PDA

Bekijk Volledige Versie : Colinks vraagje...



viper
06/08/03, 21:56
Kreeg zojuist een mail van Reinier van Colinks en werd door hem gebeld voor een aanbieding bij hun. Kan iemand mij nu vertellen of Colinks wel of niet een goed bedrijf is....

Mvg,
Michiel
Techconnect
www.webhostingtalk.nl
Grumpy-edit: geen links

tom
06/08/03, 22:11
Ze gebruiken Zebra, need to say more ? :)

viper
06/08/03, 22:16
Nu nog even meer gedetailleerd aub....

megaroot
07/08/03, 01:00
Zebra als in routersoftware op een computerbakje met een paar NICS. Het woord router in deze software is eigenlijk al teveel..

Colinks Hosting
07/08/03, 14:26
Origineel geplaatst door megaroot
Zebra als in routersoftware op een computerbakje met een paar NICS. Het woord router in deze software is eigenlijk al teveel..

Wij kunnen bevestigen dat wij idd een softrouter hebben.
Momenteel routeren wij gemiddeld 183 mbit constant met deze machine.
Dit werkt probleemloos.

Een softrouter moet gewoon de goede network interfaces bevatten ( geen intel ). Wij beschikken over de goede network interfaces.

That's all.

woutertwisk
07/08/03, 14:56
Laatste tijd gaat hij ook bij mij top:)

ProServe
07/08/03, 15:54
Colinks, laat eens wat mrtg grafiekjes zien?

®on
07/08/03, 16:39
Ik dacht dat Colinks hier geband was....

Revoal
07/08/03, 16:41
Origineel geplaatst door headout
Ik dacht dat Colinks hier geband was....

Was ie ook:

Colinks Hosting
wht beginner

Geregistreerd: Jul 2003
Locatie: Den Haag/ Johannesburg
Berichten: 1

Plons
07/08/03, 18:28
183 mbit, ahahahhahahaha
ik zeg niets

superior-is
08/08/03, 09:48
Origineel geplaatst door Plons
183 mbit, ahahahhahahaha
ik zeg niets

Volgens mij zeg je wel iets :) Hoewel het me stug lijkt dat je 183mbit door een software router heen krijgt. Ik zeg niet dat het onmogelijk is, maar het lijkt me wel een knappe prestatie.

Plons
08/08/03, 11:23
nou volgens krijg je dat er niet eens doorheen.

luser
08/08/03, 14:57
Host-Based Routers
Routing functionality isn't limited to boxes with the word "router" on the front. Many operating systems, particularly Unix variations, can route IP packets if equipped with two or more network interfaces. Interrupting user programs and changing to kernel mode, where IP forwarding takes place, is an expensive operation, so host-based routers need better hardware to reach the same preformance level as that of special-purpose routers with dedicated operating systems and potentially special hardware for packet forwarding. There are other types of interfaces for some systems, but only the Ethernet family and ATM at lower speeds are extensively supported as interfaces for hosts. Host-based routers benefit from fast CPU's and large amounts of (virtual) memory, however, and with the GateD or GNU Zebra routing daemons for BGP support, they make good route reflectors. That way, the dedicated routers can be configured as route-reflectors clients and offload much of the BGP processing to host-based routers.

A typical host-based router can handle 100-Mbps Ethernet interfaces at full load and/or one or two Gigabit Ethernet interfaces, but those not at the full 1-Gbps load.

Source: Boek BGP van O'Reilly (aanrader)

(Route-reflector and route reflector client: A route reflector client has iBGP sessions with only one or more route reflectors rather than with all BGP routers within an AS. The router "reflects" route information it receives over BGP to its clients (RFC 2796).)

