PDA

Bekijk Volledige Versie : Hosting voor meerdere domeinen in 1 account (ter vervanging HG-Hosting)



Anoniem
06/08/03, 14:57
Beste providers,

Als HG-Hosting gedupeerde de genoeg heeft van loze beloftes (ook nu reageert Holger Gundlach niet op herhaalde verzoeken naar het adres van de nameserver, terwijl de data inmiddels wel weer op de server lijkt te staan) ben ik op zoek naar een nieuwe provider!

Ik hostte tot voor kort 1 site bij HG-Hosting (front-end voor eigen vinyl platenlabeltje; 300 mb webruimte voor 130 euro per jaar geloof ik, waar ik maar 9 maanden of zo gebruik van heb kunnen maken door alle problemen bij Fast-IS/HG)
Ter verduidelijking: die 300 MB stond gevuld met mp3's van muziek waar we nadrukkelijk *zelf* de auteursrechten op bezitten of anders de rechten tot verspreiding. Het aantal downloads is altijd beperkt geweest, 2 gigabyte per maand is vooralsnog *ruim* voldoende. Ben geen bandbreedteslurper dus!

Ik heb her en der echter ook nog meer eigen domeintjes staan voor diverse kleine projectjes (3 momenteel maar dat kan nog iets meer worden, maar laten we zeggen maximaal 5 of zo) en ik voel er veel voor om e.e.a. centraal te gaan hosten wanneer die contracten aflopen.

------
Eisen:
Ik zoek dus eigenlijk een provider die me een rootmap biedt waar ik domeintjes in kan plaatsen.
Graag een control-panel (plesk/ensim achtig, of custom als het voldoende setupmogelijkheden biedt), php, mysql (hoeft niet onbeperkt), perl, onbeperkt pop3/fwd per domein, en liefst omhoog-schaalbare webspace/traffic indien dat nodig mocht blijken te zijn. Daarmee bedoel ik dat ik dan dus 'voortaan' een hogere traffic huur, i.p.v. ineens €2,50 per gigabyte te betalen als men plotseling besluit zwaar onze mp3's te downloaden en daarna tot het einde van het contract moet wachten tot ik naar een ander pakket kan.

Optioneel: mogelijkheid tot subdomeinen aanmaken, beveiligde dirs, backup.

Indien mogelijk een aanbieding voor respectievelijk 500 mb en 1000mb en verhoudingsgewijze traffic (bijv 2-4gb of zo).

Verder ben ik benieuwd of 1 van jullie daarnaast (optioneel) shoutcast/icecast relay proxy kan aanbieden. Uiteraard vallend binnen de overeengekomen traffic.

OK ik hoop dat dit duidelijk is
ik hoop op spoedige aanbiedingen! (aangezien 1 der domeinen al lang offline ligt, Fast-IS trok de HG-stekker er definitief uit 3 uur voor ik op vakantie vertrok :S)

megabit
06/08/03, 15:29
Ik kan je dit alles aan bieden..

500 MB
2 GB p/m
Cpanel control panel.
+ al je andere eisen..

12,50 per maand (150 per jaar)
Dit is geen standaard pakket van megabit hosting maar op maat voor jou.

Voor extra schijfruimte kunnen we een klein prijsje afspreken.. net als extra traffic..
Shoutcast/icecast is ook geen probleem.

Mail, bel of msn me als je interesse hebt.

Albert
06/08/03, 15:41
Beste Ernst

Het volgende pakket vind je niet op de site, het is aangepast aan je wensen.

Het volgende kan ik je bieden:

Voldoende data traffic, op contract zal 5 gyg komen, je zult immers de ene maand minder en andere maand wat meer data verbruiken, op die manier compenseerd het elkaar en hoef ik je ook niet de 'ware' 5 gyg per maand te berekenen.

300 mb schrijfruimte.
Control panel plesk, hier in kunnen meerdere domeinen worden aangemaakt, je zou 'zelfs' een vriend of kennis kunnen door hosten.

