dan vooral omdat daar calender zooi e.d. in zit en collega's er ook mee werken.
/B]

*hint* Mozilla is ook bezig met een calendar. ;)

eXite
08/08/03, 13:35
Ja maar linux als workstation is overbodige moeite :p

En ik vind het ook totaal niet lekker werken.

superior-is
08/08/03, 14:32
Niet? Zou niet meer anders willen. Ik draai niet waarvoor ik expliciet van windows afhankelijk zou moeten zijn. Mhh, misschien rabobank telebankieren.

Om weer even ontopic te gaan -- Zijn er eigenlijk bedrijven welke volledig via zo'n ticketsysteem draaien?

vsmhosting
08/08/03, 17:54
Ik gebruik outlook met Linux IMAP server waarbij
procmail
de mailtjes in de juiste mappen stopt.
De map op groote controleerd
Backup.maand map aanmaakt
mail checkt op spam met spamassassin.
Spam met een level > 5 /dev/nul stopt
Virus scanned.
Squirrelmail
Waardoor ik zelfs de verzonden/verwijderde items overal bij de hand heb, zowel op de zaak als thuis als in Saigon :) en als een van mijn server via sms'je mij roept via PDA

Fantasties.

Darkie
19/08/03, 13:50
Mijn mailserver draait ook SpamAssassin werkt goed verder open ik mijn mailtjes met outlook.

InterPlaza
26/08/03, 13:04
Wij lezen alle Email uitsluitend met webmail (OpenWebmail).
Ons streven is lokatie en werkplek onafhankelijk kunnen werken.
Spoed mail wordt als SMS verzonden naar de beheerders.
Op onze mailservers draait MailMarshal software met Norman Antivirus.
(Niet goedkoop, maar het werkt dan ook wel te gek.)