Plons
08/08/03, 16:06
ja en toch weet ik het zeker dat hij geen 183 mbit door zijn routertje doet

electric
08/08/03, 17:11
Origineel geplaatst door Plons
ja en toch weet ik het zeker dat hij geen 183 mbit door zijn routertje doet

niet als flame of bescherming bedoeld, maar zou je die opmerking kunnen onderbouwen met grafieken of zo? want "lullen in de ruimte" kunnen we allemaal :X

Plons
08/08/03, 18:14
volgens mij bedoel je colinks zelf

tom
08/08/03, 18:47
183mbit ? :D
mrtg graphs please? :)
(let op, die krijgen we nooit te zien :p)

electric
08/08/03, 19:04
Origineel geplaatst door Plons
volgens mij bedoel je colinks zelf
zowel tegen jou als colinks.
Colinks beweert het, maar jij zegt dat je het zeker weet :)
en geen van jullie 2 komt bet solide bewijs :)

dus, zoals tom zegt : mrtg graphs please !! :)

viper
08/08/03, 20:18
Tjongejonge, word ik nu opeens zomaar abrupt afgesloten van hun testserver, trok net ff 80mbit heel snel... LOL

en ik krijg niemand aan de lijn, wazig???

Colinks Hosting
10/08/03, 17:35
Als wij iemand laten testen, en die persoon of firma de kans geven 80 mbit te gebruiken, lijkt het ons voor de hand liggend dat we genoeg over hebben voor onze klanten.

We zijn bezig met nog betere, extra verbindingen.

Derhalve vergaten wij de ''tester'' te waarschuwen dat hij een momentje OFF LINE zou kunnen gaan.

Voor dat ongemak bieden wij welgemeend onze excuses aan.

Robbert-edit: Groeten kun je beter neerzetten in je signature :) En je e-mailadres hoort niet in je post, maar in je profiel.

En in het vervolg geen mod edits meer weghalen aub

Plons
10/08/03, 17:49
nou laat dan nu je graphs een zien van je 183 mbit of heb je iets te verbergen?

tom
10/08/03, 18:27
Origineel geplaatst door tom

(let op, die krijgen we nooit te zien :p)

:D

XF-RICK
10/08/03, 18:44
183 Mbit moet eventueel mogelijk zijn. Maar het lijkt mij onwaarschijnlijk, het colinks "netwerk" wordt veel gebruikt voor streaming.

Maar ik heb liever colinks mij ongelijk geeft en de graphs laat zien.

Plons
10/08/03, 19:50
hij leest wel het topic, maar vind het denk ik niet nodig om te reageren

tom
10/08/03, 20:32
gaat hij lekker af... ;)

Plons
10/08/03, 21:44
de nl-ix lijst zegt mij dat colinks maar een 100 Mbit lijntje heeft, effectief kan daar laten we zeggen 65 mbit overheen, 70 max, dat zou dus betekenen dat meneer colinks minimaal 110 Mbit transit traffic doet
nou ik trakteer op een biertje als je nu met je grafiekjes komt en je doet 110 Mbit transit

eXite
11/08/03, 00:29
Een software router die 183mbit doet. Werkelijk waar, dat is de meest belachelijke statement die ik de afgelopen maanden voorbij heb zien komen.

Laten we voor het gemak even aannemen dat je liegt :)

XF-RICK
11/08/03, 00:31
Origineel geplaatst door eXite
Een software router die 183mbit doet. Werkelijk waar, dat is de meest belachelijke statement die ik de afgelopen maanden voorbij heb zien komen.

Laten we voor het gemak even aannemen dat je liegt :)

**OFFTOPIC -> Scotty Beam me up, and don't beam me down! :D **

Toch nog maar effe toevoegen....dit gaat uitlopen om een grote flame.

Als Colinks een mrtg graph kan laten zien..graag, anders wordt het toch maar flamen.

superior-is
11/08/03, 10:24
Inderdaad en anders moet je het maar even zelf aangeven Colinks.

Plons
11/08/03, 10:25
nutteloze post?
iedereen wachtte op de post van colinks indien niet komt weten wij genoeg

NLISP
11/08/03, 11:59
Laat hem nou maar met rust .... misschien bedoelde hij wel 1.83 mbit.... denk niet dat de hele wereld zit te wachten op hoe je iemand onderuit kan halen..

Plons
11/08/03, 12:52
wijze woorden

cain
11/08/03, 13:15
het feit dat hij geen mrtg's laat zien, zegt genoeg ?

superior-is
11/08/03, 13:29
Er worden hier gauw conclusies getrokken en oogt m.i. vijandig. Dus bij deze een slotje. Jammer.