PDA

Bekijk Volledige Versie : Respons



Dutchasia
07/08/03, 12:22
Ik heb een paar dagen geleden een bestelling geplaatst bij bedrijf X, maar nog steeds niets gehoord. Weten jullie hoelang het ongeveer duurt, want ik wil eigenlijk zo snel mogelijk aan de slag.

Ik wilde via overschrijving betalen, maar heb hiervan nog steeds geen gegevens ontvangen. Kan ik alsnog op zoek gaan naar een ander bedrijf?

Groetjes Dutchasia

Web123.nl
07/08/03, 12:57
Beste Dutchasia,

Het is niet zo netjes om zomaar naar een ander bedrijf over te stappen. Ik zou proberen contact met bedrijf X op te nemen. Even bellen wat de status van je bestelling is en dan ben je er zo klaar mee.

Het ene bedrijf verwerkt bestellingen direct, anderen binnen een dag. Ik denk dat je toch na 3 dagen wel gebruik moet kunnen maken van de dienst.

Weet je zeker dat ze niet toevallig op vakantie zijn?

Dutchasia
07/08/03, 13:08
HOi Rudi,

Op de site staat in ieder geval niet dat ze op vakantie zijn, verder heb ik op de site gezocht en kan ik geen giro of bankrekening vinden.
Ik kan ook geen contact opnemen omdat er geen telefoonnummer bij staat.

Maar je hebt gelijk dat het niet netjes is, dus ik wacht nog even, maar ik vind het wel vervelend.

Bedankt voor je reactie.

Groetjes Dutchasia

Booster
07/08/03, 14:14
"Vakantie" mag voor een hostingbedrijf geen argument zijn om niet binnen 2 werkdagen te reageren.

Ik neem zelf ter hand: zowel op mail van klanten als niet-klant liefst binnen 12 uur reageren, ook buiten werktijden. Eventueel anders een mailtje dat je het ontvangen hebt en dat je binnen een X aantal dagen met een gerichte oplossing/antwoord komt.

In dit geval zou je eerst even contact moeten opnemen. Indien ze dan nog niet reageren dan zou ik het begrijpelijk vinden als je alsnog iemand anders zoekt voor je webhosting.

Dutchasia
07/08/03, 14:28
Ik heb wel een mailtje gekregen dat ze mijn bestelling hebben ontvangen, maar volgens mij is dat zo'n standaard mailtje, die je automatisch krijgt. Er staan niets in over dat ze binnen een x aantal dagen contact opnemen.

Ik maak me nu toch wel zorgen, want ik heb besteld voor 1 jaar host +domein.

Trouwens ik heb wel research gedaan en uit verschillende reacties bleek dat ze een goede prijs/kwaliteit, support en snel waren.


Ik heb dus wel mijn adresgegevens enz. gegeven.

Groetjes Dutchasia

baarssen
07/08/03, 15:58
Het je ook al eens op www.webhostingtalk.nl gekeken?
Zij registreren nog dezelfde dag je domein zodat je de volgende dag online bent. Echt heel snel en goede support voor nieuwe en bestaande klanten.

modedit: url even aangepast

M-BahZ
07/08/03, 16:32
Ik vind oph.nl zelf persoonlijk geen geschikte host.
De eigenaar van die zaak spamt in fora, en is niet in staat om forumregels te lezen.

Als het echt niets wordt met die hostingaanvraag, kan Dutchasia beter uitwijken naar "Web Hosting / Colocated / Dedicated Aanvragen" @ WHT denk ik zo. ;)

baarssen
07/08/03, 16:42
Origineel geplaatst door M-BahZ
Ik vind oph.nl zelf persoonlijk geen geschikte host.
De eigenaar van die zaak spamt in fora,

???

Ik weet niet waar je dit op baseerd, maar gelukkig heb ik goede ervaringen met het desbetreffende bedrijf. Een aantal sites bij hun onder gebracht na diverse problemen bij een andere provider. Goed op weg geholpen met PHP & MySQL, dat noem ik service!

M-BahZ
07/08/03, 17:12
Origineel geplaatst door baarssen


???

Ik weet niet waar je dit op baseerd, maar gelukkig heb ik goede ervaringen met het desbetreffende bedrijf. Een aantal sites bij hun onder gebracht na diverse problemen bij een andere provider. Goed op weg geholpen met PHP & MySQL, dat noem ik service!

