PDA

Bekijk Volledige Versie : [NL] Dedicated-Server



Anoniem
07/08/03, 16:09
Inclusief Panel (Maakt niet veel uit welke, als hij maar genoeg opties heeft voor de eindgebruiker)

Processor:
AMD 2400+ (minstens 2000)
Intel Pentium 2.4ghz+ (minstens 2ghz)
(Bij voorkeur geen Celeron)

Geheugen
1 GB (512mb minimaal)

Harde schijf:
60GB (Minimaal 40GB, bij voorkeur 80GB of meer)

Dataverkeer:
100/150/200 GB/Maand

Mis ik nog belangrijke specificaties?

Graag koop-prijzen vermelden na 1, 2 en 3 jaar gebruik.
Dus, na 2 jaar 100/maand te hebben betaald bijv. voor 250,-

Geen server-management nodig.
Bij voorkeur lage setup (0,- tot 199,-)
En maand-prijs tussen (0,-/maand en 150,-/maand)
Maandprijs mag hoger dan 150,-/maand tot 199,-
Maar dan moet het ook een echte goede server zijn.

Nog een andere melding:
Wij wilden eerst de aanbieding van Netholding nemen, maar na 2 weken wachten kregen we te horen dat ze het pas op 7 juli (ongeveer 14 dagen later) konden leveren. Nu, ik en mijn vennoot, ook terug zijn van vakantie zeggen ze nog steeds morgen, etc. Daarom hebben we besluiten opnieuw te gaan zoeken naar een dedicated of colocated aanbieding. Bij voorkeur dedicated, omdat die panels nogal duur zijn (500,-/jaar).
Coloheaven zei "De aanbieding van WHT geldt niet meer, hierna besloten we dat wij ongeveer 50euro/maand meer moesten betalen en alles leek rond, maar toen kregen we pas te horen dat hun het ook pas over 3 weken konden leveren ivm. vakanties. Daarop wilden wij niet wachten.
Dit is misschien enigzins flame over Netholding, maar ik vind echt dat Netholding dit niet kan maken.

[QWS]
07/08/03, 17:14
[off-topic] kheb ook bij coloheaven besteld, nu zo'n maand geleden maar ook nog niet geactiveerd. kzit alleen wel aan het contract vast :( [/off-topic]

RobbertC
07/08/03, 17:35
Gedeeltelijk offt-opic: Heb je Netholding al officieel in gebreke gesteld en een redelijke termijn gegeven om het in orde te maken (7 dagen bijvoorbeeld)? Zo niet, dan ben je nog steeds verplicht om de server te moeten aannemen als jij al lang en breed bij iemand anders zit.

Anoniem
07/08/03, 18:55
Ik heb de server alleen via een formulier via internet aangevraagd, contracten hebben we ook nog niet ontvangen.

Trouwens, wat ik hier vraag is dat onrealistisch (de prijzen)?

host3000
07/08/03, 19:16
Origineel geplaatst door dennis00
Ik heb de server alleen via een formulier via internet aangevraagd, contracten hebben we ook nog niet ontvangen.

Trouwens, wat ik hier vraag is dat onrealistisch (de prijzen)?
Valt wel mee (maar er zit tussen de minimum en gewenste specs wel wat verschil dat in de prijs uitmaakt).

Voor € 100,- per maand en € 150,- setup kan ik je bieden:
Celeron, 512 MB, 60Gb Hdd en 50Gb per maand. Je wilt geen Celeron, dus gaan we naar PIV 2,4 Ghz, voor € 125,- per maand een € 175,- setup.

Voor de gevraagde traffickosten heb je nogal een brede vraag. Als je 100Gb per maand vooraf 'inkoopt' kom ik op € 150,- per maand uit (setup hetzelfde uiteraard). Alle prijzen excl btw.

Deze prijzen zijn met Direct Admin als panel.

Voor dedicateds heb ik wel een minimum contractduur van een 1/2 jaar. Na een jaar kan je de server overnemen voor € 75,- excl btw en op colo verder gaan (indien gewenst, je kan de server uiteraard ook elders plaatsen).

Anoniem
07/08/03, 19:27
Waarom staat je host3000.com-server eigenlijk niet in NL?
En ik zoek echt iets met zeker 100gb/maand data aangezien ik nu...

(Deze maand) Total (In + Out) Bandwidth: 130.97 Gb
Todays Usage --- Approximated Daily Average for Current Month
6,403.36 Mb 19,161.85 Mb

host3000
07/08/03, 20:02
Origineel geplaatst door dennis00
Waarom staat je host3000.com-server eigenlijk niet in NL?
En ik zoek echt iets met zeker 100gb/maand data aangezien ik nu...

(Deze maand) Total (In + Out) Bandwidth: 130.97 Gb
Todays Usage --- Approximated Daily Average for Current Month
6,403.36 Mb 19,161.85 Mb
"Mijn' server staat nog niet , en zeker niet in de VS.
Ik ga 22-08 (uiterlijk) met een nieuwe server online in R'dam. Tot die tijd sta ik op een user account in de VS (omdat ik die nog had voor een paar maandjes).

Alle servers komen in het noc van We-Dare Te R'dam. Misschien komen er later nog andere pop's bij.

Anoniem
07/08/03, 20:15
K, dat is duidelijk, maar kan ik grote hoeveelheden dataverkeer niet wat goedkoper inkopen?

host3000
07/08/03, 20:16
Origineel geplaatst door dennis00
K, dat is duidelijk, maar kan ik grote hoeveelheden dataverkeer niet wat goedkoper inkopen?
Ja, dat kan. Maar 100Gb is niet echt een grote hoeveelheid. Hoeveel GB denk je aan?

Anoniem
07/08/03, 20:20
Nou.... we kunnen uiteindelijk de 1 mbit wel halen, tegen die tijd staan er wel 150 accounts op en is de serverload tussen 0.5 en 1.0 en is er te denken aan nog een server. Maar ik wilde even eerste maanden goedkoop met dataverkeer beginnen.

host3000
07/08/03, 20:35
Yep, dat snap ik :D . Maar als ik MB's ga inkopen moet ik ze ook wel kwijt raken.

Als je groeit, wordt de MB prijs vanzelfsprekend lager. Het is wat moeilijk een 'quote' te geven als ik nog niet weet wanneer ik het voor je kan inkopen. Maar. je zult al vrij snel op de € 0,50 - € 0,60 per Gb zitten.

Ik ben in ieder geval vrij flexibel met upgraden (ook met downgraden als dat zou moeten, maar liever niet natuurlijk ;) ). Voor een groei van 50-60Gb per maand maak je voor een netwerkbeheerder weinig verschil.

Als je tegen de 1Mbit komt begint het 'leuk te worden'. Maar dat duurt in de meeste gevallen wel een jaartje of zo. Ik kan voor over een jaar nog geen quotes geven, maar ik hoop je wel het idee gegeven te hebben dat de marges bij het stijgen van de traffic aan de jou ten goede komen. Want dat is zo :)

Dillard
11/08/03, 14:42
Ik had dit bericht over het hoofd gezien, maar toch nog maar even mijn aanbieding:

- MSI Rack server 1U
- Serverboard, Pentium IV -2 400
- 512 MB RAM
- 2 * 80 GB Maxtor 8mb cache (RAID-1)
- Dual Intel NIC

Incl APC, 100 GB verkeer: 175 euro per maand
Setup: 99 euro

250 GB ipv 100 GB: 250 per maand

Cpanel (is een duur cp) : 60 euro per maand

Na twee jaar is de server jouw eigendom.

Locatie: Telecity2, traceroute 62.212.86.197