Server staat in Redbus - A'dam... We zijn aangesloten op het trueserver netwerk met een 100mbit verbinding.

Test/ping adres www.azera.nl/test/10mb.bin

Kosten: 150 euro per jaar.
In het account kun je tot 3 domeinen aanmaken.
Elk extra domein wat je er op wilt zetten kost eenmalig 10 euro.
excl btw.

Wat dat betreft doe ik niet moeilijk als je 6 of 7 gyg per maand 'verbrand'.. Mocht het extreme vormen aannemen komt het circa op een meer prijs van 2 á 3 euro per gyg.


Alb

Azera.nl

Anoniem
06/08/03, 15:46
megabit, je aanbod klinkt interessant!

Als ik (vanaf eigen kabel upstream) ga icecast-relayen wil ik in eerste instantie een beetje experimenteren om de boel stabiel en soepel te krijgen (voor eigen gebruik en vrienden), maar als het eventueel een 'openbare' service wordt zal de bandbreedte mogelijk fors toenemen. Vandaar ook mijn nadrukkelijke interesse in een schaalbare traffic. Ik ben tenslotte sinterklaas niet :)
Verder vraag ik mij af of de inbound traffic (wat je uiteraard hebt bij een relay server) ook onder de bandbreedte-afspraak valt.
Maar nogmaals andere aanbieders: een shout/icecast relay proxy is voorlopig meer spielerei en derhalve optioneel.

Ik wacht nog een etmaal op eventuele andere aanbiedingen en daarna gaat de knoop door, want ik ben al te lang offline voor 1 van mijn domeinen....

bedankt alvast!

Trexif
06/08/03, 16:27
500 MB
2 GB p/m
Directadmin
al je eisen.
2 mysql database

€ 12 per maand

mvdgeijn
06/08/03, 17:29
200Mb
2Gb per maand
4 domeinen in 1 pakket
4 MySQL databases
96 euro per jaar. Als je echt 300Mb nodig hebt, kan ik die 100Mb er wel voor je bij doen.

400Mb
4Gb per maand
8 domeinen in 1 pakket
8 MySQL database
192 euro per jaar.

800Mb
8Gb per maand
16 domeinen in 1 pakket
16 MySQL database
384 euro per jaar.

EgoH
06/08/03, 18:08
pakket1+225mb
-300mb
-5gb/traffic
-controlpanel Ensim pro
-subdomeinen
-beveiligde dirs
-dagelijkse backups
€55/j excl btw

pakket2+225mb
-350mb
-10gb/traffic
-controlpanel Ensim pro
-subdomeinen
-beveiligde dirs
-dagelijkse backups
€85/j excl btw

€1/per gig oververbruik.
€7.5/jaar per extra 100mb ruimte
€10/jaar per extra domein op een account

Shoutcast/icecast bieden we op zulke kleine schaal niet aan.
Prijzen zijn hetzelfde als op onze website, dit is geen speciale aanbieding.

subhosting
06/08/03, 19:50
prohosting past er wel weer bij :)

Anoniem
06/08/03, 22:18
Ik had nog niet op eigen houtje gezocht, maar een snelle rondgang langs andere 'bekende' aanbieders leert dat jullie erg scherp offreren.

Ik zal vanavond of morgen eventueel prive nog wat kleine ophelderingen vragen en dan hak ik donderdagmiddag de knoop door.

Dank voor uw aller snelle reacties!
gr
Ernest

Pantsy
07/08/03, 00:31
Ik weet niet of deze aanvraag nog openstaat maar niet geschoten is altijd mis.