Ik basseer dit op de whois gegevens betreffende het domein wat jij noemde en de whois gegevens van de door jou in het profiel aangegeven site.
Tevens lijkt jouw nickname wel identiek aan deze gegevens.
Vandaar dat bij mij de indruk op kwam dat jij aan het spammen bent.
Helemaal omdat jij ook nog een forum regel hebt overschreden met jouw reaktie op dit forum.

Maar als het een misverstand is, en jij gewoon zo origineel bent, om een nickname te hebben die identiek is aan de achternaam van jouw hoster, tja... dan neem ik uiteraard mijn woorden terug over desbetreffende hostingprovider.

de whois gegevens waar ik op doel kun je vinden op de volgende url: http://www.sidn.nl/sidn/flat/Domeinnamen/Is_de_naam_nog_vrij_/index.shtml?uitgebreid=CHECKED&domein=oph.nl, weet niet of deze link toegestaan is, maar ik geef graag een afdoende antwoord op iemands vraag, ook al is het offtopic.

Booster
07/08/03, 17:14
Beste Pieter,

Vind je het zelf ook niet bepaald obvious dat je aangezien wordt als eigenaar van de zaak waar je zojuist voor hebt gespamt?
Je gebruikersnaam is baarssen en toevallig is dat de administratieve contact van oph.nl. Bovendien is dat ook nog eens precies dezelfde persoon als in het record van het domein dat jij zelf opgeeft als homepage: http://demobydick.nl

Het is natuurlijk mogelijk dat dit hele voorval op toeval berust, maar dat is tegelijkertijd ook zeer onwaarschijnlijk.

Ik weet niet hoe oud je bent en hoe vaak je je op dergelijke fora begeeft, maar je snapt hopelijk zelf wel dat spammende mensen gewoon niet zo gewenst zijn hier. (en ook niet op andere fora)


Bij nadere inspectie van je profiel zie ik wel hoe oud je bent, en weet ik tevens hoe laat het is :P


In dit geval was deze domme zet voor de gebruikers hier een schot voor het open doel met het bordje "slechte publiciteit" erboven.

Prettige dag nog verder.

baarssen
07/08/03, 17:22
Uitgaande van jouw argumenten, zou ik dit ook zeggen.
Ik woon wel in hetzelfde dorp, en er zullen er nog wel meer zijn die zo heten.
Maar ik denk wel dat een spammer een andere naam had gekozen.

Ik wil verder dit forum niet bederven met meer off topic geklets.
Ik dacht alleen een goede tip te geven.
Maar sorry als dit verkeerd over komt.

Booster
07/08/03, 17:28
Dat je hem niet kent joh. Hij heeft nog wel de website in je profiel gemaakt!
http://demobydick.nl/modules.php?name=News&file=article&sid=5

Deze website is door Pieter Baarssen van OPH geheel vernieuwd.

De ervaring leert dat spammers 'in den beginne' vaak niet eens realiseren wat ze aan het doen zijn, dus in dat geval is het niet vreemd om te beginnen met een account onder je eigen naam.

baarssen
07/08/03, 17:30
Natuurlijk ken ik die. Ik ben daar klant weet je nog...
En wat dacht je van die eerder genoemde PHP & MySQL hulp?

Dutchasia
07/08/03, 17:35
Volgens mij raken wij offtopic. Ik heb nog niet gezegd dat ik op zoek ben naar een nieuw hostingsbedrijf.

cridea
07/08/03, 17:46
Dutchasia: Ik zou ze gewoon een mailtje sturen met daarin een redelijke termijn om nog te reageren (bijv. 5 werkdagen) en als er niet gereageerd is naar een ander gaan.

RobbertC
07/08/03, 17:48
Jongens, heren, whatever, laten we het ontopic houden!

Baarssen, niet spammen, en M-Bahz en Booster, lees de toevoeging aan de regels!

M-BahZ
07/08/03, 17:50
Origineel geplaatst door baarssen
Natuurlijk ken ik die. Ik ben daar klant weet je nog...
En wat dacht je van die eerder genoemde PHP & MySQL hulp?
En OPH heeft gelijk jouw site maar gecopyright ?