Op maat gemaakt reseller account kan ik aanbieden:

5 gig dataverkeer
1 gig webspace
10 domeinen
100 subdomeinen
50 mysql databases
25 ftp accounts
100 e-mail accounts
100 e-mail aliases
100 e-mail lists

cPanel 7 / WHM met alle standaard opties.
de meeste gebruikte programmeertalen worden ondersteunt zoals php/perl/html, ASP/Coldfusion word niet ondersteunt.
Locatie: InterXion Amsterdam

Peering:
- 1 Gbit NL-IX/AMS-IX

Transit:
- 1 Gbit Level3
- 100 Mbit Telia
- 100 Mbit Abovenet/MFN
- 100 Mbit Carrier1


setupkosten 10 eur
kosten per maand: 15 eur

Overschrijding datalimiet: 1 eur per gig
.nl/.com/.net/.org 20 eur per jaar

Mocht je in de toekomst willen upgraden, dat kan zonder extra kosten.

Shoutcast broadcasting is een optie, icecast zou je me een keer wat meer over moeten informeren


Alle bovengenoemde prijzen zijn incl 19% btw.

Anoniem
07/08/03, 01:05
Aanvraag staat open tot ik de spreekwoordelijke knoop doorgebeten heb! En dat laat ik eventjes weten in dit forum
Bedankt voor je reactie, ik neem hem mee in mijn dromen :D (20 uur wakker nu.... must... sleep.....)

Pantsy
07/08/03, 01:11
Gisteren hetzelfde verhaal vroeg op om terug te vliegen en vervolgens te lang doorgaan maar als je dan eenmaal slaapt..... slaap lekker :)

Anoniem
07/08/03, 13:14
Goede aanbiedingen, zonder uitzondering!!!!!!!!!
Bedankt... ik heb wat extra vraagjes gesteld her en der en ga nu broeden wie het wordt. Denk dat ik er vanavond wel uitben

Ernest

Trexif
07/08/03, 22:40
en wie is het geworden ?

Anoniem
08/08/03, 00:55
nog niemand..... morgen (vrijdag) is de grote dag :-p

ik had vanmiddag en vanavond te druk om me mee bezig te houden

ZZZZZZZZzzzzzzzzz..... ZZZZZZZzzzzzzzzzzz......

Trexif
08/08/03, 13:20
:D spanning vandaag

Anoniem
08/08/03, 13:32
:D spanning vandaag
hehehehe :)
Het hele leven is natuurlijk één grote bron van spanning bron van spanning, een fantastisch avontuur!

Heb net de hele boel uitgeprint en ga het zo op me gemakkie op mijn balkonnetje nalezen (als de klanten me even met rust laten)

To (shortly) be continued.....

p.s. Trexif, is Trefix trouwens geen goede bedrijfs/domeinnaam voor een webhoster? ;)

Trexif
08/08/03, 13:38
;) die was al bezet.

Pantsy
08/08/03, 13:43
Dat was wel een leuke naam geweest voor een hosting bedrijf :)

Anoniem
08/08/03, 14:00
;) die was al bezet.
valt wel mee toch? Tenminste volgens je eigen domeinchecker:

Domein Status
trefix.com Domein is vrij Aanvragen
trefix.net Domein is vrij Aanvragen
trefix.org Domein is bezet Bekijken Whois
trefix.info Domein is vrij Aanvragen
trefix.biz Domein is vrij Aanvragen
trefix.nl Domein is vrij Aanvragen
trefix.be Domein is vrij Aanvragen

voor 10 euro/maand (excl. registratie) host ik ze allemaal voor je :p

Pantsy
08/08/03, 14:03
Je moet natuurlijk ook even een kvk check en ev. trademark check doen, dan weet je het zeker :)

Anoniem
08/08/03, 14:08
Dan zou domeinkapen/gijzelen misschien iets voor jou kunnen zijn? ;)
Martijn B. zal je iig niet meer in de weg zitten

Pantsy
08/08/03, 14:22
lol ja voorlopig zit meneer b. niks te doen :P

Anoniem
08/08/03, 16:51
And the winner is.....

TRANCEPITT!

:D

met nipte voorsprong. Bedankt voor alle aanbiedingen! Ik heb meer op features gelet dan op prijs (die was bij iedereen dik in orde)