Sorry, voor deze offtopic post, maar het moest er gewoon even uit.;)

sorry, tijdens het tikken van mijn post had ik de toevoeging nog niet gelezen.. zal het direkt even doen.

Web123.nl
07/08/03, 18:08
Origineel geplaatst door Dutchasia
Ik kan ook geen contact opnemen omdat er geen telefoonnummer bij staat.


Stuur een mailtje, of een fax. Je hebt de bestelling ook bij hun binnen gekregen, dus moet een vraag ook wel lukken. Mocht het niet lukken: Een provider waar je geen contact mee kunt opnemen (mail EN tel) is niet handig kan ik je vertellen.

Dutchasia
07/08/03, 18:14
Ja, je hebt gelijk is inderdaad niet handig, maar ik had niet verwacht dat ze geen telefoonnummer hadden, want de meeste bedrijven hebben wel een telefoonnummer. In ieder geval bedankt voor de tip, zal volgende keer bij het uitzoeken goed opletten op ze een telefoonnummer hebben.

groetjes Dutchasia


Origineel geplaatst door Web123.nl


Stuur een mailtje, of een fax. Je hebt de bestelling ook bij hun binnen gekregen, dus moet een vraag ook wel lukken. Mocht het niet lukken: Een provider waar je geen contact mee kunt opnemen (mail EN tel) is niet handig kan ik je vertellen.

RobbertC
07/08/03, 18:26
Je kunt eventueel bij de KvK zoeken in het handelsregister, en dan een uittreksel aanvragen via internet, daar staat ook een telefoonnummer ook.

Het is alleen de vraag of het dat waard is :)

M-BahZ
07/08/03, 18:44
Je kan ook naar de KvK toebellen en om die gegevens vragen. ;)

RobbertC
07/08/03, 18:46
Geven ze dat dan zomaar zonder kosten? Dan is dat helemaal makkelijk :)

cridea
07/08/03, 19:19
Je kan natuurlijk ook gewoon in de whois van hun .nl domein kijken, daarin is en telefoonnummer volgens mij verplicht.

En wie weet staan ze wel in het telefoonboek of gouden gids.

Of gewoon op hun bedrijfsnaam zoeken met google.

Allemaal gratis!

Als dat allemaal niet lukt kun je idd altijd nog naar de kvk gaan.

RobbertC
07/08/03, 19:21
Hmm, het is ook veel te warm om logisch na te denken ;)

M-BahZ
07/08/03, 20:32
Origineel geplaatst door RobbertC
Geven ze dat dan zomaar zonder kosten? Dan is dat helemaal makkelijk :)
Ja dat geven ze.
Uittreksels opvragen is ook meer als valdatie voor iets en het vervolgens ook daadwerkelijk zwart op wit hebben.
Echter zijn gegevens ook zondermeer per telefoon op te vragen.
Is wel een 0900 nummer gok ik. ;)

Dutchasia
07/08/03, 20:42
Nou, mocht ik morgen niets horen dan zoek ik een ander bedrijf.

Ik ben klant en ga niet zoveel moeite doen, omdat er zat andere bedrijven zijn.

groetjes Dutchasia

bisk
07/08/03, 21:19
Ik zou ze gewoon mailen dat je van de overeenkomst afziet. Als je nu al een paar dagen moet wachten voor een bestelling, hoe zal het dan wel niet met de support gesteld zijn.

Bij koop op afstand kan je binnen 7 dagen na je bestelling de overeenkomst opzeggen, dus gewoon een andere hoster zoeken.

M-BahZ
07/08/03, 21:27
En overeenkomsten in het algemeen kan je binnen 7 dagen ontbinden... ;)

cridea
07/08/03, 21:52
Maar dus wel ff mailtje sturen om te zorgen dat je in je recht staat.

Hoeft maar 2 regels te zijn natuurlijk, maar zou het wel ff doen.

M-BahZ
07/08/03, 21:56
Jup, want anders heb je de overeenkomst niet ontbinden, want hun hoeven daar natuurlijk niet zondermeer vanuit te gaan.

Dutchasia
07/08/03, 23:24
Alles is geregeld, ik heb ook al inloggegevens enz. gekregen. Dan hoor je niks en nu in een keer alles tegelijk.

Dus opgelost en bedankt voor het meedenken.

Groet, Dutchasia